Gjest Nadezhda Skrevet 10. mai 2011 #141 Skrevet 10. mai 2011 Jeg har sluttet med syrene for nå. Tenkte å begynne på igjen til høsten, har min egen lille regel om at måneder uten R i er syrefri. Kjører mye oljer nå istedet, synes det er spennende. Bruker fremdeles MDs serum på kvelden, da.
Lilandry Skrevet 12. mai 2011 #142 Skrevet 12. mai 2011 Idag la jeg min 8 % TCA peeling. Jeg tenkte egentlig jeg bare skulle la være, siden sommeren er her nå. Men gjort er gjort- jeg får være ekstra nøye med å beskytte ansiktet fra solen når jeg er ute. Jeg synst ikke det var noe sterkt i det hele tatt med et lag og q-tips var noe styr... Så jeg la et ekstra lag med bommulspads og da kjente jeg at det sved litt, ingen frosting. Vasket av med vann etter ca. 5 minutter. Så nå får jeg bare vente å se hvordan huden blir fremover i disse dager...! Men dette blir den siste syrepeelingen for nå, tror jeg!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #143 Skrevet 14. mai 2011 Idag la jeg min 8 % TCA peeling. Jeg tenkte egentlig jeg bare skulle la være, siden sommeren er her nå. Men gjort er gjort- jeg får være ekstra nøye med å beskytte ansiktet fra solen når jeg er ute. Jeg synst ikke det var noe sterkt i det hele tatt med et lag og q-tips var noe styr... Så jeg la et ekstra lag med bommulspads og da kjente jeg at det sved litt, ingen frosting. Vasket av med vann etter ca. 5 minutter. Så nå får jeg bare vente å se hvordan huden blir fremover i disse dager...! Men dette blir den siste syrepeelingen for nå, tror jeg! Hvordan hudtype har du? Jeg er veldig interessert i TCA, men har ikke helt turt enda. Må nok også begynne med 8% tenker jeg. Er det den mildeste styrken? La meg få vite hvordan du er om noen få dager
Lilandry Skrevet 14. mai 2011 #144 Skrevet 14. mai 2011 Hvordan hudtype har du? Jeg er veldig interessert i TCA, men har ikke helt turt enda. Må nok også begynne med 8% tenker jeg. Er det den mildeste styrken? La meg få vite hvordan du er om noen få dager Hudtypen min er fet og sliter med akner, har perioder der huden er bra- men jeg får liksom aldri stabilisert huden helt. Kan vel også nevne at huden min er litt sensitiv, blir fort rødflammet. Men syrepeelinger tåler huden min fint. Jeg var også litt redd i begynnelsen. Men merkelig nok når jeg skulle vaske av, droppet jeg natron (som de anbefaler å nøytralisere med). 8% er den mildeste styrken, iallefall på MUAC! Som jeg skrev i innlegget over, så påførte jeg først med q- tips- men jeg kunne ikke kjenne noe som helst. Så da gikk jeg like greitt over en gang til med bommulspads og da kjente jeg at det sved litt. Idag flasser jeg rundt nese (litt på nesen) og hakepartiet. Har aldri flasset så mye av en syrepeeling før, så denne må da virke bedre enn de andre peelingene jeg har tatt! Men , har også et par vonde buller rundt munn\ hakeparti- så ikveld føler jeg meg grusom! Også topper det seg med at jeg skal proppe i meg grandis, sjokolade og chips ikveld!
Lilandry Skrevet 15. mai 2011 #145 Skrevet 15. mai 2011 Idag flasser jeg enda mer! Det har begynt rett over brynene også. Det er utrolig vanskelig å la være å pille på flassen...!
Gjest Nadezhda Skrevet 15. mai 2011 #146 Skrevet 15. mai 2011 Herregud, jeg blir så frista til å prøve når du sier sånn
jeg-lurer Skrevet 15. mai 2011 #147 Skrevet 15. mai 2011 Jeg har funnet ut at jojoba olje fungerer veldig bra når jeg flasser etter peeling. Utrooolig vanskelig å ikke pille på flassingen, .. .men ta heller et par dråper jojoba olje i ansiktet etter rens imens det er fortsatt fuktig. Dette binder fuktigheten inn i huden. Da blir ikke flassingen så synlig heller, og det er mulig å legge litt makeup over uten å se heelt grusom ut .. hehe .. Har opplevd dette, sminken ser bra ut en liten stund, å så sprikker den opp fullstending, noe jeg ikke oppdager før jeg ser meg i speilet når jeg kommer hjem.. :/ Jeg peeler litt enda, siden jeg likevell sitter inne og leser på eksamen, . hehe Kan ikke si jeg har fått fantaastiske resultat enda, .. heller motsatt :S men velger å fortsette i håp om at det skal snu. Kan være at huden min ikke har fått nok fuktighet under peelingen , så håper jojoba oljen kan fikse det. Ellers så har jeg også begynt på diane p-piller for å få bukt med alle hormonene som gir meg fæl hud. Så nå håper jeg virkelig det går min vei til slutt Det er absolutt ikke gøy å ha fæl hud når sommeren kommer for fullt med soling og bading. Jeg har også fått meg kjæreste, å er lei av å sjule huden min for han :/
Lilandry Skrevet 16. mai 2011 #148 Skrevet 16. mai 2011 Jeg flasser overalt idag...! Bad timing! Jeg skal ut å spise ikveld og jeg ser ikke ut...! Jeg vet jeg ikke burde skrubbe eller bruke maske, men jeg kommer til å gjøre det. Jeg er ikke sår eller noe som helst og flassen er bare overfladisk (jeg vet at flassen på noen kan være litt "dypere", derfor ikke en skal rive pga. faren for arr). Men jeg tror ikke min flassende hud kan ha noe skade av skrubb og glykolmaske...! Uansett, det hadde alltid krasja med noe uansett. En av de største grunnene til at jeg valgte å gjøre det da jeg gjorde det, var fordi jeg har en uke fri fra jobb nå (på jobb kan jeg vertfall IKKE se sånn ut).
Gjest Raggy Skrevet 16. mai 2011 #149 Skrevet 16. mai 2011 Jeg flasser overalt idag...! Bad timing! Jeg skal ut å spise ikveld og jeg ser ikke ut...! Jeg vet jeg ikke burde skrubbe eller bruke maske, men jeg kommer til å gjøre det. Jeg er ikke sår eller noe som helst og flassen er bare overfladisk (jeg vet at flassen på noen kan være litt "dypere", derfor ikke en skal rive pga. faren for arr). Men jeg tror ikke min flassende hud kan ha noe skade av skrubb og glykolmaske...! Uansett, det hadde alltid krasja med noe uansett. En av de største grunnene til at jeg valgte å gjøre det da jeg gjorde det, var fordi jeg har en uke fri fra jobb nå (på jobb kan jeg vertfall IKKE se sånn ut). Det med å fjerne flass er kun uheldig viss du har store flak som på sitter fast. Fjerner du dette så vil huden bli rød og sår og den kan få fargeforskjell. Har du kun "vanlig flass er det bare å fjerne. Jeg tar på rens og lar den virke en stund før jeg skyller lenge og gnir huden med fingerne. Dette fjerner flass effektivt. Avslutter med fuktmaske.
Lilandry Skrevet 16. mai 2011 #150 Skrevet 16. mai 2011 Nå har jeg skrubbet godt og avsluttet med en glykolmaske, huden strålte etterpå!
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #151 Skrevet 16. mai 2011 Kan TCA-peel være noe for meg? Jeg har pigmentflekker som jeg vil ha bort, spesielt rundt øynene, samt noen fine linjer. Kan man peele dette området? Så har jeg blandingshud, med tørre og sensitive kinn. Hvilken styrke burde jeg begynne med? Masse spm til dere erfarne peelere :-) Hvilken effekt kan jeg forvente av dette?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #152 Skrevet 16. mai 2011 Skulle bestille TCA-peel på MUA nå, men frakten er jo på 31,25 dollar! og peelen koster 16 dollar. Kan dette stemme?
Gjest Raggy Skrevet 17. mai 2011 #153 Skrevet 17. mai 2011 Skulle bestille TCA-peel på MUA nå, men frakten er jo på 31,25 dollar! og peelen koster 16 dollar. Kan dette stemme? Jeg har handlet tca her http://www.platinumskincare.com/peel.aspx Husker ikke prisen på frakt men tror det er billigere.
Lilandry Skrevet 19. mai 2011 #154 Skrevet 19. mai 2011 Nå har flassinga endelig gitt seg, huden har blitt mye finere. Den er jevnere og det er mye enklere å legge sminke! Tror jeg blir enda mer fornøyd om jeg legger en peeling til! Men jeg må nok vente enda litt til med det. Litt styr med den flassinga, men verdt det til slutt!
Lilandry Skrevet 23. mai 2011 #155 Skrevet 23. mai 2011 På lørdag la jeg glykolsyre 35% for å få en kickstart på en ny TCA peeling jeg planlegger imorgen! Jeg tenker at da er det nok! Det regner sånn her, så jeg utnytter sjansen mens sola er borte! Selve huden er fremdeles ganske bra, selv om jeg har fått litt utbrudd av kviser i hakepartiet- men jeg har nylig begynt igjen med jojobaolje (lenge siden jeg har brukt det nå), så det kan være talg som må ut.
Gjest kaunis Skrevet 23. mai 2011 #156 Skrevet 23. mai 2011 På lørdag la jeg glykolsyre 35% for å få en kickstart på en ny TCA peeling jeg planlegger imorgen! Jeg tenker at da er det nok! Det regner sånn her, så jeg utnytter sjansen mens sola er borte! Selve huden er fremdeles ganske bra, selv om jeg har fått litt utbrudd av kviser i hakepartiet- men jeg har nylig begynt igjen med jojobaolje (lenge siden jeg har brukt det nå), så det kan være talg som må ut. Kor ofte tar du TCA-peeling, og kor mange gongar har du gjort det?
Lilandry Skrevet 23. mai 2011 #157 Skrevet 23. mai 2011 Jeg har bare tatt TCA en gang før. Så dette blir min andre gang!
Lilandry Skrevet 25. mai 2011 #158 Skrevet 25. mai 2011 La 2 lag igår, gikk helt fint. Men huden ble veldig stram etterpå, mer enn forrige gang. Idag kan jeg se at jeg er litt rosa der syren lå (det er tydlig pga. jeg har hvite ringer rundt øyene ). Jeg føler jeg kommer til å flasse enda mer enn forrige gang, men det er egentlig bra- selv om jeg ikke helt ser fram til det. Ellers ser huden min ganske frisk og sunn ut for øyeblikket!
Gjest Nadezhda Skrevet 25. mai 2011 #159 Skrevet 25. mai 2011 Synes du er tøff som "syrer" i slutten av mai Merker du noe irritasjon i solen?
Lilandry Skrevet 25. mai 2011 #160 Skrevet 25. mai 2011 (endret) Synes du er tøff som "syrer" i slutten av mai Merker du noe irritasjon i solen? Har ikke vert sol her, ligger tykt med skyer- så nei, huden min elsker nok været! Endret 25. mai 2011 av Lilandry
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå