Lilandry Skrevet 28. mars 2011 #61 Skrevet 28. mars 2011 Jeg har fremdeles ikke fått noen kviser, så dette lover bra! Jeg har en liten tørrhetsperiode med litt småflassing på nesa og haka, men tror det er fordi jeg kombinerer glykolsyren med a- vitamin serum fra JM. Vet egentlig jeg skal være forsiktig med a- vitamin når jeg holder på med syrepeelinger, men så lenge huden min tåler det- rekner jeg med det går bra! Kvisene holder seg tross alt borte!
Goldilocks Skrevet 28. mars 2011 #62 Skrevet 28. mars 2011 Hehe moro at jeg kom over denne tråden:) Jeg bruker i dag Salicylic Acid 20% Peel, startet for 1 uke siden! Jeg har arr etter kviser fra 14-17 alderen, er 22 i dag! Tenkte og gå på Salicylic Acid 20% Peel i 1-2 mnd kanskje? Og så hoppe over til den sterkeste HQ+ Chemical Peel! Men kan dere anbefale fuktighetskrem til meg med spf i? Må være uten parfyme. MD Formulations Moisture Defense Antioxidant moisturizer SPF 20 skal være bra, men jeg har ikke testet selv. Jeg bruker Decleor sin solkrem med faktor 30 med annen dagkrem under! Kommer nok til å bestille meg MD sin dagkrem etterhvert, for nysgjerrig på den til å la være
Goldilocks Skrevet 28. mars 2011 #63 Skrevet 28. mars 2011 Jeg har fremdeles ikke fått noen kviser, så dette lover bra! Jeg har en liten tørrhetsperiode med litt småflassing på nesa og haka, men tror det er fordi jeg kombinerer glykolsyren med a- vitamin serum fra JM. Vet egentlig jeg skal være forsiktig med a- vitamin når jeg holder på med syrepeelinger, men så lenge huden min tåler det- rekner jeg med det går bra! Kvisene holder seg tross alt borte! Jeg har fått noen småkviser bare, ingen store utbrudd som jeg hadde trodd jeg skulle få. Småflasser litt enda, men ikke så ekstremt som etter tredje behandling, som jeg nok lot være på for lenge da jeg flasset helt ekstremt og ble veldig rød og sår rundt munn og nese :S A-vitamin serum har jeg ikke vært borti, hva er det godt for?
Lilandry Skrevet 29. mars 2011 #64 Skrevet 29. mars 2011 Jeg har fått noen småkviser bare, ingen store utbrudd som jeg hadde trodd jeg skulle få. Småflasser litt enda, men ikke så ekstremt som etter tredje behandling, som jeg nok lot være på for lenge da jeg flasset helt ekstremt og ble veldig rød og sår rundt munn og nese :S A-vitamin serum har jeg ikke vært borti, hva er det godt for? Flassinga vil nok roe seg, er jo bare den døde huden som skal av! Tilslutt vil du ikke ha mer død hud, bare sunn og frisk hud- får vi håpe på! Gikk litt fort i svingene når jeg skrev, er vel ikke et serum men den går under "fuktighetskremer". Den er lotion i konsistensen, så den er vel beregnet for de som har veldig fet hudtype (det finnes også i en krem variant i JM). Men jeg valgte den, fordi da kan jeg kombinere med min "vanlige" fuktighetskrem. A- Vitamin er bra for "alt", uren hud, solskader, rynker osv.! At jeg ikke har tenkt på å teste ut denne før, for jeg liker den veldig godt.
Lilandry Skrevet 29. mars 2011 #65 Skrevet 29. mars 2011 MD Formulations Moisture Defense Antioxidant moisturizer SPF 20 skal være bra, men jeg har ikke testet selv. Jeg bruker Decleor sin solkrem med faktor 30 med annen dagkrem under! Kommer nok til å bestille meg MD sin dagkrem etterhvert, for nysgjerrig på den til å la være SPF 20 synst jeg er litt for lite til å bruke når en holder på med syrer- huden er jo veldig sensitiv for sola. Jeg bruker SPF 30, som jeg synst er greitt. Men jeg har da også en hud som har lett for å få fregner.
Gjest Raggy Skrevet 30. mars 2011 #66 Skrevet 30. mars 2011 Jeg synes spf 30 er lite.. Jeg går for faktor 50 på sommeren. Har linket til den kremen jeg bruker i denne tråden. Tok en tca peeling i går. Jeg blir så utålmodig av de andre peelingene siden det tar tid å få resultat. I dag er jeg rød i ansiktet og om noen dager får jeg nok masse mørkebrun flass, men det er verdt det!
nicano Skrevet 30. mars 2011 #67 Skrevet 30. mars 2011 Litt grønn på dette jeg..men glykol-syre hjelper mot fine linjer, utfra hva jg leser på siden til Skin Laboratory. Er det smart å begynne med dette nå, som våren og masse sol snart er her? Kan man få masse flass/sår i ansiktet av det?
Lilandry Skrevet 30. mars 2011 #68 Skrevet 30. mars 2011 Jeg synes spf 30 er lite.. Jeg går for faktor 50 på sommeren. Har linket til den kremen jeg bruker i denne tråden. Tok en tca peeling i går. Jeg blir så utålmodig av de andre peelingene siden det tar tid å få resultat. I dag er jeg rød i ansiktet og om noen dager får jeg nok masse mørkebrun flass, men det er verdt det! Hvilken TCA- peeling bruker du? Altså hvor kjøper du den?
Lilandry Skrevet 30. mars 2011 #69 Skrevet 30. mars 2011 Litt grønn på dette jeg..men glykol-syre hjelper mot fine linjer, utfra hva jg leser på siden til Skin Laboratory. Er det smart å begynne med dette nå, som våren og masse sol snart er her? Kan man få masse flass/sår i ansiktet av det? Hvordan huden reagerer er individuelt. Hvilken styrke tenker du å bruke? Smart er det nok ikke! :gjeiper: Men dersom du er flink med å bruke HØY faktor (30 eller mer) og ikke driver med aktiv soling, så skal det nok gå fint!
Lilandry Skrevet 30. mars 2011 #70 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har forresten fått en mega vond bull på haken! Det er rart- den kommer på samme plass som jeg har slitt med før. Håper dette er siste gang den dukker opp der...
Gjest Raggy Skrevet 31. mars 2011 #71 Skrevet 31. mars 2011 Hvilken TCA- peeling bruker du? Altså hvor kjøper du den? Jeg har kjøpt fra en nettbutikk jeg ikke finner igjen... Har 20% tca Men på makeupartistschoice finner du peelingen. Er skikkelig stram i maska i dag og huden begynner å bli brun, nå kommer de værste dagen...
Gjest Nadezhda Skrevet 31. mars 2011 #72 Skrevet 31. mars 2011 Oi, du er tøff! Har du gjort dette før?
fantapanta Skrevet 31. mars 2011 #73 Skrevet 31. mars 2011 MD Formulations Moisture Defense Antioxidant moisturizer SPF 20 skal være bra, men jeg har ikke testet selv. Jeg bruker Decleor sin solkrem med faktor 30 med annen dagkrem under! Kommer nok til å bestille meg MD sin dagkrem etterhvert, for nysgjerrig på den til å la være Takker for tipset!
fantapanta Skrevet 31. mars 2011 #74 Skrevet 31. mars 2011 (endret) Nå er jeg litt i tvil! Jeg hadde tenkt til og gå over til HQ+ Chemical Peel om par mnd, men nå vet jeg ikke om jeg skal velge TCA Peeling istedenfor! Er TCA Peeling sterkere? Vil jeg få bedre resultat av det? Jeg trenger noe som skreller skikkelig, ønsker helt ny hud rett og slett, da jeg har arr etter kviser, porer, og litt sol skader! Endret 31. mars 2011 av fantapanta
Gjest Raggy Skrevet 1. april 2011 #75 Skrevet 1. april 2011 Nå er jeg litt i tvil! Jeg hadde tenkt til og gå over til HQ+ Chemical Peel om par mnd, men nå vet jeg ikke om jeg skal velge TCA Peeling istedenfor! Er TCA Peeling sterkere? Vil jeg få bedre resultat av det? Jeg trenger noe som skreller skikkelig, ønsker helt ny hud rett og slett, da jeg har arr etter kviser, porer, og litt sol skader! Om et par mnd er solen så sterk at du ikke skal bruke disse peelingene. Huden blir tynn og du kan risikere å få pigmentflekker. Ang tca så finnes det mye info på nettet, les MYE om denne peelingen før du vurderer å prøve. Du får den i svakere prosent, men den er alikevel mye sterkere enn de andre type peelingene fra SL. Tca er det samme som obagi blue peel.
Gjest Raggy Skrevet 1. april 2011 #76 Skrevet 1. april 2011 Oi, du er tøff! Har du gjort dette før? Ja i et par år sånn ca. Har jobbet mye med noen arr jeg har ved bruk av tca på en tannpirker som jeg presser inn i arret(tca cross), men kan ikke si det har fungert noe særlig... Men pigmentflekkene mine har blitt fjernet ved hjelp av tca. Flasser store brune flak i dag, gosj så vakker jeg er akkurat nå!!!
fantapanta Skrevet 1. april 2011 #77 Skrevet 1. april 2011 Om et par mnd er solen så sterk at du ikke skal bruke disse peelingene. Huden blir tynn og du kan risikere å få pigmentflekker. Ang tca så finnes det mye info på nettet, les MYE om denne peelingen før du vurderer å prøve. Du får den i svakere prosent, men den er alikevel mye sterkere enn de andre type peelingene fra SL. Tca er det samme som obagi blue peel. Takker så mye for svar:) Ja jeg skal lese masse før jeg begynner! Da dropper jeg peeling fra skinlaboratory, blir det tca peeling senere uten tvil:)
Lilandry Skrevet 1. april 2011 #78 Skrevet 1. april 2011 Snakk om å bli påvirket! Nå vil jeg også prøve TCA peeling! Stresser litt, siden våren er rett rundt hjørnet. Huden min har blitt bedre (tross for et lite utbrudd nå), men jeg er ikke helt fornøyd... Muligens jeg er en type som aldri blir fornøyd med huden min, men tenker at det ikke skader å prøve... Jeg synst ikke 35% glykol er sterkt i det hele tatt. Raggy- tror du jeg gjør det lurt i å begynne med 8%? Er det noe futt iden? Eller kan jeg hoppe opp et hakk bare for å få fart på sakene fortest mulig? Står MYE informasjon på nettet, men jeg er typen som da stiller enda mer spm. inni hodet mitt! Må jeg nøytralisere med baking soda, er det forresten natron? Er det noen spesielle MÅ gjøre eller IKKE gjøre med hensyn til TCA?
Gjest Nadezhda Skrevet 1. april 2011 #79 Skrevet 1. april 2011 Baking soda er natron, ja. (Det var visst alt jeg kunne bidra med
Lilandry Skrevet 2. april 2011 #80 Skrevet 2. april 2011 Baking soda er natron, ja. (Det var visst alt jeg kunne bidra med Takk for svar! Tror jeg bestiller TCA 12.5%! Siden den mest sannsynlig bare trenger 2- 3 behandlinger...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå