Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011


Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Vi har allerede feiret O sin dag, vi. :) Delte selskapet opp i tre, av flere grunner, men det var egentlig veldig greit, for da fikk vi tid til å snakke med alle og alle fikk mulighet til å være med O. Ble mye baking, da. Boller, muffins, ostekake, sjokoladekake (laget tog-kake, dvs. en lanpannekake som vi skjærte opp i "limte" med sjokoladeglasur, også bekledde vi lokomotivet og vognene med glasur og godis), oreokake og bløtkake :fnise: Masse godt med andre ord!

Blir spennende å høre kjønn, Smørblomst82 :)

Edit: Må le litt, vi har en sånn "gymlærerfløyte", og O fant akkurat ut hvordan han blåser for å lage lyd.. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Då har vi feira dagen til M :) Hadde selskap i går, med 27 gjestar, masse god mat og mange fine presangar :)

M var nok ganske sliten då selskapet var ferdig, for han sov heilt frå kl 20 til kl 6 :D Fekk litt pupp og sov vidare til 7.15 :)

Så no har vi altså ein ett-åring i hus..rart å tenke på! Det er jo ikkje sååå lenge sidan han berre var eit bittelite nurk :) No har han blitt ein stor og flott gut :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har bursdag i dag :)

Vi feiret litt i helgen og skal feire mer i dag. Han har kos seg masse og spiste kanskje litt mye kaker for han ville ikke sove så mye..Hehe.. Men men.. har jo bare bursdag en gang i året heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til lillegutt! :hoppe:

M fekk også smake kake i selskapet, trur det falt i smak ;) Og han er veldig glad i is, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til lørdag skal vi feire 1 årsdag, han har jo ikke bursdag før den 13.des da, men vi skal feire bursdagene til Liam og fettern hans som også blir 1 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir kjekt med fellesselskap, Lolita :) Når fyller fetteren år?

I dag var vi på 1-årskontroll med M. Vaksina var ikkje så kjekk, og no håper eg han ikkje reagerer på den. Han reagerte ikkje dei to forrige gongane, men ting kan jo forandre seg.. M veg 11520 gram, er 80,5 cm lang og 49,6 cm rundt hovudet :) Og finfin legesjekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han fylte 1 år 16.nov

var på helsestasjonen med Liam i dag tidlig, han har gått ned i vekt igjen han :( bare 100 g, men nedgang er nedgang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på kontroll i dag vi også. Han var 78 cm lang og veide 11 kg. Så han fulgte kurven sin veldig fint :)

Så kjedelig at han går ned da Lolita. Er han ikke interessert i mat eller må du øke mengden? Mye veide han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på kontroll i dag vi også. Han var 78 cm lang og veide 11 kg. Så han fulgte kurven sin veldig fint :)

Så kjedelig at han går ned da Lolita. Er han ikke interessert i mat eller må du øke mengden? Mye veide han da?

Han vil rett og slett ikke ha mat :/ han har vondt i gommene og det gjør det vanskelig for han å spise tror jeg. Hver dag er det en "kamp" om middagen, ingenting er bra nok for han å spise :/

06.08 9150g

24.09 8855g

23.10 9265g

27.11 9165g

Sånn ser vekta hans ut sånn det har vært de siste mnd. er ikke mye nedgang, men det er nedgang :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønner at du ikke liker det. Veide ikke mye, men de på helsestasjonen har vel kontroll. Håper du finner noe han vil ha snart da.

Vet ikke hva du har prøvd med dette er noe av det vi har gitt lillegutt og som han elsker:

- laks og grønnsaker

- Kylling og ris

- Havregrøt laget med melk

- Avocado

- Knekkebrød med pålegg

- yoghurt

- eggerøre

Nå vet jeg ikke hva du har forsøkt å gi, men prøv å varier med størrelser på bitene o.l.

Lykke til ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Så morro det er :) Men litt mer å holde styr på i butikker tenker jeg :) Men han er litt forsiktig enda så han sjekker ut underlaget først. Men han blir så stolt og begynner å klappe :)

Og i magen ligger det......ei jente :)

Så bare å komme med navneforslag..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, smørblomst! :)

Fie krabber enda, men merker at hun tar mer og mer styringa når "vi går". I tillegg har jeg sett henne flere ganger reise seg opp og stå uten å holde seg fast i noe. :jepp: Men jeg tror det er en liten stund til hun begynner å gå likevel.

Hun sier fortsatt ikke mamma og pappa, men hun sier "Der" og "den". Jeg gleder meg til hun sier mamma og pappa :)

Hun forstår fort hva som ikke er lov, og vi har begynt å belønne henne med å klappe hver gang hun gjør noe bra. Dette har hun forstått, og liker nå å f.eks. åpne opp døra til der vi har gryter, for å så lukke den igjen, og klappe for seg selv :fnise:

Vi feirer 1årsdag om 2 uker :)

(Og jeg er fortsatt ikke gravid :sukk: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...