Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011


Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Fie peker på alt og sier "DER". :fnise: Tror ikke hun skjønner hva 'der' betyr, men det er gøy når jeg spør hvor pusen er, og hun pekerp å han og sier "der!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. de er så snøte når de begynner å prate mer.

Her kan vi spørre om hva løven, sauen og kua sier og får riktig svar 95% av gangene. Wæææ, bæ og mo :)

Han prøver seg også på pus, men den ligger ikke helt inne ennå. Han har også noen andre ord/lyder han sier, men vi vet ikke helt hva de skal bety..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M seier ikkje så mykje enda, men han skjønner meir og meir :) Peiker på fisk, isbjørn, ulv, sol, pus, bæ, vovv og mø når vi spør kor dei er hen :) Det er artig når dei skjønner meir og meir :)

Og så er han veldig teknisk av seg, eeelsker alt av fjernkontrollar, lysbrytarar, ledninger, ladarar..tja, alt som alle andre babyar også elsker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O sier ingenting enda han. Eller han sier mamma, men bruker det ikke riktig. Sier det når som helst.. :)

Derimot er det nok like før han går. Han står helt stødig uten støtte, og han trenger bare å holdes forsiktig i en hånd også går han. I tillegg klatrer han opp og ned av sofaen. :)

Men her har han vært ganske syk, vært på leievakten og alt sånt..så vi er sliten nå ja! Snart vært syk i en uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det for tidlig å starte med trassalder allerede nå?

Fie tar helt av så fort vi nekter henne noe, som f.eks. å fiske etter bæsjebleier i søpla. Idag holdt hun på i over ti minutter og var forbanna, ville ikke trøstes eller noe. Jeg har jo ikke lyst til å distrahere henne heller, synes at hvis jeg gir henne iphonen min så hun kan spille eller se på musikk så blir det jo en slags belønning. Uff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O sier ingenting enda han. Eller han sier mamma, men bruker det ikke riktig. Sier det når som helst.. :)

Derimot er det nok like før han går. Han står helt stødig uten støtte, og han trenger bare å holdes forsiktig i en hånd også går han. I tillegg klatrer han opp og ned av sofaen. :)

Men her har han vært ganske syk, vært på leievakten og alt sånt..så vi er sliten nå ja! Snart vært syk i en uke..

Nei huff da. Hva er det som har feilet han?

Håper han blir fort frisk.

Er det for tidlig å starte med trassalder allerede nå?

Fie tar helt av så fort vi nekter henne noe, som f.eks. å fiske etter bæsjebleier i søpla. Idag holdt hun på i over ti minutter og var forbanna, ville ikke trøstes eller noe. Jeg har jo ikke lyst til å distrahere henne heller, synes at hvis jeg gir henne iphonen min så hun kan spille eller se på musikk så blir det jo en slags belønning. Uff..

Ja vet om unger som får trass litt tidlig. Har de sterk personlighet så vet de hva de vil og da tester de gjerne grensene veldig. Min kan også bli veldig sinna når han ikke får lov til å gjøre noe han absolutt vil.. som å rive søppel ut av dunken ;)

Jeg ville bare tatt ho vekk fra det hun ikke får lov til. Ikke kos og dill dall. Bare si nei eller hva dere bruker og fjerne henne fysisk. Gjennta det samme hver gang. Legger hun seg ned å sutrer/blir sinna så får det være. Det bare overser du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skal vi til fotografen :D gleder meg til det, men først skal Liam i barnepassen på treningsenteret mens mor og far er på spinning :) Det beste er jo at Liam elsker å være i barnepassen :) han vil jo rett og slett ikke hjem igjen :P så det kommer til å komme godt med når lillegutt begynner i barnehagen neste torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg tro, siden det er flere novemberbarn her inne.

