Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011


Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tilbake frå tur, og det gjekk jo som forventa, at eg var mykje åleine med M. Men for all del, det var kjekt også altså! :) Dessverre ingen jaktutbytte denne gongen.

M var på helsestasjonen i dag. 10 mnd, 11150 gram og 76,5 cm lang :) Stor gut, ganske høgt oppe på vektkurva. Men det var ikkje så farleg enda, sidan eg framleis ammar. Og så vil det kanskje flate ut når han blir enda meir aktiv. (Meir aktiv?!? :daane: Han er den mest makkete ungen eg har møtt på! :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg syns eg nesten fortjener litt ekstra oppmerksomhet, no når eg var så snill og var med på tur :) Var åleine stort sett heile laurdagen, fram til ca 19 om kvelden. Då kom dei tilbake frå jakt, og då var vi jo saman resten av kvelden. Og søndagen hadde vi jo ein del timar ilag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra med oss!

Fie har nå fått 6 tenner, lært seg å krabbe opp trapper (uff!) og er generelt ganske så aktiv. Snakker fortsatt ikke en døyt.

Har blitt såå glad i "voksenmat", og foretrekker å spise selv framfor å få på skje.

Jeg har kjøpt masse ulltøy brukt, og vi har allerede nå begynt å bruke kun ulltøy. Har jo litt bomull just in case, men kommer nok til å bruke ull mest.

På begevelsesstadiet har Fie nå begynt å bevege seg litt bortover bordet, og gå litt når hun holder seg fast, men det er nok lenge til hun går (håper jeg).

Jeg er nå på den tiende dagen med mensen, første mens etter fjerning av MA..., Men nå snart skal jeg ha eggløsning igjen, og jeg håper virkelig at det skal gå bedre denne gangen her.

Jeg snakket med legen min, og han mente at det var tvilsomt at jeg kom til få noe hjelp/ekstra oppfølging fordi jeg klarte å få Fie naturlig. Så jeg krysser fingrene og håper at jeg bare var jævlig uheldig.

Hvordan går det med alle dere andre? Og deg smørblomst? Formen er grei eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt bra her også! :)

Vi har hatt ei innholdsrik helg, M fekk vere med på fisketur for første gong :) Trur han likte det (bortsett frå å ha på seg klumpete redningsvest), og det var spanande å få sjå krabbe for første gong :)

Vi var i symjehallen på søndag, det var også første gong for M, og dette likte han også veldig godt :)

Han held på å få si tredje tann, nr 1 oppe i framkjeven :) Og er ellers aktiv, går langsmed møblar, og har hatt eit par tilfeller der han slepper seg utan å tenke seg om ;) Men ingen gåing enda :)

Eg slutta på Cerazette 10. august, men har framleis ikkje fått tilbake mensen. Lurer på når den kjem.. Eg trur kanskje eg framleis faktisk ammar såpass mykje at den held seg vekke.. Hadde vore greit om den kom, slik eg kan komme meg inn i ein syklus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra her og.

O har åtte tenner nå, har på sitt neste stått i fem sekunder uten støtte da han glemte seg av litt, og går fram og tilbake med gåbilen sin. :) sier mamma og pappa, men bruker det ikke bevisst.

Bare halvannen måned til barnehagen nå..kjenner jeg gruer meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøttet sier mamma og pappa, og jeg tror han forbinder det med oss. Men han sier det nok ikke bevisst enda nei. Har fortsatt 6 tenner (venter utolmodig på fler! Har hatt en slitsom periode nå, hvor han er utilpass. Lik den forrige perioden med tannframbrudd). Han går med gåvogn og langs møbler. Det nye er at han har begynt å gå langs veggene også nå. Altså slette vegger! Jeg sitter med en skrekkblandet fryd over at han kanskje begynner å gå veldig tidlig... Ellers er han en blid gutt med masse humor :-) latteren sitter løst.

Han har hatt en periode hvor han er veldig avhengig, om jeg skal kalle det det. Må ligge i fanget til han sovner om kveldene, må opp i hendene med EN gang han våkner, blir fort trist om han blir satt ned på gulvet osv.. Men det virker som om perioden er litt på hell nå. Og godt er det..krevende til tider, føler jeg skulle hatt 8 armer og superoverskudd 24-7 :-P

Har forresten sluttet helt å amme.. Det gikk ikke lengre. Knøttet nektet totalt pupp til slutt, så jeg pumpet og gav på flaske - men etter hvert dom han fikk mme i tillegg, nektet han å ta de flaskene det var mm på... Han syntes vel mme var bedre da, og dermed ble det full mm-nekt. Da kjente jeg at det var på tide å gi seg, og akseptere at amming og morsmelk var et tilbakelagt kapittel - enn hvor mye jeg hadde ønsket å gi han mm til han ble ett år.. Men jeg er fornøyd med å fullamme i 6mnd og at han fikk mm til han var 8 mnd :-)

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Jeg er såååå babyklein for tia!! Hehe.. Jeg vil ikke ha et barn til enda, men jeg vil ha en liten mage og stryke på og snakke til, vil ha en liten sovende baby i vugga i stua som jeg kan gå og lukte på... <3 men jeg vil ikke ha 2 barn og ta meg av - enda. Vil kose meg med knøttet og nyte det å se at han utvikler seg 100%.

Tror det har litt med saken å gjøre at jeg har ei venninne som er gravid igjen (hun har en som er nesten 2 mnd yngre en knøttet) :-P hun har begynt å få mage og vært til ul. Jeg blir så revet med av søte mager og ul-bilder ;-) men selv om jeg beundrer henne nå, vil jeg ikke være i hennes sko når hun har en nyfødt, en aktiv ettåring (som hun har tenkt å ha hjemme, han skal ikke i b.hg) og en mann som jobber døgnet rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo alt er bare bra her. Formen er overraskende fin så er jo nesten litt nervøs for det også nå..Hehe.. ikke lett å være 2.gangs heller. Like mange bekymringer. Jordmor til fredag og UL i november.

Holder på å skal selge huset og flytte inn i nytt så det er mye slit om dagen. Heldigvis har jeg en svigerfamilie som alltid stiller opp og de er suverene. Det har blitt laaaagne dager, men det hører vel med.

Lillegutt har 9 tenner og flere er ikke langt unna. Han krabber opp alle trapper han han og går rundt med absolutt alt han han finne: Bord, bil, støvsuger, vegger, soffa, leker, spisestolen sin, kjøkkenstol osv. Han slepper seg mye og reiser seg opp uten støtte. Så han er nok ute å går snart tenker jeg :) Akkurat som han ikke er aktiv nok.. hehe

Sier mamma, pappa, bæ, pus, jajaja, og hvis jeg sier: hva sier løven, så brøler han ut wæææææ :)

Når jeg kommer hjem fra jobb så kommer han krabbende i en rasende fart og sier mamamamamama :) Og da er det bare mor som gjelder. Får nesten ikke lov å sette han ned.

Spiser veldig godt av brød og middag og elsker å spise brød selv :)

Men man merker hvor hellig helgene er når man har begynt å jobbe igjen altså.. Da er det familietid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Korleis går det her? Litt lite aktivitet i det siste :)

Her går dagane i eitt, M er utruleg aktiv, og det er berre nokre få timar på kveldane vi får slappe av og puste ut litt ;)

Han går framleis ikkje (og det er eigentleg heilt greit ;) ), men kjem seg dit han vil så lenge han har møblar og veggar å støtte seg på :) Vi kallar han for Demolition Man, for han elsker å rive ned ting...borda må vere rydda, viss dei ikkje er det, gjer han det ;)

Han er heldigvis ein liten sjarmør..den egenskapen er god å ha når han for ørtande gong opnar peisdøra eller stoppar vegguret fordi han fiklar med kjettingen og lodda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig stille her. Merker at man er småbarnsmor og i jobb igjen :) Ikke mye tid til overs.

Her går det også bra, bortsett fra nettene. Han våkner så utrolig mange ganger..Håper det bedrer seg snart.

Vår lille er også en liten trollunge..åpner også ovnsdøra konstant. Nå er peisgrinden Baby Dan Flex 5 bestilt sånn at vi kan begynne å fyre snart. Han brant seg dessverre på en liten ovn og jeg vil ikke at det skal skje igjen for å si det sånn. Det var faren som var hjemme og jeg har aldri sett han så fortvilt stakkers.

Han klatrer på absolutt alt og vil ikke høre på nei :)

Han har tatt noen få skritt, men tror ikke han viste hva han gjorde :) Trenger ikke stresse med å gå for min del.. Ellers så er han så utrolig mammadalt at det er slitsomt.

Men vi koser oss masse og har er stor sett bare snill.. bortsett fra om natta..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har hatt sååå utrolig mye å gjøre i det siste vi, fartet hit og dit, håper på en roligere periode nå.

Liam er ganske aktiv om dagen, men han går ikke langs ting eller noe ennå da.

han begynner i barnehagen om 13 dager :O

og til onsdag skal vi ta 1 årsbilder, han er jo ikke 1 år ennå da, men vil så gjerne gi bort i julegaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi skulle også tatt bilder, men tror ikke det blir noe. Ikke har vi tid eller råd akkurat nå pga. huskjøp og flytting... Så til jul har vi annonsert få gaver til folket :)

Men blir det litt igjen etter salget av leiligheten så skal det også gå til 1.årsbilder for det er jo koselig å ha.

Her begynner lillegutt i barnehagen i midten av desember.. blir spennende det. Vi har jo fått plass, men siden vi flytter så ønsker vi overflytting til en annen barnehage og der er det ikke ledig enda :( Håper det ikke blir så lenge til..

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok bilete då han var 10 mnd og har nettopp sendt inn bestilling, så her er julegåvene til beste- og oldeforeldre i boks ;) Gler oss også til å få opp fleire fiiine bilete på veggen vår! :jepp:

Vi skal ikkje ha M i barnehage enda, så eg skal søke om dagpengar og gå heime så lenge det er mogeleg. Så får vi heller søke til våren om plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi ønsket oss rett og slett fotografering i bursdagsgave til lillegutt vi, så det fikk han av min mormor og morfar :) så sånn sett så bruker vi ikke noe penger på det :)

har veldig lite penger om dagen, først måtte vi ha nye sommerdekk og så røyk motoren til vindusviskerne på bilen, så det blir jo 3000 kr der også, så må vi snart skifte registerreima også :/ dyrt å ha bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsket oss rett og slett fotografering i bursdagsgave til lillegutt vi, så det fikk han av min mormor og morfar :) så sånn sett så bruker vi ikke noe penger på det :)

For en god idè! det tror jeg vi skal ønske oss i enten bursdagsgave eller julegave til Fie. :)

_

Her er det lite som skjer. Statusen er vel som hos dere : Fie går bortover bord og alt som er. Hun har 6 tenner, og fortsatt for lite hår for å ha en spenne i :fnise:

Vi har heller ikke barnehageplass. Det er ikke frivillig, men nå som tiden nærmer seg for når vi søkte om å få begynne, så merker jeg at det passer meg utmerket å ikke ha barnehageplass. Hun er for liten, synes jeg.

IMG_2514.jpg

Fie for en måneds tid siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine Fie! :strix:

M har fått opp 2 tenner nede og 1/2 og 1/3 oppe ;) Og håret veks og veks, og når han er veldig aktiv (noko som er heile tida) får han slike fine krøllar :rodmer: Det har han ikkje etter meg, for eg har så stritt hår at glattetang ikkje er vits i.. Det er nok etter pappaen, som også hadde krøller som liten :) Søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin Fie er :)

Ja min lillegutt har også litt krøller når han har være aktiv og blitt varm. Og det har han nok etter meg... Begynner å få mye hår da. Fremdeles 8-9 tenner. Litt usikker på hvor mange for han biter jo så når jeg skal kjenne ;)

Vi gleder oss til han skal i barnehage. Han elsker å leke med andre barn og han tror jeg kommer til å trives veldig godt når han begynner i desember. Da er han jo over året så det tror jeg blir veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...