Gå til innhold

Farmen 2011


UnderCover

Anbefalte innlegg

Totalt unødvendig å slakte etter en uke. Holder de på å sulte ihjel, kunne jeg til nøds forstått det.

Skal ikke Farmen være en reality om livet for 100 år siden????? Tror du de ventet til de sultet før de slaktet før? Hele serien er for meg helt urealistisk siden det er altfor lite slakting. Før levde man av de dyrene man hadde, og man slaktet jevnlig.

Ja til mer slakting på Farmen!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikker på at hun ikke er vegetarianer da? Jeg vet ikke, men jeg hadde blitt veldig lei meg om noen skulle slakte dyr (spesiellt om det var noen jeg kjente, blir som kjæledyr). Totalt unødvendig å slakte etter en uke. Holder de på å sulte ihjel, kunne jeg til nøds forstått det.

Jeg heier på henne:D Er veldig begeistret for folk som er glade i dyr og ikke bare tenker på sin egen gane:)

Når man melder seg på Farmen så har man vel en viss idé om hva det går ut på. Er jo ikke første sesong akkurat.

Hun sa for øvrig at hun ikke hadde noe problem med verken slakting eller å spise kjøtt, men at det hun reagerte på var om de skulle slakte allerede første uka.

Mulig TV2 har klippet det til slik at hun skal virke å være Grine-guri, men hun sipper jaggu mye uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud,jeg har aldrig sett så mye grining,hvorfor være med på farmen (kampen for tilværelsen)hvis du ikke kan takle en slakt. da er det best du er hjemme,det skal bli spenende å se om hun spiser kjøttet når sulten melder seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Synd at Bjørnar røk ut. Han var kul.

Ja jeg hadde sansen for Bjørnar. Men han som ble igjen hadde hvertfall fin blåfarge på t-shorten :fnise:

Og SippeGuri burde jo vite at hun har meldt seg på FARMEN, og man slakter i det reality-programmet, sånn er det. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg veldig feil om jeg antar at du er et bymenneske og knapt har satt dine ben i et fjøs eller grisehus, eller vært med på slakting? Mange (unge) har et romantisk syn på husdyr og tror vel at at det innpakkede kjøttet i kjøttdisken og pakkene med kylling (som er så godt) materialiserer seg selv?

Ja, du tar feil. Bor riktignok i byen, men har både jobbet på gård (jobbet i fjøs, grishus, minkhus og hønsehus) og har flust med dyr hjemme.

Jeg har ikke deltatt på slakting, fordi jeg syns det er ekstremt uetisk og jeg vil ikke være vitne til det på samme måte som jeg ikke ville vært vitne til et menneskedrap.

Jeg spiser ikke kjøtt heller, og vet utmerket godt hvor mye lidelse det er bak kjøttdisken på Rimi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ja, du tar feil. Bor riktignok i byen, men har både jobbet på gård (jobbet i fjøs, grishus, minkhus og hønsehus) og har flust med dyr hjemme.

Jeg har ikke deltatt på slakting, fordi jeg syns det er ekstremt uetisk og jeg vil ikke være vitne til det på samme måte som jeg ikke ville vært vitne til et menneskedrap.

Jeg spiser ikke kjøtt heller, og vet utmerket godt hvor mye lidelse det er bak kjøttdisken på Rimi.

Jeg måtte bare spørre, håper du ikke tok det ille opp. Jeg er vokst opp på landet, og for meg var slakting avslutningen på dyrenes kretsløp. Jeg kan ikke huske jeg hadde noen særlig sentimentale følelser. Derimot når en hund eller katt døde, hadde jeg det ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du tar feil. Bor riktignok i byen, men har både jobbet på gård (jobbet i fjøs, grishus, minkhus og hønsehus) og har flust med dyr hjemme.

Jeg har ikke deltatt på slakting, fordi jeg syns det er ekstremt uetisk og jeg vil ikke være vitne til det på samme måte som jeg ikke ville vært vitne til et menneskedrap.

Jeg spiser ikke kjøtt heller, og vet utmerket godt hvor mye lidelse det er bak kjøttdisken på Rimi.

Men ville du da meldt deg på Farmen, hvor konseptet er å leve som for 100 år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHAT..?? Han ene som stod der, var han med i fjor og eller??? Morten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååååå..... Morten Emil og Synne er så søte! :rodmer::fnise:

Kim Sondre og Kristin også da :jepp:

Bortsett fra Ståleslasken så er det i grunn mange koselige folk med i år :)

Lite drama for TV2 å spinne på denne sesongen, tydelig at de prøver så godt de kan med det som er hehe.

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Jeg ER så lei av sippingen til hun ene hver gang det snakkes om slakting.

Jeg er også veldig glad i dyr, men det får nå være måte på!

Og å påstå at dyrene er urolige fordi de merker at noe er på gang? Snakk om å projisere sine egne følelser over på dyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg ER så lei av sippingen til hun ene hver gang det snakkes om slakting.

Jeg er også veldig glad i dyr, men det får nå være måte på!

Og å påstå at dyrene er urolige fordi de merker at noe er på gang? Snakk om å projisere sine egne følelser over på dyrene.

Jeg må si jeg ikke forstår hvorfor hun har meldt seg på til et slikt program. Hun kan umulig vite noe særlig om hvordan virkeligheten var for mange for 100 år siden. Lurer på om hun kommer til å spise av svinekjøttet hvis sulten skulle gnage hos henne :fnise: . Men fisk spiser hun. Det er vel også å ta liv.

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Jeg må si jeg ikke forstår hvorfor hun har meldt seg på til et slikt program. Hun kan umulig vite noe særlig om hvordan virkeligheten var for mange for 100 år siden. Lurer på om hun kommer til å spise av svinekjøttet hvis sulten skulle gnage hos henne :fnise: .

Åh, tenk om de hadde tatt henne i smugspising midt på natten, griselabben stappet godt inn i munnen. Det hadde vært tidenes reality-scene! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silvermist

Men fisk spiser hun. Det er vel også å ta liv.

Jammen fisken er ikke like søt som grisen daah... :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jammen fisken er ikke like søt som grisen daah... :roll:

Du sier noe :skratte: . Jeg synes nå ikke voksne griser er så søte heller, jeg da. Jeg vokste opp på landet hvor vi benyttet oss av privat slakter. Vi barna hadde forskjellige oppgaver når det var slaktetid, det var normalt det. - Det er ikke riktig 100 år siden :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei sutrekjerring. Sette seg i skogen og hylgrine over at en gris slaktes? DJIS. Jeg er veggis til og med, og JEG satt og lo av henne. Iallefall når hun spiste fisk istedenfor, hahah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Deltagerne på farmen er jo forskjellige og det er ingen tilfeldighet at en som gråter når det slaktes er med. Må innrømme at jeg blir påvirket og holder meg unna kjøttpålegg etter å ha sett programmet (grisungene er jo så søte).

Fikk ikke sett gårsdagens program. Hva skjedde, bortsett fra at de slaktet?

Synes han fra Lofoten er negativ og liker han ikke, har mer sansen for kona hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva vinner de på det, de vet vel at de er upoplære siden de er et ektepar og han alltid er negativ, en må nesten ut, det er jo en del av gamet.

Tipper han må til kamp denne uka. Han er for kalkurende og virker beregnende,- jeg liker han ikke, men vet at alt er klippet og limt sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva vinner de på det, de vet vel at de er upoplære siden de er et ektepar og han alltid er negativ, en må nesten ut, det er jo en del av gamet.

Tipper han må til kamp denne uka. Han er for kalkurende og virker beregnende,- jeg liker han ikke, men vet at alt er klippet og limt sammen.

Jeg liker han heller ikke og tror han blir valgt til første- eller andrekjempe nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...