Gå til innhold

Betties Andre Sider


Bettie

Anbefalte innlegg

Heisann Bettie.

Stikker bare innom med en liten :blomst_opp: fra meg til deg.

Håper du får en fin uke.

:klem: fra navnesøsteren din Betty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist å høre at du har gått på en liten smell, Bettie. Det var vel - som du sier - rimelig tøft å begynne i fullt igjen. Det høres fornuftig ut at du roer litt ned på andre fronter, i alle fall, så du ikke tapper deg fullstendig. Lytt til de signalene kroppen gir, det er den viktigste jobben du skal gjøre nå. Og jeg tror du kjenner deg selv godt nok til å gjøre nettopp det. Så får du heller være asosial en liten stund.

Tannlegetimen fikser du neste gang, vet du! :wink: Du var jo flink som avbestilte og til og med fikk deg ny time! Og det er sikkert et lurt knep å ta med deg noen til tannlegen neste gang.

Håper du får en så god start som mulig på den nye uka. Og at du kommer deg fort opp igjen!

Gode klemmer fra meg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 21.juni

Takk for helgehilsen Malama.

Jeg prøver å fokusere på det positive, Bertha, selv om det ikke akkurat er lett. Innimellom spinner jeg bara avgårde og er lettere useriøs, men det er ok, det.

Hyggelig å se en navnesøøster i boka mi, Betty.Må si jeg har støkt litt til når jeg har lest Bettys innlegg, for jeg kan jo ikke huske å ha drevet akkurat det - og det har jeg jo ikke når jeg ser at det er Betty og ikke Bettie som har signert saken. Da puster jeg lettet ut og bestemmer meg for at jeg er ikke helt glemsk eller fullstendig gal - ennå.

Jo - Væren, jeg var litt "flinkere" enn tidligere, for før har jeg bare latt være å møte opp til tannlegetimne, og ikke bestilt noen ny time. Så når jeg nå har alliert meg med min venninne, så er det for å få det ekstra presset på meg selv. Det blir for dumt å trekke seg når det er noen som vet hvor jeg skal. Og skulle jeg få kalde føtter, så vil jeg få ganske klar beskjed om hvor dumt det er.

I helegn har jeg ikke gjort mye. Vasket litt klær, tørket litt støv og ryddet litt. Hjalp frøkna med håret da hun skulle i bryllup. Jeg er ingen flink frisør, men jeg er ganske god til å lage forskjellige fletter, og hun ville ha en flette som gikk rundt hodet. Det er en stund siden jeg hadde gjort akkurat det, men jeg fikk det til.

I går hjalp jeg frøkna med å pakke i leiligheten hennes. VI fikk tømt og pakket to rom + badet og en del av stua. Skal hjelpe henne neste helg også. Det blir mer effektiv jobbing når jeg er der og dirigerer litt. Har god erfaring med å pakke.

Snart skal jeg en tur i dusjen og kle meg "fint". Det skal være en avslutningsmarkering på jobben i kveld, og jeg har sagt jeg skal holde rm tale. Det er et stup ut i angsten det. Jeg kjenner den murrer nå, og magen er i litt oppløsning. Det blir mange folk, mellom 70 og 100 mennesker. "Testing-testing - en-to" Dette har jeg vært god på før, så derfor prøver jeg i dag. Jeg har satt meg opp tidlig i programmet, så jeg kan forsvinne ubemerket etterpå dersom det skulle bli nødvendig.

Jeg prøver å kjenne etter hva kroppen min vil, Væren, men kroppen og viljen er litt på kollisjonskurs. Viljen sier stå på, kroppen sier - fare for overload. Og i fjorten dager til skal viljen få bestemme.

Nei - det er på tide å sjekke om jeg må glatte på noe av finstasen. Først det, så dusje, og hvis det blir tid før jeg drar - sjekke hva som skjer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå? Hvordan gikk det med talen? Du er nå fader meg tøff, også, som påtar deg sånne oppgaver! Jeg blir litt overrasket av og til, når du forteller om hvilke oppgaver du hiver deg uti. Gjør du dette for å utfordre deg selv? Jeg er imponert. Håper det gikk fint, og at du slapp å fordufte etterpå... :wink:

Her har det vært fullt hus; 20 tiåringer i klassefest fra 18.00 - 20.30. Det gikk fint; tok litt av, men ikke sånn at jeg ble stresset av det. Vi lente oss tilbake og lot ungene ta seg ut. Heldigvis har vi stort hus og god plass, så de fløy lavt mellom tre etasjer, film, playstation, spion- og gjemmelek, ballongleker mm. Minsten var veldig fornøyd! Det er det viktigste!

Ha en fin kveld, og en god tirsdag i morgen, Bettie!

Klem fra sauen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 22. juni

Hei fru VÆr. Det gikk - hurra! Var på do minst fire ganger før talen, og måtte ta en tur ut rett etterpå. Sa jeg måtte ha litt vann.

Jo - jeg utfordrer meg selv på dette, for dette er noe jeg egentlig kan. Jeg har vært ganske god til dette - lede møter, holde taler osv. Og jeg har likt å gjøre det. Så angsten setter en stopper for noe jeg egentlig behersker, er med på å snevre inn rommet rundt meg. Så hvis jeg skal få bukt med angsten, så må jeg bare tøye og tøye grensene for hva jeg våger. Det er skikkelig slitsomt arbeid. Jeg er redd før jeg prøver, og prøver å finne "lure" løsninger slik at jeg kan hente meg inn hvis jeg skulle gå i stå.

Og jeg er redd mens jeg holder på.

Jeg mistet tråden to ganger i går, men hadde tatt med meg manus, så jeg hentet med inn igjen. Og jeg tvang meg til å snakke litt saktere enn vanlig, for å roe meg ned - og for lettere å ta meg inn hvis jeg skulle spore av.

Jeg merket at jeg mistet tråden, men jeg tror ikke noen andre merket noe. Det er bare det at tidligere ville jeg ha klart meg uten å ha noe papir å holde i, og dit skal jeg igjen.

Jeg kjente at jeg begynte å skjelve litt underveis, men hadde tenkt gjennom det på forhånd, så da bare byttet jeg stilling.

Men - jeg gjennomførte det, og det er bra. En eller annen gang er jeg ikke redd på forhånd, og klarer meg uten for mye manus, men - et prosjekt om gangen. Å være litt nervøs, det er ikke farlig - det er bra, det, men den ulogiske redselen - den hverken forstår jeg eller aksepterer jeg.

Jeg ble der vel et par timer i går, da hadde jeg fått nok og tuslet meg hjem igjen. Var fullstendig tom og utladet

I dag har jeg vært trøtt, men med det været vi har er ikke det så rart. Det har regnet i nesten hele dag, og det er mørkt ute. Svarte, sinte og våte skyer. Ikke er det varmt heller. Jeg vurderer til og med å finne meg et par sokker! Og det er snart juli! Hei - sommer - se til å dra deg hitover. Det er snart ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Du har sikkert vært flink å funnet sengen for lengst. Mens jeg har blitt et nattmenneske.

Jeg håper du har hatt en god natt og at onsdagen blir en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

onsdag 23. juni

Det er St.Hansaften, men det blir ikke noen feiring i dag. Været får liksom ikke bestemt seg for om det skal være sommer eller høst.

Har litt lite energi om dagen, så det blir ikke gjort veldig mye her hjemme. Var litt flink da jeg kom fra jobb og halte fram støvsugeren. Ser litt bedre ut her nå, for støvtrollene og hybelkaninene hadde virkelig rukket å formere seg.

Og så jeg som trodde jeg skulle få gjort så mye i dag. jeg hater systemskifter, og nå er snart alle programmer jeg bruker på jobben enten skiftet, eller står på tur til å¨bli skiftet. Det betyr at de nye programmene inneholder mange feil og mangler + at jeg har ikke fått opplæring enda, så jeg leter litt på lykke og fromme. Og det betyr at de programmene som skal skiftes ut ikke blir vedlikeholdt, og de slår dermed krøll på seg og hiver meg ut, eller nekter å utføre ordre. DET ER FRUSTRERENDE!!!! Og alt tar dobbelt så lang tid som det behøvde. Æsj. Kan jeg gjøre noe med det? Nei! Så egentlig burde jeg bare trekke på skuldrene av det. Men jeg får ikke gjort det jeg skal og det stresser meg.

I morgen skal jeg på to-dagers seminar. Kan ikke akkurat si jeg gleder meg. Morgendagen er bare tall, tall og enda mer tall. Fredagen ser mer spennende ut. Men to dager hvor jeg MÅ forholde meg til mange mennesker nesten hele tiden. Jeg har en avtale om at jeg kan trekke meg litt tilbake innimellom slagene, så kanskje det går. Og jeg har avtalt med Halvdelen at han må hente meg hvis jeg ringer fordi jeg ikke klarer mer.

Tenk om jeg bare kunne pakket den lille kofferten og gledet meg til å treffe de andre, for jeg kjenner jo de fleste, og det er mange hyggelige mennesker der. Og det er jo egentlig litt hyggelig å komme bort også. Jeg har pleid å glede meg litt til disse kursene.

I stedet gruer jeg meg, og er redd for at jeg ikke skal klare det. Vet egentlig ikke hva jeg er redd for, for jeg kan jo bare sitte stille, så vil jeg gli ubemerket inn i mengden.

Nei - vil ikke tenke på det i dag. I dag vil jeg bare slappe av og pleie min murrende hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kan forstå den følelsen du sitter med, og at du trenger fluktmulighet hvis du ikke holder ut på seminar. Jeg var på to dagers seminar m/overnatting i november da jeg hadde vondt i mage/tarm og var litt deppa. Grudde meg veldig, og var overhodet ikke glad for å reise. Selv om jeg dro med gode kolleger og venner. Men det gikk fint, og vi fikk et fint opphold. Var godt å være sammen med noen og få prate litt, vi har det veldig åpent med hverandre. Vet ikke hvordan det er på jobben din, og ikke alt er jo heller ikke like lett å prate om.

Det hadde vært fint om det gikk bra, da! Men sånt vet man jo ikke på forhånd, og når det er dagsformen som styrer det meste. Jeg håper du får et fint seminar, greier å finne roen og får kost deg litt, også!

Lykke til, tenker på deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en fin St. Hans til tross for vær og føre. Spekemat er ikke å forakte det heller...... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Bettie.

Det ser ut som både du og jeg overlevde helgen, ja. Og vet du hva? Nå er det jommen meg like før en ny en dukker opp igjen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 27. juni

Hei Poirot og takk for gratulasjon. Det var en liten seier, det.

Bertha - vi er noen typer som bare overlever vi, nesten uansett.

Spekematen smakte St.Hansaften, monja. Det var egentlig bare den som gjorde at det minnet om midtsommer.

Seminaret, ja Væren, det gjennomførte jeg. Men milde himmel som det kosta. Første dag var laaaang. Vi var ikke ferdig før ved seks-tiden, og da hadde jeg slitt lenge. Jeg måtte gå ut av lokalet en gang for å trekke pusten, og jeg brukte pausene til å gå litt vekk fra de andre for å hente meg inn igjen. Men jeg var i tilnærmet panikkfase ofte og mye. Da det var pause mellom programmet og middagen satt jeg på rommet mens tårene trillet, så sliten var jeg. jeg tror ikke noen andre merket på meg at jeg slet, for jeg er flink til å sitte stille. Men tomlene mine fikk gjennomgå. Er fortsatt litt sår etter å ha satt neglene inn i siden på tomlene.

Jeg gjennomførte middagen også, og holdt ut til nærmere ti på kvelden. Hadde en prat med Halvdelen på telefonen underveis for å roe meg ned.

Det var overhode ingen god dag.

Dagen etter var litt bedre, og den var jo også kortere. Men da jeg kom hjem, sank jeg ned i stolen og nektet å gjøre noe som helst mer. Jeg var utkjørt og nedkjørt.

På pluss-siden er det at jeg ble selv om jeg hadde mulighet til å dra. Og jeg gjennomførte et to-dagers seminar. På minussiden er at det kostet noe uhorvelig med krefter.

I går var jeg en liten by-tur. Var på jakt etter ei jakke, strikkejakke, og fant akkurat den jakka jeg hadde tenkt meg. En enkel strikkejakke i bomull som matcher skjørtet jeg kjøpte for litt siden. Passer til en del andre klær også. Klarte å gjennomføre byturen innimellom regnbygene, og det er ganske ogdt gjort, for nå har det kommet mye nedbør de siste tre-fire dagene.

Vi var invitert til grilling hos noen venner i går kveld, og jammen fikk vi til det også. Det ble opphold på kvelden, så med jakke gikk det greit å sitte ute en stund. Men sommervarmen - den manglet.

Frøkna skulle låne bilen for hun skulle til noen venner. Vi hadde vel bare så vidt begynt å spise før hun ringte meg, og jeg hørte med en gang at her var det noe galt. Hun hadde mistet kontrollen over bilen, truffet noen betongblokker og kjørt av veien. Bilen ble totalvrak med forhjulene brettet inn under bilen. Men det gikk bra med frøkna og vennen hennes. De kunne gå ut av vraket uten en skramme. Men hun var jo redd for hva Halvdelen ville si, og hun var helt hysterisk og i sjokk.

Halvdelen dro ut til ulykkesstedet mend jeg pratet med frøkna til han kom fram. han fikk ringt politiet og varslet om ulykken, så de ikke skulle lure når de kjørte forbi et vrak.

Så den nye bilen vi kjøpte - den eide vi i 14 dager. Akkurat det er underordnet at det gikk bra med personene. En bil er jo bare en ting.

Men problematisk ble det jo. Halvdelen er jo i jobb - på prøve - og er avhengig av bil for å kunne gjøre jobben, og for at dette skal kunne bli en fast jobb. Og han måtte ha bil mandag. Så i dag på morgenen har jeg støvsugd alle steder det har vært biler til salgs. problem to er jo at vi brukte de pengene vi hadde satt av til bil på den vraka bilen, så noen nye penger har vi ikke, og dermed var det begrenset hvilken prisklasse vi kunne velge i.

Vi fant noen interresante objekter, skrapet bunnen av min sparekonto og tok litt av brukskontoen min, og kjøpte ny bruktbil i dag. I morgen må vi få omregistrert den, og endre forsikringen og alt annet træl.

Så da flakset min mulighet til å finne på noe i sommer sin vei.

Men - som sagt - det viktigste er at frøkna og vennen hennes var like hele.

Stakkar - hun tok det hardt. Og hun nektet å kjøre bil noe mer, så Halvdelen tvang henne inn i en bil for å kjøre igjen med en gang. Hun er fortsatt i sjokk, men tror hun skal kjøre bil seinere.

Det går opp og ned her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste:

:klem:

Uff, det der var mye på en gang, Bettie. Du får en klem til av meg :klem: fordi du er så tøff og jordnær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Uffda. Ødelagt bil og alt. Hadde du vært moren min hadde jeg nok fått hørt om jeg knuste den 14-dager gamle bilen hennes. Bra du er rolig og bryr deg mindre om materielle ting enn det dama i dette huset gjør! (Har jo ikke kjørt ut med noen bil, men jeg tror jeg kan gjette meg til mammas reaksjon.)

Jeg for min del blir mer og mer redd for å kjøre bil jeg nå. Var på teorikurs og fikk bare høre om risiko og dødsprosenter, at unge er drapsmaskiner og at dødsulykker med bil er den største dødsårsaken i aldersgruppen 15-25 år, bare forbigått av selvmord. Det er skremmende. Og så ufattelig dårlig jeg er til å kjøre bil, så kan nok denne lappen ta litt tid :D

Flott datteren din kom velberget fra det. Sikkert er sjokk, men sånt går sakte, men sikkert over. Minnet derimot, sitter der for alltid.

Jeg beundrer deg virkelig det 2-dagers kurset ditt. Utrolig! Du som er så sliten og har det så vanskelig til tider. Det er sterkt gjort. Virkelig. Du er nok en stor ressurs på jobben din. De skulle lest hva du skriver her, så hadde de fått "hakeslepp" (som de sier der jeg er fra) av beundring.

Ønsker deg en god sommeruke, med opp- og nedturer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var trist med bilen, Bettie! Men så godt at det gikk godt med frøkna og vennen. Som du sier; en bil er en død ting. Man kan få ny bil, men ikke ny frøken!

Sender deg en god klem, jeg. Du er god! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det hvertfall gikk godt med datteren din og vennen hennes, selvom det selvfølgelig aldrig er noe kjekt og få vraket bilen sin :trøste:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære vakre deg,

Må nok en gang bare presisere hvor modig og sterk jeg synes du er! Du tar skritt andre bare kunne drømme om å ta. Leit å høre om bil, men godt at ingen ble skadd!

Du fortjener bare alt godt du Bettie.

Håper du får en fin uke! Lag den god!

Stor varm klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 2. juli

Tusen takk for medfølesle og oppmuntringer. Dere er noen flotte damer!

Nå har jeg ryddet pulten, avsluttet saker og sitter bare og venter på skyss. Siste dag på jobb før ferien. Jeg gleder meg til å ikke skulle løpe etter klokka!

Lurer egnentlig på hva jeg har gjort denne uka....

Den har vært akkurat så hektisk som uka før ferien pleier å være i hvert fall. Det er mange som skal ha svar før ferien på både det ene og det andre. Men - jeg ser nå hele bordplata på arbeidsbordet, og ikke en sak ligger på "vent". Så at det har vært hektisk - det er greit når jeg vet at alt er klart.

Bortsett fra å jobbe - så inviterte jeg de jeg jobber nærmest med ut på nå-er-det-snart-ferie-lunsj. De har vært så forståelsesfulle og støttende, så det fortjente de.

Og jeg har takket pent for meg, for jeg bestemte meg for å trappe litt ned på hva jeg engasjerer meg i. Har påtatt meg en del oppgaver "på si" tidligere, og har sett at jeg ikke har klart å følge dem opp på en skikkelig måte det siste halvåret eller vel så det. Så jeg fant ut at det var bedre å trekke meg for å la andre overta. Litt vemodig var det, men jeg kan komme tilbake når jeg har kommet helt ovenpå igjen.

Frøkna har kommet over sjokket, men ulykken sitter godt i henne ser jeg. Hun har vært mye hjemme, noe som ikke helt er henne nå som det liksom er sommer.

Den nye, brukte bilen triller og kjører, så Halvdelen kommer på jobb. Han har fått mange positive tilbakemeldinger på jobben han gjør, så jeg krysser alle fingre og håper at han får jobben når prøveperioden er over. Han trives, og selv om han er sliten, er han sliten på en positiv måte -sliten fordi han har brukt seg selv, ikke fordi han har kjedet seg. Jeg er kjempeglad for at det går så bra med ham - og litt stolt over ham også.

Det blir en forholdsvis rolig ferie på meg, og egentlig er det greit. Jeg har presset meg selv ganske så langt, og kjenner at jeg må trekke meg litt tilbake for å hente krefter igjen. Må gå en ny tannlegerunde, for det ble for mye på en gang å også takle det nå. Men - han er forståelsesfull, tannlegen, så når jeg har fått hentet meg litt mer inn, fortsetter jeg.

Utfordringen i sommer blir å ta meg selv i nakken og lese pensum. Jeg håper på noen solrike dager, for da skal jeg parkere meg selv i solsenga - et ypperlig sted for pensumlesing. Skal nå lese litt annet også, da.

Men nå kommer snart Halvdelen, han har kjørt frøkna på jobb. Jeg orket ikke sykle i dag. Har blitt så innmari våt noen dager nå - og en titt ut av vinduet forteller meg at det ville jeg blitt i dag også, hvis jeg hadde syklet.

Det er bedre å sitte her, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Sitter her i lag med min kjære og koser oss med en pære cider. Fikk lyst til å stikke innom deg og ønske deg en riktig flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei på deg, Bettie.

Enda godt at ikke jentungen eller kjæresten hennes ble skadet selv om bilen ble ødelagt. Jeg kjenner jeg får gåsehud helt hit ved tanken på at noe faktisk kan skje med ungene våre... Og jeg synes nesten jeg blir mer og mer redd etter hvert som de blir eldre og eldre jeg. Det er vel noe med at jeg har mindre og mindre kontroll med dem. De lever i større grad sine egne liv, og det er ikke alltid like lett.

Jeg vil ønske deg en riktig god helg, Bettie - og nå vil vi snart ha ordentlig sommervær, vil vi ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...