Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Våkne av mensen på en lørdag er kanskje det kjipeste siden krigen. Er det gud som prøver å straffe meg og ved å si "haha, ikke noe puling på deg i kveld, du kan like gjerne bli hjemme og chatte på msn"? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har hatt et fantastisk døgn! Oppsummering:

Dro til Nabohora til Dragen, sammen med Geeken, Kompisen til Geeken Lebestiften, Kompisnyra (fælt kallenavn, men det passer..) venninna til Kompisnyra. Hadde det skikkelig gøy der, hadde bra køkultur i Spotify, drakk mye og fort. Det var bra stemning.

Så dro vi på Rockepuben, og der var det MYE og BRA kjentfolk. Griseblodeksen var der, og vi hadde det syykt gøy sammen faktisk! Han har blitt så søt etter at han slutta på antidepresiva. Dessuten var Ekssjefen der, han som er streit. Vi slo an tonen igjen og det er null vondt blod der. Jeg fikk snakka masse med en hel høg folk jeg ikke har snakka med på lenge, og alt var en fin grøt av fine ting.

Så dro vi på nach hos en fyr vi ikke visste hvem var. På veien fikk jeg snakka masse med EmaunuelDesperadoskompissen min, og vi lufta ut felles irritasjon over en viss eks.

Nachfyren slapp bare inn noen. Det var pekelek. "du og du og du og du kommer inn, resten må gå!"

Så jeg kom inn, Kompisnyra kom ikke inn, og vi ble sittende på dørkarmen og kline en stund. God stemning i dag likevel. Deretter sa jeg til Stekepanne at hun er såå deilig og såå kul og såå fin og at jeg liker henne såå mye. Det var kleint. Og så satt jeg i sofaen med Geeken hele kvelden og fikk masse kompliemnter. Ble med geeken hjem i sekstida. Sov med andre ord hos eksen, men i en annen seng. Ble ikke noe pulings, for jeg har jenteuka. Men det var gøy. Han er utrolig flott altså. Og så var jeg for en gangs skyld ærlig om at han ikke må tro jeg er intressert i ham. Det føltes godt. Vi sovna i åttetida. Våkna i ellevetida. Det var utrolig rart dagen etterpå, da jeg måtte snike meg ut av eksens hus.. Herregud. Men det var absolutt verdt det! Kjempestas!

Men døgnet slutta ikke der. Jeg og Geeken møtte opp med Sosiale Antenner og Lebestiften, og så dro vi og grilla på Hvitsteinskjenn. Det var driitfint vær, vi satt i sola og grilla veggisburgere Lebestiften hadde slengt sammen, spiste påskegg, snakka, chilla og hadde det superfint. Idyll. Dessten var det et tjukt lag is på hvitsteinskjenn, og alle hadde glatte sko! Så vi hadde en slags halvcurlinglek.

Etterpå dro vi hjem til Sosiale Antenner og så på Hellraiser og halve 2001 A space odissey. Det var trangt i sofaen, mye fysisk kontakt (det er jo litt skjeldent med Lebestiften at man liksom kan lene seg på hverandre og sånn) Sosiale Antenner ga meg en del 35mmfilm han ikke skal bruke fordi han flytter til Nepal om et par dager. Fint opplegg.

Kommer nok til å legge inn et par edits når jeg husker bruddstykker av kvelden litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Vet :D

Dagen tok seg veldig opp. Det var ikke så voldsomt vondt å borre, gikk skikkelig kjapt!

Etterpå dro jeg en tur på asiamat, fant en halvkilo grilla paprika på glass til litt over tjue kroner. Ble sykt glad!

Og så fikk jeg endelig kjøpt en del andre ting jeg trenger, blandt annet målebånd. :P

Og så trente jeg litt, og nå skal jeg kikke på karsen som jeg satt til spiring i forigårs. Spent!

Edit:

har brukt mesteparten av dagen på å sitte på pinterest. Jeg renner over av ideer!

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

STRESSSSSSS. Århundrets klageinnlegg kommer:

I dag våkna jeg til email fra firmaet som mottar australiaboksen min, om at "hei, boksen din ankom havnen i dag, du har gratis oppbevaring frem til onsdag kl 15"

Det er i morgen. Klokken 15. Drittkjerringa hadde LOVA at hun skulle ringe et par dager i før boksen ankom havna. Men den gang ei..

Og i morra har jeg psykologtime, og pappa har ansvarsmøte for mamma. Og mailen fikk ikke jeg før klokka 12, så da rakk jeg ikke kjøre til oslo før det heller..

Så jeg ringr pappa, og det ble kjefting og smelling og krangling. Han hylte og banna og skreik. Og jeg prøvde å snakke fornuftig, men ble til slutt ganske forbanna sjæl. Så kom han hjem, og bare forpesta hele huset med dårlig stemning. Og så begynte han å angripe meg og begynte igjen å pushe på at jeg må gjøre noe med det halve året mitt, for eksempel ta lappen eller ta opp exphil/exfac. Selv om jeg ettertrykkelig har sagt siden jeg var lite barn at jeg ikke vil ha lappen og at jeg ikke trenger de fagene fordi jeg ikke skal studere noe akademisk med det første. Og så ble det krangling om det. Og så forklarte jeg for ørtifjørtende gang at livet mitt er såpass jævlig vanskelig akkurat nå at jeg kun klarer akkurat det jeg gjør nå, og at til og med det er for mye. Jeg fortalte at jeg så vidt klarer å møte venner, fordi jeg er for sliten. Han viste forståelse. Helt til neste gang det skjer. Det vet jeg. Han skjønner ikke at jeg ikke klarer å ta på meg mer ansvar.

og når kranglinga var over måtte vi finne ut mer logistiske ting. Hvem skal hvor? Hvilke papirer skal tas med? Hvilken adresse skal det hentes på? Skrive ut kart og dokumenter fra helvete og tilbake. Og så går jeg og henter posten og der er det jo selvfølgelig tre nye regninger jeg vi ikke har råd til (tannlege og veiavgift blandt annet) og da kokte det selvfølgelig helt over for pappa og deg var bare banning i fem minutter konstant. Det var ikke noe gøy.

Vi ble enige om at pappa drar og henter pakken i morgen tidlig, at jeg drar til psyk, og at pappa drar på ansvarsmøtet når han kommer hjem fra oslo.

Og så kom faenmeg bestemor på besøk ut av det blå! Der står hun og skal ha kvalitetstid. Og jeg er så sliten av logistikk og krangling og styring og ordning at jeg nesten besvimer. Og jeg har laga middag fra bunnen av (Eltefritt brød spicy linser og omegahummus ) som bestemor selvfølgelig rynka på nesa av, og da var det nesten så det tørna for meg. Hun var jo for faen ikke invitert en gang, og så våger hun og klage på middagen?! HERREGUUUUUD.

Så..

Nå er klokka seks, og dagen har vært mildt sagt fittekjip helt siden klokka ti. Jeg måtte avlyse tirsdagscafe, selv om Sosiale Antenner reiser til Nepal i seks måneder og jeg ville virkelig si hadet til ham! Nå rakk jeg ikke det! Og jeg måtte avlyse en sykt etterlengta date med Pixie i morra, og det gjør meg så deppa. Og jeg har ikke vært uttafor huset i dag, og alle sier at det har vært så sykt deilig vær med masse plussgrader og sol, som jeg faen ikke har fått oppleve en dritt til. Nå er jeg endelig aleine i huset, for pappa bestemte seg for å sove hos kjærsten i drammen, for da slipper han å kjøre herfra klokka seks i morgen tidlig. Så nå tror jeg at jeg bare skal kollapse. Phuh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Stakars pus! Uff, jævlig typisk med alt på en gang :/ jævlig unødvendig av faren din å bli så jævlig sur og kjeftete da, er jo ikk din feil dette her akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Dette med at opphavet ikke forstår ufordringene med mer oppgaver handler egentlig ikke om å forstå. Det er bare missforstått omsorg der opphavet vil ditt beste. En forelder ønsker sitt barn vel her i livet og at barnet skal ha suksess på all efronter. Da blir en litt bekymret og rådvill når det ser ut som om avkommet er litt på ville veier. Jeg sier IKKE at du er på ville veier, men jeg forstår hvorfor ditt opphav bekymrer seg for det. Selv om det kommuniseres på en ulidelig irriterende måte for deg.

Ellers så stresser din mor sin sykdom nok ditt faderlige opphav ganske så mye også. Så da har en den plagsomme negative spiralen. Men ja, det er lov å være lei, sint, forbanne og ulidelig frustrert. Så får en huske å formidle at en er veldig glade i hverandre i de periodene det er mulig.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Takk begge to :klemmer:

-

Time hos psyk resulterte i:

-Alvorlig høy score på angst, depresjon OG sosial angst

-Antidepressiva

-Psyktime annahver uke

-Gruppeterapi

-Enda et skriv til NAV

Oi oi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet :D

Dagen tok seg veldig opp. Det var ikke så voldsomt vondt å borre, gikk skikkelig kjapt!

Etterpå dro jeg en tur på asiamat, fant en halvkilo grilla paprika på glass til litt over tjue kroner. Ble sykt glad!

:daane:

Hvilken AsiaMat?

Den oppe i byen, eller den ved kjøpesenteret?

Jeg vil og ha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det var heftige saker gitt. Jeg scora også alvorlig høyt på angst og depresjon for tre-fire år siden. Men nå, etter masse hard jobbing, er jeg kvitt hele dævelskapen! Eller det vil si - hvis jeg tillater meg selv å falle inn i de destruktive mønstrene igjen så vil det jo komme tilbake, men teknikkene mine for å "overleve" er så godt innarbeida nå at det går helt automatisk.

Nå har du et utgangspunkt å jobbe ut ifra, dette går rette veien! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

MariannE, det var nok den i L-town, jeg bor jo på stathelvetet for tida :/ Men jeg ser paprika på glass i alle asiamatene, men prisen varierer litt :)

Og Scara og Pixie, dere er så fine og søte og snille :) Ting ser jo mye lysere ut i dag, jeg ser på det som et diiigert fremskritt at psyk tar meg så seriøst. Så dette går jo egentlig rett vei! Og takk for alle klemmene det har oppstått her i det siste, de trives!

-

Første mars.

Sol.

ALL SNØEN PÅ VERANDAEN HAR FORSVUNNET.

Livet ruler igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

I går kveld:

Fest i Atlieet, ikke så mange folk, men bra folk. Jeg og Fuglemina fant skikkelig tonen, og alle ble fulle og fine. Geeken hadde med rosa cava. Han hadde også med to ubersøte venninner med dreads, jeg digga dem. Herregud, de var så skjønne!

I dag:

Har hatt mamma på besøk, det var koselig! Lagde en kake, men glasuren ble litt for søt, så orker nesten ikke noe av den.. :/

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Kjeder meg! Har spist, trent, rydda, gjort litt småkreative greier og er fortsatt sykt rastløs. Wah.

Har en klump med smykker som har vikla seg inn i hverandre, jeg kan jo begynne å de-tangle dem.. Whey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Oppsummering av livet mitt i relativt korte punkter:

*Har begynt å spille både lotto og vikinglotto igjen, dette er som regel et tegn på at jeg begynner å få optimistiske tanker.

*Dessuten har jeg begynt å snuse litt på ideen om å ta kunstfotobacheloren min ved bergen kunsthøyskole. Det ser ikke så verst ut. Problemet er at jeg ikke kjenner en kjeft som har gått der eller kjenner noen som kjenner noen som har gått der. Tror det er jævlig få elever der, siden hele kunstskolen har 300 elever. Høye opptakskrav. Skal søke og se åssen det går.

*Jeg er IKKE meg selv for tida, depresjonen er ganske hard. Jeg er dårlig i sosiale sammenhenger, kan sitte og prate med folk og plutselig innse at jeg ikke egentlig har fått med meg hva de snakker om. Jeg husker ikke hva jeg hadde til middag i går. Jeg bruker evigheter på hoderegning, eller å huske hva ting heter. Jeg husker mer eller mindre ingenting hvis jeg drikker alkohol. Eller, jeg husker alle situasjonene, men jeg husker ikke detaljer av hva jeg snakket med folk om. Hjernen er sirup, og det er definitivt depresjonens skyld. Sist jeg var så deppa husker jeg at jeg omtalte det som å kikke på verden gjennom en skitten, ripete glassrute. Man skjønner hva som foregår, man hører en slags mumlende summing av stemmer, men klarer ikke engasjere seg eller forstå.

*Flørtingen med herr Vinje går over stokk og stein. Jeg liker det, selvfølgelig. Jeg har mast jævlig på at vi skal møtes, og han har endelig sagt ja. Vi skal møtes etter at antidepressivaene mine har kicka inn, ble vi enige om. Så om en to-tre uker. Vi kunne møttes før, han sa han kunne kjøre ned bare for å sitte og snakke et kvarter liksom.. Men jeg kjenner at jeg vil være litt bedre psykisk. Kanskje han skal bli med meg på Dunderbeistkonserten i slutten av måneden?

*Har flytta et akvarium, flytta macer og omorganisert hele stua. Ting er mye bedre nå. Gleder meg til papps får seg en sofa, er lei av bachelorgreia med to lenestoler i skinn.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...