Gå til innhold

Betties Andre Sider


Bettie

Anbefalte innlegg

Onsdag 7. april

Hei monja - hyggelig å se deg her.

Det er forholdsvis kort vei fra himmel til helvete, men det er vel kanskje like kort vei motsatt også????

Nei - helt tilbake var jeg ikke nå, men angsten har tatt rimelig godtt tak i meg igjen, og det er ikke særlig ok. Indre konflikt - sier psykologen . og det forstår vel jeg også. Men jeg finner liksom ikke helt hva konfliktstoffet består av. Panikk er en grei følelse, når man har grunn til å være redd - som hvis man skulle stå overfor en angripende løve i Afrika. Men jeg finner ikke ut hvilken "løve" som angriper innenfra, og det er ikke ok.

Jeg har det rimelig greit så lenge jeg er opptatt med noe, men når jeg setter meg ned, da kommer angsten som et løps lokomotiv. Jeg klarer å stoppe den litt før den tar fullstendig kontroll, prøver å fo kontroll over pusten, for da får jeg kontroll på resten, men det er en ganske hard kamp.

Fordelen er at jeg får jo gjort en masse, da, så nå er snart alle vinduer skinnende og blanke, skittentøyskurven er tom, og det er ikke så verst ryddig heller. I dag skal jeg fortsette med vinterhaven. Vasket alle vinduene i går. Det er en god del i vinterhagen, og jeg måtte klatre ganske høyt - for det er høyde under taktet i gamle hus. Og så har den blitt brukt som lagerplass i vinter, og vinterens rot skal nå vekk!

Har lenge lett etter en løsning for å skjerme litt for innsyn og sol på dee varmeste sommerdagene, og i går fant jeg løsningen - hang opp strågardiner i en kirs-stang. Det ble ikke så galt.

Og når jeg først var i gang med å finne løsninger, fant jeg en spiral og fikk negtr opp en gardin for å dekke "reserverommet" over trappa. Det er et fint sted å sette kofferter og annet som ikke brukes hver dag, men som bør være lett tilgjengelig.

Men i dag er det resten av vinterhaven som står for tur. Skal sette inn en liten sofa der, og et lite bord. Har noen stoler fra før, og dermed kan vinterhagen bli det ekstra sommerrommet jeg hadde tenkt. Jeg vet jeg har et par lamoetter også, så jeg tror jeg skal finne dem fram og få dem på veggen.

Så håper jeg at jeg er så sliten i kroppen at angten ikke angriper i kveld.

Det kan jo fort bli sånn at jeg er redd for at den skal komme, og dermed framkaller jeg den - fordi jeg er redd den.

Nei - på tide å sette i gang med rot- og støvutrydding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du finner ut hvem "løven" er, Bettie. Å ha en følelse av å ikke ha kontroll, kan gjøre noen og enhver urolig.

Husk at noen plageånder går sin vei av seg selv, bare man ignorerer dem lenge nok.

Ønsker deg og dine en fin påske. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie!

Nå er det lenge siden jeg har vært innom, flyttings og jobb har tatt mye energi ( akkurat som om det er så slitsomt å sitte foran pc`n, men det har faktisk vært det :P ).

Var fryktelig synd å høre om din datters venninne som gikk bort. Får helt vondt jeg,- håper din datter klarer å bearbeide og ta vare på de gode minnene om henne :)

Synes du er kjempeflink som steller så pent med hus, mann og barn. At du har energi til alt, etter det du går igjennom og står så på! Synes du er et godt eksempel i allefall og det motiverer meg veldig :D

Håper det ordner seg for deg og dine, og at dere får en fin påske!

*påskeklem* Diva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 11. april

Koselig med påskehilsen, monja.

Og kjempekost å seg deg igjen her, Diva.

"Løven" min, Bertha - det er den jeg håper å finne - for kanskje det viser seg at den er en liten katt når jeg bare får sett nærmere på den.

Det er enda litt tid igjen før påskeferien er over. Det har blitt litt sånn rydde og vaske - påske, og litt besøk - påske. Har både vært på besøk og hatt besøk. Litt tid ute i sola har jeg også fått, og noen sider med litteratur - som ikke har vært pensum - har det også blitt tid til.

Halvdene og en venn er på kino, men jeg orket ikke sette meg i en kinosal i dag. Ville være litt alene for meg selv. Ikke at jeg har noen plan med tiden, men jeg trenger littt pusterom når jeg har folk oppå meg over tid.

Og der kommer dronningen i huset - Bøllepusen. Hun er vært fornøyd med at jeg har laget i stand et helt rom til henne - vinterhaven - med sofa og stoler og bord - og en liten blomst på bordet. Men nå vil hun ha kontakt, og har angrepet fingerne mine en stund. Skal være opptatt av henne nå - ikke noe annet.

Håper på sol i morgen også, jeg - for da skal jeg ta meg en sol-sykkeltur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 14. april

Milde himmel - midtveis i april alt. Hvor blir tiden av?

Noen sier at tiden ikke går - den kommer. Men hvis det er sant - så synes jeg den kommer vel fort nå.

Ikke for det - jeg ser jo absolutt fram til sol og sommer, så sånn sett, kan tiden bare fortsette å komme.

Ferien er slutt for denne gangen, og det ble jo noen gode, solrike senpåskedager. Fikk i hvert fall femten nye fregne. Min mor sa alltid at fregner var pikant. Lurer på om hun prøvde å trøste meg??????

Siden sist har jeg nok en gang vært hos tannlegen, og nå er jeg kommet så lang at han fikk lov til å ta bilder. Jeg er fortsatt småkvalm og må stoppe rett innenfor døra en stund før jeg setter meg i stolen, men den helt store panikken, den var ikke der i dag. Hadde selvsagt hjertebank og var på randen til hyperventilering, men klarte å holde kontrollen litt bedre enn de andre gangene - og MYE bedre enn første time.

Så det kommer seg, det kommer seg.

Neste gang skal tannlegen både få se og pirke - det er i hvertfall målet.

Til nå har jeg hatt med meg følge - helt inn til stolen. Neste gang skal jeg prøve å la følget mitt være igjen på venterommet. Ærlig talt - jeg er en voksen dame, så jeg skal da vel klare dette selv - etterhvert.

Det er jo en seier, men jeg er ganske dårlig egentlig nå. Er nesten tilbake til der jeg var i vinter. Jeg har igjen begynt å både kle på meg klær og en fasade før jeg orker å gå ut. Jeg går på jobb - nekter å gi meg nå, men det koster mye, svært mye.

Egentlig er det ingen grunn til et tilbakefall, men jeg sloss mot angsten, og mot å bli sittende i en krok. jeg sloss meg på jobb, og jeg tror ikke noen ser hvordan jeg har det der, for jeg regner med at det er forbigående, og da er det ingen grunn til å belaste de andre med dette.

Ikke en gang Halvdelen vet hvordan jeg har det nå, for han har hatt et par tilbakefall selv, men han er gjennom dem og på stø kurs framover.

Jeg har flyttet rispingen så langt opp på armene at de skjules av en T-skjurteerme, så Halvdelen har ikke oppdaget det - enda.

Huff - jeg gir meg selv litt opp. Dette ble depresivt. Det er jo vår for f....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose: Sender deg en klem, jeg, Bettie!

Så flink du var hos tannlegen! Det går jo framover, jo! :wink:

Det er helt sikkert lurt å sette seg sånne små, konkrete mål som det du gjør. Neste gang skal jeg.... osv... Bra jobba!

Det å slite med angst må være pyton! Jeg har en svigerinne og nære venner som har hatt angst, særlig for noen år tilbake, så jeg har både sett og hørt litt om hvordan det kan arte seg.

Håper lysere dager gjør det litt lettere for deg framover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettie, jeg beundrer pågangsmotet ditt. :blomst:

Og det er så inspirerende å se hvordan du får det til - ett skritt om gangen. Jeg tror det er oppskriften, uansett store eller små utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei Bettie! :P

Se her; jeg har tatt med en hel sekk med sol og varme til deg fra Las Vegas, for der hadde de så mye. Kunne sikkert tatt med flere også, men de skal jo få plass på flyet også da.. :kose:

:blomst_opp: Og så får du en av disse for de lukter så himla godt!!!!

Også synes jeg du har vært kjempeflink med det med tannlegen :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å ønske deg en god helg!

Nå har jeg vært på kjøpesenter og trålet hundre og ørten butikker for å finne et passende halvfint antrekk, men ikke tale om at jeg skulle komme hjem med noenting! Det eneste jeg kjøpte var tre truser på Lindex. Kjempestas!

Nå blir det pizza i lange baner, mellomstelammet har kompis på overnatting, og jeg må nok lage 3 pizza'er i kveld, 2 blir for lite når vi har gjester! Siden jeg ikke fant noen klær jeg likte, regner jeg med at det i det minste blir LOTTO gevinst på meg i kveld. :-)

Ha en fin lørdag, Bettie! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 18. april

I dag har det vært en fantastisk vårdag, med 16-17 varme grader i skyggen. Det blåste litt, så det var ikke godt å sitte stille ute, men jeg ser at trærne nå er helt sprekkeferdige. Det må være virkningen av sola mysan hadde med seg.Koselig å se at du er tilbake, mysan.

Takker for oppmuntringer Væren, Poirot og Bertha. Det blir spennende om jeg klarer neste tannlegemål - gap opp med pirking. Et skritt om gangen, så kanskje jeg begynner med behandlig før sommerferien - hvem vet? (er i det optimistiske hjørnet i dag)

Og Væren - vant du noe? Siden jeg ikke vant, unner jeg deg en million eller fem.

Siden det var en fridag i forrige uke, bestemte jeg meg for å jobbe resten av dagene. Ikke fulle dager, men nesten. Det gikk, det også. Og fredag syklet jeg hjem fra jobben. Det var deilig, det. Halvdelen kjørte meg og sykkelen til jobben - må trene litt mer før jeg vil gi meg i kast med alle oppoverbakkene.

I helgen har jeg ikke gjort så mye. Hjalp Halvdelen med å tilpasse en benkeplate på kjøkkenet. Den har stått på "gjøre-lista" en god stund nå.

Og i dag har jeg vært litt ute og tuslet.

Og så har Halvdelen og jeg endelig funnet ut hva vi skal finne på til årets konfirmant. Vi skal finne et skrin med mange rom, og så skal jeg male det med sjø-motiv. I rommene skal vi legge en del sluker og annet fiskeutstyr. Jeg rekker det hvis vi bare finner skrinet. Hvis ikke har jeg sett en trehvit CD-holder det er mulig å gjøre noe morsomt ut av.

Siden vi var i gang med å tenke på konfirmanten, fikk jeg inspirasjonen til å skrive talen. Den ble ganske så bra, om jeg skal si det selv (og det gjør jeg jo) Ikke for lang, men med en del gode råd og vink til en konfirmant. Og enda er den tre uker til konfirmasjonen. Er ute i god til for en gangs skyld.

Har vært bitte-lttt husmor også, da. Men nå er det så tørt og fint ute, at det ikke er så mye å vaske. Støvet finner fram uansett, da.

I morgen er det ny arbeidsdag - med møter HELE dagen. Grøss. Er det fint vær, skal jeg sykle.

Og så starter neste modul i studiene denne uka. Ja-da, jeg fortsetter og tar en modul til. Det er noen som rister på hodet og lurer på om jeg er litt gal - og det er jeg jo, så da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ja, er det ikke deilig at våren ser ut til å komme nå? Kunne la kåpa henge i dag og tok trenchen i stedet. Skjørt også i dag! Det går jeg aldri med når det er kaldt, uansett! Så jeg stolper rundt med høye hæler i dag også, og er liksom ikke helt vant til det lenger og blir sliten i ryggen. Må nok begynne å jåle meg litt oftere.

Ha en super dag, Bettie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag 19. april

Nok en flott vårdag. Det var jo nesten 10 grader da jeg sto opp, så det ble sykkeltur på jobb i dag. Det er deilig å komme i gang med sykkelen igjen. Jeg trodde jeg skulle bli litt støl etter fredagen - i beina eller noe sånt - men det eneste stedet jeg ble støl var i sittemuskelen. Og den som jeg har trent så mye i vinter.......Ja-ja. Et sykkelsete er ikke akkurat noen god-stol, da.

Bøllepusen har bestemt seg for å følge med på hva jeg gjør i dag. Hun holder seg stort sett i vinerhagen nå, for der har hun fått verdens beste sove og utsiktsplass. En gammel utestolpute, et gammelt pledd - og litt høyde over "tronen", og hun har akseptert plassen. Der kan hun holde øye med hva som skjer - trygt bak vinduene, og det er kort vei til døra ut.

Dagen i dag var en møtedag. Det er kjedelig - og det er så mange skriveoppgaver som ligger på "vent" nå. I morgen er det også en møtedag, - med kveldsmøte. Onsdag er jeg egentlig skremt ut på kurs - med det hopper jeg over. Tordag er det også et kurs - og det kommer jeg ikke unna, og så er det fredag. Denne uka kommer til å gå fort! Skriveoppgavene får bare ligge på "vent", de, til roligere tider (når nå det måtte bli). Det er perioder der det hoper seg opp, liksom.

Frøkna har kommet seg litt etter at venninnen hennes omkom i en trafikkulykke. Hun har en masse pågangmot om dagen, men jeg er litt redd for at hun tar på seg vel mye. Det å svitsje mellom tre deltidsjobber blir mer enn en hel jobb tilsammen. På den andre siden - det er godt hun har jobb så hun har inntekter og kan spare til sommerferien sin.

Og nå - endelig - ser det ut til at det kan ordne seg med poden og utestående lønn. Arbeidsgiveren har slått seg konkurs, og jeg skal nå bare legge inn lønnskravet i konkursboet for ham, og dermed faller han inn under lønnsgarantiforndet og kan få ut det han har tjent. Det blir godt for ham, for da får han betalt tilbake der han skylder penger ( inkludert meg - selv om jeg har sagt at jeg kan stå litt bak i den køen)

Og i dag har jeg en god dag selv. Jeg vil ha fler av dem! Hadde en liten angtreaksjon på morgenen - for jeg er ikke helt komfortabel med store forsamlinger enda - og møtet i dag var et stormøte. Men jeg gikk, og overlevde! Så jeg var fornøyd med meg selv da jeg kom hjem. Har tenkt å kose meg med den go'-følelsen så lenge som mulig.

Herved bestilles flere dager av denne sorten!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Håper bestillingen din går i boks, Bettie! Det fortjener du!

Jeg er nå det som kan kalles "sliten, men lykkelig". Sliten, etter to intensive økter med besøker - både familie og barn - som har feiret minstemanns bursdag, og lykkelig fordi jeg har en trøtt, glad liten gutt som nå ligger pent i sengen sin og bare stråler av glede. Kan noe gjøre en mamma mer glad enn det? ( og kan noe gjøre en mamma mer dønn ulykkelig enn når disse gullungene ikke har det bra?)

Så flink du er som har skrevet tale! Jeg har overbrakt en oppgave til husets konfirmant - han kan selv holde "velkommen til bords-talen". Tror det er en oppgave han klarer med glans - han er ikke redd for å gripe ordet, men jeg har tenkt å "kvalitetskontrollere" talen på forhånd - må passe på at det ikke blir så mye humor at gamle damer svimer av.

Ha en fortsatt fin dag, Bettie - og la oss satse på at det kommer mange, mange flere slike!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei, Bettie -

vil bare sende deg litt sol og varme, litt grønt løv og kanskje til og med en hestehov eller to på denne ganske alminnelige torsdagen!

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei kjære vakre deg,

tusen takk for gode meldinger i boka mi. Har ikke vært innom så mye i det siste, da det har vært så mye i livet mitt..

Synes det er spennende å følge din kamp mot tannlegeskrekken! Synes du er kjempeflink jeg, utrolig imponerende!

Ønsker deg en god torsdag! Håper den er i balanse mellom plikter og avslapning!

Du er et sånt et utrolig flott menneske, glem ikke det!

Stor varm klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Bettie - hvordan er dagene dine? Du har vært borte i mange dager nå, sliter du?

Håper du leser her innimellom allikevel.

Jeg så mine to første hestehov i dag, de vokser utenfor kjøkkenvinduet mitt.

Løvet spretter så du ser forskjell fra dag til dag.

Det blir varmere og varmere i været.

Og jeg trodde jeg skulle jobbe ikveld, men så er det om fjorten dager.

Nå åpner jeg en vinflaske og tar meg et glass, og så setter jeg meg foran TV'n og gjør det jeg er aller aller best på; nemlig å gjøre ingenting!

Ha en rolig og fin helg, Bettie - vi bekymrer oss når du ikke er i boka di :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Jeg håper også den gode "trenden" fortsetter!

Jeg er så enig med Fredslilja; du er et utrolig godt menneske, Bettie!

Ønsker deg en utrolig god helg!

Gode, varme klemmer fra din venn sauen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...