Gå til innhold

Fotballfrue+Treasures= Ebay


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Uglefot

Uglefot: ikke vær så sjalu!

Jeg prøver å la være,men det er så vanskelig :fnise: Speiselt når jeg ser hvor mange fans hun har her..akk..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men,dette er iallefall bra for fotballfruen;denne diskusjonen. Skal vedde på at flere har trykket seg inn på bloggen hennes nå i det siste og all reklame er jo god reklame. Så,pengene fortsetter å strømme inn til fotballfruen :popcorn:

Vel, i følge statestikken fra blogglisten (link) har lesertallet sunket... dessuten, med at dere som kommer som "motstandere" av denne tråden, gjør jo at tråden fortsatt er en hit og at flere leser det, og dermed blir flere klar over prisforskjellen... ironisk eller hva.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i følge statestikken fra blogglisten (link) har lesertallet sunket... dessuten, med at dere som kommer som "motstandere" av denne tråden, gjør jo at tråden fortsatt er en hit og at flere leser det, og dermed blir flere klar over prisforskjellen... ironisk eller hva.

Jeg tror ingen her, og i hvertfall ikke uglefot, er imot at folk opplyses om prisforskjellene. Det er heller "heksejakta" uglefot m/flere reagerer på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ingen her, og i hvertfall ikke uglefot, er imot at folk opplyses om prisforskjellene. Det er heller "heksejakta" uglefot m/flere reagerer på.

Litt overfølsom?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel egentlig avsluttet diskusjonen..selvfølgelig skriver hun slike sleipe ting som at "Vi prøver å gjøre tilbudene attraktive for dere kunder" dama har jo funnet ut at hele livstilen hennes kan bli finansiert av folk som trykker seg inn på bloggen hennes og kjøper stæsh som hun reklamerer for,det kan være så sleipt som såpe men det er allikevel ikke ulovlig.

Et lite spm forresten,hvordan vet dere så bastant at det er 14åringer som handler der? Bare for å pirke..har ikke gidda å lest hele tråden her så beklager om en forklaring befinner seg her en plass. Ser dere referer hele tiden til de stakkars 14åringene som stoler blindt på fotballfruen (mine egne ord,påstår ikke at akkurat dette har blitt sagt her..),derfor jeg spør.

Kvaliteten aner jeg ingenting om så den uttaler jeg meg ikke om. Og jeg sier ingenting på at varene er overprisa iforhold til ebay som blir nevnt,jeg er enig i det.

Det jeg synes er rart er at folk plutselig reagerer så kraftig på dette når først fotballfruen gjør det. Overprising av det man anser som dårlige varer er vel noe vi er borti hver dag mer eller mindre? Det er jo ingen som tvinger noen til å kjøpe noe.

Jeg må bare beklage om du føler deg angripet av noe jeg har sagt eller av dette svaret. Forstår godt at du ikke har respekt for dama om du føler at hun handler helt feil. Skjønte ikke helt den der feit-kommentaren din,jeg har ikke nevnt noe om at folk som misliker fotballfruen er feite,så jeg drister meg til å si at du overreagerer litt der.Mulig den ikke var ment referert til meg men siden du siterer meg så tolker jeg det selvsagt dit,det skjønner vel du også :)

Men jeg holder på sjalu kommentaren min,uansett hvor "billig" den er. Her er det ei dame som mange synes ser råflott ut og som bevisst skviser penger ut av folk for å finansiere livsstilen sin,selvfølelig liker ikke folk slikt.Og attpåtil så dokumenteres denne "sex in the city" livsstilen på en blogg som folk trykker seg inn på daglig og blir irritert og fascinert over.

Men,dette er iallefall bra for fotballfruen;denne diskusjonen. Skal vedde på at flere har trykket seg inn på bloggen hennes nå i det siste og all reklame er jo god reklame. Så,pengene fortsetter å strømme inn til fotballfruen :popcorn:

Det er vel ingen som har nevnt feit her, men de mener at folk er misunnelige på utseendet hennes - og dermed ikke ser bra ut selv. Jeg har ingen vansker med å se at Caroline er pen (ja, jeg synes hun er naturlig pen), men jeg har ingen komplekser selv, heller. ;)Jeg blir litt oppgitt når slike hensyn skal være grunnen til at man diskuterer en person på generelt grunnlag. Dette er for øvrig ikke rettet mot deg generelt, men siden du skrev ting såpass i klartekst, siterte jeg det innlegget som tok opp mye av det andre har nevnt.

Jeg har vel heller aldri påstått at dette er ulovlig? Det jeg sier, er at det er interessant å finne ut om hun befinner seg i en gråsone hun har brutt, som for eksempel hun har gjort med tanke på etisk moral i forhold til blogging og journalistikk tidligere. Der fikk hun jo (og jadda, en rekke andre) bloggere soleklar beskjed fra Forbrukerrådet om at praksisen de førte, ikke var forsvarlig.

At 14-åringer befinner seg der.. det er enkelt å se om man leser innholdet i enkelte av kommentarene. Mange av leserne går på ungdomsskolen, ønsker kjoler til juleballet, lurer på hvordan hun så ut da hun også var 14. Jeg kunne nevnt eksempler i massevis, men om du er interessert, er det jo bare å lese kommentarer på de 3 siste innleggene hennes.

Det jeg reagerer på, er ikke at hun nødvendigvis gjør noe ulovlig, men jeg spør meg selv hvor moralen er. Hun skriver at hun bryr seg om og elsker leserne sine, og påpeker hele tiden at hun ønsker å gi kundene gode priser. Jeg synes ikke dette inntrykket stemmer med overprisingen og snikreklamen. For øvrig; jeg har ingen problemer med Caroline personlig. Hun er en vakker jente med mange bra sider. DET jeg reagerer på, er at hun ikke spiller med åpne kort. Hadde hun oppgitt produsentene (og skrevet på hvert enkelt smykke at det var produsert i ASIA eller USA, gjerne med produsentnavn), er det en ting. De aller fleste seriøse nettbutikker oppgir produsenter. Altså, jeg har ingenting imot Caroline personlig, men jeg synes at hun i to saker (snikrekalme på bloggen) og nå med Treasures har opptrådd på en lite ryddig måte. Det må være fullt mulig å mene det uten at man er sjalu og ønsker henne alt vondt.

Endret av Hvitdrøm
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uglefot

Vel, i følge statestikken fra blogglisten (link) har lesertallet sunket... dessuten, med at dere som kommer som "motstandere" av denne tråden, gjør jo at tråden fortsatt er en hit og at flere leser det, og dermed blir flere klar over prisforskjellen... ironisk eller hva.

Jeg synes ikke det er så ironisk egentlig. Jeg håper folk blir klar over denne prisforskjellen slik at de kan finne billigere "alternativ"

Om noen tror jeg "heier" på fotballfrue så tar dere feil,bare for å avklare den. Jeg er enig i at det hele er usmakelig og smålig. Men,så er det ingen som tvinger meg til å trykke meg inn på bloggen eller til å handle smykker. Og slike smålige folk finnes det overalt,jeg synes bare det er litt komisk at det skal starte et korstog mot akkurat fotballfruen,men man må vel begynne en plass :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Jeg tror ingen her, og i hvertfall ikke uglefot, er imot at folk opplyses om prisforskjellene. Det er heller "heksejakta" uglefot m/flere reagerer på.

Jeg har blitt fortalt at nordmenn er et av de folkene i verden som stoler mest på mennesker rundt seg. Når noen er sleipe og driver med "lureri", så tror jeg det bringer frem den heilnorske ryggmargsrefleksen. Vi blir litt sint og fornærma når vi ikke oppdager at folk kan stoles på, for vi vil helst at alle skal være snille og greie. Det er jo liksom sånn ting skal være..

Min teori.. :lete: Men så er jeg heller ikke på noen heksejakt,jeg klarer jo helt fint å kjøpe juggelet mitt fra ebay. :lur:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg er mest forbanna på denne sensuren hun bedriver i kommentarfeltet sitt. En ting er å sensurere ting som går på henne som person, men all den tid hun bruker bloggen til å fremme nettbutikken og også slipper igjennom positive kommentarer om den, så er det svært etisk og moralsk betenkelig at hun sensurerer negativ omtale.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ingen her, og i hvertfall ikke uglefot, er imot at folk opplyses om prisforskjellene. Det er heller "heksejakta" uglefot m/flere reagerer på.

Enig, er 3 grupper i tråden her:

1. blodfans som støtter Caroline Berg uansett

2. de som bare vil vise den store prisforskjellen på lik linje med tv2 hjelper deg

3. drittungene som tror det er kult å spamme facebook-wall'n til treasures.no med eBay linker.

Gruppe 1 er tydligvis desp. etter å forsvare sin dronning og gruppe 3 er bare ute etter å trolle.

Jeg for min del er tilhenger av gruppe 2 og synes det bare er interessant å se de store prisforskjellene og mener dette er noe vi som forbrukere burde få mer oppmerksomhet rundt.

På tide at kids'a lærer kildekritikk og ikke handler blindt etter merke eller idol, men faktisk tar en svipp innom sider som prisguide.no, kelkoo.no eller eBay for den saks skyld.

Heksejakt er jeg derimot definitivt ikke tilhenger av, de som er enige i at denne debatten burde gå tilbake til det å opplyse om prisforskjeller, trykk på det grønne plusstegnet nede i høyre hjørnet av denne posten. >=3

~turbo

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

,jeg synes bare det er litt komisk at det skal starte et korstog mot akkurat fotballfruen,men man må vel begynne en plass :)

Nå er det hun som er utgangspunktet for denne tråden, da. Som flere har nevnt; det er like usmakelig uansett hvem som velger å gjøre dette, men en blogger som har flere unike treff enn flere av de større nettavisene, har selvfølgelig langt større påvirkningskraft enn privatpersoner.

Hun har også en langt bredere leser/kundegruppe, noe hun bør være oppmerksom på, og ta hensyn til.

Men jeg håper flere støtter siste talers standpunkt, og går tilbake til trådens opprinnelige tema.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjelder for veldig mange norske nettbutikker. Inkl Cecilie Melli og hennes berømte swarovski øredobber som fjortissene kjøpte tonnevis av.

Poenget er vel egentlig bare å droppe å kjøpe ting fra norske nettbutikker, for det er så mye billigere på ebay..

Endret av Nienna83
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt omtrent er jo 10 x dyrere i Norge enn på Ebay, andre nettbutikker/butikker gjør akkurat det samme som henne.

Jeg leste at hun tjener mellom 40.000-100.000 i mnd på bloggen sin, så da bør hun vel utnytte det mens hun kan. Det kommer ikke til å vare evig, og hvilke andre jobber tjener man sånne summer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom brått på en av innleggene her til ei som hadde kjøpt et smykke for 1000,- og fant det på ebay til 57,- rett etterpå. Da kan man bruke angrefristen, man har 14 dager angrefrist på nettkjøp i Norge. Kanskje ikke alle som har fått det med seg, men om man da føler seg lurt kan man benytte den.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar av en journalist som følger dette opp;)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vampen

Heh, slike tråder er litt som ulykker.. Man vil egentlig ikke se, men man klarer faen ikke å la være. :popcorn:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar av en journalist som følger dette opp;)

Genialt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med personangrepene, dere?

Er ikke personangrep,men diskusjon om en person som gjør seg offentlig via en blogg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...