Gå til innhold

Betties Andre Sider


Bettie

Anbefalte innlegg

Og så vil vi ha SOMMER!!!  :hoppe:

Skriver under på den, Væren. :-)

Nå har jeg bestilt ei fin kommende uke for oss alle. For det har vi jo fortjent, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag 9. juni

Nå er det ei uke siden jeg skrev noe sist, og jammen var jeg havnet på side to. Vel - sånn er det når man ikke følger med.

Takker for hilsner, Væren, fredslilja og Bertha. Godt du har bestilt sommer, for jeg er helt klar til å ta i mot den, nå, Bertha.

For ei uke siden gjennomførte jeg møtet mitt. Møtet varte i to timer, og jeg var vaskeklut da jeg var ferdig. Men - jeg besvimte ikke, og jeg løp ikke ut, og jeg mistet ikke tråden totalt. Jeg var nærvøs så det holdt, og hadde et par runder med skikkelig hjerteklapp og begynnende hyperventilering, men takket være planleggingen på forhånd, kunne jeg overlate møtet til noen andre mens jeg hadde det som verst, for det var flere som skulle legge fram saker i møtet. Så da fant jeg bare en passende avrunding før jeg sendte ballen til nestemann, fikk kontroll over pusten og kunne ta over igjen. jeg tror ingen andre merket noe.

Resten av dagen fikk jeg gjort fint lite, for jeg hadde brukt opp energien, men - jeg gjennomførte det altså. Det blir kanskje litt lettere neste gang.

Ellers har jeg vært hos tannlegen igjen. Var litt flink, da, for jeg satt meg i stolen uten å nøle. Gjennomførte behandling av to små hull, men holdt på å svime av da jeg var ferdig og skulle reise meg, for jeg hadde vært rimelig anspent. Har likevel bestil ny time.

På jobben holder jeg bare så vidt hodet over vannet. Det er kjempehektisk nå, Masse som må gjøres på kort tid, og mye å huske på før det er sommerferie. Så jeg har måttet ta med jobb hjem for å bli ferdig. Det kan nok komme av at jeg ikke har full arbeidskapasitet enda, eller ikke helt har kommet i gang. Jeg vet at det roer seg om et par uker, og om tre uker er det ferie!

Bil har vi kjøpt også. Vi hadde først en hjemme på prøve, men den leverte vi tilbake igjen. Der var det for mye som måtte ordnes før den kunne kalles trafikksikker. Snerten bil, som sikkert kunne gå fort, men - med dårlige eller manglende bremser, var ikke det helt bilen, nei. Vel - ny bil blir det ikke, det blir ny bruktbil. En Ford. Vi får den før mandag - det var noe småtteri som måtte ordnes også på den bilen, men det blir ordnet før vi overtar den.

Og mandag begynner Halvdelen i jobb - i hvert fall hospitering i jobb. Jeg gleder meg!

Poden har vært hjemme noen dager på. Han er en aldri så liten (stor) snik. Det han trenger et et tupp bak for å komme i siget. Han har enda ikke sjekket om han har råd til å bli boende i fellesleiligheten han leier sammen med søstra, eller ikke - eller om huseieren er interessert i det.

Det jeg frykter er at han drer avgårde uten å ha klargjort noe, og så blir jeg sittende med problemet for at ikke søstra skal komme i klemme. Skal kalle ham hjem på en alvorsprat. Samtidig - han er voksen - over 20 år, og hvis jeg hele tiden går inn og fikser og ordner, så fortsetter han i samme spor - for det ordner seg jo til slutt (les - mor ordner det vel). Huff!

En kort oppsummering blir jo at jeg får til stadig litt mer. Jeg tør litt mer, og det er bra. Angsten er der, men sakte tar jeg tilbake mer av kontrollen, slik at jeg tilslutt styrer angsten, og angsten ikke styrer meg. Det er en fobasket hard kamp, og det som gjør den slitsom, er at jeg må kjempe den gang på gang. Heldigvis ser jeg at det nytter på noen områder i hvert fall.

Samtidig er jeg kommet inn i en periode som jeg vet ikke ender godt. Jeg er rastløs og må holde på med noe stort sett hele tiden. Da går det fort i jobb, eller rydding (ikke at det er så dumt, da), eller skrive eller.... Med andre ord, jeg klarer i liten grad å sitte med hendene i fanget og se på TV, eller lese. Jeg vet jeg forbruker mer krefter enn jeg har, men jeg vet også at jeg vil holde ut til sommerferien, slik jeg holder på nå, selv om jeg håper at jeg klarer å bryte mønsteret denne gangen. Klapper jeg litt sammen i ferien, er det ikke så farlig, for da har jeg fri.

Vel - jeg trenger nå ikke oppsøke noen fornøyelsespark for å oppleve berg-og-dalbane. har den med meg selv, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at for hver gang jeg leser i dagboka di, så har du tatt noen store skritt! Så utrolig bra med tannlegen - du er så utrolig modig. Og gjennomførelsen av møtet!! :-)

Gjør det du må for å få dagene til å gå på en grei måte, men prøv å utfordre rastløstheten litt... Har du ikke badekar - så du kan krype ned og la vannet omfavne deg en liten stund og bare ligge der og samle krefter. Sett på noe distraherende musikk eller en lydbok, slik at du slipper å tenke - og kan få restituert deg litt!

Ta godt vare på degselv!

Varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

hei, Superjente!!

Du er uslåelig! Møte og tannlege og boring og alt hva du har fått til!!

Du fortjener et hav av blomster og en diger kurv med baguetter, de beste oster, masse frukt og vin.....Og sjokolade i fleng!!

Det er ikke så lett med disse ungene og få dem til å skjønne at de har og må ta ansvar og at ikke mor alltid kan ordne opp. Men der er ikke jeg så god. Og ungene blir som de blir, men de kommer til mål. Du er nok tøffere enn meg der og du, Bettie!

Ha en superfin onsdag kveld, og prøv å sette deg ned og gjøre ingen ting - det er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevare meg vel, Bettie - jeg finner ikke ord! Er stum av beundring over deg, jente!!! :klem: Kan ikke si så mye mer, jeg! Annet enn at jeg ser du selv tar styring og kontroll - kjempeflott!!! Gratulerer!!!

Nå venter jeg på sommeren, ja! Her regner det og er grått. Men det er fint vær ute å male inne i, og etter mye om og men fikk vi en farge vi kunne bruke. Selv om den heller ikke var den rette... Lyst og fint blir det i alle fall - inne!

Ha en fin kveld, Bettie!

Superklem fra sauen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Her har mye skjedd! Gratulerer med overstått møte, tannlegebesøk og gratulerer med ny bil!

Noen ganger må vi yte mer enn vi egentlig har å gi. Viktig å ta seg tid til å hente seg inn igjen, og veldig viktig å stoppe før kroppen stopper av seg selv! Klarer man det, så tror jeg det er sunt å gi litt ekstra i perioder - det er noe godt med den følelsen av mestring og så setter vi sånn pris på ferie og avslapping når vi har hatt det hektisk på forhånd.

:blomst: Men du er tøff, Bettie. Virkelig. :klem: fra Mie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag 10. juni

Tusen, tusen takk for nydelige hilsner. Dere er noen flotte damer!

I dag syklet jeg ikke på jobb. Det var grått og vått da jeg sto opp, så jeg fridde til Halvdelen. Bestakk ham med en kopp kaffe, da, og så kjørte han meg på jobb.

Det var ganske stort fravær på jobben, og da blir det hektisk. Det er sånne dager jeg lurer på hva i all verden jeg har gjort. Dagen bare flyr, uten at jeg kan se et eneste resultat, for jeg får jo ikke gjort noe av det som jeg har planlagt.

I dag må jeg prøve å få lagt meg litt tidligere. Sover fortsatt dårlig og har de mest forvirrende drømmer. Det er en del tannlege og tenner i drømmene - som er av mareritt-typen (kan ikke forstå det, liksom.....)

Ellers har jeg kjørt mye bil om natta, og har kollidert, kjørt av veien osv. osv. Heller ikke oppbyggende drømmer. Men det er vel sånn at når hodet jobber med noe, så tar drømmene over jobbinga om natta og jobber videre, og da kan det bli mye rart.

I morgen tror jeg at jeg skal forsøke meg på en by-tur. Må prøve å finne meg et par sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nå var det like før du spratt over på side 2 igjen.

Hvordan har helgen din vært, Bettie?

Her hvor jeg bor har været i helgen vært upåklagelig i hvert fall, og jeg har fått noen timer på balkongen med bok - det er jo så kjempedeilig.

Kommer nettopp fra legen og har fått to uker til med sykemelding, og deretter er jo ferien min, så da har jeg seks uker og kose meg på før det setter i gang igjen.

Nå skal jeg lese matte med Liten, hun skal opp i muntlig i ettermiddag.

Ha en fin mandag, Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag 14. juli

Takker for helgehilsner. Og takk for redningsaksjon, mysan. Det er ikke så lett å holde tritt her, så plutselig er man på side to.

Fredag ble en ganske rolig dag på jobben. jeg rakk nesten alt jeg hadde tenkt å gjøre. Det var ikke så mange telefonavbrudd, så da rekker jeg å gjøpre litt også.

Skal vi se - hva gjorde jeg egentlig denne helgen?

Jo - jeg inviterte familien ut på middag. Det var på fredag, og begge de håpefulle hadde tid - hurra! Det var også en liten prøve for meg, men heldigvis fikk vi et litt skjermet bord, så da gikk det.

Lørdag var jeg på handlerunde. Jeg fant ikke noen sko, men to skjørt ( et blått og et kaki-farget), to bluser(en hvit og en rød), to bukser(en kaki og en hvit) og en topp (turkis) ble "fangsten". Liker salg og ta-tre-betal-for-to greier. Og så var jeg innom panduro. jeg klarte å beherske meg der, men jeg skal lage en liten "vertinnegave" til i morgen, så jeg måtte ha litt stæsj. Kjøpte en notatbok i grovt papir, og skal dekorere permene. Lønning som kommer og lønning som går.......

I går spanderte jeg kinotur på ungdommen. Valgte helt bevisst en film som hadde gått en stund fordi jeg ville ikke klare meg i en stappfull sal. Troja er nok ikke den filmen jeg akkurat vil huske, men - jeg var altså på kino.

Så nå har jeg virkelig fått prøvd meg.

I morgen må jeg bestemme meg for om jeg tør være med på en sommeravslutning - regner vel med at jeg melder meg på, så får dagsformen avgjøre.

I dag har jeg vært på møte hele dagen. Det er en del nye ting som skjer på jobben, så det gjelder å hënge med i svingen. Hadde planlagt strategien for deltagelse, så det gikk bra. Men jeg er mer sliten av en sånn dag, enn av en vanlig jobbedag.

Og i dag har Halvdelen vært på opplæring. Han var sliten - men fornøyd. Håper dette er en jobb han kan ha og at han vil trives i den. Krysser fingre og tær (men ikke knær)

Da skulle jeg vel være sånn ca. ajour

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 15. juni

I dag er jeg helt mør i toppetasjen. Det har vært mer hektisk på jobben enn jeg trives med. Og jeg er svært lite fornøyd med hele IT-greia.

I dag skulle jeg skrive en rapport, og trengte en del bakgrunnsmateriale - som finnes i en annen rapport. Leter og finner denne, og skal skrive den ut - men der kom den bare stykkevis og delt og med mange hvite felt. Prøvde å komme inn en annen vei, med samme mistrøstige resultat. Ringte til hun som sitter med slike saker for å få hjelp - og gjorde akkurat som hun sa - og da fikk jeg ut helt blanke ark, gitt. Ringte tilbake, og hun forsto ingenting, for hun fikk fram alle data på skjermen. Så hun mailet rapporten over til meg - men det var selvfølgelig feil rapport. Og da jeg skulle maile tilbake for å spesifisere hva jeg trengte - ble jeg like godt kastet ut av hele systemet. Da smilte jeg fra øre til øre (glefs)

Så jeg gadd ikke skrive rapporten i dag. Den får vente til i morgen, selv om siste frist var i dag. Når alle systemer og maskiner er i mot meg, vet jeg at jeg har tapt, så da jeg fikk opp systemet igjen, sendte jeg bare beskjed om at noen rapport fra meg i dag - det kom ikke på tale.

Selvfølgelig skjer det på dager hvor telefonen kimer i et sett, og oppgavehaugen vokser på pulten som om de formerte seg av seg selv.

Sukk!

Vel det var - "klagesang over jobb" - noen dager er bare sånn.

Nå skal jeg straks dusje og skifte. Skal i bursdag i dag til en venninne. Passer litt dårlig med feiring midt i uka, for jeg har et møte tidlig, tidlig i morgen. Men pytt - det er i morgen, og ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag 16. juni

Hvor er sommeren? Sola skinner riktignok - men varmegradene - de er liksom ikke i sommerrute. Det var jo nesten varmere i april enn det er nå.

I går hadde PC-n og jeg en krangel på jobben, og jeg tror systemet er langsint, for jammen hadde jeg de samme problemene i dag. Ble kasta ut stadig vekk, så til slutt tok jeg et hint, slo av hele dritten og ryddet i papirhaugene. Makuleringsmaskinen gikk nesten varm. Men - nå ser jeg bordplata på arbeidsbordet mitt!!!

Her hjemme har jeg sittet og knytt små sløyfer på snor. Skal lage noen små sommerhilsner til gode kollegaer. Det er litt pirkearbeid, og som vanlig angrer jeg litt halveis i prosessen, men blir som regel fornøyd til slutt.

Halvdelen ser på TV. Fotball. Nytter ikke få et fornuftig ord ut av ham. Og Bøllepusen har okupert halve databordet og og den ene armen min. Hun vil visst ha kos. Hun er veldig fornøyd nå, for hun har fått tilbake sitt gamle for. Både hun og frøknas katt kastet seg over matskålene med glød da de oppdaget at den gode gamle maten var på plass igjen. Og det var ikke en smule igjen - bortsett fra en skål med den maten som ikke er så god (forstår ikke hvorfor de ikke liker den). Den skålen ble ignorert, og lillepusen prøvde¨å krabbe inn i tørrforposen for å få tak i go'maten. Litt av et syn.

Jeg gjorde meg hard og formante dem om å spise opp maten sin før de fikk noe nytt, men halvdelen syntes synd på dem,og tømte forskåla og eerstattet den med go'mat. De blir overhode ikke bortskjemt, disse kattene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom med en rask superklem :klem2:

Formen er ikke på topp og vi er så slitne + mye å gjøre.... Ble ikke en helaften ved pc`n likevel.

Skal ta igjen litt mer av dagboka di i morgen :D

Aftenklem fra Diva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære vakre deg,

Lenge siden jeg har lagt igjen en liten hilsen i boken din, men jeg følger med! Så bra du gikk på kino!

Ser du din egen styrke vakre Bettie? Ser du hvor sterk du er og hvordan du stadig utfordrer egne frykter! Vet du - jeg tror ingenting i denne verden kan egentlig kan binde deg, for en etter en utfordrer du det du er redd for og overvinner det. Det er det ikke alle som har styrke, mot og evne til! Så vær stolt av deg selv du!

Og når halvdelen ser fotball - gjør du noe hyggelig som du liker! Det fortjener du!

Ha en flott torsdag og god helg!

Varm klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, Bettie!

Nå er det helg igjen. Tida flyr!

Håper helgen blir fin og at du får slappet av og gjort noe du har lyst til - det unner jeg deg! Fordi du er DEG! :wink:

Her blir det stille og rolig fredagskveld med "bånn i bøtta" på TV men i alle fall god, hjemmelaget pizza! Vi har nesten 300 kanaler på TV, men har så langt ikke greid å oppspore noe jeg har lyst til å se. Ikke på baltisk eller lithauiansk (?) TV, heller... :ler: Og jeg har lyst til å slappe av foran skjermen! Kanskje det ender opp med Kate Guldbrandsen og Tor Endresen på Retro, likevel? *sukk*

Kose seg masse da, Bettie! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 18. juni

Hyggelig at du er innom Diva.

Fredslilja - du har så mange varme ord å gi ut. Takk.

Har tenkt å vegetere foran TV'n selv i dag, jeg - Væren, men vet ikke hva jeg skal se på.

Nå regner det - skikkelig regnvær med svart himmel og litt torden i lufta. Og så mange varme grader er det ikke. Æsj!!! Soooommer

Etter en periode med opptur, har jeg gått på en liten nedtur. Jeg bruker mer krefter enn jeg egentlig har for tiden. Det var en sjanse å ta da jeg gikk tilbake til full jobb. Men jeg kjenner at det tempoet jeg har nå, det er ikke godt, og det tar på.

Så jeg har gått noen skritt tilbake. Skulle jo vært hos tannlegen . men den som ikke dro, det var meg. Fikk fullstendig blokkering. En ting gjorde jeg ihvertfall annerledes denne gangen. Jeg ringte og sa ifra at jeg ikke kom, og jeg bestilte ny time. Og den SKAL jeg gjennomføre. Skal alliere meg med noen som blir med meg slik at jeg ikke kan trekke meg igjen.

Og jeg har trukket meg litt tilbake fra utfordringer. Holder folk litt på avstand og unngår sosiale samlinger.

Begge disse greiene er tegn på at jeg belaster batteriene for hardt, for jeg må ha overskudd for å klare å sloss mot angsten.

Det er forferdelig hektisk og masete på jobben nå, masse tidsfrister, telefoner, møter og greier. Skulle tro at verden gikk under når det blir ferie, for ALT må skje før ferien. Vanligvis takler jeg jeg presset uten å la meg stresse, men nå stresser også jeg. Æsj!

Det handler sikkert også om at jeg har vært på utsiden av systemet så lenge at jeg bruker mer tid enn vanlig til å skaffe meg oversikt.

Så i helgen har jeg få planer. Jeg skal vaske hus og sånne greier, og hjelpe frøkna litt, men ellers skal jeg ikke mye ut. Må en liten tur ut i morgen og kjøpe en bryllupspresang og noe sløyfebånd, men ellers skal jeg gjøre så lite som mulig, og treffe få folk. Jeg skal sove mye. For jeg SKAL hold på jobben til jeg tar ferie om 14 dager.

Søstra til Halvdelen har vært i landet en stund nå. Hun har jo flyttet utenlands, men har vært i Norge snart en måned. Av denne tiden har hun brukt to - 2 dager på sin mor. Oss har hun ikke besøkt, men det er ikke så farlig for meg. Halvdelen er såret. Men jeg er sinna for at hun ikke kunne spandere mer tid på sin egen mor. Hun ble veldig skuffet.

Samtidig lovpriser svigermor datteren sin. Tenk - de snakker sammen hver uke (gjett hvem som ringer). Det er flott, det. Skulle ønske hun kunne si noe hyggelig til sønnen sin også, for han er den som stiller opp, men får stort sett bare høre klager.

Kan jeg gjøre noe med dette? nei. Så da bør jeg egentlig bare la det ligge. Skal gjøre det nå.

Skal sette meg og vegetere foran TV'n til Halvdelen kommer hjem, for da blir det fotball - fotball og fotball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Bettie. :klem:

Det høres ut som fornuftige planer du har lagt. Og du? To uker til ferie, det er ikke så lenge. Det går unna på null komma svisj - tro meg.

Bare pass på å fokusere på det positive, finn en ting hver dag etter jobb som du kan glede deg til og fokusere på, så skal du se at det går radig unna.

Ha en fortsatt fin helg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...