Lilandry Skrevet 27. mai 2011 #161 Skrevet 27. mai 2011 Nå er huden min vanskelig...! Jeg føler jeg går med en stram maske og når jeg f. eks. smiler så skrukker huden seg som om den er 1 nummer for liten. Flasset er minimalt (men huden er veldig tørr)..., kanskje det er fordi denne gangen går prosessen tregere nettopp fordi jeg flasset en hel del forrige gang? Gleder meg til det er over, så jeg kan gå sommeren (den har tydligvis ikke komt enda) i møte med flott hud!
Gjest Raggy Skrevet 28. mai 2011 #162 Skrevet 28. mai 2011 Nå er huden min vanskelig...! Jeg føler jeg går med en stram maske og når jeg f. eks. smiler så skrukker huden seg som om den er 1 nummer for liten. Flasset er minimalt (men huden er veldig tørr)..., kanskje det er fordi denne gangen går prosessen tregere nettopp fordi jeg flasset en hel del forrige gang? Gleder meg til det er over, så jeg kan gå sommeren (den har tydligvis ikke komt enda) i møte med flott hud! Det er sånn det skal være etter en tca peeling. Føles det som du har et lag med gladpack i ansiktet så har peelingen fungert. Det kan ta noen dager men etterhvert vil denne stive masken sprekke opp og bli mørk. Da er det viktig å ikke dra av flak med flasss! Det gjelder å være tålmodig:) Hele prossesen er over iløpet av en uke selv om du kan være noe tørr i huden en stund etter det. Jeg som ikke skulle peele har ikke klart å la være.... Får så mange hvite innskapslede prikker at jeg blir sprø! Tok en salisylpeeling denne gangen. Tenker å ta en lacticpeeling også siden den løser opp disse f prikkene.
Lilandry Skrevet 28. mai 2011 #163 Skrevet 28. mai 2011 Det er sånn det skal være etter en tca peeling. Føles det som du har et lag med gladpack i ansiktet så har peelingen fungert. Det kan ta noen dager men etterhvert vil denne stive masken sprekke opp og bli mørk. Da er det viktig å ikke dra av flak med flasss! Det gjelder å være tålmodig:) Hele prossesen er over iløpet av en uke selv om du kan være noe tørr i huden en stund etter det. Jeg som ikke skulle peele har ikke klart å la være.... Får så mange hvite innskapslede prikker at jeg blir sprø! Tok en salisylpeeling denne gangen. Tenker å ta en lacticpeeling også siden den løser opp disse f prikkene. Aha, godt å vite at den fungerer skikkelig! Sminke kan jeg bare glemme å legge på, da ser det virkelig grusomt ut! Men er egentlig ikke noe tegn på at huden er mørkere, er jo 4 dager siden peelingen. Kanskje jeg også skal prøve lactic (men det får bli til høsten igjen), men de fleste innkapslede prikkene hos meg har forsvunnet heldigvis, etter en vår med salisyl og glykol peelinger. Men er jo noen som er igjen.
fantapanta Skrevet 30. mai 2011 #164 Skrevet 30. mai 2011 Hei Jenter! Er Peel Neutralizer viktig? For jeg skal bestille tca nå
Lilandry Skrevet 30. mai 2011 #165 Skrevet 30. mai 2011 Hei Jenter! Er Peel Neutralizer viktig? For jeg skal bestille tca nå Jeg hadde ikke behov for det, men kanskje det er lurt dersom du velger en høyere styrke enn 8%?
Gjest kaunis Skrevet 30. mai 2011 #166 Skrevet 30. mai 2011 Jeg hadde ikke behov for det, men kanskje det er lurt dersom du velger en høyere styrke enn 8%? Eg bruke 15% og vaske berre av med vatn. Men på youtube er det fleire som blander vatn og bakepulver og skyller med det.
Lilandry Skrevet 31. mai 2011 #167 Skrevet 31. mai 2011 Da har den tørre huden forsvunnet og huden virker til å være tilbake til "normalen". Nå er huden ganske fin, har ingen kviser\ akner nå. Huden er klar, selv om jeg skulle ønske den tok seg litt mer av de rosa arrene mine- men jeg må vel gi det litt mer tid. Før ble jeg alltid veldig blank med sminke på utover dagen, men nå ser det ut som det har blitt mye bedre! Hadde det vert høst eller vinter nå, hadde jeg nok kjørt på med en 3. runde.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2011 #168 Skrevet 11. juni 2011 Nå har jeg penslet to ganger med glykolsyre 35%. Klarte ikke la være, selv om sommeren snart er her. Har vært gråvær en stund, så fikk så lyst. Reagerer ikke på denne styrken, bare prikker så vidt i huden med en gang. Skal jeg gå for en sterkere, kanskje 50%, etter en stund? Jeg flasser ingen ting av denne jeg bruker nå. Hva bruker dere som "avfetting" før peelen? Jeg bruker MD rensen, holder dette? Har lyst til å prøve TCA-peel, men ikke før til høsten.
fantapanta Skrevet 14. juni 2011 #170 Skrevet 14. juni 2011 (endret) Nå har jeg fått min 12% Tca i posten! Men det jeg ikke skjønte noe av er den lille flasken med Green Tea/Pomegranate cleansing gel står det på den! Er det noe rense greier? Kan noen forklare hva dette er? Jeg skjønte ikke helt hva det er Når dere legger flere lag med tca, skyller dere huden med vann da etter 5 min? Og så legger ny igjen? Eller skal jeg vente 5 min og så legge nytt lag uten og skylle? Med andre ord skal man skylle huden med vann etter vær lag man legger? Tenkte og legge 2 lag Endret 14. juni 2011 av fantapanta
Lilandry Skrevet 14. juni 2011 #171 Skrevet 14. juni 2011 Nå har jeg fått min 12% Tca i posten! Men det jeg ikke skjønte noe av er den lille flasken med Green Tea/Pomegranate cleansing gel står det på den! Er det noe rense greier? Kan noen forklare hva dette er? Jeg skjønte ikke helt hva det er Når dere legger flere lag med tca, skyller dere huden med vann da etter 5 min? Og så legger ny igjen? Eller skal jeg vente 5 min og så legge nytt lag uten og skylle? Med andre ord skal man skylle huden med vann etter vær lag man legger? Tenkte og legge 2 lag Den lille flasken med cleansing gel er det de på MUAC anbefaler å rense huden med før TCA peeling og dagene etter. Den er faktisk ikke så verst! Når du skal legge flere lag, så legger du et lag på nytt, UTEN å skylle huden etter 5 minutter. Så nye 5 minutter osv.!
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #172 Skrevet 15. juni 2011 Nå har jeg penslet to ganger med glykolsyre 35%. Klarte ikke la være, selv om sommeren snart er her. Har vært gråvær en stund, så fikk så lyst. Reagerer ikke på denne styrken, bare prikker så vidt i huden med en gang. Skal jeg gå for en sterkere, kanskje 50%, etter en stund? Jeg flasser ingen ting av denne jeg bruker nå. Hva bruker dere som "avfetting" før peelen? Jeg bruker MD rensen, holder dette? Har lyst til å prøve TCA-peel, men ikke før til høsten. Kan noen svare på dette, please!
fantapanta Skrevet 16. juni 2011 #173 Skrevet 16. juni 2011 (endret) Den lille flasken med cleansing gel er det de på MUAC anbefaler å rense huden med før TCA peeling og dagene etter. Den er faktisk ikke så verst! Når du skal legge flere lag, så legger du et lag på nytt, UTEN å skylle huden etter 5 minutter. Så nye 5 minutter osv.! Takk for svar! Dette gikk som smurt La et lag den 14, og ser jeg begynner og flasse veldig smått nå Så får jeg heller legge to lag neste gang Endret 16. juni 2011 av fantapanta
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #174 Skrevet 17. juni 2011 Takk for svar! Dette gikk som smurt La et lag den 14, og ser jeg begynner og flasse veldig smått nå Så får jeg heller legge to lag neste gang La oss få vite hvordan det går med huden din i dagene som kommer da. hvordan hudtype har du?
Gjest stillness Skrevet 20. juni 2011 #175 Skrevet 20. juni 2011 Greide ikke å holde meg unna peiling jeg heller :gjeiper: Har gått på Aberela en stund,men bestemte meg for å slutte med den for nå. Tok en salisylpeeling og nå kan jeg ikke ha den på så lenge som sist jeg prøvde,men nå ser det ut til at det fungerer. Huden flasser og er litt tørr i de områdene jeg har uren hud,mens i resten av ansiktet kjennes huden glatt og myk. Skal fortsette med salisyl noen ganger til nå siden det ser ut som den har god effekt på huden Frister litt å prøve lactic igjen,men vet ikke helt om jeg tør helt enda.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #176 Skrevet 21. juni 2011 Salisylsyren kan virke og gå igjennom fett i huden(fettløslig), derfor er den bra for fet hud. Glykolsyren kan ikke virke igjennom fett(vannløslig) og derfor må huden være helt renset for fett før peeling for at den skal fungere. Det kan være pga dette at salisylsyren føles sterkere. 50% glycolsyre er ikke så veldig sterk og fungerer utmerket så lenge man har brukt et produkt med syrer som ligger på huden hver dag et par uker før behandling. Muligens litt klønete forklart men håper det var til hjelp. Jeg liker best lacticpeeling for å unngå urenheter, den løser opp talg og får bort svarte prikker. Kan nok være at vi reagerer forskjellig på de ulike syrene så det er bare å prøve seg frem. En god regel er å skylle viss huden blir hvit når syren ligger på huden, gjør den ikke det kan den virke i inntil 10 min. Hvilke renseprodukter bruker du før peelingen? Blir veldig glad for svar. Bruker glukolsyrepeeling.
Gjest Raggy Skrevet 22. juni 2011 #177 Skrevet 22. juni 2011 Hvilke renseprodukter bruker du før peelingen? Blir veldig glad for svar. Bruker glukolsyrepeeling. MD formulation Skin Prepping solution. Kjøpt på Ebay.
Lurifaksen Skrevet 22. juni 2011 #178 Skrevet 22. juni 2011 Hvilke solkremer bruker dere som bruker syrer no om dagen? Skal prøve meg litt smått på noen MD produkter, men er redd for sola.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2011 #179 Skrevet 22. juni 2011 MD formulation Skin Prepping solution. Kjøpt på Ebay. Takk for svar. Jeg prøver å lete på ebay, men finner ikke noe. Kunne du linke til noen der? Takk på forhånd
Gjest Raggy Skrevet 23. juni 2011 #180 Skrevet 23. juni 2011 Takk for svar. Jeg prøver å lete på ebay, men finner ikke noe. Kunne du linke til noen der? Takk på forhånd Finner den ikke på Ebay akkurat nå. Prøv på Prettyskin4less.com om dem ikke har den kan de sikker skaffe, bare send en mail å spør. Evt sjekk på Amazon.com
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå