Gå til innhold

Betties Andre Sider


Bettie

Anbefalte innlegg

Jeg har også lyst til å ønske den en kjempefin sommer, Bettie! Håper du virkelig får ladet batteriene, kost deg masse og hentet deg inn igjen. Det har du fortjent. Du jobber med deg selv hele tiden, og nå fortjener du å bare hvile!!!

Jeg har en uke igjen på jobb, helt OK, det også. Men da tenker jeg det skal bli greit å ta "time out" i 4 uker!

Gode sommerklemmer til en fantastisk kvinne fra sauen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag 5. juli

Takk for hilsen, Trulselinemor.

Huff, ja mysan. det er ikke bare enkelt å være mor til ungdom med utferdstrang og sertifikat. Man leser jo hele tiden om ulykker og ungdom, så klart man blir litt engstelig.

Bare i fellesvennegjengen til poden og frøkna, har 3 ungdommer mistet livet ti trafikkulykker de siste årene.

I tillegg mistet de en venn som ble "vippet" over rekkverket til brua (kjørte moped og bel påkjørt av en bil), slik at han døde av fallskadene. Og frøkna mistet jo en svært nær venninne for ikke så lenge siden - hun gikk voer veien og ble påkjørt i et fotgjengerfelt.

Da er vi oppe i 5 ungdommer i løpet av tre år. Det er mye. Men jeg kan ikke gå rundt å tenke på alt galt som kan skje. Jeg må bare håpe de kommer velberget videre i livet.

I går fikk frøkna enda en sørgelig beskjed. En av hennes venner døde på sykehuset i helgen. Han hadde fått en infeksjon de ikke klarte å stoppe. Så i går hadde ungdommen samlet seg, for det var et sjokk. Han hadde ikke vært dårlig veldig lenge, og ble faktisk sendt hjem fra legevakta torsdag, med beskjed om at det var en bihulebetennelse - ta penicilin. Fredag var han dårligere, og ble innlagt, og fra sykehuset her sendt med ilfart til Rikshospitaltet - uten at de klarte å redde ham.

Stakkars familie. Og stakkars venner.

Ellers, Væren, har jeg startet batteriladinga. Lørdag var det sommer, så jeg rufset fort over huset og kom meg ut i sola. Da Halvdelen var ferdig med jobben pakket vi fiskestenger, grill og litt mat og dro ut på svabergene og fisket. Jeg fikk litt tang, noe sjøgress og en del brennmanettråder. Fangsten var ikke bedre for de andre to heller. Men - vi hadde jo grillmat med, og det var strålende vær, så det gjorde ikke så mye at vi ikke fikk fisk.

Da vi kom hjem, var det fortsatt sol, og det var utekonsert på torget like bortenfor oss. Vi satt derfor hjemme i hagen, i solnedgangen, og fikk med oss hele konserten. Det var ganske flott.

Søndag var vi en tur i Oslo. Var først på sykebesøk, og deretter i Frognerparken. Det er lenge siden jeg har vært der. Siden det var 4.juli, var jo parken full av amerikanere som feiret nasjonaldag. På forskjellige steder satt gatemusikanter og spilte, så det var sommerstemning. Kaffe og jordbær på kroa gjorde ikke sommerfølelsen mindre!

I dag fortet jeg meg og tok kjøkkenet skikkelig, - det har blitt litt hurtigvarianten av rengjøring i det siste, - for jeg vil ut i sola. men akkurat nå er det svarte og truende skyer ute, så da får jeg gjøre noe annet mens jeg venter på at sola skal dukke fram igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Bettie :) .

Måtte komme innom og ønske deg en deilig ferie håper du får slappet av og ladet deg opp igjen.

Godt og se at det går bedre med datteren din og så, vil tro dettte har vært et fryktlig sjokk for henne.

Kos deg i solen :kul:

:klem: fra Betty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du har hatt det i helga! Det gjorde vel ingenting om det ikke ble fisk; du fikk jo mye annet gøy på kroken! :ler: Og tenke seg til å sitte og lytte til sommerkonsert ute i sin egen hage! *sukk* Det er helt riktig prioritering; vi må la huset seile sin egen sjø på sånne fantastiske dager, og bare komme oss ut i sola! :ekstra kul:

Hos oss hadde vi faktisk rødvin på terrassen i går ettermiddag, det er ikke vanlig søndagsrutine her i gården når man skal på jobb neste dag! Men et glass rødvin - eller to - skader ingen nå og da. Det er tvert i mot sunt! :wink: Og det er jo snart ferie, så da så!

Det er nesten uvirkelig det du forteller om de triste dødsfallene i frøkna sin vennekrets. Ufattelig at det går an å miste så mange venner på så kort tid, og på så tragiske måter. Unge liv som bare blir borte. Håper i det minste at ungdommene kunne lære noe av dette og bruke vett i trafikken. Vi har jo ingen å miste...

Som mor til en gutt på snart 16 år, har jeg "noe" inni hodet mitt som ikke helt vil høre hva du sier, Bettie. En slags forsvarsmekanisme som lukker igjen ett eller annet når det blir for mye... Jeg må innrømme jeg er lettet over at han har bestemt seg for å hoppe over mopedstadiet, og holde seg til sykkel noen år til. Vet ikke om det er bedre eller tryggere, men bare i vår bekjentskapskrets, og i klassen til gutten, har det skjedd flere mindre ulykker med scooter og moped. Noe som tydeligvis også har satt en støkk i ham selv.

I dag er jeg trøtt, har hatt tidligvakt, men har også lurt meg til en liten hvil på sofaen. Skal se om jeg greier å motivere meg selv til å male listverk rundt dørene i gangen. De mangler bare ett strøk, men arbeidslysten er liksom ikke på topp... :roll:

Ha en fin mandag, Bettie!

Gode klemmer kommer din vei! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære vakre deg,

Ville bare innom for å ønske deg en riktig så fin ferie! Lag deg en bra ferie, fyll den med gode ting og slapp masse av!

Du er utrolig bra og modig Bettie!

Stå på!

Varm klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt mandag 5. juli

Hei Betty - hyggelig at du stikker innom.

Og fru Vær - det er mange tanker jeg velger å ikke tenke når det gjelder ungdommen. Jeg prøver å holde meg fast i at det går som regel bra.

En liten kveldsstemningsrapport.

Halvdelen sitter på PC-n og ser på TV - og det gjør jeg også - men på hvert vårt sted. Skikkelig flott familieliv, det her..... Neida - vi bare holder litt på med hver våre saker.

Frøkna er ute.

På skapet - over hodet mitt sitter en pippip i bur og skvaldrer, mens Bøllepusen ligger og later som om hun er totalt uinteressert i fjærkreet. Katten til frøkna derimot, hun rikker seg nesten ikke. Sitter rett nedefor buret og bare stirrer - mens kjevene beveger seg og halen vifter. Som utgjort at det ikke er mulig å få tak i fuglen.

Svigermor har fått et rekreasjonsopphold på sykehjemmet. Kun 14 dager, men det er da noe så derfor har vi fuglen i pensjon igjen. Så da blir det masse mer liv i stua. Jeg tror pippipen erter de to kattene. Det er nesten sånn at jeg hører den si: Jeg syns jeg så en pusekatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei igjen, Bettie!

Lenge siden jeg var innom dagboka di! Nå var det visst på tide!

Hvordan går det med deg, halvdelen, frøkna, poden, pippippen og kattene? Håper det går fint med dere alle!

Har du sol hos deg? Her er det grått med antydning til sol bak skyene, det sies vel at bakom skyene er himlen alltid blå - ikke vet jeg om det stemmer, men jeg tror det er noe i det!

I dag reiser vi på båtferie - en god uke før båten overleveres nye eiere. Ville bare ønske deg en fin sommer, så snakkes vi når jeg er tilbake!

God klem til deg, min venn! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære vakre deg,

Hvordan har du det?

Tenker på deg!

Ha en god torsdag, ikke glem å le!

klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 18. juli

Så hyggelig at dere har tenkt på meg, fru Vær og fredslilja.

Dagene har liksom bare gått for meg, nå.

Det har vært litt sol og litt regn, så noen timer i solsenga har det blitt. Fått lest litt pensum også, men mindre enn jeg liker å tenke på.

Jeg har fått noen skikkelig ekle "hjemmelekser" av psykologen min. Ikke akkurat lekser, men forslag til hvordan jeg kan komme litt videre.

Jeg hører til de "skrivesterke" og har ofte brukt skriving som egenterapi. Det er lettere å se sammenhenger når de står der på arkene. Så jeg har skrevet.

Først var det omtrent umulig å komme i gang. Det lå for mange sperrer i veien. Men så fant vi ut at jeg kunne lage noen "fotnoter" der jeg kunne parkere sperringene til å begynne med, og da gikk det bedre.

Jeg prøver å finne sammenhengene mellom fortida og nåtida. Lufte ut spøkelsene, altså. Men det er ikke lett, for noen av spøkelsene er så skremmende at de foreløpig blokkerer enhver mulighet til å hale dem fram. Jeg bare vet at de er der, men kan ikke skrive om dem.

Så jeg har begynt i en litt ufarlig endre, for jeg må passe på å åpne en sluseport om gangen. Kan ikke ta sjansen på at demningen brister, for da tror jeg at jeg vil befinne meg i et totalt kaos,

Det er godt jeg har ferie mens jeg holder på å skrive, for jeg blir sliten som bare fy.

Halvdelen trives fortsatt med jobben. Om en måned får han beskjed om han blir fast ansatt eller ikke. Jeg håper, håper, håper han får jobben. Det høres fortsatt veldig lovende ut, og jeg vet det er ledighet der nå. er bare så redd for omstruktureringer og sånt, for det betyr ofte færre arbeidsplasser. Nei - jeg får ikke ta sorger på forskudd. NÅ har Halvdelen jobb og trives, så får jeg være fornøyd med det.

Poden har vært langt ute i Nordishavet, til Jan Mayen. Gleder meg til å se bildene han tok når han kommer hjem i august.

Frøkna var i begravelsen til vennen sin. Det var en sterk opplevelse. Kirken var så full at ikke alle fikk plass inne i kirken. Hun bor fortsatt hjemme og venter på leiligheten.

Det var nesten sånn at hun mistet den i dag, for "venninnen" hennes og kjæresten splitter lag (for n-te gang), og da syntes de det var så praktisk at de overtok hver sin leilighet, og skubbet frøkna ut.

Jeg fikk frøkna til å ringe huseieren for å sjekke litt. Jeg luktet litt ugler i mosen. Og han hadde ikke hørt om den nye avtalen, for han hadde gjort avtale med min frøken, og den sto ved lag.

Så "venninnen" prøvde seg altså med en bløff for at frøkna skulle trekke seg "frivillig". Hva skal man med fiender når man har sånne venner.

Jeg er glad jeg presset frøkna til å ta den telefonen (ellers hadde jeg nok tatt den selv), for nå fikk hun se at det er mulig å stå opp for seg selv også, ikke bare for alle andre. Jeg har fortalt henne at jeg er stolt over henne fordi hun gjorde det, og har bedt henne være stolt av seg selv også. For hun har så lett for å få dårlig samvittighet. Akkurat i denne saken kan hun godt pakke samvittigheten sammen og kaste den, for det er ikke hun som har gjort noe galt. Må nok si det noen ganger før hun tror meg.

Dyrelivet er fortsatt livlig her.

Kattene følger fortsatt med pippipen. Og den kjefter på dem. Vi prøver å gi fuglen litt utfordringer og morsjon, så innimellom blir begge kattene forvist til vinterhaven.

Fuglen har ikke lyst til å være utenfor buret, så den skriker "mord" hver gang jeg tvanghenter den ut. Stakkarn har jo ikke kondis. Og jeg tvinger den til å fly. Etter halvannen meters luftetur kræslander den som regel i et eller annet, eller buklander som en albatros på gulvet. Vel - den kan flakse mellom to og tre meter nå, før den er så sliten at den kræsjer og må hvile.

Kattene - de står med snutene klemt til vinduet i døra og skulle gjenre vært på rett side til en liten munnfull.

Ellers utfordrer jeg meg selv videre. Har vært på et par konserter, og det var tøft. Så mange mennesker, så tett, og så få muligheter til å komme seg ut. Jeg overlevde i hvert fall.

Så nå venter jeg på ei uke med sol, varme og sommer igjen, for i dag er det grått og vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

26- juli 2004

Siste ferieuke, dette. Har vært litt flink i det siste, og har fått lest gjennom to og en halv pensumsbok. Skal levere en oppgave i begynnelsen av august - og det er ikke lenge til, men den har jeg ikke begynt på enda. Tror det blir "hurtigvarianten" av en oppgave, denne gangen. Skal levere nok til å stå, men siden det ikke er en avgjørende oppgave, er jeg litt kynisk der.

I dag har jeg vært med frøkna og pakket. Er snart ferdig med å pakke i leiligheten nå, så ei økt til vil hjelpe. Hun flytter løsrdag, så jeg har satt av fredag til nedvasking. Det er fort gjort når jeg bare setter i gang.

Jeg har hatt en ganske ille tid,nå, så derfor er jeg bare så vidt innom her. Jeg har skrevet og skrevet go skrevet. Minner kommer hultert i bultert, og jeg prøver å finne ut hva som er reelle minner, og hva som er oppdiktede minner. Mye av det jeg tror jeg husker skjedde mens jeg var ganske liten. Så jeg er litt detektiv, og innhenter informasjon fra flere steder. Så kan jeg se på det med voksne øyne, og kanskje trøste barnet inni meg med at det er over, og kanskje det bare vikret så skremmende fordi jeg var for liten til å forstå. Det er et forsøk verd i hvert fall.

Så nå sover jeg nesten ikke igjen, korttidsminne glipper, og energien er nesten på null. Godt det er ei uke igjen før jeg skal begynne å jobbe, for da må jeg ha fått litt mer energi, håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Bettie!

Altfor lenge siden jeg har vært innom og gitt deg en klem!!! :klem:

Jeg skjønner du har litt av hvert å grave i fra fortiden, og at mye av det blir for tøft å hente fram i det hele tatt. Men som vanlig: Du er modig, og du utfordrer deg selv for å komme videre! Ikke alt er like godt å sette lys på. Jeg kjenner meg litt igjen, selv om våre historier sikkert er ulike, så har vi en del smerte som ligger og verker.

Vi besøkte mine gamle foreldre på landet i dag; min mor har en historie med blandingsmisbruk; nervetabletter + en liten "skarp en" på toppen. Blir like skuffet hver gang jeg merker alkohollukt og snøfling. Selv om det er sjeldnere enn før. Og når klokka er 16 og vi kommer på forhåndsvarslet grilling og kaffebesøk med tre unger (som ikke er dumme), da blir jeg skuffet og forbannet! Og med 3 timers søvn på øret (pga. hundeglam fra naboen som heldigvis skal på hytta i 3 uker fra fredag...og vi som skulle finne på noe hyggelig for å komme i bedre humør...) så var toleransen min veldig på bånn. Skulle aldri ha reist dit i dag!!! Jeg greier overhodet ikke å være hyggelig og nikke, smile og le av alt min mor snøfler fram de gangene hun er i den tilstanden. Og av alt hun sier om igjen 14 ganger...

Nei, nå er det JEG som klager i DIN dagbok, Bettie... Men jeg håper du tilgir meg! :wink:

Ønsker deg lykke til med nøstingen av røde tråder og detektivarbeidet i din egen historie. Og vit at jeg beundrer deg!

:kose: God klem fra sauen - som syntes det var fint å høre fra deg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Innom med en sommerklem til Bettie. Har sagt det før, men sier det igjen - tøff du, som tør å face gamle spøkelser!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Fredagsklem til deg fra meg!

Håper du har det fint, og at det er sol og sommer hos deg, også! I dag har vi hatt en drømmedag her hos oss, kjempedeilig at sommeren endelig kom... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, Bettie. :klem: Lenge siden jeg har stukket innom her nå, så derfor en god klem fra meg til deg.

I dag har det vært sommer på Sørlandet, og her sitter jeg dermed med magen full av reker og huden rødglødende etter altfor mye sol. En deilig start på helgen, med andre ord.

Nå sent på kvelden har jeg sittet utendørs hjemme, med stearinlys og ei god bok mens jeg har nytt stillheten. Det er rart hvordan de andre sansene våkner når mørket senker seg. De fjerne lydene fra byen, lukten av jord og blomster, smaken av rødvin... Det er i de øyeblikkene jeg virkelig kjenner på livet. :-)

Håper du ser lyset i tunnelen, Bettie. Jeg leser mellom linjene i skriveriene dine at du er en sterk kvinne, med beina solid plantet på jorda, en humoristisk sjel som klarer å lage en ironisk vri ut av en del vanskelige situasjoner. Vit at den styrken er et godt forbilde for oss andre.

Med ønske om en riktig fin helg. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei!

Har lest litt i dagboka di nå, så jeg bare måtte skrive en liten sommerhilsen til dag.

Du høres ut som en utrolig tøff og modlig kvinne.

Stå på!

Sommer klem fra Becca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei på deg, Bettie :P

Jeg er virkelig sløv til å være på KG for tiden, men i dag er jeg innom en liten tur. Har lest litt i boken din, og skal nå ta en tur ut på forumet og se om det er noe jeg kan blande meg borti der.

Jeg håper du har fått ladet batteriene dine skikkelig, så det ikke er altfor hardt å være tilbake på jobb igjen.

Selv går jeg nå fra 100 % sykemeldt og til 50 %. Ikke fordi jeg føler meg det pøkk bedre i nakken, men fordi trygdekontoret har blitt så ivrige på å få folk i arbeid så fort som mulig. Det hjelper ikke at man er dårlig liksom... Og jeg synes de maser på jobben også, så nå er det bare å trå til med min bigeskjeft så jeg kan komme meg ut derfra og slippe og sitte foran den dølle PC'n og svare på dølle telefoner i tjue år til!! Aaaargh!

Hehe - ha en fortsatt fin august, Bettie!! Du er fantastisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Det er bare sauen som er innom med en sein onsdagshilsen til deg, Bettie! :klem:

Jeg lever Herrens glade dager på terrassen for tiden, ja - og så er jeg litt innom på jobb også av og til! :ler: Ikke farlig å gå på jobb når man har så mye sol og lange ettermiddager/kvelder etterpå!

Nattiklem! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, vakre Bettie - hvor er du? Du har ikke vært inne siden 26. juli jo!

Jeg håper du har det bra, og at livet ikke er for slemt med deg om dagen.

Jeg legger igjen en stor og varm :klem: til deg, og så håper jeg du snart er på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Holde boken på side 1....

Jeg vil ønske deg en god dag, Bettie - kanskje du leser litt selv om du ikke skriver om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...