Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011


Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Gratulerer med hus!! Kjenner følelsen, altså! Nå er vårt hus gammelt og et oppussningsprosjekt, men var uansett deilig og spennende å få vite at vi faktisk fikk huset! Spesielt med tanke på at det kommer til å stige drastisk i verdi både pga. oppussing og pga. bygging som vil gjøre at det ikke blir noe trafikk forbi huset lenger.

Så koselig at dere vil prøve på nytt, Niennas. Skulle egentlig gjerne gjort det samme, jeg. Begynner å bli verpesjuk. :sjenert: Men det er som sagt ikke aktuelt før om lenge her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med hus! Hugser godt då vi fekk huset vårt, sååå spennande! Gled dykk :jepp:

Og kjekt å høyre at de vil satse på ny baby, Niennas :) Håper det går bra denne gongen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har pus fått eget mathjørne på kjøkkenbenken. Har åpen kjøkkenløsning, og ble gal av å hele tiden passe på skåla. (mini er jo så kjapp!!) så nå spiser pus i det ene hjørnet på benken, oppå et skrivebordsunderlag. Vi lager mat helt i andre enden, men må selvfølgelig være ekstra på vakt mtp hygiene. Helt gunstig er det ikke, men er jo heller ikke bra at mini forsyner seg av kattematen :-) så får vi heller tåle noen ekstra runder med antibac på kjøkkenet... (det gjør vi forresten uansett, for man vet jo aldri om pus har gått på benken uten at vi har sett det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ikke så mye om dagen. Har alle det bra? Flere som har begynt å jobbe?

Trulte: Hva med å ha pus i gangen eller no da? Jeg ville ikke hatt pus på kjøkkenbenken, men mulig jeg er litt sær på slikt.

Har ikke tid til å være så aktiv dessverre. Er på jobb, så hjem og kose med lillegutt og så er det plutselig leggetid og jeg er helt utslitt. Orker ikke skru på dataen en gang :( og nå må vi i full gang med pakking og flytting før vi skal ha visning og håper virkelig jeg får solgt fort.. Har ikke råd til å sitte med 2 hus for å si det sånn. Bare takstmann med boligrapport var 9000 kroner!!! som må betales snarest..

Så er altfor mye som skjer og altfor liten tid og energi.. Vi får ny huset innen 1. nov så fra 1. desember bør roen ha senket seg over oss :)

Ellers så går nå dagene. Lillegutt slipper seg stadig og i går prøvde han seg på 2 skritt. Han var så søt :) Men han sover dårlig om nettene. Mye våken og mye skrik. Vi må nok ta en kamp snart.. jeg sover på gjesterommet slik at jeg ikke skal bli fristet til å stå opp å styre med han. Så sambo må trå til hver dag nå...hehe...tror han syns det er mer slitsomt i pappaperm enn først antatt :)

Nå skal jeg hjem fra jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens dilemma, folkens.. håper på nokre råd her inne no ;)

Mannen min er jeger, og no har både rype- og hjortejakta starta. Han har fått tildelt 1 hjort og skal jakte rype og rådyr i tillegg. Vi eig ein gård nokre timar herifrå, det er der han er grunneigar. Så til dilemmaet.. Vi hadde tenkt oss innover på gården no i helga..og for all del, eg liker meg godt der! :) Men så skal nevøen vår også vere med, han er også jeger og bruker å joine mannen min på jakt der inne. Og han er kjempehyggeleg, altså, det er ingenting med han å gjere! Men eg berre føler på meg at eg og M kjem til å vere kjempemykje åleine..at det blir mannen min og nevøen på hjorte/rådyrjakt tidleg på morgonen, rypejakt på dagen og hjorte/rådyrjakt på ettermiddagen/kvelden igjen..

Så eg har litt lyst å kanskje dra heimatt til mamma og pappa i helga og vere der medan dei er på jakt.. Men korleis ta det opp utan at han blir sint..? For eit par år sidan hadde vi den krangelen, han sa masse stygge ting om at no hadde eg ødelagt turane dit for alltid og sånn. Men eg trur ikkje han blir så sint no altså, men eg er redd han skal tru at eg ikkje liker meg der, for det gjer eg jo! Men der er ikkje innlagt varmevatn, dusj fins ikkje, doet er ødelagt (vi må tappe ned med ti-litersbøtte, fordi sisterna fraus forrige vinter)..for min del gjer ikkje det så mykje, eg tenker mest på M. Og så er det det at vi blir mykje åleine..

Eg er veldig dårleg på å forklare, ser eg.. Eg hadde tenkt å ta det opp i går, men då var han i så dårleg humør at eg turte ikkje :gjeiper:

Nokon gode råd? :)

M er forresten som ein rakett.. Meir makkete unge skal ein leite lenge etter :gjeiper: Det genet har han ikkje fått frå meg! :fnise: Eg var ein veldig bedagelig anlagt unge, seier mamma :fnise: Han går ikkje, anna enn langsmed møblar, men for ei fart han har på krypinga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det skjer ikke så mye her heller, egentlig.

Fie holder på å få 5. og 6. tanna nå, de kommer visst i par hos henne. Hun har også vært syk hele denne uka, så nettene har vært litt tunge. Fie er snørrete, og jeg tror hun synes det er fryktelig ubehagelig å ligge da. Men å heve senga, eller gi henne en pute er det ingen vits i, for hun stuper jo nesten kråke fjorten ganger før hun sovner i senga si.

Vi har begynt å prøve igjen, også får vi håpe at det klaffer snart. :)

Moren min var i Frankrike forrige uke, og kjøpte dyre Goretexsko til Fie. Jeg synes det var litt unødvendig, siden hun ikke en gang går, men vi prøvde skoene på igår, og Fie hadde for tykke legger. :( Så nå har jeg kjøpt nye sko, som passer bedre for foten hennes, så de ikke skal bli så kalde i høst. :)

__

Silverdoe: Nå synes jeg forsåvidt at sånne ting kan bli tatt opp uten at det blir noe krangel, men du kan jo ikke akkurat styre mannen din sine tanker og følelser. Hadde jeg vært redd for å gjøre T sint for noe sånt, så ville jeg tatt en hvit løgn. Si at moren din ringte, og at hun ønsket at du skulle komme hjem i helgen fordi de trengte hjelp e.l.

Synes ikke det er ålreit å ta en hvit løgn på sånt, men synes heller ikke det er ålreit å gå rundt for å få høre at man har ødelagt et feriested for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M har berre fått opp 1,5 tann enda, og det syns eg er heilt greit ;) Gjer vondt nok når han bit uansett :gjeiper:

Eg kan IKKJE lyge, Niennas! For viss han finn det ut, blir det rabalder! Er det éin ting han ikkje tolererer, så er det løgn. Så det hadde eg aldri turt.. Eg må nok berre kvinne meg opp, og prøve å foreslå det i kveld... Etter middag, slik at blodsukkernivået hans er på topp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt det som det er, at det er vrient med en liten en når det ikke er varmtvann eller noe på den gården. og hvis du skal være alene store deler av tiden så går det jo nesten ikke.

Så er det jo sånn at løgner kommer alltid frem en dag, og da er jo ti ganger værre enn hvis man er ærlig fra starten av.

Har også en samboer som kan bli fort sinna, så jeg må også passe på hvordan jeg sier ting og sånt. men det er bedre å ta det med en gang så man blir ferdig med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke det er et godt forslag jeg heller, lyver så og si aldri til T. Men et forslag likefullt. Kanskje hvis du forteller ham at da får dere tid til å savne hverandre, så kan dere ha en skikkelig kjærestekveld på mandag eller noe sånt? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, løgn er ikkje noko særleg, uansett kor kvit den er tenkt å vere.. Tusen takk for råd, begge to! :)

Kanskje eg kan ymte frampå i kveld, det er jo berre å seie det slik som det er..Og så foreslå tacokveld og kos på mandagen etter at M har lagt seg :) Mannen min har sikkert også godt av ei guttehelg, så kan eg vere heime med mammaen min :)

Dei fleste mannfolk hadde sikkert vore jublande glad for ei guttehelg på hytta, med jakt og gevær og fyr i peisen og mat frå hermetikk..Mens min mann vil lure på kvifor eg ikkje vil vere saman med han, og om eg har tenkt å vere utro..Men eg håper han tek det fint i år og ikkje får slike sprø tankar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg Silver :)

hvis du legger det pent og rolig frem for han og sier dere kan ha en skikkelig kjærestekveld sammen når han kommer hjem så burde han si ja og ikke bli sur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig si at jeg syns det er litt trist å lese at du må grue deg til å si noe slikt og på planlegge det... Å ikke bli med på en hyttetur hvor du blir sittende aleine uten do og vann og en liten unge burde jo ikke være en krise for mannen din? Han ser deg jo ikke likevel. Og det å tolke det som du ikke vil være med han eller være utro??

Kan ikke være lett å leve med en slik mann.

Jeg ville sagt det som det er og hvis han blir sur så får han bare bli det. Dere kan jo heller reise tilbake sammen etter jakta.

Håper det ordner seg etter ditt ønske ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg er litt pysete av meg, så eg blir nok med likevel :gjeiper: Eg prøvde å ta det opp i går, litt sånn forsiktig..spurte kva planane var og sånn.. Og prøvde å forklare det med vatn, do, vere åleine og sånn..Men det er visst berre på laurdagen eg blir åleine heile dagen da. På fredag blir det litt på kvelden, etter at vi har kome, og på søndag litt på morgonen. Og akkurat då eg hadde tenkt å foreslå å reise heim til mamma og pappa så dinga det på døra, så då vart det ikkje prata meir om det :)

Men det gjeld å velge sine slag å kjempe, og eg trur ikkje eg gidd å ta denne kampen.. Eg liker jo meg der, eg syns berre det er litt kjipt å sitte igjen åleine i huset.. Men eg har jo med vogn, eg kan gå meg ein tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er synd du føler du må gå sånn på eggeskall, Silverdoe..Men skjønner jo at du har lært deg til at du må det, med tanke på hvordan han ofte reagerer på ting som egentlig ikke er noe å reagere på..

Kjæresten min skal forresten også på jakt i helga, så da skal jeg være hos mamma, også skal O passes av mamma når jeg er på kveldsvakt lørdag og tidligvakt søndag.

Var innom gamlejobben i dag, og de ble sjarmert i senk av O. Som vanlig, noe som blir bemerket hittil av samtlige som møter han, så er han usedvanlig blid. Blideste ungen han hadde sett, sa den ene eks-kollegaen min. :hjerte: Blir litt stolt da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg at du har valgt å bli med og håper du får det fint :-) Men jeg synes det er trist at du føler du må bli med, for å unngå bråk og mistanker.. Hadde det vært meg hadde jeg ikke vært i tvil. Hadde ikke vært for meg selv litt fredag kveld, hele lørdag og litt søndags morgen på hytta mens mannfolka jakta. Og i allefall ikke uten varmtvann osv med en liten en. Nå er ikke kjæresten min noen sinna eller mistenksom type, så her hadde han ikke tenkt over det engang om jeg valgte å dra til mamma istedet. Så jeg klarer nok ikke helt å sette meg inn i hvordan du har det. Men jeg vet at jeg hadde ikke taklet om det var min kjære som var så kontrollerende og mistenksom. Da kunne han like gjerne ha kvalt meg langsomt...jeg er avhengig av tillitt og en viss grad imøtekommenhet. Det betyr ikke at jeg flyr rundt og gjør som jeg vil hele tiden, men om jeg sier "drar til foreldrene mine i dag", forventer jeg at det er greit for han. Det er det jo også. Jeg har vel nevnt før at jeg strekker meg utroooolig langt for å bevare hudfreden jeg også, men jeg hadde ikke holdt ut å være redd for å ta opp slike ting. Så jeg kan forestille meg at du har det vanskelig noen ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...ellers så håper jeg det går bra ned deg, Niennas og at du får en liten spire i magehuset igjen snart :-)

Her har knøttet fortsatt 6 tenner, han har begynt å gå med gåvogna si, går hele stuegulvet som en reser! Går ellers langsetter og rundt alt, går med stoler fra A til B.. Så han vet å komme seg fort fram den fyren nå :-)

(skriver fra mobil, så har ikke lest alle innleggene bakover her - men håper dere alle har det fint, store og små! :-) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har også 6 tenner, men to til har nesten kommet opp. Slipper seg mer og mer og bruker alt han kan til å gå med. De er så søte i denne alderen.

Men vi sliten mye om nettene. Han våkner mange ganger og hyler. Eneste som roer han er en flaske. Så han får fremdeles en flaske om natta. Vi må nok ta en kamp med han snart. Ikke lett å få han til å sovne på kvelden heller. Må helst bysses..

Så vet ikke om det er tenner eller hva, men orker ikke ha det slik så mye lengre. Samboer tar alle nettene nå som jeg er i jobb heldigvis. Jeg våkner, men legger meg bare til å sove igjen.

Blir spennende å se hvordan det blir når vi kommer inn i nytt hus :)

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter bare på en tlf om når vi kan se på en ny leilighet vi :) håper huseieren ringer i dag :)

Ellers har Liam fått øyekatar, men var hos legen i går og fikk øyedråper og øyesalve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da Lolita. Håper dere får ny leilighet da :)

Og god bedring til Liam. Ikke noe morro med øyekatar siden det er så smittsomt. Håper det går fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...