Quirky Skrevet 11. april 2011 #101 Skrevet 11. april 2011 Takk igjen for hjelp, ble klokere! Jeg bestilte nettopp 8% TCA, tror jeg gjør lurt i det- istedet for 12.5%! Åhhhh, jeg både gleder og gruer meg! Må innrømme at TCA (selv svak styrke) ble litt for harcore selv for meg, som tåler 70% Glykolsyre uten problemer- vær forberedt på at du kan risikere å måtte holde deg innendørs i en uke, jeg så ikke UT etter TCA-behandlingene- og jeg fikk egentlig ikke særlig imponerende resultater av det.
Gjest Raggy Skrevet 12. april 2011 #102 Skrevet 12. april 2011 Må innrømme at TCA (selv svak styrke) ble litt for harcore selv for meg, som tåler 70% Glykolsyre uten problemer- vær forberedt på at du kan risikere å måtte holde deg innendørs i en uke, jeg så ikke UT etter TCA-behandlingene- og jeg fikk egentlig ikke særlig imponerende resultater av det. Enig i at det er en tøff behandling. Jeg hadde to dager der jeg ikke kunne gå ut av huset etter siste tca peeling. For å få et inntrykk av hvordan en blir seende ut er det bare å google blider av folk som har tatt tca. For min del liker jeg best tca, synes det er bedre å ha en fæl uke med skikkelig flassing enn mange uker med litt flassing som ved feks glykolpeeling. Tca fjerner pigmentflekkene mine veldig bra og den fjerner de innkapslede urenhetene jeg har. For generell hudforbedring liker jeg best lacticpeelingen, min hud blir veldig fin av den.
fantapanta Skrevet 12. april 2011 #103 Skrevet 12. april 2011 Må innrømme at TCA (selv svak styrke) ble litt for harcore selv for meg, som tåler 70% Glykolsyre uten problemer- vær forberedt på at du kan risikere å måtte holde deg innendørs i en uke, jeg så ikke UT etter TCA-behandlingene- og jeg fikk egentlig ikke særlig imponerende resultater av det. TCA fungerer, men er ikke alle som får resultat av den svake svake styrken, og da må man gå gradvis opp i styrke!
Lilandry Skrevet 12. april 2011 #104 Skrevet 12. april 2011 For 3 år tilbake tok jeg en Easy Peel, mener dette er en TCA peeling. Ja, jeg ble stram i masken og flasset litt (mest i kinnene), men det var det. Det var ikke noe spesielt synlig og jeg gikk på jobb i dagene etterpå, med sminke. Husker jeg var skuffet over resultatet egentlig, kjøpte i tillegg kremer for over 2000,-!? Så derfor tror jeg at denne ikke vil bli så heftig for meg..., men alt er jo skumlere når en gjør det selv. Nå kan jeg gjenta denne i serier, i håp om at det kan funke bedre!
Gjest Nadezhda Skrevet 12. april 2011 #105 Skrevet 12. april 2011 Har tatt glykol og salisyl annenhver dag nå i 10 minutter, blitt tørr og hard ved siden av nesen, men ellers helt ok.
Lilandry Skrevet 12. april 2011 #106 Skrevet 12. april 2011 Når jeg brukte salisyl, så var det med nesen og haken jeg merket det mest!
Gjest Nadezhda Skrevet 12. april 2011 #107 Skrevet 12. april 2011 Jeg er egentlig bare glad noe skjer Er det ille å bruke for mye av det, om det kjennes greit?
Lilandry Skrevet 12. april 2011 #108 Skrevet 12. april 2011 Jeg er egentlig bare glad noe skjer Er det ille å bruke for mye av det, om det kjennes greit? Salisyl kan fint brukes annen hver dag, de opplyser iallefall om det. Glykol er jeg usikker på, men jeg tror ikke det gjør noe så lenge du tåler det. Har jo lest at noen brukte det hver dag, men da kortet de ned virkningstiden. Leser jo også noen som blander litt med fuktighetskremen sin. Når jeg tenker meg om, vet jeg at det finnes fuktighetskrem med glykolsyre på 30%.
Lilandry Skrevet 13. april 2011 #109 Skrevet 13. april 2011 Idag kom pakken! Så de hadde skrevet ned verdien på pakken, selv om jeg ikke kom over "grensen". Fikk med en pose med sjokolade og tester på en krem, det var kjekt! Siden jeg ikke vil ta noen peeling nå, skal til syden om 2 uker- så da vil jeg heller vente til etterpå. Vet at det er vår nå, men jeg har aldri vert noen aktiv soler (bare når jeg er i syden)! Jeg tok en test på undersiden av armen, hm..., kjente absolutt ingenting jeg... Men ansiktet blir jo sikkert noe annet. Noen som har tatt test før på undersiden av armen og merket "styrken"?
Gjest Raggy Skrevet 13. april 2011 #110 Skrevet 13. april 2011 Idag kom pakken! Så de hadde skrevet ned verdien på pakken, selv om jeg ikke kom over "grensen". Fikk med en pose med sjokolade og tester på en krem, det var kjekt! Siden jeg ikke vil ta noen peeling nå, skal til syden om 2 uker- så da vil jeg heller vente til etterpå. Vet at det er vår nå, men jeg har aldri vert noen aktiv soler (bare når jeg er i syden)! Jeg tok en test på undersiden av armen, hm..., kjente absolutt ingenting jeg... Men ansiktet blir jo sikkert noe annet. Noen som har tatt test før på undersiden av armen og merket "styrken"? Spennende! Førsøk å legg flere lag, inntil tre stk. La det virke i fem min mellom lagene, du har opptimal virkning når huden blir hvit. Jeg bruker 20% tca så jeg vet ikke hvordan din er, men er det ca 15% du har så skal det være riktig siden du er nybegynner. Test gjerne et sted der du har pigmenter, det er så kult å se de blir borte noen dager etter peelingen:)
Lilandry Skrevet 13. april 2011 #111 Skrevet 13. april 2011 Det er 8% jeg har! Leste at om jeg la 3 lag, da ville den ha en virking på ca. 25%. Kanskje jeg heller skulle prøve det!
Gjest Raggy Skrevet 13. april 2011 #112 Skrevet 13. april 2011 Det er 8% jeg har! Leste at om jeg la 3 lag, da ville den ha en virking på ca. 25%. Kanskje jeg heller skulle prøve det! Vær forsiktig, blir huden hvit etter to lag så skal du skylle! Jeg bruker som oftest to lag med min 20% så muligens du må ha tre lag med 8%. Prøv deg frem.
Lilandry Skrevet 13. april 2011 #113 Skrevet 13. april 2011 (endret) Da testet jeg på hånden, på overflaten, der har jeg et par pigmenter. Leste en gang til på bruksanvisningen, det var TO lag som skulle tilsvare 25%. Men..., jeg påførte tre lag jeg, med 5 min. mellomrom. Merket absolutt ingenting! Hva er det jeg har kjøpt? Vann? Siden jeg ikke skal bruke denne i ansiktet enda, la jeg heller en vedlikeholds peeling med glykolsyre 35% ikveld. Sved litt mer enn det ellers pleier å gjøre, men det har nok med at jeg har brukt a- vitamin krem den siste mnd. og at jeg har hatt et par ukers pause! Endret 13. april 2011 av Lilandry
fantapanta Skrevet 14. april 2011 #114 Skrevet 14. april 2011 Da testet jeg på hånden, på overflaten, der har jeg et par pigmenter. Leste en gang til på bruksanvisningen, det var TO lag som skulle tilsvare 25%. Men..., jeg påførte tre lag jeg, med 5 min. mellomrom. Merket absolutt ingenting! Hva er det jeg har kjøpt? Vann? Siden jeg ikke skal bruke denne i ansiktet enda, la jeg heller en vedlikeholds peeling med glykolsyre 35% ikveld. Sved litt mer enn det ellers pleier å gjøre, men det har nok med at jeg har brukt a- vitamin krem den siste mnd. og at jeg har hatt et par ukers pause! Hmm det var rart! Jeg venter på min TCA 12%, får håpe vi ikke har blitt lurt da
Gjest Raggy Skrevet 14. april 2011 #115 Skrevet 14. april 2011 Hmm det var rart! Jeg venter på min TCA 12%, får håpe vi ikke har blitt lurt da MUAC sine produkter har fått mange gode anbefalinger på Makeupalley så tror nok at varene derfra er helt i orden.
Lilandry Skrevet 15. april 2011 #116 Skrevet 15. april 2011 Det er absolutt ingen endringer på testerområdet på hånden. Det er ikke noe som helst som viser at jeg har lagt 3 lag... Synst det var veldig, veldig rart. Når de opplyser om at 2 lag er ca. det samme som 25%.
Gjest Raggy Skrevet 15. april 2011 #117 Skrevet 15. april 2011 Det er absolutt ingen endringer på testerområdet på hånden. Det er ikke noe som helst som viser at jeg har lagt 3 lag... Synst det var veldig, veldig rart. Når de opplyser om at 2 lag er ca. det samme som 25%. Når jeg har brukt tca peeling så har jeg forsøkt å etterlikne obagi bluepeel. Ifølge denne behandlingen skal en bruke tretinoin i seks uker før peeling. Bruk av tretinoin(aberela) må avsluttes noen dager før peeling. Kanskje det er dette som har gjort at jeg har fått bra resultat. Har også lest at glycolpeelingen kan brukes på samme måte som tretinoin for å forberede huden på peeling. Mange av damene her http://www.skincaretalk.com/ bruker tca, mye nyttig å lese.
Gjest Raggy Skrevet 15. april 2011 #118 Skrevet 15. april 2011 http://www.skincaretalk.com/anti-aging/13723-tca-instructions.html
fantapanta Skrevet 15. april 2011 #119 Skrevet 15. april 2011 (endret) Altså alle hud reagerer forskjellig det vet vi fra før av! Så det er ikke sikkert 8% TCA fungerer for deg, mulig du må ha 20%? Hvem vet. Med andre ord, 8% Kan fungere super bra på meg, men dårlig for deg! Det er bare og prøve seg frem her! Jeg har lest en del på skincaretalk forumet nå. Endret 15. april 2011 av fantapanta
Lilandry Skrevet 15. april 2011 #120 Skrevet 15. april 2011 Helt sant! Jeg får vente å se! Selv om jeg ikke har Aberela, har jeg jo brukt a- vit. krem på huden nå i over 1 mnd., så kanskje det hjelper på litt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå