Gjest Raggy Skrevet 17. mars 2011 #41 Skrevet 17. mars 2011 Hva er mak tid for dere? Jeg har 40% gylkol og kan maks ha på i 3-4 min. Om jeg har på 7-10 så flasser huden min i en uke etterpå. Hele poenget med denne behandlingen er jo at huden skal flasse. Hvorfor er 3-4 minutter max for deg? Gammel hud skal jo bort så ny kan komme frem. Jeg mener at behandlingen ikke fungerer viss en ikke flasser. Dere som ikke flasser av glycolsyren har antagelig ikke fått fjernet fett fra huden før påføring og da er det jo ingen hensikt å ta behandlingen..
Lilandry Skrevet 17. mars 2011 #42 Skrevet 17. mars 2011 Hele poenget med denne behandlingen er jo at huden skal flasse. Hvorfor er 3-4 minutter max for deg? Gammel hud skal jo bort så ny kan komme frem. Jeg mener at behandlingen ikke fungerer viss en ikke flasser. Dere som ikke flasser av glycolsyren har antagelig ikke fått fjernet fett fra huden før påføring og da er det jo ingen hensikt å ta behandlingen.. Er ikke det litt individuelt? Ellers lurer jeg virkelig hva som gjør at ikke jeg flasser... Jeg renser to ganger med glykolsyrerens, hva annet kan være mer effektivt enn det?
WhiteDiamond Skrevet 17. mars 2011 #43 Skrevet 17. mars 2011 Når jeg renser med hibiscrub flasser jeg som en gaaaaal :-) tok ny runde igår uten hibi, ikke noe flass idag.. Trodde det kun var salisylsyren det var "downtime" på..
Gjest Raggy Skrevet 18. mars 2011 #44 Skrevet 18. mars 2011 Er ikke det litt individuelt? Ellers lurer jeg virkelig hva som gjør at ikke jeg flasser... Jeg renser to ganger med glykolsyrerens, hva annet kan være mer effektivt enn det? I salong brukes det alkohol for å fjerne fett. Dette kan kjøpes på ebay, husker ikke hva det heter, men det er et produkt fra MD. Har også lest et sted at du kan dampe huden først. I starten av en kur skal en flasse men etterhvert vil det avta siden det blir mindre av gammel hud. Alle disse syrepeelingene skal gjøre at huden flasser.
Gjest Raggy Skrevet 18. mars 2011 #45 Skrevet 18. mars 2011 Når jeg renser med hibiscrub flasser jeg som en gaaaaal :-) tok ny runde igår uten hibi, ikke noe flass idag.. Trodde det kun var salisylsyren det var "downtime" på.. Salisylen gir mer tørr hud enn de andre syrene, derfor er det sterkere virkning av denne. Den er også fettløsling så det er lettere å lykkes ved bruk av den.
Lilandry Skrevet 18. mars 2011 #46 Skrevet 18. mars 2011 I salong brukes det alkohol for å fjerne fett. Dette kan kjøpes på ebay, husker ikke hva det heter, men det er et produkt fra MD. Har også lest et sted at du kan dampe huden først. I starten av en kur skal en flasse men etterhvert vil det avta siden det blir mindre av gammel hud. Alle disse syrepeelingene skal gjøre at huden flasser. Før jeg begynte med glykol peelingene, hadde jeg en periode jeg flasset en del i hele ansiktet (kombinasjon mellom benzoyl peroxide og salisyl)- så det kan være derfor jeg ikke har så mye død hud som skal av. Men takk for tips, skal sjekke det ut!
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #47 Skrevet 18. mars 2011 Hele poenget med denne behandlingen er jo at huden skal flasse. Hvorfor er 3-4 minutter max for deg? Gammel hud skal jo bort så ny kan komme frem. Jeg mener at behandlingen ikke fungerer viss en ikke flasser. Dere som ikke flasser av glycolsyren har antagelig ikke fått fjernet fett fra huden før påføring og da er det jo ingen hensikt å ta behandlingen.. Om man flasser etter bruk av syrer, kommer vel an på styrken på produktene. Er iallefall slik jeg forstår info. inne hos Skinlabaoratory (se under). Selv har jeg brukt Glycolic/35 i fjor og nå, og har ikke opplevd flassing. Renser + bruker MD Formulations Prepping Solution før produktet blir påført. ---------------------------- Fra http://www.skinlaboratory.com/peel-strength/level-1 Level 1) Glycolic/35, Lactic/35, Salicylic/20 These peels generally do not cause visible peeling. They are very well tolerated, and are great for those who are new to peeling or have sensitive skin. Excellent for ongoing maintenance and collagen stimulation, these peels have the lowest risk of skin irritation. Fra http://www.skinlaboratory.com/peel-strength/level-2 Level 2) Glycolac/60, Lactic/50, These peels are twice as strong as Level 1 peels, and some visible peeling is possible, although it depends on the thickness of your statum corneum at the time of applying the peel. If you have oily or resistant skin, level 2 peels are a good place to start. They are more acid and offer a slightly more aggressive treatment when compared with level 1 peels. Fra http://www.skinlaboratory.com/peel-strength/level-3 Level 3) Glycolic/50, Lactic/70, BHA+, HQ+ These peels are twice as strong as Level 2 peels, and should be used by those who have tried peels previously. These peels will provide the most benefit, but also are more likely to irritate the skin. If your skin is resistant to other treatments, these peel will provide the most benefit. Fra http://www.skinlaboratory.com/peel-strength/level-4 Level 4) BHA+ Chemical Peel, HQ+ Chemical Peel
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2011 #48 Skrevet 18. mars 2011 I salong brukes det alkohol for å fjerne fett. Dette kan kjøpes på ebay, husker ikke hva det heter, men det er et produkt fra MD.... MD Formulations Prepping Solution / MD Formulations Prep Solutions
Gjest Raggy Skrevet 19. mars 2011 #49 Skrevet 19. mars 2011 Før jeg begynte med glykol peelingene, hadde jeg en periode jeg flasset en del i hele ansiktet (kombinasjon mellom benzoyl peroxide og salisyl)- så det kan være derfor jeg ikke har så mye død hud som skal av. Men takk for tips, skal sjekke det ut! Ja da er det kanskje derfor, men ser en bruker har lagt ut mere info ang dette, en lærer hele tiden! Jeg er bare på behandling nr to med glycol og flasser litt, men bare i et par dager. Håper på en fin hud innen våren er her. Ang solkrem se på denne http://www.synchroline.com/prodotti_dettaglio.asp?N=N&ID=483 jeg her ikke funnet noen med like god beskyttelse og den gir meg ikke kviser.
Lilandry Skrevet 20. mars 2011 #50 Skrevet 20. mars 2011 Ja da er det kanskje derfor, men ser en bruker har lagt ut mere info ang dette, en lærer hele tiden! Jeg er bare på behandling nr to med glycol og flasser litt, men bare i et par dager. Håper på en fin hud innen våren er her. Ang solkrem se på denne http://www.synchroline.com/prodotti_dettaglio.asp?N=N&ID=483 jeg her ikke funnet noen med like god beskyttelse og den gir meg ikke kviser. Jeg prøver å dampe huden min neste gang (imorgen), så ser jeg om det er noen endring! Jeg også håper på en fin hud til våren! Jeg er veldig fornøyd med Jan Marini sin solkrem- så jeg slipper å lete mer.
WhiteDiamond Skrevet 21. mars 2011 #51 Skrevet 21. mars 2011 Noen som har erfaring med lactic acid? Prøver det imorgen tenker jeg :-)
WhiteDiamond Skrevet 21. mars 2011 #52 Skrevet 21. mars 2011 Hele poenget med denne behandlingen er jo at huden skal flasse. Hvorfor er 3-4 minutter max for deg? Gammel hud skal jo bort så ny kan komme frem. Jeg mener at behandlingen ikke fungerer viss en ikke flasser. Dere som ikke flasser av glycolsyren har antagelig ikke fått fjernet fett fra huden før påføring og da er det jo ingen hensikt å ta behandlingen.. Det er maks for om jeg tar lenger sitter jeg igjen med store sår, og åpen hud der jeg har urenheter.. Ikke gøy!
Goldilocks Skrevet 22. mars 2011 #53 Skrevet 22. mars 2011 Noen som har erfaring med lactic acid? Prøver det imorgen tenker jeg :-) Jeg går nå på en kur med blanding av glyco og lactic (Glycolic 35% / Lactic 45%), men har ikke testet andre penslinger da, så har desverre ikke noe å sammenligne med! Jeg har flasset heftig noen dager, etter tredje pensling, og har nå hatt opphold på 8 dager fordi jeg ble veldig sår på sidene av nesa og rundt munnen. Dette har gitt seg nå, så kjører på igjen i kveld, men skal korte ned på tiden jeg har det på da 10 min. tydeligvis ble for lenge. Fortell hva du syns når du har testet da!
Lilandry Skrevet 22. mars 2011 #54 Skrevet 22. mars 2011 Det er maks for om jeg tar lenger sitter jeg igjen med store sår, og åpen hud der jeg har urenheter.. Ikke gøy! Dette skjedde med en litt større kvise hos meg, den begynte rett og slett å blø og etterpå ble det et sår. Men såret forsvant veldig fort. Hm..., det var den eneste gangen jeg opplevde det- selv om jeg har hatt større urenheter før. Jeg prøvde forresten damp først igår, men absolutt ingen forskjell. Det er ikke antydninger til noe som helst flass idag. Ellers så har jeg til nå tatt 5 behandlinger og siden fredag\lørdag har jeg ikke hatt noen kviser. Deilig!
WhiteDiamond Skrevet 22. mars 2011 #55 Skrevet 22. mars 2011 Ah, kvisefri nå, er så herlig det! Bare et par hudormer og røde områder igjen nå. Prøvde lactic i morges, føles veldig bra. Synes faktisk den virket litt mildere på huden. Gir mer oppdatering når jeg har prøvd lactic flere ganger. Hvor mange ganger(kur) pleier dere å ta før dere tar en pause?
Lilandry Skrevet 23. mars 2011 #56 Skrevet 23. mars 2011 Ah, kvisefri nå, er så herlig det! Bare et par hudormer og røde områder igjen nå. Prøvde lactic i morges, føles veldig bra. Synes faktisk den virket litt mildere på huden. Gir mer oppdatering når jeg har prøvd lactic flere ganger. Hvor mange ganger(kur) pleier dere å ta før dere tar en pause? Jeg har før alltid tatt 6 ganger, så tar jeg en pause. Men lurer på om jeg skal doble det til 12 denne gangen. Har ikke akkurat så mangen uker igjen før våren kommer for fullt. Jeg ønsker å bli ferdig før vårsola, sydenferie osv.!
WhiteDiamond Skrevet 23. mars 2011 #57 Skrevet 23. mars 2011 Jeg har før alltid tatt 6 ganger, så tar jeg en pause. Men lurer på om jeg skal doble det til 12 denne gangen. Har ikke akkurat så mangen uker igjen før våren kommer for fullt. Jeg ønsker å bli ferdig før vårsola, sydenferie osv.! Ja, jeg også! Gå våren i møte med fantastisk hud :-) Har alltid vegret meg skikkelig for å vise meg totalt uten sminke da jeg har hatt mye urenheter og arr. Huden min er heldigvis på sitt beste nå og håper det bare fortsetter slik. Jeg tenker å tar 12 jeg og, men må vel ha en liten pause nå da jeg skal en svippomtur til utlandet og sol veldig snart. Så gøy med denne tråden!
Goldilocks Skrevet 24. mars 2011 #58 Skrevet 24. mars 2011 Ah, kvisefri nå, er så herlig det! Bare et par hudormer og røde områder igjen nå. Prøvde lactic i morges, føles veldig bra. Synes faktisk den virket litt mildere på huden. Gir mer oppdatering når jeg har prøvd lactic flere ganger. Hvor mange ganger(kur) pleier dere å ta før dere tar en pause? Dette er første kuren min, kommer til å ta 6 behandlinger (gjenstår nå da 2 ganger) også venter jeg en uke og ser hvordan huden er etter at småflassinga har gitt seg. Dersom det ser ut som om det er behov for å fortsette og jeg føler at huden takler det, tar jeg 6 behandlinger til Hjemmebehandling er gøy
fantapanta Skrevet 28. mars 2011 #59 Skrevet 28. mars 2011 Hehe moro at jeg kom over denne tråden:) Jeg bruker i dag Salicylic Acid 20% Peel, startet for 1 uke siden! Jeg har arr etter kviser fra 14-17 alderen, er 22 i dag! Tenkte og gå på Salicylic Acid 20% Peel i 1-2 mnd kanskje? Og så hoppe over til den sterkeste HQ+ Chemical Peel! Men kan dere anbefale fuktighetskrem til meg med spf i? Må være uten parfyme.
Gjest Nadezhda Skrevet 28. mars 2011 #60 Skrevet 28. mars 2011 Lenge siden jeg har vært her nå, eller... har lest, men har ikke skjedd noe nytt, så har ikke vært så mye å skrive. Vet ikke helt om jeg skal fortsette på glykolen eller om jeg skal legge den på hylla litt ( ) mens jeg heller gir salisylen en sjanse. Tror kanskje det blir 20% salisylsyre da, bestiller nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå