Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Fotballfrue+Treasures= Ebay

Recommended Posts

loffen

Det hjelper dessverre lite å scrolle forbi innleggene hvor hun anbefaler ting. Dersom du klikker deg inn på fotballfrue er det nok til at pengene triller inn på kontoen hennes. :sukk:

Da skal jeg aldri klikke meg inn på den teite bloggen hennes flere ganger. Det er forresten fullstendig uinterressant å lese om hva hun spiser og har på seg uansett!

:fisk:

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå er jeg ikke noen fan av bloggen hennes jeg da. Men må bare kommentere dette innlegget.

For det første så er det utrolig mye av juggelet jeg kjøper på glitter og slike butikker, som har kliss like alternativer på ebay.

Eller kjøper 400stk smykkedeler på ebay til 20-30kr som jeg betaler 50 kr for 10stk på panduro (ingen hyler om det)

Hvorfor? Samme fabrikk feks, eller så er det jo liksom ikke helt uvanlig at moteting blir kopiert ofte. Ser støtt kopier av forlovelsesringen til Kate, hertuginnen av et eller annet på ebay til en meget billig penge :gjeiper:

En annen sak som tidligere har blitt nevnt er jo om hun kjøper fra fabrikk som kanskje har utsalg på ebay. Da må jo hun evt betale frakt, moms, driftsutgifter, de som har laget siden, lønn+skatt på lønn (fortjenste må man jo ha) osv.

Ellers så kjøper jeg opi negelakk for 45kr inkl frakt på ebay, mascara fra clinique til ca 80kr inkl frakt osv osv. Jeg går da ikke å hyler i parfymeriet av den grunn.

Har utallige andre eksempler på nettbutikker som også selger ting "dyrt" i norge.

Makupmekka selger feks ecotools til 200+ for settene, de kjøper jeg fra utenlandsk nettbutikk evt på ebay for 50-lappen. Samme med de berømte 88-palettene.

Nei, dere er bevis på at janteloven lever i beste velgående iallefall....

Rosenrød

Det er jo lovlig det hun gjør, men tviler på at alle fjortiser vet om ebay og at de taper penger på å handle hos henne..

Guest HLHD

Det er ikke like lett som å se hva det koster på ebay for å finne innkjøpsprisen. Det er frakt og toll som skal med, + at man må ha nok til å dekke lagringsplass, jobben, poser/esker/hjemmeside osv.. Også er det vanlig at man ganger innkjøpsprisen med 3-4 for å få utsalgsprisen. Ting er dyrere i Norge og man slakter jo ikke "vanlige" butikker bare fordi du får lignende produkter på ebay!

AnonymBruker

Åå, nå ble jeg glad.

Da kan vi jo bare sitte å kikke på treasures etter hva vi vil ha, for så å søke det opp på ebay etterpå. Tingene er litt mer smaklig fremstilt på forballfruens salgside enn på ebay liksom.

Den ugleringen jeg lenge har ønsket meg fant jeg på ebay også:

http://cgi.ebay.com/Cute-Swarovski-Crystals-Gold-GP-Owl-Cocktail-Ring-FR078-/150600586631?pt=AU_Womens_Jewellery&hash=item23107e9587

sequin

Virker som om fotballfrue gjør alt for å tjene penger.

I slutten av fjoråret kom jo saken (link) opp der hun ga prislister om annonsering på bloggen sin.

Jeg har fulgt bloggen hennes i et par måneder nå, og det er utrolig mange annonserbare innlegg hun skriver.

Blogging er veldig populært blant ungdommer, som gjerne har fotballfrue, Voe, Ulrikke Lund som forbilder, og når de sier "hvis du kjøper dette produktet blir du som meg! Lukter og kler deg hvertfall som meg!". Dessuten, ungdommen nå til dags er jo glasurgenerasjonen, og trenger bare å si til mamma og pappa "jeg vil ha!", så får de det. Hvis ikke har vel barna ukepenger de kan bruke på dette.

Jeg er helt enig, bloggen hennes er som barnereklamer i USA hvor de bryter ned selvtillit og sier at du blir ikke noe og ikke like bra som meg om du ikke kjøper disse produktene.

Smakløst og sleipt...

Annonse

AnonymBruker

Jeg er så enig i det dere sier her. Har ikke noe i mot Caroline, men jeg syns den nettbutikken hennes er helt tåpelig! Hun tjener flere hundre tusen i året på å lure folk. Når du har så mange leser som hun har (mange barn og unge), og reklamerer for sin nettbutikk på den måten så mener jeg at hun lurer og utnytter leserne sine. Hadde hun villet dem det beste hadde hun ikke prøvd å selge noen smykker til over to hundre, som egentlig koster 25 kroner. Greit nok at det er lovlig, men hvis hennes lesere og kunder finner ut dette tror jeg de fleste ville holdt seg unna alt som har med fotballfrue å gjøre. Ingen liker å føle seg lurt.

Slutt å klikk dere inn på bloggen hennes...

AnonymBruker

Hun sier jo ingenting om at de utsolgte varene er å finne til en tidel av prisen på ebay, bare at de får flere av "levrandørene" senere. Nei, uff. Som om ikke 100.000 kr/mnd er nok ved at folk bare klikker seg inn på bloggen. Det er vel for at lars-erik (som fotballkommentatorene kaller han, da de ikke engang vet hva den o-så-store fotballspilleren heter) skal ha noe å gjøre når kontrakten går ut i år, slik at de fortsatt har råd til fashion-items og dyre vaner.

Micolina

Har funnet flere av smykkene hennes på ebay, om dere er interessert.

post-44706-0-60711400-1304774177_thumb.j

- Treasures 229kr

- Ebay 22kr (ink frakt)

post-44706-0-66260900-1304773717_thumb.j

- Treasures 199kr

- Ebay 39kr, men syntes denne til 30kr er finere (ink frakt)

post-44706-0-29990100-1304773579_thumb.j

- Tresures 149kr

- Ebay 33kr (ink frakt)

Også funnet mange andre smykker som ligner ganske mye på hverandre, ofte er de på ebay finere. ;)

Edited by Micolina

Luux

Helt utrolig! Denne dama tjener seg rik på å lure folk. ja dette er å lure folk.Hvordan ville DU følt deg dersom du fikk beskjed om at det smykket du nettopp ga tusen kroner for og har sart til i flere uker, kan du få for under femtilappen et annet sted? Da til og med for fri frakt, og ja vi snakker om det eksakt samme smykket. Jeg har en veninne som gikk i den fella. Hun kjøpte det kjedet til litt over tusen kroner på nettbutikken til fotballfrue. Det koster 57 kroner på ebay. Vi bestilte det for morro skyld når vi fant det ut, for å sammenligne dem. Og ja det er akkurat det samme. Det skremmende er at fotballfruen nok kjøper smykkene enda billigere enn det som står på ebay, fordi hun nok kjøper store kvantum og får rabatt. Med andre ord boikott bloggen hennes og spre dette videre! Er ikke ute etter å ta noen personlig, men folk blir lurt trill rundt her.

AnonymBruker

Jeg er helt enig, bloggen hennes er som barnereklamer i USA hvor de bryter ned selvtillit og sier at du blir ikke noe og ikke like bra som meg om du ikke kjøper disse produktene.

Smakløst og sleipt...

Faktisk helt enig i akuratt dette... huff.. glad jeg ikke er ung og dum idag

AnonymBruker

Prøvde å kommentere dette på bloggen hennes her om dagen, mer for å få hennes kunder oppmerksom på dette, før de bruker 200-300-1000 kr på smykker de kan få til en brøkdel av prisen et annet sted. Den kom selvsagt ikke gjennom, heller ikke den der jeg bare konfronterte henne med hennes absurde profittprosent. Hurra for oversensurering og luring.

AnonymBruker

Får håpe folk får øynene opp for dette, og kan bruke angreretten før det er for sent :)

Annonse

AnonymBruker

Prøvde å kommentere dette på bloggen hennes her om dagen, mer for å få hennes kunder oppmerksom på dette, før de bruker 200-300-1000 kr på smykker de kan få til en brøkdel av prisen et annet sted. Den kom selvsagt ikke gjennom, heller ikke den der jeg bare konfronterte henne med hennes absurde profittprosent. Hurra for oversensurering og luring.

Prøvd her? http://www.facebook.com/pages/treasuresno/145977452127655?closeTheater=1

Guest Vampen

Dobb.no gjør vel det samme? Forskjellen ligger i at de ikke har skrudd opp prisene like mye. Jeg har ikke problemer med folk tjener penger, men det får være grenser for hvor sinnsyke priser man skal ta.

AnonymBruker

Dobb.no gjør vel det samme? Forskjellen ligger i at de ikke har skrudd opp prisene like mye. Jeg har ikke problemer med folk tjener penger, men det får være grenser for hvor sinnsyke priser man skal ta.

Enig. Alle som driver butikk må jo skru opp prisene i forhold til produksjonspris for å gå med overskudd, men som du sier, det får være grenser til å legge på prisen. 10 ganger dyrere liksom..

AnonymBruker

Enig. Alle som driver butikk må jo skru opp prisene i forhold til produksjonspris for å gå med overskudd, men som du sier, det får være grenser til å legge på prisen. 10 ganger dyrere liksom..

.. mente innkjøpspris.

Guest Harriet

Det er enorme penger å tjene på juggel - helt vanvittig, faktisk. Og når jeg ser på siden til fotballfruen så må jeg si at jeg blir temmelig sjokkert. Er det virkelig folk som betaler så mye for juggel som blir stygt på 1-2-3? Det er jo det samme som å kaste pengene ut vinduet... Husk at på ebay har de også stor fortjeneste - så innkjøpsprisen for fotballfruen er minimale. Hun tjener grovt på dette.

Men så lenge folk vil bedras så kan hun fortsette å gni seg i hendene.

Guest Canis lupus

Hun er litt sleip syntes jeg. Menmen, hun trenger vel penger til fler par sko, mer klær og større kles-rom.

Guest Serena

En liten digresjon: den saken her kan være interessant for VG forbruker, Dine Penger eller Dagens Næringsliv å skrive om.

Og dessuten må jeg legge til: lenge leve integriteten :ironi:

Edited by Serena

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

Artikler fra forsiden

• Create New...