Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011


Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Ja, no syns eg den rette bør melde seg her! :opplyser::fnise:

Eg har endeleg fått mensen tilbake, 2,5 mnd etter pilleslutt :tommelsmil: Det ser ut til at den er på hell, så november blir offisielt første prøvemånad, så då håper vi på full klaff med éin gong, såklart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til Silverdoe. :)

Etter min medisinske utskrapninga i slutten av august har alt bare vært krøll her sånn, og jeg har blødd nesten hele tiden. Syklusen min er visst helt ute å kjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende da Silverdoe. Håper det klaffer fort :) Håper syklusen din kommer på rett spor igjen snart Niennas. Ikke noe morro å gå slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, begge to! :jepp: Det er spennande å sjå når det klaffar :) Vi er realistiske, så vi trur ikkje det klaffar første mnd, men det er jo lov å håpe ;)

Då eg mista i september 2010, Niennas, så kom syklusen min aldri heilt i gjenge igjen før eg vart gravid igjen i februar 2011.. Eg hadde ein MA med kirurgisk utskrapning. Men eg blødde ikkje så lenge som du da, den var berre uregelmessig.. Får håpe det går seg til, for slikt er innmari kjedeleg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det klaffer fort for dere silver :) og at spiren klamrer seg fast så du slipper å oppleve det igjen :)

Torsdag begynner lillegutt i barnehagen :( hvorfor i all verden må tiden gå så fort, onsdagkveld kommer jeg nok til å legge frem alt av klær som skal være i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere folkens?

hvordan går det med prøvingen da silver?

Her har lillegull begynt i barnehage og han trives supergodt :) han har fri i dag da siden vi skal på babysvømming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det bare bra etter forholdene.. Har ikke spydd i dag :danse:

Ellers så holder vi på å flytte inn i nytt hus og i helgen skal vi sove der for første gang....og da skal lillegutt på eget rom...Gleder meg masse til å få rommet og sengen for oss selv igjen :)

Han går mer og mer uten støtte nå, så er vel bare et lite tidsspørsmål før han foretrekker å gå i stedet for å krabbe (han har en egen teknikk som innebærer å ikke gå på alle fire, men har en bein i bakken og det andre som støtte. Bruker ikke armene :) Liksom en sittende hinke hvis noen forstår)..

Skal begynner i barnehagen om en mnd og det tror jeg blir veldig bra.

Det er veldig deilig å jobbe, men er veldig sliten nå. Har vært veldig mye med flytting, oppkast, småbarn, og sykdom.. Så skal bli godt når ting begynner å roe seg litt på ulike fronter :)

Så er det jo familiebursdag for lillegutt om ikke mange ukene og det blir jo koselig. Håper bare det meste er på plass i nyhuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra han har begynt å gå litt da :) her reiser vi oss bare opp etter ting :)

vet hvordan det er med å ha rommmet og senga for seg selv, det skal bli deilig når vi flytter i desember også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt berre bra :) M blir stadig meir modig og slepper seg oftare og oftare. Men han går ikkje enda :) Prøver vi å få han til å gå, berre smiler han og setter seg ned ;) Men vi ser at han blir stadig meir sikker, for han prøver av og til å løfte litt på beinet når han står utan støtte :)

Prate gjer han heller ikkje, men det virker ut som om han skjønner ganske mykje likevel :)

Prøvinga har tatt seg opp i det siste :) M har begynt å sove til 7.30-8-tida no, heilt sidan september, og det merker eg godt på kveldane. Eg er ikkje på langt nær så trøtt som då han brukte å stå opp i 5-6-tida, og dermed orker eg litt meir kos på kveldane ;) Og så føler eg at underlivet endeleg er tilbake til "god, gammal stand" etter fødselen, og det hjelper jo også på :) Håper på ei nydeleg fin julegåve i år, med positiv test! :jepp:

Når skal du på ul, Smørblomst82? Er ikkje det no i desse tider?

Eg har forresten fått innvilga gjenopptaking av dagpengar, så då kan eg vere heime med M litt til, medan eg ser etter jobb :) Hurra! :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen flyttet vi inn i huset og det er kjempe deilig, men var slitsomt også. Men det er jo fremdeles mye som gjennstår da. Alt står liksom litt hulter til bulter, men det kommer seg.

Dessverre så får vi ikke møblene vi har bestilt før i desember/januar!! så hva vi gjør med barnebursdagen er veldig usikkert...

Lillegutt har sovet på eget rom 2 netter nå og det går veldig bra bortsett fra at han våkner 4 ganger ca hver natt... Men har ikke vært så vanskelig å få han til å sove igjen da heldigvis.. Håper dette er noe som gir seg snart av seg selv..

Jeg skal på UL om en uke og det gleder jeg meg veldig til.... Venter å få bekrefta om jeg har morkaka foran eller en muskelknute som gjør at jeg ikke kjenner noe spes med liv og at de ikke har klart å telle hjertelyden i uke 16.. HAr jo hørt spark når vi har prøvd, så de sier at alt er bra,, men jeg blir jo bekymra da.

Så bra da Sliverdoe :) Håper du finner en jobb snart da. Min gutt er så mammadalt at det er slitesomt å være hjemme nesten.. Jobben gjør at jeg får litt fritid..Men koser oss i helgene da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennande med ul da! :jepp: Håper dei finn ut at alt er som det skal vere :) Eg hadde 3 tidlege ul med M, men den ordinære var likevel den mest spesielle :) Du er heldig! :)

Eg liker å vere heime med M, så det gjer forsåvidt ingenting, men eg er glad for å få dagpengar så lenge det måtte vare :)

I går tok M sine 2 første steg! :hoppe: Då vart vi såklart veldig glade, og heldigvis var pappaen heime også, slik at han fekk det med seg :)

Ellers så har M fått raud og sår stump for første gong, og det er ikkje noko kjekt :( Sår gråt når vi skifter bleie.. Og eg truuuur han har litt feber, men eg finn ikkje febermålaren, så eg veit ikkje. Han er i alle fall ganske varm, og har vore varm i heile natt (og har våkna 5-6 gongar, snork...) Men han er ikkje noko mindre aktiv likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå må jeg klage litt her...

Lillegutt vil ikke sove om nettene og jeg og far begynner å bli slitne...

Fra han legger seg klokken 19 så kan han godt våkne 3-4 ganger innen jeg rekke rå legge meg klokken 22.30-23.00. Jeg legger han ned men må være der til han har sovnet tungt.

Han våkner også mange ganger hver natt.

Han er trøtt og legger seg til å sove, men hver gang vi går ut av rommet så våkner han. Selv om det ser ut som at han har sovet i 10 min.. Så vi er ofte på rommet han 15-30 min ved hver oppvåkning!

Slik er det gjennom hele natten. I natt tok jeg han inn til oss kl 05 for da orket jeg ikke å henge over sengen hans mer. Og da ble han hyper og lå i surra og skravla i senga vår i en time..

Så det blir minimalt med søvn. Jeg tror jeg har max 2 timer sammenhengene søvn av gangen..

Vi bytter på å gå inn, men jeg våkner uansett for mannen min sover så tungt at han ikke hører han skrike. I tillegg så er han så sur og grinete om dagen at jeg ikke oker å mase på han om å komme seg ut av sengen. Han er nok slik fordi han blir sliten av å være hjemme hele dagen med en gutt som ikke har sovet om natten og som sutere mye om dagen p.g.a.

I tillegg så er det bare mor som gjelder når jeg kommer hjem fra jobb. Far får ikke lov til noen ting. Da bare hyler han!

Noen råd? Jeg trenger søvn, ro og harmoni :)

Gravid, hormonell, flytting, full jobb og søvnmangel er skikkelig dårlig kombinasjon..

Dagens klageinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tenner? eller er det kanskje et eller annet med rommet han ikke liker?

Her sliter vi veldig med å sove på natten pga tenner, og fra kl 3 til 6 så ligger han å hylskriker og vil ikke roe seg ned med kosing, noe kaldt å drikke eller noe, så jeg skal putte i han en stikkpille i kveld for å se om det gjør ting litt enklere for han om natten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det kan være hjørnetenner/jeksler.. Ja kanskje vi også burde prøvd det.

Virker som han liker rommet på dagen ihvertfall. Vi leker mye der inne..

Men er nok en fase..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nattvar han våken mellom 01.30- 02.30 og så våknet han ikke igjen før 06.30. Så det er jo egentlig en klar forbedring fra forrige natt. Men slitsomt å være våken en time midt på natta :( Men vi får holde ut..

Vet ikke om jeg har sagt det, men har vært på UL og ble satt tilbake 2 uker. Ikke klarer jeg eller faren helt å huske når den i magen ble laget da ;) men er ihvertfall sikker på de har samme far..hehe..

Men siden jeg ble satt tilbake så fikk jeg ny time neste mandag for å se på hjertet og nyrer. Da håper jeg også hun ser kjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å vere våken midt på natta er kjempeslitsomt! M har veldig variable netter, nokre netter kan han våkne 4 gongar, andre netter berre 1. Det verste er når dei tuller og styrer på i over 1 time..spesielt når eg kan høyre mannen min snorke og ha det fint i drømmeland.. :sukk:

Håper det ordner seg for lilleguten din, Smørblomst! Det kan jo som Lolita seier, vere tenner. Har han reagert på tannframvekst tidlegare? Ser for meg at jeksler kan vere verre å få opp enn framtennene..

Kjipt å bli satt tilbake 2 veker, men kjekt å få ein ekstra ul da ;) Eg også håper du seier kva kjønn du får, for det er jo kjempespennande! Skulle gjerne vore i dine skor! :jepp:

I helga (søndag) skal vi ha selskap, så vi går ei slitsom helg i vente, med rydding, vasking, handling, baking.. Vi blir ca samme antall som i dåpen, rundt 25 stk, og det blir nok veldig kjekt :) Håper berre M held seg frisk, og er smørblid på søndagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal naturligvis dele det med dere :)

Ja og det er liksom jeg som er i jobb og han i permisjon...hehe...MEn han sover så tungt og ligger å snorker..Kjenner jeg blir litt irritert der jeg står midt på natta da :)

Ja han har reagert litt på tenner tidligere.. Skal ta ett års vaksine til uka så da får vi vel også litt plager.

Vi skal ha bursdag til helgen. Skulle ha alle som var i dåpen, men siden vi har flyttet så har ikke vi fått alle møblene våre enda :( Så må dele det opp for vi har ikke sitteplasser..hehe..

Men blir sikkert koselig det også da.

Håper du får positiv test snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...