Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011


Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Så søt Fie er da :) Her er lillegutt en ramp...prøver seg på alt han ikke får lov til..hehe.

Plutselig så er du det igjen Niennas. Så du må ikke stresse for mye.. Krysser fingrene for at det klaffer snart :)

Jeg trenger jentenavn forslag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags stil er sønnen deres sitt navn da? Synes jo at det burde være en liten balanse der sånn. Varg og Alexandra passer liksom ikke så godt sammen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har en norsk navn, ikke dessert navn eller noe fancy. Ikke norrønt heller.

Navn i likhet er: Simen, Eirik, Erik, Daniel, Even, o.l. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så artig med jente, da! :) Koselig med en av hver!

O går mer og mer han også, men han krabber fortsatt mer enn han går. :) Sier "dæ" (der) og "se", mens han peker på ting. Mamma, mamma og baba, men bruker det for det meste i feil situasjoner, så tror kanskje de få gangene han har sagt mamma når han f.eks står og vil opp i armene, at det har vært tilfeldig.

Ellers er han syk. Først øyekatar som han enda har, og nå feber. Han fikk jo vaksine på torsdagen som var, men det er jo noen dager siden, så er vel kanskje noe annet.

Edit: Hehe..Dette var visst mitt innlegg nummer 10 000 :fnise: Tok meg altså nesten fem år :gjeiper:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Teriyaki :fnise:

Enda et spørsmål ang navn: har det noe å si om det et populært?

Første jeg tenker på er Kaja, Sofie, Anne, Nora (!!), Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et skikelig fint navn, men det sparer jeg til min eventuelle framtidige datter, for hun skal nemlig være den eneste i Norge med det navnet. :)

Men jeg liker også Nora godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint, da er vi enige. Babyen til Smørblomst skal hete Nora :jepp:

Jeg har forsåvidt ikke skrevet jentenavnet til vår neste (hvis vi får ei jente), men det går uansett under kategorien "Gamle navn", og det var ikke det Smørblomst var ute etter.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Teriyaki :fnise:

Enda et spørsmål ang navn: har det noe å si om det et populært?

Første jeg tenker på er Kaja, Sofie, Anne, Nora (!!), Mia

Kaja, Nora og Mia går dessverre ikke. Selv om jeg liker veldig godt alle tre navnene. Søsteren min heter Kaja, og Nora og Mia er døtrene til venner av oss.

Sofie og Anna (ikke Anne) har vi vært inne på :)

Har ikke så mye å si om det er populært eller ikke egentlig..

Fint, da er vi enige. Babyen til Smørblomst skal hete Nora :jepp:

Jeg har forsåvidt ikke skrevet jentenavnet til vår neste (hvis vi får ei jente), men det går uansett under kategorien "Gamle navn", og det var ikke det Smørblomst var ute etter.. :fnise:

Jeg liker gamle navn. Bare å komme med forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et skikelig fint navn, men det sparer jeg til min eventuelle framtidige datter, for hun skal nemlig være den eneste i Norge med det navnet. :)

Men jeg liker også Nora godt. :)

Så hemmlighetsfull du er da!! ;) Tenk om du bare får gutter og da har ingen fått sjangs til å bruke navnet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøstra til mannen min heter også Nora :( dumt, fordi jeg liker navnet godt!

Jeg har en bestemor som het Edith Oline, og jeg liker det veldig godt, men mannen min synes Edith er så kjerringnavn, men vi har blitt enig om det kommer ei jente til så skal hun hete Oline :)

(Og hvis det kommer en gutt skal han hete Asgeir :) )

Ina, charlotte, Edel ( dette elsker jeg også, men T sin mormor heter det ), Lisa ( mitt navn ;) ), Mari, Silje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hemmlighetsfull du er da!! ;) Tenk om du bare får gutter og da har ingen fått sjangs til å bruke navnet ditt :)

Hehe, ja i så fall skal jeg foreslå navnet til alle som trenger navneforslag :fnise: Det er nørrønsk i alle fall, noe O sitt navn også er. :) Men kombinasjonen gjør navnet unikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oline er kjempe fint :)

Lisa heter lillesøster til samboeren, og Silje ei venninne.

Ikke lett dette :)

Spennende da Teriyaki :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gitt F*** om noen av mine venner hadde barn med samme navn... men det er meg da, hvis det er sånn så er det jo ingen navn igjen å velge mellom da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt F*** om noen av mine venner hadde barn med samme navn... men det er meg da, hvis det er sånn så er det jo ingen navn igjen å velge mellom da

Jeg velger ikke et navn på ungen min hvis noen av mine bestevenninner har barn som heter det. Da skulle jeg virkelig elsket det navnet og det skulle vært et navn jeg alltid hadde hatt lyst på. Ellers blir det bare for teit syns jeg.

Er det ei bekjent så er det noe annet, men ikke venninner som jeg snakker regelmessig med og hvor vi og barna møtes. Det finnes et hav av navn å velge mellom og tror ikke det er så gøy for mitt barn om kompisen heter det samme når man kan klare å unngå det..

Men det er meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg velger ikke et navn på ungen min hvis noen av mine bestevenninner har barn som heter det. Da skulle jeg virkelig elsket det navnet og det skulle vært et navn jeg alltid hadde hatt lyst på. Ellers blir det bare for teit syns jeg.

Er det ei bekjent så er det noe annet, men ikke venninner som jeg snakker regelmessig med og hvor vi og barna møtes. Det finnes et hav av navn å velge mellom og tror ikke det er så gøy for mitt barn om kompisen heter det samme når man kan klare å unngå det..

Men det er meg :)

Ja enig med deg. Men også av hensyn til venninnen. Hvis en god venninne av meg kom og så at ungen hennes skulle hete odin, som tross alt ikke er et kjempevanlig navn i disse dager, så hadde ikke jeg likt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja naturligvis også av hensyn til venninnen :)

Trenger ikke være veldig nær venninne heller egentlig, men går dem under venn/venninne/kamerat så styrer jeg unna så lagt det lar seg gjøre. Bestevenn/bestevenninne da styrer jeg langt unna. Men venner av venner/bekjent o.l. da ser jeg ingen problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så aktiv her på forumet, men er innom av og til, og "stjeler" noen gode tips og sånn :)

Mange av de søte, små som har begynt i barnehagen her? Her blir det barnehagestart etter nyttår, og må innrømme at jeg gruer meg litt det. Uansett er det en del utstyr som må på plass, og siden det er vinter og kaldt ute lurer jeg på hva slags gode tips dere har til utstyrsliste i forbindelse med bhg-start.

Er spesielt intressert i tips til gode og varme vintersko, som ikke er for tunge, og lette å ta på. Hva slags tøfler bruker dere? Sandaler eller hele tøfler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...