Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tipper pipa hadde og vil få en annen lyd når Ståle var og kansje blir storbonde igjen? eller Siv? hvis de andre går inn for å spolere ukesoppdraget. Disse to kommer ikke til å være så mange uker på farmen tror jeg.

Og sippeguri er full av dobbeltmoral, hun vil ikke slakte men hun kan sette fiskekroken i en fisk og dra den opp av havet med en smerte som varer lenger en et skudd i hodet på grisen. Hvordan tror slike mennesker at vi har overlevd siden tidenes morgen i grunnen? Og kjøttet i disken er ikke laget av mel, egg og vann og tilsatt farge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, sippeguri er bare tåpelig. Merkelig at hun ikke har vært i tvekamp enda. Hun ville tapt mot hvem som helst. Buhu grisen er så søt, men fisken kan jeg drepe. Tåpelig blir bare forbokstaven.

Skrevet

Skjønner at Julie synes det er vanskelig når de skal slakte. Hun får jo et nært forhold til dyra på gården (noe hun ikke gjør med fisken). Hadde nok hatt problemer med det selv. Synes de andre skal respektere hennes valg og ikke gjøre narr av henne og rippe opp og i ting de vet hun synes er vanskelig. På den andre siden visste hun vel på forhånd at det kom til å bli slakting.

Liker ikke Kim Andrè, Ståle og Siv. Håper de ryker snart!

• Liker 1
Gjest stillness
Skrevet (endret)

Jeg syns også det er dobbeltmoralskt å være imot slakt,men å spise fisk er helt greit.Lurer meg på om hun er sånn som ikke vil ha slakt der inne,men som spiser kjøtt når hun kan kjøpe det på butikken.Virker helt dumt for min del for selv om det er litt vanskelig med slakt så er det bedre å spise kjøtt der enn å spise kjøtt fra industrilandbruket.

Uansett så plager det jo ingen at hun ikke vil spise kjøttet så det syns jeg de andre kan respektere.

EDIT:Og da mente jeg at jeg syns det er for dumt å le av andre bare fordi de har en annen mening enn hva du selv har.

Endret av stillness
Skrevet

Hun har sagt at hun spiser kjøtt, men liker ikke slakting. Så vidt jeg har sett til nå så er det heller ingen som tvinger henne til å spise av kjøttet fra grisen de slaktet.

Skrevet

Jeg synes ikke hun virker dum, er jo en mening hun har, det var vanlig før i tiden å bytte bort grisen som skulle slaktes til jul med naboens.

Tipper hun ikke blir lagt så mye merke til bortsett fra hennes syn på slakt, og at hun ikke kommer i kamp før på slutten. Hun virker litt ufarlig og ikke så sterk, og har fått rollen som snill og dum. Blir spennende å se hvordan hun egentlig er, bortsett fra at hun ikke vil spise kjøtt fra gården.

At hun fisker og spiser fisk, er vel kanskje fordi hun er vokst opp med at fisk er noe annet enn dyr, har selv ingen problemer med å fange fisk, men kunne aldri tenkt meg å slakte hvis jeg ikke måtte pga ren nød og nødvendighet. De fleste kan fiske, men de færreste kan slakte.

Hadde klart meg lenge med egg, melk, grønnsaker og bær og er visst ingen bondetuppe jeg heller.

For meg ville det vært enkelt å skyte en elg, men ikke å slakte et dyr som er tam.

Ville vel slaktet hvis jeg bodde på en gård og hadde barn i voksealder. Men da hadde jeg fått naboen til å gjøre det, og helst byttet kjøttet med hans kjøtt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sippeguri er hysterisk. En ting er å ikke ville se på slakting, eller å f.eks. være vegetarianer, men hun gråter jo bare noen nevner ordet kjøtt. Ja det var assosiasjon til det som skulle skje - men hun visste jo hva hun meldte seg på.

Men. Jeg likte ikke at de slaktet grisen foran de andre grisene.

De oppfatter såpass, så det var unødvendig brutalt.

Skrevet

Ja, det er helt greit å være vegetarianer, men det blir tåpelig å begynne å gråte hver gang ordet slakting blir nevnt. Har hun ikke sett Farmen før? Det har da vært slakting før også. Det var vel i forfjor at de slaktet, men sparte på kjøttet til det ble dårlig.

Det å slakte grisen foran de andre grisene var nok dumt, ja.

Skrevet

Men. Jeg likte ikke at de slaktet grisen foran de andre grisene.

De oppfatter såpass, så det var unødvendig brutalt.

Helt enig. Synes de kunne tatt den med vekk fra de andre grisene.

• Liker 1
Skrevet

Tipper TV2 har valgt en som er følsom mht slakt og ikke flere helt bevisst for å lage mer følelse av drama. Men hun burde visst litt om seg selv og kanskje tatt andre oppgaver enn å stelle dyrene på gården.

• Liker 1
Gjest Sil3nt
Skrevet

Steike kor provosert man kan bli av Ståle og kjerringa! :kjefte:

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Steike kor provosert man kan bli av Ståle og kjerringa! :kjefte:

Hun snakker jo ham etter munnen og er så enig, så enig. Sånn blir det kanskje når de sjelden ser hverandre privat også, kanskje.

• Liker 1
Skrevet

Hun snakker jo ham etter munnen og er så enig, så enig. Sånn blir det kanskje når de sjelden ser hverandre privat også, kanskje.

Stakkars damemenneske, hun har jo ikke meninger selv! :skratte:

Sånn ei hermeguri kunne ikke jeg gått rundt og vært for en mann, azz... :kjefte:

• Liker 1
Skrevet

blir spennende å se hvem Ståle velger til 2. kjempe.. jeg tipper han er så feig som f... så han tar den svakeste der inne...

• Liker 1
Skrevet

blir spennende å se hvem Ståle velger til 2. kjempe.. jeg tipper han er så feig som f... så han tar den svakeste der inne...

Jeg håper han velger Kim André, og at han knuser Ståle i støvlene og får "full jackpot" :jepp:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg blir litt forskrekket når jeg leser de, tildels, voldsomme utfallene her mot Julie og hennes problemer med slaktingen der inne. Godt å lese Alvinas og Lille Minks innlegg, da.

Det må vel være en ærlig sak å synes at det er vanskelig.

Tv2 velger jo også å lage en stor sak av det i og med at de følger henne med kamera når hun velger å trekker seg unna samtalene om slakt og selve slaktingen.

Når det gjelder Ståle så håper jeg også, som andre her, at har ryker ut på lørdag.

Jeg liker ikke personligheten hans og han bærer tydelig preg av å være yrkesmilitær, tenker jeg.

Ellers liker jeg, så langt, resten av deltakerne. Noe bedre enn andre.

Koselig med kjæresteparene. :hjertesmil:

Endret av pantertante
Skrevet

Er det ikke farmen idag?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er fortballkamp. Tror det vises i morgen i stedet

Skrevet

For oss som knytter sterke bånd til dyr vil det alltid være en viss følsomhet og sorg når et av de skal slaktes, det er klart. På en annen side slakter de ganske kontrollert og humant på farmen. Det kommer en slakter, gir et kakk i hodet der dyret står og ferdig med det. I dag blir selv de mest skånsomme transportene lange og tunge, dyrene kommer på slakteriet med mye ukjente lukter og inntrykk før de skal slaktes. Er mindre stress der inne, når man ser slik på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...