Hvis dere har noen gode bursdagstips, kom gjerne med råd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har såvidt begynt å planlegge :) M fyller år den 24., så vi kjem nok til å ha selskap søndag 25. :) Ingenting svære greier, ca dei samme som var i dåpen..altså ca 20 stk. Men ikkje koldtbord denne gangen, trur vi satsar på gryterett eller noko anna veldig enkelt. Kaker blir det nok som vanleg for mykje av ;)

Gåva til M kjøpte vi i sommar - ein gyngeelefant, kjempesøt! :fnise:

Har de tenkt å lage fancy heimelaga invitasjonar? Eg tenker å gjere det enkelt, og kanskje berre kjøpe inn heilt vanlege bursdagsinvitasjonar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det nok enklere enn som så. Invitasjonene blir vis sms/muntlig til dem vi møter. Også blir det nok 2 runder med feiring; en med familie og en med småkompisene hans med foreldre :) menyen blir nok kaker og ksffe. Frukt og litt mer barnevennlig på barnefeiringen da kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg svarte her, hehe..

O fyller år den 16 november, så vi har nå planlagt litt. Selskapet deles opp i tre. to på lørdag med familie (har skilt, stor familie, så ikke plass til alle) og ett på søndag med venner både store og små.

Vi har kjøpt engangsfat og kopper med ole brum på og ballonger.

Kaker blir ostekake, sjokoladekake formet som et tog med snop på, oreokake og laktosefri bløtkake. Skal også ha rundstykker med diverse pålegg på. :)

Kjøper ikke gave til O. Vi kjøper masse klær og leker til han ellers i året, så da holder det i massevis med alle de andre gavene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teriyaki: korleis skal de dele opp selskapet? F.eks. frå 12-15 og frå 15-18?

Vi har ikkje så mange venner utanom familie, så her blir det berre familie..besteforeldre, oldeforeldre, tante og onklar + nokre søskenbarn (og deira ungar igjen, av dei som har barn).

Trur eg må prøve å lage ei fancy kake..eg har togkakeformer og slottkakeform :gjeiper: Men ellers har vi planlagt fint lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skal vi slå sammen bursdagene til Liam og til fettern hans, fettern hans blir 1 år den 16.nov, og Liam blir 1 år den 13.des, så da feirer vi det den 1.des :)

så det skal bestilles en bursdagskake til begge guttene :) og vi leier lokale i oslo som vi skal feire bursdagene i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teriyaki: korleis skal de dele opp selskapet? F.eks. frå 12-15 og frå 15-18?

Vi har ikkje så mange venner utanom familie, så her blir det berre familie..besteforeldre, oldeforeldre, tante og onklar + nokre søskenbarn (og deira ungar igjen, av dei som har barn).

Trur eg må prøve å lage ei fancy kake..eg har togkakeformer og slottkakeform :gjeiper: Men ellers har vi planlagt fint lite :)

Ser for meg å ha fra 12 til 14 og fra 16 til 18 :) da kan O sove fra to til tre, få middag og ha det litt rolig før neste selskap. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj så fancy bursdager folk skal ha :) Her blir det nok veldig enkelt.. Kaffe og kake og muntlig invitasjoner til nærmeste familie. Vil andre dukke opp så er det lov. Har søsken som ikke bor i byen og forventer ikke at de skal komme. Tar også en liten samling med våre venner og deres barn. Da blir det kaffe, kake og kanskje pizzasnurrer eller no.

Han får ingen spesiell gave fra oss heller. Bare en liten symbolsk greie kanskje. Han får så mye i løpet av året og har ikke brukt for all verdens av ting. I tillegg er han så heldig å få nytt hus og bli storebror...det får holde ;) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kven er det som er gravid her..? Eg såg at Niennas hadde skrive at nokon fleire enn Smørblomst82 er gravid :) Eg er nysgjerrig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kven er det som er gravid her..? Eg såg at Niennas hadde skrive at nokon fleire enn Smørblomst82 er gravid :) Eg er nysgjerrig :sjenert:

Snoker du i dagboka mi? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoker du i dagboka mi? :fnise:

Hihi, ja, eg snoker! :fnise: Og eg er ein skikkeleg nysgjerrigper! :gjeiper: Eg trur det er Lolita90 :fnise: Neida, eg skal ikkje skape (u)sanne rykter her altså!

Og så skal eg bli flinkare til å legge igjen svar, ikkje berre snoke :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...