Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Know the feeling, alt er teit her og i dag :snurt:

Stemmer for Felgens løsning. Grining og skive.

:klemmer: :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Awww, det ble ingen av delene for min del - jeg bare satt og st ura hele dagen.

I dag er bedre, det er sol og fint vær, min far har forduftet (noe som jeg VEDDER PÅ tilsvarer at han er tilbake etter at jeg har trent og dusjet og bare vil sitte aleine litt)

Ikke så fint: jeg kikka på kontoene mine i dag. Jeg har ca 7000 kroner. Jeg har ikke jobb. Jeg har "glemt" å gå til NAV for å melde meg arbeidsleding (ja, jeg føler en viss skam rundt det) så.. her sitter jeg da. Hvis jeg ikke får jobb snart, har jeg ingen penger til depositum når den tid kommer.

Kan hende jeg går i null før jeg har rett på navpenger heller. Verden er vanskelig! Men det skal vel løse seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på ALT av jobber (ja, alle jeg linka deg til bl.a.). Skriv så bra søknader du bare kan, kjør på med selvskryt. Du får ikke jobb med mindre du prøver, men du er absolutt kvalifisert til alle de jeg fant frem til deg! :klemmer:

Og så blir jeg med deg på NAV på mandag, hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Uff, ja, men ICA og RIMI blir ikke søkt på før alt annet har fått avslag, bare så det er sagt!

Og jeg får bare gå på NAV på mandag - skal klare det aleine, tror de har NAV her jeg bor serrø.

Men du er så snill og god! :klemmer:

Edit:

Føler meg sykt mye bedre etter å ha trent en halvtimes tid. Jeg venter fortsatt åp treningsstrikk, så er bare jogging, men jeg fikk utløst en del endorfiner tror jeg, for jeg ser veldig lyst på livet igjen! :fnise:

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal jeg være sykt kjip... Og si at jeg synes ikke du har råd til å være picky. Skal du tjene penger må du ta det du får... S vurderer å bli telefonselger igjen (riktignok i et forsikringsselskap, så det er ikke selolje og lodd liksom, men likevel) bare for at ting skal bli mer stabilt og rolig og sånn økonomisk for oss. Med den erfaingen du har, så er faktum at de kjipe og ukule jobbene er der du tjener penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Vil: sitte i sofaen og se den nye twillightfilmen helt aleine

Må: ordne nav-styret

Fordi: gamle jobben vil ikke ha meg tilbake fordi jeg var for mye sykemeldt og hadde for dårlige resultater

Har:

-Snakket med en av lederene på gamlejobben på telefon, og spurt om hun kan se på saken min. Hun så på det, og sa at hun ikke kan gå god for meg, men at hun kommer til å nevne at jeg har vist interesse.

-Innsett at jeg faen ikke får tak i gamle teamledern min, som er den personen jeg egentlig skal snakke med, på grunn av permisjonsgreia. Jeg vet jeg kan bli ansatt hvis jeg overbeviser han til å gi meg en ny sjangse, men når han ikke svarer på mail, og jeg ikke kan ringe ham blir ting vanskelige.

-Gått til NAV, fått beskjed om at man må registrere seg på internett og fylle ut skjema, for deretter å komme tilbake igjen. Ble frustrert.

-Blitt usikker på dagpengesystemet. Man må ha hatt en inntekt, men det er anderledes regler hvis man har vært student.

-Blitt usikker på hele jævla systemet

-Gått hjem igjen, gjenåpna gammel bruker og printa ut skjema etter å ha krangla med printeren i en halvtime

-Funnet ut at de må ha dokumentert fra studiested at jeg har slutta, noe som betyr at jeg må vente på mail/bekreftelse fra RMIT om at jeg har slutta, noe som kan ta litt tid, spesielt fordi det er sommerferie der. Håper jeg kan ettersende bekreftelsen min, for å si det sånn.

-begynt å grine opp til flere ganger fordi Norge er vanskelig.

Skal:

-Gå innom NAV igjen i morgen, med utfylte dokumenter. Orker ikke gjøre det i dag, er helt utmatta. Dessuten er de bare åpne halvannen time til. Dumme åpningstider.

-Gå innom biblioteket i dag og levere bøker jeg prøvde å lese, men ikke gadd å lese ferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Lei meg, sliten og vet ikke hva jeg vil både akkurat nå, og i resten av livet. Men i dag tok jeg i et kamera sånn på årntlig for første gang på et par uker. Det føltes godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

DusteNAV! Jeg hater sånne ting, skjemaer som er vanskelige og må løses på en viss måte osv.

Kjenner heldigvis ikke følelsen, men all sympati!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Vors rett ved tattovøren (hos naboen til dragen) og deretter dro vi på rockepubben:)

Der møtte jeg forsåvidt min eks, og det gikk overraskende bra.

Fyllesyk i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

ÅH! Når kommer du hjem? :D Dagens gladnyhet altså!

--

Våkna med laber almenntilstand. Stod 15 minutter og rørte i havregrøten, innså at jeg ikke hadde skrudd på plata. Har noe som minner om antydning til feber. jeg mener at dette ikke fungerer, fordi jeg var syk for en måned siden. Kan ikke gå rundt å være syk hele tida!

Så kjøpte noen appelsiner og kiwier og brokkoli og skal lage en vitamin-c-smoothie. Yeah.

Edit:

En liten liste mer eller mindre kjope ting som har skjedd i dag:

-Stod 15 minutter og rørte i en gryte havregrøt før jeg oppdaga at jeg ikke har satt på plata engang

-Skulle plugge inn en strømkabel inn i et støermuttak, og kjører i steden neglen rett inn i den spisse kanten på strømuttaket, begynner å blø under neglen

-Skal koke et egg i eggkokeren vår, og får glodvarm damp på fingern og får nesten brannsår

-Gjør det samme med vannkokern

-Skjærte meg på husnøkkelen

-Skulle ta opp en kniv fra kjøkkenskuffen, og klarte å få den (heldigvis) uskarpe siden av knivbladet rett inn under samme negl jeg skada tidligere på dagen, begynte å blø igjen

..Jeg skal ikke ha mer omgang med skarpe gjenstander i dag

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

En sutrenyhet, to fine nyheter, og et luksusproblem:

Sutre: har mensen. det gjør vondt.

Fin: sendte email til psykologen i Oslo og sa at jeg trenger hjelp til å søke stønader, NAV-hjelp og sånn. Fikk time i morgen. Flott fyr! Han tar meg virkelig på alvor, og det elsker jeg.

Fin: Slottsfjellfestivalen ringte meg i går, og ga meg gratispass til by:larm, fordi jeg har jobbet frivillig for dem såpass mange år på rad at jeg fortjente en belønning :D

Luksusproblem: by:larm er samtidig som en fest i atlieet til fuglemina som jeg gjerne vil dra på, OG samtidig som "bursdagen" til puben som mannen til pix jobber på. BUU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

LANGT innlegg!

Det gikk fint hos psyk, han er fast bestemt på tvinge NAV til å sette meg på AAP, og det er utrolig deilig! Så ting skal sakte men sikkert bli bedre.

Jeg er alene hjemme i helga, far er på besøk hos kjærsten sin. Og jeg merka det var etterlengta. Jeg har vært i en dyyp dyyp dal den siste uka, hvor det har vært vanskelig å føre samtaler med folk fordi jeg ikke har klart å følge med fordi jeg har hatt så mye vondt inni meg. Men da jeg våkna i dag, av meg selv, i en leilighet uten far tråkkende rundt, ble jeg glad. Det var sol. Jeg løp en tur, jeg bakte rundstykker, jeg lagde middag med GLEDE. Og jeg føler meg mye bedre.

Tenkte jeg skulle skrive litt her om hvor lei jeg er av pappas syn på mat. Eller rettere sagt hvordan han dreper matgleden min.

I det siste har jeg nemlig blitt kjempeglad i å lage mat fra bunnen av. Jeg finner terapi i å kutte opp grønnsaker og røre i gryter. Jeg blir rolig av det, jeg glemmer å tenke på at livet mitt er et helvetes rot. Og smaken av GOD kvalitetsmat er ofte høydepunktet i hverdagen min. Og pappa liker det. Så lenge jeg lager maten.

Problemet oppstår nemlig de dagene jeg er så langt nede at jeg ikke orker å lage middag. Jeg spør far hva han skal lage til middag. Det er ALLTID halvfabrikata, bortsett fra på søndag. Da er det alltid et eller annet kjøttbasert i en gryte i ovnen. Jeg prøver å la vær å klage. Men i tilegg liker han å pushe på vegetarinismen min på disse dagene. Lager fiskegrateng fra findus uten å si ifra (det eneste jeg spiser fra dyr er egg, melk og bestemors hjemmelaga fiskegrateng) og forventer at jeg skal spise. Sånne ting. Da blir jeg sur. Og da kommer han med argumentet sitt: "jamen du skal jo ha sånn spesialmat! Den er jo både laga fra bunnen av og vegetarisk, det blir så vanskelig"

og her tenker jeg en del ting:

1. Hvorfor i helvete er hjemmelaga middag blitt "spesialmat"?

2. Han klager ALDRI når jeg lager "spesialmat", det synes han faktisk er kjempedeilig, og han skryter masse, og han synes det er helt toppers. Han sier alltid at det er bedre enn halvfabrikata

3. Jeg skriver ned alle oppskriftene i en bok, sånn at han kan se på dem. Han følger med når jeg lager maten, og spør om ting underveis. Han VET åssen det gjøres.

4. Han vet dermed også at jeg skjelden bruker mer enn 40 minutter på å lage middagen og dekke bordet. Noe som ikke er lang tid.

Men ingenting av dette hører han på. Og jeg føler meg frekk som pusher han i hans hus, så jeg orker som regel ikke krangle så mye på det.

Og så er det andre ting da. Han lever i troen om at han ikke blir mett av veggismat. Det vil si, han blir jo mett når vi spiser middag. Men to timer etterpå sier han "nei, nå er jeg sulten igjen, det føles ut som noe manglet i middagen, jeg må spise noe nå! Jeg blir aldri ordentlig mett av de veggismiddagene dine!"

MEN

Hva skjer de dagene vi har hans middager? For eksempel dagene med halvfabrikat, fisk, eller de dagene han har kjøtt i tilegg til middagen jeg har laget? JODA. Han blir sulten to timer etterpå middagen da også gitt! Og det påpeker jeg. Og han benekter det, finner på noe svada om at han spiste liten posjon, selv om han forsynte seg både to og tre ganger og ble stappmett. Og jeg sier at det ikke har NOE med middagen å gjøre, at det har med spisevanene hans å gjøre. Han blir sulten to timer etter middag fordi kroppen hans er vant til å få et ekstra mellommåltid da! Men neida. Det øret nekter han å høre med. Og fortsetter å klage over at han er sulten etter å ha spist spesialmaten min. Fy søren. Jeg blir så irritert!

Men sånn i utgangspunktet er han jo veldig happy med at jeg lager mat, og sånn i utgangspunktet er jeg veldig happy med å lage mat også. Og vanligvis går det helt greit at han har litt snevre holdninger til ting, han har jo hatt kostholdet sitt utrolig lenge, og er jo vant med det samme gamle.. Men jeg holder på å bli sprø! Det hadde vært så deilig hvis han kunne tatt seg sammen og laga noe deilig mat til oss de få dagene jeg ikke orker å lage mat selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...