Gå til innhold

Betties Andre Sider

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Onsdagsklem fra meg også, og du kan godt ta den med deg over i torsdagen hvis du vil, siden du har en fra snille sauen også.

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:kose: Kos, klapp og klem til mysan som kalte sauen snill! *glad sau*
Skrevet

Heisann, Bettie! Stikker innom med en god-helg bukett, jeg: :blomst_opp:

Skrevet

Hei Bettie :D

Flott at du fremdeles skrive i dagboka. Tror det er lurt å legge av seg litt her.

Jeg har ikke rukket å lese igjennom alt siden sist, men jeg håper at alt står bra til (etter forholdene) med deg og dine. + pusekattene.

Ønsker deg en riktig fin helg og legger igjen en klem :klem2:

Diva :dagensrose:

Skrevet

Søndag 23. mai

Takker for klemmer, mie, Væren og mysan. De tas ofte fram!!!!

Hyggelig å se deg også her, Diva.

Sånn - nå har jeg huset for meg selv, og det er deilig og stille her.

Vi har hatt gjester siden onsdag, og jeg kjenner at det tar på- Det er hyggelig - bevares, men jeg får ikke tiden min for meg selv, og da blir jeg urolig etter en stund. Men samtidig - det er nær familie, og vi har vært "reserveforeldre" her i mange år slik at vi ikke kan - eller vil - trekke oss unna. Og det ville jo bli litt tomt hvis ikke "ekstrabarnet" - med sitt barn, ikke kom på besøk mer.

Kampen om PC'n - den har jeg overlatt til de andre i huset disse dagene. Både Halvdelen og gjestene liker å spille diverse spill her, og så er det litt meldinger som skal sendes og sjekkes og litt chatting og litt.... I det hele tatt - ingen vits i å ta opp kampen her.

Onsdag etter jobb hadde jeg mest lyst til å sove, men siden gjkestene kom en dag tidligere enn jeg hadde regnet med, måtte jeg gjøre i stand segner og dra litt over gulv og sånne husmorgreier.

Torsdag var vi en snartur over grensa. Det er fortsatt stas for en trettenåring å besøke "godisfabrikken" med penger som brenner i lomma.

Jeg fikk litt hetta, for det var ganske mange som hadde valgt å valfarte til naboen, så jeg valgte å vente utenfor når de andre forsvant inn i menneskemylderet for å handle.

Fredag hadde jeg tenkt å klippe meg, men det var så innmari mange mennesker ute i byen. Det var tydelig at mange hadde tatt seg langfri. Jeg fikset ikke å sitte inne og vente på tur. Drar tilbake tirsdag morgen, for da er det nok ikke så mange mennesker ute.

Var en runde i butikkene, men jeg ser godt rundt meg slik at jeg ikke risikerer å bli "innestengt". Sørger for å ha en eller annen klar bane ut. jeg tror ikke gjestene mine merket noe, for jeg er ganske flink til å være naturlig i panikken.

I går tok vil en langtur. Var innom et brukskunstsenter. Der var det noen fantastiske keramikkfat. Skal nok tilbake dit, for det ene fatet - i blå og grønne toner - det var bare helt lekkert. Og jeg mangler et fat over døra i stua. Men jeg hadde ikke med meg nok penger denne gangen.

Etter langturen tok vi en lunsj ute. Det gikk bra het til vi var nesten ferdig. Da kom det mange kunder, og jeg følte meg innestengt. Så jeg gikk ut - sa jeg trengte litt luft, og gikk.

Kan ikke fordra dette her! Til uka har jeg avtalt at jeg skal ut med en del kolleger. Men jeg gleder meg ikke. Blir det mange mennesker rundt meg, er jeg redd for å få panikk. Det kan jo rett og slett være sånn at redselen for å få panikk gjør at jeg får panikk. Skal nå prøve å gjennomføre det i hvert fall.

Lillepusen til frøkna og vårt Bøllefrø har kommet fram til en forståelse, så de kan være i samme rom nå. Vi trener lillepusen til å være ute. Disse dagene har hun vært ute i bånd, men til uka skal hun få være ute uten bånd - sammen med oss. Målet er at hun kan gå ut og inn som vår katt gjør.

Nei - jeg får vel lese litt og være litt flink i dag. Og så må jeg vakse litt klær. Frøkna har vært borte noen dager, så hun trenger vel å bruke vaksemaskinen i løpet av ettermiddagen.

Til de som stikker innom: Ha en fortsatt god søndag.

Gjest Malama
Skrevet

Ha en fortsatt fin dag, og ei fin uke, du også :)

Skrevet

Det kan være slitsomt for noen og enhver å ha gjester boende over flere dager, Bettie. Jeg blir i alle fall veldig sliten av det! Og det er samme hvem det er, så lenge det ikke bare er familien min rundt meg, føler jeg ikke at jeg kan være meg selv fullt og helt, og bare gjøre det jeg har lyst til å gjøre! Og man skal liksom varte litt mer opp, rydde litt mer, være sosial mer eller mindre hele tiden... Skjønner godt at du ble sliten! Men det høres ut som om gjestene har blitt tatt godt vare på og var fornøyde!

Håper du får en fin uke, Bettie, og at tanken på panikken roer seg. Ofte er fantasien verre enn virkeligheten. Eller noe sånt. Det er litt vondt når bare tanken på noe som skal skje er nok, liksom. Den har vi vel alle vært borti, en eller annen gang, i en eller annen grad... Håper det går over. Jeg hadde unt deg en hyggelig kveld på byen! Hadde vært så fint om du kunne fått kost deg og bare slappet av littegranne!

God klem! :klem:

Skrevet

Tirsdag 25. mai

Takk for hilsner, malama og Diva.

Er enig med deg, Væren. Gjester gjør noe med en. En eller annen har sagt at fisk og gjester lukter etter 3 dager - eller noe sånt. Neida - da tar jeg veldig i.

Jeg ønsker meg også en hyggelig tur på byen, og restauranten vi har valgt, er ikke av den veldig trange og svært menneskefulle typen, så jeg håper det går bra.

Nå har jeg satt meg ned her for å sløve litt, for jeg er sliten som fy. Har hatt time hos psykologen min på morgenen. Jeg tittet ut på været - og det var grått, men jeg avgjorde at det var sykkelføre. Var kommet sånn passende på vei da det begynte å regne litt, men da jeg skulle tilbake - åpnet himmelens sluser seg - og jeg hadde ikke pakket regntøy i sekken.

Så jeg dro ikke rett på jobb som planlagt, men rett hjem. Jeg var så våt at jeg måtte vri opp jakka før jeg hang den til tørk. Etter en dusj var jeg klar for jobb, men da nektet jeg å sykle, så jeg fikk frøkna til å kjøre meg. Det holder med å bli våt en gang pr. dag.

Møkkavær!!!!!!

Håper det er bedre i morgen, for det er så greit med sykkel - men jeg er så lite glad i regntøy. Og jeg har briller, men ikke med vindusviskere, så etter en stund i motregn, er det til dels liten sikt framover. Det er godt jeg kjenner veien.....

Kan ikke sløve hele kvelden, for jeg har tatt med meg litt jobb hjem. Noen frister er umulige å oversitte. Sukk!

Men først - en runde her, så litt kos med kattene - og så jobbe litt. Synes det er en grei prioritering.

Gjest gjesta
Skrevet

En eller annen har sagt at fisk og gjester lukter etter 3 dager - eller noe sånt.

:ler: Den der skal jeg huske ved en passende anledning. Noen gjester er bare verdens koseligste, men andre har definitvt noe til felles med fisk ja..

:klem: og natti-natt fra Mie.

Skrevet

Fredag 28. mai

I dag skimtet jeg sommeren igjen. Og det var på tide! Og i pinsen er det meldt knallvær. Herlig!!!!

Dette er min siste sykemeldte dag. Fra og med neste uke skal jeg jobbe fullt. Det er litt skremmende, men skal bli godt også. Har gjort en avtale med arbeidsgiver om at jeg må fortsette med timene mine hos psykolog, men det er ikke noe problem. Jeg kan bare forskyve arbeidstiden min, eventuelt ta med meg arbeid hjem. Han er fornøyd så lenge oppgavene blir løst, han. Det er greit å ha en sånn type jobb.

Jeg tok på meg finstasen og ble med de andre jentene ut. Det gikk bra lenge. Det hjalp mye at det er noen flotte damer jeg var sammen med. Men - det kom mange flere folk enn jeg hadde trodd, så etterhvert sneik angsten seg inn og slo seg på magen. Men som sagt - det gikk bra lenge.

I kveld kommer poden hjem. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal plassere ham, nå, men det blir vel en råd. Han har jo bare noen uker perm før han skal mønstre på igjen. Det blir jo hyggelig å ha ham i distriktet, da. Kjenner jeg ham rett, så blir han mer ute og borte enn hjemme.

Halvdelen får kanskje jobb nå. Han vil jo gjerne prøve seg igjen i arbeidslivet, selv om kroppen ikke helt spiller på lag med ham. Så nå er han på jakt etter en bil som er litt mer driftssikker enn vår gamle "haug". Den står nemlig igjen. Jeg har ikke giddet å bry meg med bilen, for jeg bruker sykkelen og kommer meg fram der jeg vil med den. Men i den jobben Halvdelen kan få, er han avhengig av bil. Det dukker nok opp en mulighet. Han kan få prøve seg i jobben allerede til uka, og hvis han er fornøyd med jobben og bedriften er fornøyd med hvordan han gjør jobben, så får han jobben fast om en måned. Hurra!!!!

Så om en måned er vi kanskje to mennesker i full jobb igjen. Det nærmer seg normalitet, det!

Frøkna skal spille kamp i dag - det er cup-tid. I mange år har vi vært "fast inventar" på håndballbaner rundt omkring, samt vaffelstekere og dugnadsmannskap osv. Jeg trodde vi var ferdig med det nå, men den gang ei. Frøkna har fått kioskvakt samtidig som hun skal spille kamp, og gjett hvem som må overta vakta? Første vakta tar Halvdelen, den neste blir min. "Hurra". Vel - hva gjør man ikke for sine barn - uansett hvor store de blir.

Men i kveld skal jeg gjøre fint lite - hvis jeg ikke skal omorganisere huset en gang til, og lage soveplass til junior her hvor jeg har plassert dataen nå. Ulempen er at soveplassen blir rett utenfor badet, men han klarer sikkert å sove selv om vi går ut og inn der.

Får vel lage meg litt mat......

Skrevet

Oi, det er spennende tider i heimen, hører jeg! Blir en omstilling med begge i full jobb igjen, sikkert. Men som du sier selv: Tilnærmet normalitet. Kanskje en litt god følelse, også? Eller? Håper det går greit med jobben halvdelen skal prøve seg i, så det blir fast jobb på ham!

PC'en din lever en nomadetilværelse, forstår jeg! Men jeg tenker du koser deg litt også, når poden og frøkna kommer hjem? Og så blir det kanskje godt å bli alene igjen, etterhvert? Jeg vet ikke, har jo som du vet ikke kommet til det stadiet, ennå. Kommer vel min tid, også...

Det var bra at du gikk ut med jobben din, selv om jeg forstår du ikke ble helt til slutt. Tenker du var fornøyd med deg selv etterpå? Fint at du greide det!!! Forresten slår det meg at det virker til å være en grei arbeidsgiver du har! Det har jeg lagt merke til i mye av det du har skrevet tidligere, også. Stemmer det? Så slår det meg at han/de antagelig må være fornøyd med deg, ettersom du får mulighet til å tilrettelegge jobben såpass etter dine behov. Det får du ta til deg! Du har helt sikkert fortjent det! :wink:

Her har gemyttene roet seg noe etter en turbulent ettermiddag med oppdragelse av både mann og barn; men jeg er fortsatt irritert, sår og føler meg litt resignert. Fredagstrøtt også, sikkert. Takk for trøst, forresten! Har nå fått noen potetbåter inn i ovnen, og skåret opp biffstrimler, rød og grønn paprika, vårløk, hvitløk og sjalottlauk - klar for steking. Bernaisesausen skal bare varmes opp litt, så er det klart for biffsnadder i sauehuset. Eldstelammet er hos en kamerat og feirer 16 års dag, så det er "bare" oss 4 igjen hjemme i kveld. Har funnet meg en kald øl, og håper på å finne roen!

Ha en kjempefin fredagskveld, Bettie!

Klemmer fra sauen! :klem:

Skrevet

Heisann, Bettie. :)

Det er utrolig hyggelig å høre at "ting går fremover", som det heter. Ofte er det jo slik at medgang skaper trygghet og positivitet - noe som igjen blir et bra utgangspunt for ytterligere medgang. Ikke sant? Legge sten på sten, liksom.

Håper du får en kjempefin pinse! Godværet er bestilt (jeg sendte en fax opp "dit" i går ettermiddag), :kul: så nå er det bare å vente på at lørdagen skal komme.

Nå har jeg vært på plantemarked og gått berserk, så i morgen blir det rengjøring og pynting av verandaen min. Det skal bli bra, det. Så er planen rett og slett å sitte i sola med ei god bok og god drikke hele søndag og mandag.

Ah....! :-)

Skrevet

Søndag 30. mai

I dag har det vært sommer! Sol, sol og varme. Herlig!!!!!

Er bare bitte-litte-gran rød foran - og litt bak. Sola tok litt mer i dag enn jeg trodde, men pytt - lyserødt er da en kledelig farge.....

Vel-fru Vær, det er ikke lett å få tid på PC'n, men det er hyggelig å ha familien samlet her hjemme, da. Så om det er noen små ulemper, overlever jeg med dem. Akkurat nå er ingen hjemme, annet enn meg og to pusekatter. Poden er i byen for å treffe venner, og frøkna spiller håndballkamp. Halvdelen er publikum og jeg - jeg sitter her og nyter freden mend James Bond aldri dør.

Bertha - fint at du bestilte så bra vær. Setter vikrlig pris på at du har kontakter høyere oppe i systemet!

I går dro jeg til byen og fikk klippet meg. Skulle ha gjort det for en stund siden, men - Denne gangen var det heldigvis ikke så mange folk, så jeg ble sittende til det ble min tur. Nå ble det veldig kort og greit, men det gjør ikke noe, nå som det er sommer. Stakk innom å kjøpte meg litt farge også, så nå har jeg gått fra rødt til mørk fiolett.

Etterpå rufset jeg over huset, og sola stakk fram da jeg var ferdig, så da var det bare å grabbe ei bok og gå ut. Lillepusen til frøkna har vært ute på egen-labb flere ganger nå, og hun komme hjem igjen, så nå er det greit.

Og i dag - solseng og bok, hele familien samlet til middag. Og en lang time på badet for meg selv, med hårfarging, kremer og "full overhaling".

Det beste er, at jeg har ikke så veldig mange planer for morgendagen heller. Må lese litt fag, da, men det skal jeg klare - så legne sola skinner.

Og er jeg like heldig i morgen som jeg har vært i dag, så får jeg med meg store deler av konsertene på Månefestivalen. Lyden bærer godt over vannet, nemlig.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Ja, i dag har det vært sol og sommer, og jeg må sitte fremfor pc`n og jobbe med skolearbeid. :cry: Håper indelig at det fine været holder seg, for jeg vil også være ute i det fine været.

Men det er vel som de sier, en kan ikke få med seg alt. :cry:

Håper du får en strålende morgendag også, og da får du tenke på meg som må sitte her inne i det fine været. Spis gjerne en is for meg også :wink:

Skrevet

Mandag 31. mai

Stakkars madam. Klart jeg skal spise en ekstra is og sende noen inspirerende tanker til en eksamensforberedende madam.

Jeg er altså oppe, og det er alt for tidlig egentlig. Det ble litt lite søvn i natt, - våknet mange ganger i løpet av natta. Og så skulle Halvdelen og frøkna tidlig avgårde i dag. Halvdelen skulle ta kioskvakta for frøkna mens hun spiller kamp, og både kioskvakta og kampen startet tidlig. Så derfor ga vekkerklokkene fra seg noen hissige toner ved halv-sjutiden. Til å være fridag er det for tidlig. Våknet selvsagt jeg også da, men klarte å sove litt til.

Men sånn etterpåsøvn - det er ikke det samme. Drømmer så mye sprøtt. Så nå sitter jeg her en liten stund. Har allerede satt igang vaskemaskin nr. 2, og har hengt opp det som ble vasket i første runde. Etterpå skal jeg legge på plass litt rent og tørt tøy.

Og så er det ut i sola. Skal grave litt i jorda i dag, har jeg bestemt meg for, men må vente til skyggen kommer der jeg skal grave.

Poden har også forsvunnet. Han skal grille sammen med venner. Så da har pusekattene og jeg huset og hagen for oss selv. Bøllepusen er ikke fornøyd med at jeg sitter her. Demonstrativt har hun lagt seg oppå hendene mine, så det er litt vanskelig å skrive nå. Hun venter på mat, tror jeg. Får vel avslutte her og fore henne før hun blir sur.

Skrevet

Tirsdag 1. juni

Jeg er litt solbrent, jeg. På beina av alle steder. Pleier ikke bli solbrent der. Men - det er ikke så alt for ille, så det gir seg nok om en dag eller to.

I dag har jeg syklet laaangt. Først inn til byen på morgenen, og sykkel + meg på bussen et stykke utenfor byen. Deretter hele veien tilbake til jobb. Jeg var kjempevarm da jeg kom på jobb. Men jeg har både hånkle og skift med, så det ordner seg, og en engel hadde vært innom kontoret og satt på air-conditionen så det var svært behagelig jobbe temperatur der.

Nå har jeg sat ifra til alle på jobben at jeg er tilbake for fullt - i hvert fall tilbake i full jobb. Så får jeg se hvordan det går. Jeg holder nok til sommerferien i hvert fall.

I morgen skal jeg gjennom en prøvelse igjen. For første gang på lenge skal jeg lede et stort møte. Det blir spennende å se hvordan det går. jeg skal IKKE sykle til jobb i morgen, for det er et morgenmøte, og å lede et møte mens kroppen fortsatt er varm - det er ikke akkurat optimalt.

Dagen i dag ble heller hektisk, men - det er jo ikke noe nytt. Fikk unna et par "vente-saker", og en del småsaker som stadig dumper i min vei. Dagen ble også litt lenger enn jeg hadde tenkt meg, men det er heller ikke unormalt. Og da jeg kom hjem - kom jeg til et stille og forlatt hus. Lurer på hvor alle har gjort av seg? Det kan jo tenkes at ungdommen er på stranda - et ypperlig sted å være nå. De dukker nok opp en etter en etterhvert som klokka blir kvart på sulten.

Så når huset var tomt og hagen stille, tok jeg med meg avisa ut og nøt sola - bortsett fra på beina, og stillheten. Avisa fikk jeg lest i rykk og napp, for er det noe kattene ikke tåler, så er det at jeg sitter og leser avis. Om de ellers er opptatt med å jakte på fluer og andre kryp, kommer de med en gang jeg rasler i avisa - for DA skal det koses - gitt.

Men jeg lurer katteskinnene jeg - kan jo lese aviser på nettet - og da rasler det ikke!

Skrevet

Bare innom og ønsker deg en fin tirsdagskveld, Bettie!

Har fått litt farge, jeg også. Deilig! Nå er det flotte dager, får bare håpe de varer og at det kommer mange av dem!

Lykke til med møtet i morgen, det går helt sikkert kjempefint! :wink:

God klem! :klem:

Skrevet

Hei kjære deg,

Hvordan gikk morgenmøtet? Tenkte på deg!

Håper du får en bra helg, lag deg koselig stunder innimellom livets tak!

Varm klem fra lilja

Skrevet

Håper det gikk greit, jeg også, Bettie!

Ønsker deg en kjempefin helg, og håper du får slappet av og kost deg masse! Og så vil vi ha SOMMER!!! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...