Gjest Nadezhda Skrevet 1. mars 2011 #21 Skrevet 1. mars 2011 Hopp over toner, de inneholder vanligvis noe fukt eller oljer. Jeg har skippet toneren, men har fremdeles ikke merket noe forskjell. Huden kjennes mykere ut, men urenhetene er der fremdeles. Hvordan går det nå? Merket noe bedring? Jeg gikk akkurat tom for salisylsyre (), da blir det litt pause. Jeg bruker denne syren annenhver dag, det funker fint på min hud! Jeg vurderer å kjøpe 35% glykolsyre nå, for en blir jo litt tørr av salisyl... Men lurer på en ting, hører at noen nøytraliserer syren med baking soda (natron?), er det nødvendig med denne? Det står jo ingenting om det på Skin Laboratory. Men var inne å leste litt på Make- up Artist`s Choice, der virker jo syrene helt annerledes- ikke minst sterkere selv om prosentene er lavere... Jeg har ikke nøytralisert syren, og det har gått helt fint. Har fremdeles ikke fått bort noe urenheter eller noe. Arr er like fremtredende som før, og jeg har heller ikke begynt å flasse. Eneste forskjellen er at huden som ikke har urenheter kjennes glattere ut, men det er jo hovedsakelig urenheter som er årsaken til at jeg kjøpte kuren
Lilandry Skrevet 1. mars 2011 #22 Skrevet 1. mars 2011 Nå har jeg jo ikke prøvd andre syrepeelinger til hjemmebruk, men ifølge sidene til Skin Laboratory virker det som om på urenheter er det salisylsyre som er tingen og at etter en kur med salisylsyre kan bruke glykolsyre for å få tilbake fuktigheten i huden. Ellers en annen syre som anbefales på aknehud er en syre som heter BHA+, denne er veldig sterk (en av de sterkeste du får) og en bør absolutt være vant med syrer fra før. Synst det er veldig rart du ikke merker mer forandringer egentlig, har du prøvd en sterkere rens? Jeg vet at det frarådes å bruke rens med syrer i før en syrebehandling, men for meg har det funket supert (det frarådes vel sånn tilfelle det kan bli for sterkt for enkelte). For da føler jeg at huden renses skikkelig i dybden, jeg gjentar rensen to ganger. Tørker godt mellom hver gang.
Gjest Nadezhda Skrevet 2. mars 2011 #23 Skrevet 2. mars 2011 Nå har jeg jo ikke prøvd andre syrepeelinger til hjemmebruk, men ifølge sidene til Skin Laboratory virker det som om på urenheter er det salisylsyre som er tingen og at etter en kur med salisylsyre kan bruke glykolsyre for å få tilbake fuktigheten i huden. Ellers en annen syre som anbefales på aknehud er en syre som heter BHA+, denne er veldig sterk (en av de sterkeste du får) og en bør absolutt være vant med syrer fra før. Synst det er veldig rart du ikke merker mer forandringer egentlig, har du prøvd en sterkere rens? Jeg vet at det frarådes å bruke rens med syrer i før en syrebehandling, men for meg har det funket supert (det frarådes vel sånn tilfelle det kan bli for sterkt for enkelte). For da føler jeg at huden renses skikkelig i dybden, jeg gjentar rensen to ganger. Tørker godt mellom hver gang. Det spørs om jeg heller bør prøve på salisylsyren fra nå av, har ikke brukt rens med syre i, men har renset virkelig nøye 2 ganger. Jeg tror ikke jeg skal kjøpe ny rens, for jeg har veldig fuktfattig og sensitiv hud, og vil liksom ikke få bruk for den annet enn at den kanskje hjelper å kickstarte glykolsyrebehandlingen. BHA-syren, er det en sånn type syre hvor man oppnår frosting? Høres litt skummelt ut, mulig jeg heller bør prøve meg på salisylsyren
Lilandry Skrevet 2. mars 2011 #24 Skrevet 2. mars 2011 Det spørs om jeg heller bør prøve på salisylsyren fra nå av, har ikke brukt rens med syre i, men har renset virkelig nøye 2 ganger. Jeg tror ikke jeg skal kjøpe ny rens, for jeg har veldig fuktfattig og sensitiv hud, og vil liksom ikke få bruk for den annet enn at den kanskje hjelper å kickstarte glykolsyrebehandlingen. BHA-syren, er det en sånn type syre hvor man oppnår frosting? Høres litt skummelt ut, mulig jeg heller bør prøve meg på salisylsyren Jeg skjønner. Jeg aner ikke hvordan den syren er, vet bare en den anbefales til de med urenheter- skal visstnok være den beste. Men vil tro dette er heftige saker, så at huden froster skal en ikke se bort fra! Har bestilt ny salisyl og 35% glykol nå, så jeg håper de snart dukker opp i postkassa! I begynnelsen når jeg brukte syrepeeling, så kjøpte jeg meg en grundig rens, Jan Marini Clean Zyme. Det er en grønn enzym rens, som rengjør dypt uten at det er syrer i (fin for sensitiv hud der andre syrerens blir for sterkt). Denne flaska er litt mindre enn andre, men veldig effektiv. Egentlig en fin størrelse, sammen til bruk med syrepeelinger. Anbefales!
Gjest Nadezhda Skrevet 2. mars 2011 #25 Skrevet 2. mars 2011 Jeg skjønner. Jeg aner ikke hvordan den syren er, vet bare en den anbefales til de med urenheter- skal visstnok være den beste. Men vil tro dette er heftige saker, så at huden froster skal en ikke se bort fra! Har bestilt ny salisyl og 35% glykol nå, så jeg håper de snart dukker opp i postkassa! I begynnelsen når jeg brukte syrepeeling, så kjøpte jeg meg en grundig rens, Jan Marini Clean Zyme. Det er en grønn enzym rens, som rengjør dypt uten at det er syrer i (fin for sensitiv hud der andre syrerens blir for sterkt). Denne flaska er litt mindre enn andre, men veldig effektiv. Egentlig en fin størrelse, sammen til bruk med syrepeelinger. Anbefales! Kanskje det er like greit å bare bestille en sånn rens, da. Synes nå det er litt gøy med de syrebehandlingene også, kanskje vi er litt mer dramatiske av oss på hudpleiefronten :gjeiper: For fukt ihvertfall tror jeg glykolsyren er veldig god, der jeg ikke har urenheter (jeg er ikke helt pizzatryne, selv om det kan høres slik ut ) har huden blitt virkelig babyglatt og myk. Vil tro det er greit å ha begge to, spesielt om salisylsyren er så uttørkende. Jeg er veldig spent på hvordan du opplever glykolsyren
Lilandry Skrevet 2. mars 2011 #26 Skrevet 2. mars 2011 - vi er vel kanskje det! Før gikk jeg mye til hudpleie og betalte opp imot ca. 500,- per. peeling og hun sa at jeg måtte ha en del behandlinger for å kunne se noen synlige resultater. Det betydde mye penger så jeg droppet hele opplegget og gikk grundige igang med lesing og jakten på perfekte produkter. Nå har jeg fått bedre resultater noensinne, billigere og kun ved hjelp av hjemmeprodukter! Siden det er vinter, så passer det fint med syrepeelinger nå. Jeg har fregner på nesen og lett for å å pigmentflekker dersom jeg er uforsiktig. Har en solkrem fra JM med faktor 30, som jeg bruker når jeg skal være ute. Jeg er ikke helt pizzatryne jeg heller, men huff så noen få utbrudd kan ødlegge en ellers fin dag! Synst det er veldig interessant å diskutere dette med andre, for da kan vi dele litt erfaringer! Så håper tråden ikke dør ut!
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2011 #27 Skrevet 5. mars 2011 - vi er vel kanskje det! Før gikk jeg mye til hudpleie og betalte opp imot ca. 500,- per. peeling og hun sa at jeg måtte ha en del behandlinger for å kunne se noen synlige resultater. Det betydde mye penger så jeg droppet hele opplegget og gikk grundige igang med lesing og jakten på perfekte produkter. Nå har jeg fått bedre resultater noensinne, billigere og kun ved hjelp av hjemmeprodukter! Siden det er vinter, så passer det fint med syrepeelinger nå. Jeg har fregner på nesen og lett for å å pigmentflekker dersom jeg er uforsiktig. Har en solkrem fra JM med faktor 30, som jeg bruker når jeg skal være ute. Jeg er ikke helt pizzatryne jeg heller, men huff så noen få utbrudd kan ødlegge en ellers fin dag! Synst det er veldig interessant å diskutere dette med andre, for da kan vi dele litt erfaringer! Så håper tråden ikke dør ut! Jeg har voksenhud med litt pigment, rynker og linjer. Samt at kinnene er veldig tørre. Lurer på å bestille glykolsyre, men vet ikke hvilken styrke jeg trenger. Har brukt glykolsyre 20% tidligere. Er det bare å ha litt syre på pads å stryke utover ansiktet? Hvor lenge skal det virke? Hvordan påfører du glykolsyren? Masse spm, men har tenkt å bestille jeg også
Lilandry Skrevet 5. mars 2011 #28 Skrevet 5. mars 2011 Siden jeg ikke har fått prøvd glykolsyren derfra enda, så vet jeg ikke hvor sterk den er osv.! Har du en hud som tåler mye? Om du aldri har vert borti sterkere enn 20%, så tror jeg du gjør det lurt å bygge opp. Kanskje begynne med 35%? Flaskene er jo ikke så dyre heller! Nå vet jeg ikke hvor lenge glykolsyre skal ligge på, men mener det er maks 8 minutter. Det er lurt å bygge opp minuttene, men dette er det kun du som bestemmer alt etter hva huden din tåler. Glykolsyre skal kun påføres en gang i uken. Men nå har jeg jo hlrt at folk bruker den oftere og\ eller putter noen dråper av den i fuktighetskremen sin. Det er iallefall lurt å følge bruksanvisningen de første gangene, så blir du kjent med huden din! Om du bestiller på Skin Laboratory, så følger det med en nøye bruksanvisning!
Gjest Raggy Skrevet 5. mars 2011 #29 Skrevet 5. mars 2011 Salisylsyren kan virke og gå igjennom fett i huden(fettløslig), derfor er den bra for fet hud. Glykolsyren kan ikke virke igjennom fett(vannløslig) og derfor må huden være helt renset for fett før peeling for at den skal fungere. Det kan være pga dette at salisylsyren føles sterkere. 50% glycolsyre er ikke så veldig sterk og fungerer utmerket så lenge man har brukt et produkt med syrer som ligger på huden hver dag et par uker før behandling. Muligens litt klønete forklart men håper det var til hjelp. Jeg liker best lacticpeeling for å unngå urenheter, den løser opp talg og får bort svarte prikker. Kan nok være at vi reagerer forskjellig på de ulike syrene så det er bare å prøve seg frem. En god regel er å skylle viss huden blir hvit når syren ligger på huden, gjør den ikke det kan den virke i inntil 10 min.
Lilandry Skrevet 5. mars 2011 #30 Skrevet 5. mars 2011 Salisylsyren kan virke og gå igjennom fett i huden(fettløslig), derfor er den bra for fet hud. Glykolsyren kan ikke virke igjennom fett(vannløslig) og derfor må huden være helt renset for fett før peeling for at den skal fungere. Det kan være pga dette at salisylsyren føles sterkere. 50% glycolsyre er ikke så veldig sterk og fungerer utmerket så lenge man har brukt et produkt med syrer som ligger på huden hver dag et par uker før behandling. Muligens litt klønete forklart men håper det var til hjelp. Jeg liker best lacticpeeling for å unngå urenheter, den løser opp talg og får bort svarte prikker. Kan nok være at vi reagerer forskjellig på de ulike syrene så det er bare å prøve seg frem. En god regel er å skylle viss huden blir hvit når syren ligger på huden, gjør den ikke det kan den virke i inntil 10 min. Her var det noe nytt jeg lærte! Tusen takk!
Lilandry Skrevet 8. mars 2011 #31 Skrevet 8. mars 2011 Jeg fikk syrene i posten idag. Jeg klarte ikke å vente med glykolsyren, så jeg tenker jeg kjører på med en "kur" på 6 ganger med denne nå for å se. Syren er ikke sterk i det hele tatt, jeg kunne ha den på i maks tid. Det bare prikket litt, men sved ikke! Så jeg kan skjønne salisyl kjennes mye sterkere ut, så det er nok pga. det Raggy sier. Samtidig som jeg har glykolsyre i produktene mine til vanlig (der de ligger på ca. 15%), så jeg er veldig vant med glykol. Neste gang, om jeg liker resultatene- kjører jeg på med en sterkere.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #32 Skrevet 8. mars 2011 Denne syren er trygg å bruke synst jeg, og en fin syre til bruk ved første gang. Akkurat det kommer vel ann på øynene som ser? Med tanke på at produktet inneholder 7 ingredienser der 5 av dem er sterkt kreftfremkallende så går den ikke akkurat inn på trygg og god listen min. Men hey, heller kreft enn kviser ikke sant?
Lilandry Skrevet 8. mars 2011 #33 Skrevet 8. mars 2011 Nå mente jeg ikke sånn trygg da... Det regner jeg med de fleste forstod... Her var det snakk om syrer og hvor sterke de er for huden og forskjell til de andre syrene en kan bruke... Det er mye som er kreftfremkallende idag... 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2011 #34 Skrevet 8. mars 2011 Jeg fikk syrene i posten idag. Jeg klarte ikke å vente med glykolsyren, så jeg tenker jeg kjører på med en "kur" på 6 ganger med denne nå for å se. Syren er ikke sterk i det hele tatt, jeg kunne ha den på i maks tid. Det bare prikket litt, men sved ikke! Så jeg kan skjønne salisyl kjennes mye sterkere ut, så det er nok pga. det Raggy sier. Samtidig som jeg har glykolsyre i produktene mine til vanlig (der de ligger på ca. 15%), så jeg er veldig vant med glykol. Neste gang, om jeg liker resultatene- kjører jeg på med en sterkere. Hold oss (meg) oppdatert på hvordan det går da. Jeg har tenkt å begynne med slik syre selv, men vil gjerne vente for å høre hvordan resultater du får. Tar du bare bomull og legger på nyrenset ansikt da eller? Har du en god krem på etterpå?
Lilandry Skrevet 8. mars 2011 #35 Skrevet 8. mars 2011 Det skal jeg gjøre! Jepp, jeg renset huden to ganger med en god rens (tørke godt hver gang) også bare påførte jeg litt på en bommulspads og gnidde forsiktig i hele ansiktet. Lot virke i 10 minutter, så skylte jeg av med rikelig kaldt vann. Etterpå påførte jeg en krem som er proppet med fukt, jeg bruker Jan Marini sin Transformation krem. Super etterbehandlingskrem når en har lagt syrer, eller tatt laserbehandling osv.. Jeg elsker den! Huden min er veldig glatt og kjennes deilig ut ikveld!
Gjest Raggy Skrevet 9. mars 2011 #36 Skrevet 9. mars 2011 Jeg dupper to qtips med syre når jeg skal påføre, lett å påføre og en kommer ikke inntil øynene. Har også 30% glycol som jeg skal bruke to ganger pr uke i seks uker fremover. Har endel innkapslet talg i huden som jeg vil bli kvitt. Etter peeling bruker jeg avalon c vit krem.
Lilandry Skrevet 16. mars 2011 #37 Skrevet 16. mars 2011 Litt oppdatering her! Jeg tenkte først å bruke den kun en gang i uken (glykol 35%), men siden jeg synst den ikke var så sterk- så har jeg tenkt 2 ganger i uken. Så hittil har jeg hatt 3 behandlinger. Har ikke merket så veldig mye, men overhuden er ivertfall ikke tørr lenger!
WhiteDiamond Skrevet 16. mars 2011 #38 Skrevet 16. mars 2011 Hva er mak tid for dere? Jeg har 40% gylkol og kan maks ha på i 3-4 min. Om jeg har på 7-10 så flasser huden min i en uke etterpå.
Lilandry Skrevet 16. mars 2011 #39 Skrevet 16. mars 2011 Hva er mak tid for dere? Jeg har 40% gylkol og kan maks ha på i 3-4 min. Om jeg har på 7-10 så flasser huden min i en uke etterpå. Jeg har på i 10 min.. Jeg har ikke antydninger til flassing av glykol (men det kan da ikke være så stor forskjell på 35 og 40?). Mulig din hud reagerer slik fordi du ikke har brukt så mye glykol før? Kan dette stemme?
WhiteDiamond Skrevet 16. mars 2011 #40 Skrevet 16. mars 2011 Jo jeg har gått å tatt kurer på 10 og 12 ganger to ganger i året hos hudpleier før, så er ganske vant med syren. Mulig huden min bare er sensitiv for syren. Får bare holde meg til 3-4 min til huden tåler mer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå