Teriyaki Skrevet 28. november 2011 Forfatter #2301 Del Skrevet 28. november 2011 Heihei! Da har helsesøster vært her. Vi pratet litt om humøret mitt, og det var jo som også ble påpekt her i dagboken min, at det er helt normalt å føle det sånn i starten. Men at hvis det blir værre og vedvarende så har de jo tilbud på helsestasjonen for samtaler og slikt. Er også ekstra fokus på det på seksukerskontrollen, noe det ikke har vært før. Så det er jo bra. Lillegutt har gått opp over 600 gram på 10 dager!! Det er utrolig mye. Det "normale" er jo 200 gram. Så jeg har nok melk for å si det sånn. Nå har jeg ofte gitt han pupp som trøst når han har magevondt, men helsesøster sa at jeg gjerne måtte prøve med smokken først for å se om han roer seg da, og det skal jeg gjøre. Klart det er ikke nødvendig å proppe han med pupp dersom han nettopp har spist. Også har hodeomkretsen vokst litt også ja. Men hun målte ikke hvor lang han er da. Men nå er jeg trøtt, så nå skal det blundes litt før gutten våkner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 28. november 2011 #2302 Del Skrevet 28. november 2011 Tror nok ikke han fryser jeg Men kjenner på bekymringen din. S ligger som regel i et teppe oppi lammeskinnsposen med ei dyne over når vi er ute med vogna. Og et teppe over dyna for pynten sin del. Så har han som regel bare body + vanlige klær på seg. Men han er alltid god og varm når vi tar han opp Småen her og elsker å bade. Bader med pappaen sin i badekaret Og neste uke skal han på sin første babysvømming i badehallen. Kjenner jeg ikke er heeeelt enig der, men får stole på pappaen, er jo hans felt, så regner med han vet hva han driver med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. november 2011 Forfatter #2303 Del Skrevet 28. november 2011 Tror nok ikke han fryser jeg Men kjenner på bekymringen din. S ligger som regel i et teppe oppi lammeskinnsposen med ei dyne over når vi er ute med vogna. Og et teppe over dyna for pynten sin del. Så har han som regel bare body + vanlige klær på seg. Men han er alltid god og varm når vi tar han opp Småen her og elsker å bade. Bader med pappaen sin i badekaret Og neste uke skal han på sin første babysvømming i badehallen. Kjenner jeg ikke er heeeelt enig der, men får stole på pappaen, er jo hans felt, så regner med han vet hva han driver med Her har vi som regel body pluss sparkebukse, strikkejakke med lue og votter og en flisbukse på han. Så ligger han oppi voksiposen som har ulldyne inni seg. Alltid god og varm. Oi, babysvømming allerede? Hehe, tidlig krøkes. Trodde man "måtte" vente til barnet er tre måneder og minst fem kg jeg. I alle fall på disse arrangerte kursene. __ Kom forresten på en ting da jeg leste inne hos Ripsy..Dette med legging og oppståing. Vi tar han som regel ned i titiden når jeg selv legger meg, også står vi opp i titiden igjen på morgenen. Han ammes i syv-åttetiden på morgenen, så det jeg lurer på er om jeg egentlig bør stå opp da? Gjør jeg meg selv en "bjørnetjeneste" ved at jeg legger han igjen for å så sove litt til? Vil det føre til at det blir umulig å legge han i syv-åttetiden når vi skal begynne med de rutinene? Er det best å stå opp tidlig for å prøve å få han naturlig trøtt litt tidligere på kvelden? Han har som regel en våken-periode i åtte-ni tiden. Hvis jeg står tidligere opp, så får han kanskje den perioden tidligere slik at det går å legge han tidligere`? Jeg vil veldig gjerne få inn gode rutiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 28. november 2011 #2304 Del Skrevet 28. november 2011 Personlig tror jeg ikke det har noe å si. Nyt sovemorgenene dine, du! Det gjorde i alle fall jeg, og det var deilig... Nå får jeg ikke sove lenger enn til 6-7 Vi hadde ikke noe fast leggetidspunkt før snuppa var omtrent 4 mnd, og siden da har vi lagt henne stadig tidligere. Nå legges hun ca. kl 19. Tror ikke det er noe vits å prøve å tvinge fram rutiner på en stund ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. november 2011 Forfatter #2305 Del Skrevet 28. november 2011 Personlig tror jeg ikke det har noe å si. Nyt sovemorgenene dine, du! Det gjorde i alle fall jeg, og det var deilig... Nå får jeg ikke sove lenger enn til 6-7 Vi hadde ikke noe fast leggetidspunkt før snuppa var omtrent 4 mnd, og siden da har vi lagt henne stadig tidligere. Nå legges hun ca. kl 19. Tror ikke det er noe vits å prøve å tvinge fram rutiner på en stund ennå. Godt å høre! Er deilig å sove til titiden hver morgen, for jeg føler meg svimetrøtt idet jeg våknet uansett. Er vel pga. søvnen blir avbrutt flere ganger i løpet av natten. Amming og bleieskift tar jo en halvtime hver gang. Dersom han har magevondt tar det gjerne litt lenger tid også, så man mister jo en del sovetid på natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 28. november 2011 #2306 Del Skrevet 28. november 2011 Det var litt av en vektøkning, ja! Ikke dårlig Vesla mi har også matvett, så blir spennende å se på 6-ukers kontrollen. Håper du fikk deg en god blund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 28. november 2011 #2307 Del Skrevet 28. november 2011 Herlig med store, gode gutter med matvett! Og jeg er helt enig med Sushi, de rutinene kommer. Bare subb rundt i bobla litt nå, med spising når han vil spise og soving når han vil sove. Det det går seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 28. november 2011 #2308 Del Skrevet 28. november 2011 Ville bare innom å gi deg en jeg. Har full forståelse av at ting ikke er bare rosenrødt med en nyfødt en, selv om jeg nok ikke klarer å forestille meg opplevelsen før jeg sitter her selv med en liten gutt i armene som er totalt avhengig av meg 24-7... Hører folk sier at det er VELDIG normalt å være litt nedstemt en stund, og det er jo kjempebra at du er obs selv og prater om det til helsesøster Jeg prøver selv å fokusere (nå på forhånd) på at ting sikkert ikke blir bare fryd og gammen, slik at jeg ikke skal sitte der å føle meg misslykka når de litt tyngre tankene setter inn (for selv om jeg er ganske flink til å tenke fornuftig er jeg samtidig veldig flink til å klandre meg selv for ting og tang...). Jeg har jo visse perioder gjennom hele svangerskapet hatt enkelte dager med litt "panikk" over at livet mitt (vårt!) blir totalt forandret og at vi aldri får tilbake det gamle livet vårt..mens jeg neste dag er i ekstase over at vi skal få en liten en Håper de, normale, tunge tankene du har innimellom forsvinner av seg selv etterhvert og blir byttet ut med stadig mere positive følelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. november 2011 Forfatter #2309 Del Skrevet 28. november 2011 Det var litt av en vektøkning, ja! Ikke dårlig Vesla mi har også matvett, så blir spennende å se på 6-ukers kontrollen. Håper du fikk deg en god blund Ja det er jo spennende å se. Blunden ble bare på halvtime-tre kvarter, men det hjalp nå på. Herlig med store, gode gutter med matvett! Og jeg er helt enig med Sushi, de rutinene kommer. Bare subb rundt i bobla litt nå, med spising når han vil spise og soving når han vil sove. Det det går seg til. Det skal jeg jammen meg gjøre da Er godt å få sove til i titiden. Legger meg i titiden også, så tilbringer faktisk halve døgnet i senga for tiden. :gjeiper: Ville bare innom å gi deg en jeg. Har full forståelse av at ting ikke er bare rosenrødt med en nyfødt en, selv om jeg nok ikke klarer å forestille meg opplevelsen før jeg sitter her selv med en liten gutt i armene som er totalt avhengig av meg 24-7... Hører folk sier at det er VELDIG normalt å være litt nedstemt en stund, og det er jo kjempebra at du er obs selv og prater om det til helsesøster Jeg prøver selv å fokusere (nå på forhånd) på at ting sikkert ikke blir bare fryd og gammen, slik at jeg ikke skal sitte der å føle meg misslykka når de litt tyngre tankene setter inn (for selv om jeg er ganske flink til å tenke fornuftig er jeg samtidig veldig flink til å klandre meg selv for ting og tang...). Jeg har jo visse perioder gjennom hele svangerskapet hatt enkelte dager med litt "panikk" over at livet mitt (vårt!) blir totalt forandret og at vi aldri får tilbake det gamle livet vårt..mens jeg neste dag er i ekstase over at vi skal få en liten en Håper de, normale, tunge tankene du har innimellom forsvinner av seg selv etterhvert og blir byttet ut med stadig mere positive følelser Det er nok lurt å forberede seg på akkurat det ja. Det er litt tabu føler jeg, å ikke være i ekstase hele tiden over å ha fått barn. Men det er jo litt rart, for det sier seg egentlig selv at det ikke går helt på skinner for alle. For noen føles omveltningen tyngre enn hva den gjør for andre. Hehe, sånn hadde jeg det også. Altså at jeg fikk litt panikk regelmessig av tanken på hva slags sitausjon jeg og sambo hadde havnet i. :gjeiper: Men det er nok HELT normalt. __ Han er nå bra søt han gutten min. Ligger med smokken, og det har vært flere ganger hvor han har mistet den, så har han brukt magemusklene til å prøve å strekke seg etter den. Trodde ikke en så liten baby hadde så god forståelse, at han faktisk skjønner at den ligger der, og at han vil ha den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benni Skrevet 28. november 2011 #2310 Del Skrevet 28. november 2011 Fin vektøkning Matvet har denne karen her og, han la på seg ca samme greia som O på like mange dager Ifølge pappaen her i huset (som er babysvømmeinstruktør) så har det ikke noe å si. Det er bare instruktørene som anbefaler det pga de ikke vil ha ansvar for så små barn. Sier han da. Men blir ikke så lange turen i bassenget da. Bare en liten tur, så tar jeg han med opp før de andre er ferdige. Han liker seg så godt i badekaret, så håper det går bra i bassenget og Jeg tror heller ikke det har noe å si enda når det gjelder leggerutiner. Han her har en våkenperiode når vi legger oss. Uansett hva klokka er så er han ALLTID lys våken når vi skal legge oss Men som regel legger vi oss rundt halv 11-11 og så står vi opp rundt 10-11. De dagene vi har vært tidligere våken om morgenen har det vært akkurat likt om kvelden uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 28. november 2011 #2311 Del Skrevet 28. november 2011 Hellu! Da var jeg jammen på runde og får oppdatert meg litt igjen. Savnet KG de siste dagene, har bare lest i bøkene men ikke skrevet noe.. Wow!! Ned 15 kg allerede! Herlig!! Men ikke heng deg opp i kiloene, de forsvinner Koselig å lese om dagene med Odin <3 Men akkurat nå hengte jeg meg litt opp i den biffen du skrev om... *savn* Og så har jeg såååå innmari lyst på spekemat og fenalår... Det er jo jul snart.. Men skal sjekke hvordan det fungerte med frysing på forhånd og slikt så kanskje jula berges Håper dere får en kjempefin uke <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 28. november 2011 #2312 Del Skrevet 28. november 2011 Flink gutt du har Bra han har matvett. Tror det er like greit å sove når du kan nå i begynnelsen så går det seg til etterhvert. Merkelig hvordan livet plutselig bare består av amming,bleieskift og soving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. november 2011 Forfatter #2313 Del Skrevet 29. november 2011 Fin vektøkning Matvet har denne karen her og, han la på seg ca samme greia som O på like mange dager Ifølge pappaen her i huset (som er babysvømmeinstruktør) så har det ikke noe å si. Det er bare instruktørene som anbefaler det pga de ikke vil ha ansvar for så små barn. Sier han da. Men blir ikke så lange turen i bassenget da. Bare en liten tur, så tar jeg han med opp før de andre er ferdige. Han liker seg så godt i badekaret, så håper det går bra i bassenget og Jeg tror heller ikke det har noe å si enda når det gjelder leggerutiner. Han her har en våkenperiode når vi legger oss. Uansett hva klokka er så er han ALLTID lys våken når vi skal legge oss Men som regel legger vi oss rundt halv 11-11 og så står vi opp rundt 10-11. De dagene vi har vært tidligere våken om morgenen har det vært akkurat likt om kvelden uansett. Hehe, matvett er bare bra! Men han har sikkert helt rett Er vel ikke farlig for dem å bade i basseng, de bader jo tross alt i baljen. Bare det ikke blir så lenge av gangen, da. Jeg gleder meg veldig til å ta O på babysvømming!! Han her har kun våkenperiode når vi legger oss dersom det er magevondt på gang.. Hellu! Da var jeg jammen på runde og får oppdatert meg litt igjen. Savnet KG de siste dagene, har bare lest i bøkene men ikke skrevet noe.. Wow!! Ned 15 kg allerede! Herlig!! Men ikke heng deg opp i kiloene, de forsvinner Koselig å lese om dagene med Odin <3 Men akkurat nå hengte jeg meg litt opp i den biffen du skrev om... *savn* Og så har jeg såååå innmari lyst på spekemat og fenalår... Det er jo jul snart.. Men skal sjekke hvordan det fungerte med frysing på forhånd og slikt så kanskje jula berges Håper dere får en kjempefin uke <3 Nei jeg prøver å ikke tenke så mye over det, men jeg savner sånn den gamle kroppen min. Det er så stor forskjell. Ser for meg at dersom jeg ikke hadde vært "treningsfreak" før graviditeten, altså at jeg hadde vært litt slapp i fisken i utgangspunktet, så ville jeg ikke vært like missfornøyd som jeg er nå. Men når man er vant til å ha en trent kropp, som man var så fornøyd med, så er det sååå kjipt. Men det er ikke noe jeg tenker sånn veldig på altså. Jeg er innstilt på at det tar tid, så enn så lenge fokuserer jeg bare på å holde meg unna usunn mat i ukedagene, og å få tatt noen trilleturer i uka, så får trening komme på planen etter hvert. Skal vel alltids klare å bli fornøyd med kroppen min igjen. Men er hundre% innstilt på at den ikke blir som før. Kroppen har endret seg etter en graviditet. Det må jeg nesten bare godta. Uken går litt opp og ned, men skal vel ikke klage. Flink gutt du har ) Bra han har matvett. Tror det er like greit å sove når du kan nå i begynnelsen så går det seg til etterhvert. Merkelig hvordan livet plutselig bare består av amming,bleieskift og soving : Ja vil tro det går seg til. Men jeg er bestemt på at innen han er to måneder så skal han være i seng i syv-åttetiden på kvelden, så står jeg heller opp tidlig sammen med han om morgenen. Da kan jeg og samboer spise frokost sammen også. Vet med meg selv at det vil være viktig for meg og samboer å ha et par timer for oss selv på kvelden. Skulle gjerne hatt en sånn rutine allerede, men har jo skjønt det at det ikke er bare bare å lage faste rutiner på en så ny baby, som ikke er i stand til å ta rutinene inn over seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. november 2011 Forfatter #2314 Del Skrevet 29. november 2011 Huff, i dag er jeg sliten.. Er sikkert de som har det værre, men :gjeiper: I går kveld var det veldig magevondt fra klokken ti til litt over elleve. Deretter var det amming i ettiden tror jeg. Så var det amming klokken fire, seks, åtte og halv ti. Det var nå bare en amming mer enn hva det pleier å være, men.. Så har jeg da hatt besøk av en venninne, og hun ble så lenge at jeg fikk ikke utnyttet sovetiden til O, så har ikke fått sovet noe særlig i dag. Føler meg dermed helt i svime, spesielt siden han har hatt en dag med mye kaving. Er først nå det ser ut som at han blir å ta en lang lur. Før det har det bare vært smålurer i hele dag. Dermed håper jeg virkelig at han sovner lett og fort i kveld, og at det bare blir tre amminger og lett å legge han etter ammingene i natt. Så skal jeg hente meg inn ved å være flink til å sove når han sover i morgen. Men må jo lese til eksamen også. Gleder meg til tirsdag i neste uke når eksamen er unnagjort. Da kan jeg endelig slappe hundre% av når O sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 29. november 2011 #2315 Del Skrevet 29. november 2011 Huff, man blir så sliten når man ikke får nok søvn. Håper han sover godt i natt så du får hentet deg inn Utrolig tøft gjort av deg å ta en eksamen midt oppi dette! Det vet jeg ikke om jeg hadde klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 29. november 2011 #2316 Del Skrevet 29. november 2011 Det står virkelig respekt av at du skal ta eksamen nå, Teriyaki! Jeg hadde nok ikke klart det, jeg var så i tåka at jeg ikke engang klarte å konsentrere meg om å lese skjønnlitteratur. Husk å ta vare på deg sjøl, da! Ingen som er tjent med en utslitt mamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 29. november 2011 #2317 Del Skrevet 29. november 2011 Ja det står det virkelig respekt av. Jeg hadde eksamen i sommer, da jeg var rundt 15 uker på vei og syntes det var slitsomt nok, med eksamenslesing innimellom kvalmebyger og ekstrem tretthet. Så da tror jeg aldri i livet jeg hadde klart det som nybakt mor.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 29. november 2011 #2318 Del Skrevet 29. november 2011 Rutinene kommer etterhvert Vi begynte etter ca 10 uker å legge ham om kvelden og øve på sånt. Nå er han 14 uker og vi har fine rutiner. Må ammes eller bysses i søvn da, jeg orker ikke skrik og skrål. Nå savner jeg litt den første tida, da sov vi godt hele natta. De siste to morgenene har vi stått opp i 05-tida, og det er virkelig pyton!! Og ikke stress med kroppen din, tenk på hva den har prestert de siste ni månedene! Nå er det tid for litt hvile og rolige gåturer, så kommer du tidsnok i gang igjen med trening. Men skjønner hva du mener. Jeg har blitt relativt slank igjen, men musklene er borte vekk! Rompa flat og dissete og rett og slett lite lekker Men ikke så enkelt å komme seg opp og på trening i svarteste mørketida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 30. november 2011 #2319 Del Skrevet 30. november 2011 Har vært her inne og lest, men har vært dårlig på å skrevet noe på en stund Fin fødselshitorie, selv om det høres ut som om det var en veldig tøff fødsel! Du er tøff, synes jeg! Gleder meg sånn til å få gutten min på utsiden når jeg leser inne hos dere som har fått deres på utsiden. Dere gjør meg litt utålmodig altså Neida, men jeg synes det er veldig koselig å lese om den nye hverdagen deres her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. november 2011 Forfatter #2320 Del Skrevet 30. november 2011 Huff, man blir så sliten når man ikke får nok søvn. Håper han sover godt i natt så du får hentet deg inn Utrolig tøft gjort av deg å ta en eksamen midt oppi dette! Det vet jeg ikke om jeg hadde klart. Ja det begynner å merkes nå. Natten var bra den. Ammet og la han halv ti, så ammet vi klokken kvart over et, ti på halv fem og klokken åtte før vi stod opp klokken ti. Men er såå sliten fordeom :gjeiper: Angrer på at jeg ble sambo med til byen. Menmen. Det er veldig slitsomt å lese til eksamen ja. Men må jo nesten bare gjøre det. Er bare noen dager igjen, så kan jeg hente meg inn igjen. Blir godt å legge det bak seg. Det står virkelig respekt av at du skal ta eksamen nå, Teriyaki! Jeg hadde nok ikke klart det, jeg var så i tåka at jeg ikke engang klarte å konsentrere meg om å lese skjønnlitteratur. Husk å ta vare på deg sjøl, da! Ingen som er tjent med en utslitt mamma. Er i tåka jeg også Men når man ikke har noe valg så klarer man det vel på et vis. Men sater ikke på noen toppkarakter altså. JEg vil bare bestå, jeg, så blir jeg fornøyd. Har derimot valgt å melde meg av eksamen jeg skal ha 16 desember. Tar den heller til høsten, for det blir for tungt med to stk. Etter tirsdagen så skal jeg kun fokusere på å være mamma og på å være meg selv. Ja det står det virkelig respekt av. Jeg hadde eksamen i sommer, da jeg var rundt 15 uker på vei og syntes det var slitsomt nok, med eksamenslesing innimellom kvalmebyger og ekstrem tretthet. Så da tror jeg aldri i livet jeg hadde klart det som nybakt mor.... Hehe, det er nok slitsomt det også ja Jeg var ikke noe kvalm eller noe sånt, så da jeg var ute i praksis fra jeg var elleve uker på vei til nitten uker på vei, så gikk det bare bra. Hadde vel derimot vært noe annet dersom jeg ende slet med trøtthet, og dersom jeg hadde slitt med kvalme. Rutinene kommer etterhvert Vi begynte etter ca 10 uker å legge ham om kvelden og øve på sånt. Nå er han 14 uker og vi har fine rutiner. Må ammes eller bysses i søvn da, jeg orker ikke skrik og skrål. Nå savner jeg litt den første tida, da sov vi godt hele natta. De siste to morgenene har vi stått opp i 05-tida, og det er virkelig pyton!! Og ikke stress med kroppen din, tenk på hva den har prestert de siste ni månedene! Nå er det tid for litt hvile og rolige gåturer, så kommer du tidsnok i gang igjen med trening. Men skjønner hva du mener. Jeg har blitt relativt slank igjen, men musklene er borte vekk! Rompa flat og dissete og rett og slett lite lekker Men ikke så enkelt å komme seg opp og på trening i svarteste mørketida. Femtiden ja..Det høres slitsomt ut..Men kommer vel til det samme etter hvert jeg også. :gjeiper: Ja jeg har bestemt meg for å starte med rutiner når han er ca. to måneder gammel. Fram til da tar jeg det litt på følelsen. Orker ikke stresse med rutiner enda. Hehe, ja ikke sant. Selv om man blir gradvis slankere så er man bra mye slappere enn hva man var. Skal bli deilig når han er rundt tre måneder, for da kan jeg jo endelig jogge igjen. Elsker å jogge! Har vært her inne og lest, men har vært dårlig på å skrevet noe på en stund Fin fødselshitorie, selv om det høres ut som om det var en veldig tøff fødsel! Du er tøff, synes jeg! Gleder meg sånn til å få gutten min på utsiden når jeg leser inne hos dere som har fått deres på utsiden. Dere gjør meg litt utålmodig altså Neida, men jeg synes det er veldig koselig å lese om den nye hverdagen deres her inne Den var nok litt tøff ja, men jeg klarte det! Kjenner igjen det med å glede seg og bli utålmodig av ¨å lese inne hos nybakte mødre. Følte akkurat det samme. MEN! Nyt de siste ukene. Det er så slitsomt å få baby, selv om det er fint også. Så sov og slapp av så mye du kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå