Gå til innhold

Betties Andre Sider


Bettie

Anbefalte innlegg

Søndag 29.august 2004

Det er en stund siden jeg var her sist - over en måned har gått.

Tusen takk for klemmer, mie.

Fru Vær - det er alt for lenge siden jeg sjekket hvordan det står til i fjøset ditt.

Takk for blomst Bertha. Alltid hyggelig med en oppmuntring.

Kos med sommerhilsen fra deg også, becca.

Og hei - mysan - jeg er på vei tilbake, og akter å holde meg sånn ca der.

Jeg skal ta en runde og lese hva som har skjedd mens jeg har vært borte, så jeg kommer nok på dagbokvistitt både her og der.

jeg har hatt en tøff periode nå. Den er ikke over, men jeg er oppe og vaker en gang i blant nå. I sommer har jeg gjort veldig lite, bortsett fra å være ute, finne sol, fiske llitt og skrive en masse. Ja - og så har jeg flyttet begge de håpefulle i hver sin leilighet. Fikk fatt i en ganske rimelig, og ganske stor leilighet til poden mens han vaket i Nordishavet. "Jeg tar den", sa jeg til han som leide den ut, - og to0k sjansen på at poden ville like den. Det gjorde han heldigvis.

Sommerferien er nesten bare et blekt minne, for jeg er på jobb igjen. Og det er nesten sånn at jeg ikke husker hvordan det var å ikke være på jobb. jeg jobber full tid igjen. Skal prøve det en stund, men jeg tror det blir litt mye, så det er mulig jeg reduserer stillingen noe i løpet av høsten. Jeg må prøve meg fram og se.

Denne måneden som jeg har vært borte fra dagbok og nesten alt annet, har jeg for så vidt vært i fritt fall, mentalt. Denne gangen lurte jeg på om jeg hadde krefter igjen til å klatre opp igjen, for det har vært kjempetungt. Angsten tok overhånd og jeg isolerte meg. Samtidig har jeg prøvd å utfordre angsten. jeg har vært ute, jeg har vært i butikker, jeg har vært på møter. Men det koster noe helt grønnjæ...Det enkleste hadde vært å gi opp. Men så kan jeg ikke det heller.

Jeg har begynt på oppkrabbingen igjen, selv om jeg ikke helt vet hvordan jeg skal gjøre det, og hva jeg orker. Prøvde noen nye medisiner for å ta angsten, men jeg må nok slutte med dem. De tar nok toppen av angsten, men de tar så mye annet også. jeg blir for flat, og alt for trøtt. Et utpreget B-menneske som meg sovner ikke kl. halv ti om kvelden hvis ikke noe er galt. jeg velger nok heller å være redd.

En seier - dog: Er snart ferdig hos tannlegen. har noen få hull igjen, og et par litt større arbeider. Men - snart ferdig. Og jeg har gjennomført behandlingene. Det er bare to ganger jeg har backet ut. Synes jeg har vært flink der.

Halvdelen har fått fast jobb. Hurra og flagget til tops. Det er ikke en 100% jobb, men det klarer ikke kroppen hans uansett. han trives i hvert fall. Og det er jo godt å få ham i omløp igjen. Humøret hans er mye mer stabilt, - i det hele tatt - det er positivt! Og så TJENER han penger, Det har vært viktig for ham.

Poden venter fortsatt på penger fra lønnsgarantifondet. I oktober er det et år siden han begynte i den jobben han enda ikke har fått betalt for. Det er en sakte malende kvern! Godt at han er i militæret. Akkurat nå er han på perm, så han får flyttet inn og etablert seg i den nye leiligheten før han skal tilbake til nordligere farvann igjen.

Frøkna trives i sin nye leilighet. jeg har hjulpet henne ganske mye med å komme i orden, men det har vært greit. Det er hyggelig å kunne hjelpe, og det er hyggelig når hjelpen blir satt pris på og ikke tatt som en selvfølge.

Fjærkreet har flyttet tilbake til svigermor. Den var blitt ganske sprek etter en sommer hos oss. Kunne fly opp til flere meter, jo. Tynnere var den blitt, og mer aktiv totalt sett. Den klarte å sette pusene på plass også. Fuglen fikk være ute i buret når det var som varmest, og kattene trodde det skulle bli en smal sak å spise den. Etter flere utfall mot buret, stakk de snuten inn mellom sprinklene og erfarte at et fuglenebb er skarpt. Begge pusene ble meget fornærmet og lot som om de overhode ikke var interessert i fugl i bur som lunsj.

Vi har igjen to puser. pusen til frøkna trivdes ikke i frøknas nye leilighet, så den har flyttet inn for godt hos oss. Gamlefru Bølla aksepterer det, så lenge lillepusen kjenner sin plass.

Det var en liten oppdatering. jeg kommer nok til å være innom oftere igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å ha deg tilbake, Bettie.

Var nok redd for at du hadde hatt deg en nedtur, siden det er så lenge siden vi har sett eller hørt noe til deg. Du skal vite at du har vært savnet!!! :klem:

At du har hatt det tøft, det forstår jeg. Hvor tøft, er det vel egentlig bare du selv som vet. Og andre som har vært der. At du greier krabbeturen tviler jeg ikke et sekund på. Du greier det du setter deg fore, selv om det koster noen skrubbsår på knærne underveis. Du vet at det er i motbakker det går oppover, og du gir deg ikke. Det er det som gjør deg til det spesielle mennesket du er, Bettie!

Sommeren er definitivt over her hos meg, også. Det høljeregner ute, og katten snur i døra når han egentlig må ut og tisse... :ler: Det er et morsomt syn når han snur på en femøring og løper inn igjen mellom beina på oss!

Jeg håper det vil fortsette å gå den rette veien for deg, og jeg tror det! Tannlegeseiren din er vel for en bragd å regne, det må jeg kunne slå fast etter å ha fulgt med deg også på dette området. Tenk så deilig når alt er fikset; for en følelse! Og da må du love meg å gå jevnlig sånn at du slipper sånne skippertak flere ganger! Det er jeg ganske sikker på at du kommer til å greie nå.

Gleder meg til å ha deg her igjen!

Varme klemmer fra sauen! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettie - så godt å se at du er tilbake.

Du er en virkelig kriger du, og du vinner denne kampen også. Du fortjener virkelig alle de gode ordene jeg kan klare å finne frem i ordboken, for du er enestående!!

Kjempeklemmer fra meg!

:blomst: :dagensrose: :bukke: :dagensrose: :klappe: :blomst_opp: :klem::blomst: :dagensrose: :bukke: :dagensrose: :klappe: :blomst_opp: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 1.september

Så koseliger dere er!!! Tusen, tusen takk.

Jeg har hatt to gode dager på rad nå, og det er jammen på tide! Har til og med hatt overskudd til å gjøre noe, så jeg benyttet sjansen og gjøv løs på kjøkkenet. Det er egentlig ikke "mitt" rom, men innimellom må jeg ta et litt ekstra tak. Halvdelen er flink, han, men det er enkelte ting han bare ikke ser......

Så jeg fikk ryddet matboden og vasket av hyllene der. Det er utrolig hvor mye "kjekt å ha" som var blitt stuet inn i boden. Men nå kastet jeg. Så får jeg se om noe blir savnet. Kan jo ta en "FINN" - "nei - den har jeg ikke sett".

Skrudde sammen ei hylle på kjøkkenet også, så når går det an å finne fram i krydderskapet. Jeg er ikke helt ferdig, men holder energien en dag eller tre til, skal kjøkkenet bli skinnende rent og ryddig igjen - også inni skapene.

Det er så godt å kjenne at jeg fungerer.

Men jeg stoler ikke på at energien holder, så jeg tar en dag om gangen og klarer meg med den.

Kuttet ut den nye medisinen som en prøve. Jeg er ikke så trøtt lenger, problemet blir da heller at jeg ikke blir trøtt - så jeg har ikke sovet mye de siste dagene. Må se det an noen dager før jeg kan si om det skyldes at jeg har kuttet ut medisinene eller om det er noe annet.

Det er september - og det er høst. Må snart finne fram sokker igjen. Æsj! Jeg vil ha mer sol og varme.

Vi har jo to katter hjemme nå, i og med katten til frøkna ikke trivdes hos henne i den nye leiligheten. Men jammen rakk hun å bli gravid de tre ukene hun bodde hos henne! Vi skulle ta henne med for sterilisering neste uke, men nå taler en bulende mage sitt tydelige språk. Det handler ikke om overspising, nei. Så da har vi kattunger om en stund. Lurer på hvordan gamlepusemor tar det...... Steriliseringen får vente litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 4.september

Torsdag jobbet jeg mye. Var på jobben nesten tolv timer, og fikk unna en stor oppgave som har ligget litt over meg. Det var verd timene.

I går fikk jeg tatt ferdig kjøkkenet, så nå er det tre rom som ser bra ut her; kjøkkenet, matboden og gjesterommet. Da er det bare resten igjen.

I dag holder jeg på med det vi kaller kontoret. Det er bare en del av gangen, men et navn skal jo plassen ha. For en stund siden kjøpte vi et nytt databord på IKEA, og i dag har jeg demontert det gamle og skrudd sammen det nye. Fikk tørket støv av alle ledninger og greier med det samme. Nå har jeg tatt pause, for jeg skal straks sette opp ei hylle også, så er "kontoret" ferdig.

Når jeg først er i gang, regner jeg med at jeg kommer til å snu rundt på stua også. Jeg vil ha forandring, for jeg er ikke forøyd med møbleringen lenger. Får se hva jeg gjør i morgen.

Skal prøve medisinene igjen i helgen for å se om energien fortsatt holder seg. Hvis den daler tror jeg at jeg kutter dem helt ut. jeg får se.

Har gjort klart fødestuen til lillepusen også, og det ser ut til at hun aksepterer den. Jeg vet jo ikke når det kommer kattunger, så jeg får bare vente og se.

Etter at poden fikk komfyr og kan mekke mat selv, har jeg ikke sett snurten av ham. Det er jo det som er riktig. Han har sitt liv, og bør ikke henge i skjørtene til mor lenger.

Nei - jeg får ta meg sammen og gjøre ferdig det jeg har begynt med. Halvdelen jobber for frøkna i dag, for hun spiller håndball. Det er cup-tid. Han blir nok litt overrasket når han kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så effektiv du er om dagen da :wink:

Håper helgen har vært snill mot deg og at solen skinner der du bor!

Ha en fin søndag og ha en bra ny uke!

Stor varm klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg imponeres stadig av ditt energinivå. Du er i hvert fall ikke bitt av latskap, det skal du ha. Si i fra hvis du trenger litt latskap, jeg har masse å ta av :ler:

Ønsker deg en god dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevare meg, for en effektivitet, Bettie!

Her skulle jeg bare stikke innom og legge igjen en sen onsdagsklem, og hva får jeg se? Ryddig kjøkken, ryddig datarom, nye puser på gang! :ler:

Minner meg om at kjøkkenskapene mine er som rene katastrofeområder å regne. Det vil ta timesvis å få orden i det kaoset!!! :-(

Ha en god natt, håper du får sove godt!

Jeg har hatt to elendige netter, og i natt bare MÅ jeg sove!!! :Gjesp:

Nattiklem! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy å skape noe nytt, ikke sant? Selv får jeg ekstra krefter igjen når jeg ser resultater - men utfordringen er gjerne å komme igang først... :roll: Bertha er nemlig en ordentlig dovenslask.

Åssen går det med pusen, forresten? Har du blitt "bestemor" ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Mandag 25.oktober

Hei alle dere som ikke har gitt meg opp, men som trofast har lagt igjen hilsner. Tusen, tusen takk!

Jeg har det ikke bra for tiden.

Depresjonen har tatt skikkelig tak i meg, så jeg kjemper meg gjennom dagene. Overskuddet er borte. og verden er mørk.

Kan ikke si jeg synes det er noe stas.

Jeg holder meg fortsatt i sving, og går på jobb hver dag. Det er bedre å være på jobb enn å være hjemme. Jeg får for god tid til å gruble når jeg er hjemme.

Jeg er langt inne i ryddinge i toppetasjen min, og det er et sitsomt stykke arbeid. Det er også grunnen til at jeg ser svart på verden nå. Gamle minner er så innmarig vonde. Prøver å trøste meg med at vondt skal vondt fordrive.

Jeg klarer å se at det på en måte går framover, for jeg har klart å gjøre meg ferdig med et kapittel i livet mitt. Det gjør ikke vondt lenger - og det er bra. Så da er det bare resten igjen.

Jeg har forsatt ikke gitt meg! Jeg tror fortsatt at jeg en dag vil komme stolt og sterk ut på den andre siden. Og kanskje det er sånn at det er mørkest midt inne i tunnelen????

Jeg tør ikke love at jeg blir veldig aktiv her nå, men jeg skal prøve å være litt mer til stede.

Igjen - takk for at dere er her. Det varmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...