Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest stillness
Skrevet

Jeg har begynt å bruke lactic 50%,men kan ikke si at jeg merket stort.Trodde den skulle være mye sterkere.I bruksanvisningen står det at man bør vente 5-7 dager før man tar neste behandling,men når jeg reagerer såpass lite som jeg gjør kan jeg da ta neste behandling tidligere?

Merker mye mer når jeg tar salisyl 20% så bare innbilte meg at lactic skulle være så mye sterkere.

Og et annet spørsmål:Fungerer lactic på kvisearr?Blir de mindre synlige?Noen som har merket noe?

En annen ting jeg lurer på er at snart er det jo påske og jeg skal ikke på fjellet eller noe,men om det blir fint vær så blir jeg nok fristet til å være ute.Kan jeg det om jeg bruker høy solfaktor?

Kanskje et dumt spørsmål,men vil jo ikke at huden skal ta skade :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest krystallen
Skrevet (endret)

Aaaa her var det masse syre prat.

Solen er allerede på sitt høyeste nå så jeg trur jeg bare holder meg til enkel aha syre maske jeg.

Endret av krystallen
Gjest krystallen
Skrevet

Jeg har begynt å bruke lactic 50%,men kan ikke si at jeg merket stort.Trodde den skulle være mye sterkere.I bruksanvisningen står det at man bør vente 5-7 dager før man tar neste behandling,men når jeg reagerer såpass lite som jeg gjør kan jeg da ta neste behandling tidligere?

Merker mye mer når jeg tar salisyl 20% så bare innbilte meg at lactic skulle være så mye sterkere.

Og et annet spørsmål:Fungerer lactic på kvisearr?Blir de mindre synlige?Noen som har merket noe?

En annen ting jeg lurer på er at snart er det jo påske og jeg skal ikke på fjellet eller noe,men om det blir fint vær så blir jeg nok fristet til å være ute.Kan jeg det om jeg bruker høy solfaktor?

Kanskje et dumt spørsmål,men vil jo ikke at huden skal ta skade :sjenert:

Jeg kan ikke si så stort om selve syrene da jeg bare er aromaterapaut og ikke så godt kjent innenfor dette. Aldri brukt det på huden heller.

Men har du prøvd å rense huden med sprit ? Slik at du får vekk fettet. Da vil produktet setter seg og gå dypere og mer effektiv i huden ?

Gjest stillness
Skrevet

Jeg kan ikke si så stort om selve syrene da jeg bare er aromaterapaut og ikke så godt kjent innenfor dette. Aldri brukt det på huden heller.

Men har du prøvd å rense huden med sprit ? Slik at du får vekk fettet. Da vil produktet setter seg og gå dypere og mer effektiv i huden ?

Ja,jeg renser huden også bruker jeg en toner med alkohol,men merket ikke stort av den lacticpeeling.Sved litt rundt nesen,men mye mindre enn salisyl gjorde.

Men noe må den ha gjort for huden ble veldig myk etter jeg brukte lactic.

Skrevet

Idag tittet jeg litt på hånden min, der jeg hadde testet TCA med 3 lag- først nå flasser jeg! :)

Skrevet

Helt vanlig at det tar noen dager før flassingen begynner :)

Skrevet

Har prøvd Salicylic 20 % nå

Første peeling for en uke siden - Hadde på i 7 min. mine daværende kviser skrumpet inn, og merket etterhvert at en del nye dukket opp. Spesielt på kjeven og halsen. Virker som det har vert en del underliggende kviser der som nå kommer opp :S .. Utrolig vanskelig å la være å plukke på huden når kvisene kommer opp på denne måten,. huff,. Opplevde litt flassing og, men veldig lite.

Andre peeling i går - 9 min. Huden klarner opp mer og mer, .. overflaten blir jevnere,..(takk og lov)! Svarte hudormer ble mer svarte?!? virker som de kommer næremere overflaten, lette å klemme ut.

Tok enda en peeling i dag på 9 min, var kanskje ikke så lurt?! ville helst ha en kickstart å få bort alle de oppkommende urenhetene.

Ser ingen stor forskjell rett etter peelingen, gleder meg til i morgen heller.

Har brukt litt 2% salicylic produkter om nettene for å få enda bedre effekt også, håper det ikke blir helt overkill dette her.. hehe, vil vise seg.

Dette er desidert det mest effektive jeg har prøvd på huden min, jeg får et lite håp om å slippe å bruke sminke hver eeneste dag.

Har tenkt å ta denne peelen en eller to ganger i uken i noen uker til, krysser fingrene for at det virker!

Er det andre som har opplevd oppblomstring av kviser etter denne peelen? Er det slik som jeg tror at huden tømmer seg og det ikke blir dannet nye kviser ?

Gjest stillness
Skrevet (endret)

Svar til deg over meg:Ja,jeg har opplevd en liten oppblomstring av kviser etter å ha brukt salisyl 20%.Hudormene virker også tydligere,men jeg håper virkelig at dette gir seg etterhvert.

Har hatt tre behandlinger med denne nå og huden har blitt litt bedre,men får fortsatt litt kviser der jeg har slitt med det mest.

Om huden tømmer seg det vet jeg ikke,men håper jo på det jeg også :)

Endret av stillness
AnonymBruker
Skrevet

Kan dele min erfaring med ulike syrer fra Skinlaboratory.com . :)

Huden min har litt porer og noen sorte prikker i t-sonen, normal hud ellers.

En anelse arr, ujevn hudfarge (solskadet) og en stor pigmentflekker i kinnet.

Har brukt glycolicsyreprodukter fra MD Formulations i høst/vinter, og huden tåler det godt (har aldri merket svie e.l.).

- Startet med Glycolic/35 (level 1). Lot den være på i 10 min. Ingen svie, da den var på. Ingen flassing etterpå.

- 5 dager etter, Glycolac 60% Peel (level 2 - These peels are twice as strong as Level 1).

Lot denne også være på i 10 min. Ingen svie, da den var på. Ingen flassing ettepå.

- 5 dager etter Lactic Acid 70% Peel (level 3 - These peels are twice as strong as Level 2).

Lot denne være på 5 min. Kun bittelittegrann svie, da den var på. Ingen flassing etterpå.

- 5 dager etter Glycolic Acid 50% Peel (level 3). Lot denne være på 5 min. Kun bittelittegrann svie, da den var på. Ingen flassing etterpå.

- 5 dager etter HQ+ Chemical Peel (level 4 - These peels are twice as strong as Level 3). Hadde den på i ca. 30 sekunder, og svidde noe forferdelig hele tiden. Gikk i dusjen for å fjerne, og det svidde i flere minutter. Lot vannet renne i en evighet før det til slutt ga seg. Dagen etter merket jeg det strammet seg rundt nesen og kinnene. Brukte fuktighetsmasker samme dag som påføring, samt dagen etter. Dag 2 (dvs. i dag) flasset jeg rundt nesen. Kommer til å vente i 10 dager før neste påføring, og da med denne peelingen.

Konklusjon:

Huden blir finere og finere for hver gang. Og pigmentflekken er mindre synlig.

Gjest stillness
Skrevet

Svar til deg over meg:Ja,jeg har opplevd en liten oppblomstring av kviser etter å ha brukt salisyl 20%.Hudormene virker også tydligere,men jeg håper virkelig at dette gir seg etterhvert.

Har hatt tre behandlinger med denne nå og huden har blitt litt bedre,men får fortsatt litt kviser der jeg har slitt med det mest.

Om huden tømmer seg det vet jeg ikke,men håper jo på det jeg også :)

Forresten googlet salisylic acid + outbreaks og der var det flere som mente at huden tømmet seg for dritt også ble det bedre etterhvert.

Stod også at om huden ikke var blitt bedre etter en måned eller to så kunne det være noe huden reagerte på.

Skrevet

Forresten googlet salisylic acid + outbreaks og der var det flere som mente at huden tømmet seg for dritt også ble det bedre etterhvert.

Stod også at om huden ikke var blitt bedre etter en måned eller to så kunne det være noe huden reagerte på.

Det stemmer! Den drar ut dritten :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på et par ting, og håper noen kan hjelpe meg :)

Hva er egentlig TCA? Hva hjelper det for? Og kan noen forklare meg akkurat hvordan jeg bruker dette?

Jeg har endel kviser og sorte prikker i ansiktet, pluss store porer og endel akne arr.. Jeg føler jeg har prøvd alt og ingenting har hjulpet så langt. Jeg har brukt pensling fra Md to ganger, en gang i salong for flere år siden, og nå tidligere i år hjemme. Men ser ingen forskjell på huden min. Jeg har brukt tusenvis av kroner på forskjellige produkter, og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre lenger.

Er det eventuelt noen andre syrebehandlinger jeg kan bruke? Eller er TCA det beste?

Skrevet

Det stemmer! Den drar ut dritten :jepp:

Så flott!! ..da får jeg bare holde ut å håpe at det blir bedre etter hvert :)

Hvilken solkrem bruker dere som har gjort syre behandlinger forresten?

Hadde tenkt å bestille md formulations sin, men så ble det så fint vær at jeg heller stakk innom apoteket.

Kjøpte Avene sin solkrem for uren hud, med spf 40, noen som har erfaring med denne?

Jeg klarer ikke holde meg innendørs i det fine været, så håper det går bra å at jeg ikke får pigmentflekker osv..

I farten når jeg var på apoteket så spurte jeg etter en veldig fuktgivende fuktighetskrem som ikke tettet porer, klarte å si at jeg hadde tatt syrepeeling også, noe som ikke var lurt.. haha.. Hun damen som hjalp meg var utdannet innen hud og spurte maange spørsmål.

Dum som jeg var sa jeg alt, at jeg hadde kjøpt peelingen på nettet å der var 20 % salisylsyre... tenkte meg ikke om et gram. Hun freaket helt ut, sa jeg ikke måtte gjøre det og at det var skadelig for huden. Selv om jeg sa at det virkelig har funket på huden min til nå, så mente hun at huden tilslutt ble alt for tynn og tålte mindre og mindre..

Ble litt satt ut, men føler ikke at jeg ødelegger huden min med peelingene. Det er jo nesten det samme som å gå til hudpleier å ta syrepeeling. Dessuten er jeg faktisk villig til å ta den risken, for livet med dårlig hud er uutholdelig. Må selfølgelig være forsiktig og ikke peele for mye, men jeg kommer ikke til å stoppe ihvertfall :)

Skrevet

Dere som spør om div ting i denne tråden kan lese hele tråden. Da skulle dere finne svar på det mest.

Skrevet (endret)

Så flott!! ..da får jeg bare holde ut å håpe at det blir bedre etter hvert :)

Hvilken solkrem bruker dere som har gjort syre behandlinger forresten?

Hadde tenkt å bestille md formulations sin, men så ble det så fint vær at jeg heller stakk innom apoteket.

Kjøpte Avene sin solkrem for uren hud, med spf 40, noen som har erfaring med denne?

Jeg klarer ikke holde meg innendørs i det fine været, så håper det går bra å at jeg ikke får pigmentflekker osv..

I farten når jeg var på apoteket så spurte jeg etter en veldig fuktgivende fuktighetskrem som ikke tettet porer, klarte å si at jeg hadde tatt syrepeeling også, noe som ikke var lurt.. haha.. Hun damen som hjalp meg var utdannet innen hud og spurte maange spørsmål.

Dum som jeg var sa jeg alt, at jeg hadde kjøpt peelingen på nettet å der var 20 % salisylsyre... tenkte meg ikke om et gram. Hun freaket helt ut, sa jeg ikke måtte gjøre det og at det var skadelig for huden. Selv om jeg sa at det virkelig har funket på huden min til nå, så mente hun at huden tilslutt ble alt for tynn og tålte mindre og mindre..

Ble litt satt ut, men føler ikke at jeg ødelegger huden min med peelingene. Det er jo nesten det samme som å gå til hudpleier å ta syrepeeling. Dessuten er jeg faktisk villig til å ta den risken, for livet med dårlig hud er uutholdelig. Må selfølgelig være forsiktig og ikke peele for mye, men jeg kommer ikke til å stoppe ihvertfall :)

Nei nei, ikke skadelig i det hele tatt! Her i norge er dem sånn, dem skal heller henvise deg til hud spesialist og betale flere ti tusen kr!

Det er bare og lese masse og få erfaring, så kan du gjøre det meste selv med huden hvis du tørr selvsagt!:)

Ønsker deg lykke til!

Endret av fantapanta
AnonymBruker
Skrevet

Kan dele min erfaring med ulike syrer fra Skinlaboratory.com . :)

....

- 5 dager etter HQ+ Chemical Peel (level 4 - These peels are twice as strong as Level 3). Hadde den på i ca. 30 sekunder, og svidde noe forferdelig hele tiden. Gikk i dusjen for å fjerne, og det svidde i flere minutter. Lot vannet renne i en evighet før det til slutt ga seg. Dagen etter merket jeg det strammet seg rundt nesen og kinnene. Brukte fuktighetsmasker samme dag som påføring, samt dagen etter. Dag 2 (dvs. i dag) flasset jeg rundt nesen. Kommer til å vente i 10 dager før neste påføring, og da med denne peelingen.

Konklusjon:

Huden blir finere og finere for hver gang. Og pigmentflekken er mindre synlig.

Oppdatering... La altså HQ+ Chemical Peel den 16. april:

- 2-3 dager etter flasset jeg rundt nesen

- 3-4 dager etter flasset jeg bittelitt på haken og mot kinnene

- I dag 5 dager etter småflasser jeg over hele ansiktet med unntak av pannen.

Heldigvis har ikke ansiktet blitt brunt, eller på en slik måte at det har vært godt synlig.

Om 5 dager tar jeg en ny runde.

Skrevet

En liten oppdatering:

Flassingen fra forrige ukes peeling har gitt seg, huden min er all over bedre.

MEn, på kjeven spesielt, er det mange små humper i huden, tett i dett, og det dukker opp kviser

i det området. Jeg tror det er innkapslet talg som nå kommer opp til overflaten, i såfall er det

bra at alt kommer ut, men det ser lite pent ut :snurt:

Har også fått en del svarte hudormer på kinnene og litt rundtom i ansiktet på plasser jeg

ikke pleide å få de. Min teori på dettet er at Salisylsyren åpner porene så all dritten kommer seg ut, å da blir whiteheads til blackheads siden de nå kommer opp til overflaten med en åpning.

Huormene på nesen har begynt å stå litt ut og er lette å klemme ut, så det er bra!!

Huden min er langt i fra kvisefri enda, og jeg er fortsatt avhengig av sminke,..

Derfor falt jeg for fristelsen å peele i går, selv om det er sool og nydelig vær.

I dag har jeg brukt spf 40, og gått med caps. Jeg prøvde å unngå aktiv soling, men var ute.

Huden min er ikke solbrendt, men den kjennes litt øm etter en dag i finværet.

Så i kvell tok jeg litt peeling på kjevepartiet og brukte q-tips på noen kviser og hudormer.

Hadde bare på i 7 min, men det sved mer enn vanlig. Før har jeg tålt det mye bedre.

Tenker det er på grunn av at huden har fått litt sol.

Det som skjedde var ihvertfall at huden ble hvit noen små plasser!! Oh noo tenkte jeg, håper

jeg ikke har skadet huden for mye nå. Kjørte på med fuktighet, og håper at det ikke blir merker etter det i morgen...

I morgen må jeg holde meg inne, definetivt.. hehe. Blir litt for revet med i håp om fantastiske

resultater. Har så lyst å kunne gå uten sminke uten å se ut som en kjøttkake..

Hvordan går det med deres peeling og solen, ..? Andre som har opplevd at huden blir litt hvit?

• 2 uker senere...
Skrevet

Oppdatering... La altså HQ+ Chemical Peel den 16. april:

- 2-3 dager etter flasset jeg rundt nesen

- 3-4 dager etter flasset jeg bittelitt på haken og mot kinnene

- I dag 5 dager etter småflasser jeg over hele ansiktet med unntak av pannen.

Heldigvis har ikke ansiktet blitt brunt, eller på en slik måte at det har vært godt synlig.

Om 5 dager tar jeg en ny runde.

Heisann!

Er det mulig og få noe mer oppdtatering her?:) Er nysgjerrig på HQ+ Chemical!

Skrevet

Syrer dere enda? Er jo så mye sol og fint vær for tiden. Jeg har sluttet, men savner peelingen. Er nesten så jeg har blitt avhengig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...