Væren Skrevet 7. mai 2004 #321 Skrevet 7. mai 2004 Vi har visst alle vår møkkahaug å spa i. Og det må dessverre til for at vi skal komme oss videre i livet. Jeg håper og tror dine arkeologiske arbeider vil bære frukt, Bettie! Både på kort sikt og på litt lengre sikt. Så håper jeg at du får en kjempeflott helg og masse fint vær til å sole deg i! Klem til deg fra meg!
Gjest gjest1 Skrevet 8. mai 2004 #322 Skrevet 8. mai 2004 Lykke til med talen. Den blir nok kjempebra, for jeg tror du har masse humor, vidd og vishet og dele med deg av....
Bertha Skrevet 8. mai 2004 #323 Skrevet 8. mai 2004 Ønsker deg lykke til med talen, Bettie. Det er jo helt naturlig å være litt nervøs i sånne situasjoner, da de færreste av oss forholder oss til store forsamlinger til daglig. Ha en ellers fortreffelig helg! :-)
Bettie Skrevet 10. mai 2004 Forfatter #324 Skrevet 10. mai 2004 Mandag 10. mai Jeg er helt overbevist om at det er langt flere mandager enn fredager i året! Rekker nesten ikke å registrere at det er fredag - før det er mandag igjen - og mandager kan være laaaange. Takk for oppmuntringer, Væren, mysan og Bertha. Jo - jeg holdt talen, og den falt i smak - også hos konfirmanten. Har for lenge siden bestemt meg for at den type taler IKKE skal inneholde mer eller mindre pinlige historier om konfirmanten. De kan ikke fordra det. Egentlig er jeg ikke redd for å stå i forsamlinger og snakke. Det er en del av jobben min, både å lede møter og legge fram saker - også i store forsamlinger, og det er noe jeg er ganske god på. Men ikke nå. Nå vegrer jeg meg for å være i sentrum for oppmerksomhet, og får hjertebank bare jeg tenker på det. Jeg holdt meg godt fast i stolen lenge før jeg det var min tur til å tale, og jeg ble engstelig da jeg så at jeg var plassert slik at "fluktmulighetene" var minimale. Hadde det vanskelig en stund, men klarte å sitte pent til bords, og klarte å holde talen. jeg vil jo gjerne gjenerobre den arenaen, for jeg kan ikke si at jeg er tilbake i full jobb før jeg mestrer dette igjen. Får bare øve videre, tenker jeg. I går flyttet frøkna midlertidig hjem. Så jeg flyttet saker og ting ut av "kontoret". Jeg var overrasket over hvor mye jeg hadde greid å stable inne på det lille kottet av et rom. 6kvm er det, og der inne hadde jeg to bokhyller, et skap, PC-bord, kontorstol + masse hobbysaker. Tror jeg må ha brukt skohorn for å få alt på plass. Og det var jo så innmari varmt i går. Først måtte jeg montere ned PC'n og demontere bordet. Så var det ut med alle bøker og flytte bokhylla. For å få plass til den, måtte jeg flytte diverse møbler som sto i mellomgangen - som nå er blitt kontor. Noe har fått plass i vinterhaven. Skapet måtte ut, og da flyttet jeg det på badet, og flyttet kurvene til hånklær inn på rommet frøkna skal ha. Og det jeg ikke vet hvor jeg skal ha - det har jeg satt på soverommet, så en regnværsdag skal jeg rydde der. Men jeg fikk nå hvertfall ryddet litt, og frøkna har seng, hylle og PC på rommet "sitt". I dag har jeg også vært aktiv - sykla til jobben. Ble ganske varm, da, men det er fin og gratis trening. Snart nå skal jeg skrive ferdig oppgaven jeg skal levere onsdag, så her går det unna om dagen. Men nå vil Bøllepusen ha kos, så jeg får føye henne litt.
Væren Skrevet 10. mai 2004 #325 Skrevet 10. mai 2004 Heisann, Bettie, og takk for hyggelig besøk i sauehuset! Så frøkna har flyttet hjem igjen for en periode. Sikkert godt for henne, det! Hvordan er det for mødre å få døtrene hjem igjen etter at de har vært borte? Den epoken har jeg ikke kommet til i mitt liv, ennå, men jeg har venner som har vært gjennom noen "flytte" og "flytte hjem igjen" faser... Her er det fint vær i dag, men mye vind. Masse tåke på morgenen. Men vi hadde en flott dag med ungene i barnehagen, vi var på tur og smurte mat ute. Så jeg var ute fra kl. 10.30 - 16.30. Kan ikke klage på lønna på sånne dager! Nå har jeg kjørt mellomste lammet på speideren, og etter mye om og men fant vi fram til riktig møtested. De skulle ut til sjøen og grille i dag, morsomt, ettersom vi bor 5 minutter å gå fra der de pleier å være da. Så vi kjørte 4 km hver vei bomtur, bare for å få beskjed om at vi skulle "hjem" igjen. Så jeg fikk levert poden, og så bar det hjem til fryseboksen for å hente pølser og pølsebrød og brus... Sånn er det når man "skulker" en gang, man går ofte glipp av viktig informasjon! Men nå har roen senket seg her, og han kan jo gå hjem igjen uten å bli hentet! Det betyr et lite "friminutt" for hu mor! Ha en fin, ny uke, Bettie!
Bettie Skrevet 11. mai 2004 Forfatter #326 Skrevet 11. mai 2004 Tirsdag 11.mai Brrrr det er kaldt i dag. Bare ti små grader. Det er utrolig hvor fort jeg vender meg til at det er varmt og sommelig. Hadde glemt at det var mai - og dermed fare for nattefrost i indre strøk. Jeg vil ha sommeren tilbake - NÅ! Der er rart, fru Vær, å få frøkna hjem igjen. Hun har vært borteboer i nesten et år, og har lagt seg til en del egne og "sære" vaner. Og jeg har vært uten hjemmeboende barn i nesten et år - og har nok lagt meg til en del vaner, jeg også - men de er nå ikke sære, da. Det vanskeligste er ballansen mellom å bry seg og bry seg om. Den er lettere med litt avstand. Nå skal hun bare bo her et par måneder til leiligheten hun skal overta blir ledig. Det overlever nok både hun og vi. Ellers er jeg lettere sur på et telefonselskap som har sørget for å koble meg vekk fra mitt abonnement og over til seg. Og det uten at jeg har undertegnet et eneste papir. Har ikke en gang snakket med dem. Frekke folk! Jeg vil selv velge hvilket selskap jeg skal benytte - nemlig! Har fått kobelt meg tilbake, da, men makan!!!!! I går fikk jeg en trist beskjed. En tidligere kollega døde helt uventet og brått. Ikke i ulykke, men hjemme i sin egen seng. Dagen før hadde hun vært på jobb som vanlig, og ikke vært dårlig på noen måte - og så bare dør hun. Det ga meg en støkk, for hun var jo ikke gammel. Dessverre kan jeg ikke gå i begravelsen. Jeg fikser ikke være sammen med så mange mennesker nå. Men jeg skal skrive et brev og sende en blomst hjem til familien. Selv har jeg vært overmåte sprek i dag. Skulle på et møte utenfor byen, og bilen har funnet det for godt å stoppe igjen. Så jeg syklet halvveis, og tok bussen resten av veien. men da jeg skulle tilbake og på jobb, var det såpass lenge å vente på bussen inn til byen at jeg fant ut at jeg kunne begynne å sykle, og heller hoppe på etterhvert. Men jeg kom helt inn til byen før bussen kom. Og da var det ventetid før bussen gikk til jobben. Syklet likegodt videre. Så morgentrimmen ble en times sykkeltur. Ble egentlig overrasket over at jeg ikke brukte lengre tid, for jeg er ikke akkurat i knallform etter vinteren. Denne uka skal jeg til tannlegen igjen. Og jeg har to mål. Jeg skal gå alene og jeg skal begynne behandlingen (ta et hull). Får se om jeg klarer det, da. Det ligger jo et lite press i å "annonsere" målene her, da, selv om jeg er forholdsvis anonym. Men det er greit med et lite press for å komme videre. Og jeg har kommet et lite stykke videre når det gjelder å finne ut hva "fobien" for møter dreier seg om. Det handler egentlig ikke om møter, men om å være i en stor menneskemasse. Mange mennesker rundt meg - da slår angsten kloa i meg. Så 17. mai i byen, noe jeg synes er hyggelig, det er ikke akkurat tingen for meg i år. Jeg har funnet ut at hvis jeg kunne ønske på øverste hylle, er det ikke penger eller ting som står øverst på lista. Det jeg ønsker meg mest av alt, det er noen rimelig problemfrie dager. Noen dager hvor jeg ikke behøvde å ta ansvar for noe som helst, for de gikk av seg selv. Noen dager da hverken jeg eller andre forventet noe som helst av meg. Noen dager hvor jeg ikke behøvde å legge strategier for å komme helskinnet gjennom dagen. Det hadde vært godt, det.
Væren Skrevet 11. mai 2004 #327 Skrevet 11. mai 2004 Jeg ønsker av hele mitt hjerte at du kunne få noen sånne dager, Bettie! :dagensrose:
Bettie Skrevet 12. mai 2004 Forfatter #328 Skrevet 12. mai 2004 Onsdag 12. mai Takk - Væren. Nå sitter jeg her og er en smule stolt av meg selv. Var hos tannlegen i dag. Jeg dro alene denne gangen. Dro selvsagt veldig mye for tidlig ut, for jeg turte ikke vente hjemme alene. Da kunne jeg ha latt være å dra. Så jeg vandret litt rundt i byen til det var time. Og jeg satt meg i stolen uten å stå og holde meg fast i veggen først. Men tårene - de trillet en stund. Jeg har fått reparert et hull! Ville ikke ha bedøvelse, for jeg er ikke så redd for at det skal gjøre vondt. Ikke et lite hull i hvert fall. Skal ta det opp til vurdering etterhvert når mer omfattende arbeider skal gjøres. Tannlegen er veldig flink til å fortelle hva han gjør hele tiden, men jeg kan ikke si at jeg oppfattet så mye av det han sa. Jeg satt musestille i stolen og tenkte: Pust inn, pust ut - hele tiden. Samtidig holdt jeg meg godt fast i meg selv. Vi hadde avtalt at hvis jeg trengte en pause, skulle jeg bare gi et lite tegn, men jeg ville bare bli ferdig så jeg kunne komme meg ut igjen. Jeg er altså nesten like redd, men jeg klarer i større grad å kontrollere redselen, så det er vel det som kan være framskrittet - nå. Etter tannlegetimen har jeg ikke hatt overskudd til å gjøre noe fornuftig. Er sliten rett og slett. Æsj - nå sier værmeldingen at det er uttrygt for regnbyger i morgen også. jeg vil ha sol, jeg - for det er så kjedelig å sykle i regnvær. Får kanskje investere i nytt regntøy. Nei - jeg får vel gjøre noe fornufti8g i dag. Vaske litt klær, kanskje.
Gjest Malama Skrevet 12. mai 2004 #329 Skrevet 12. mai 2004 Gratulerer, du er flink! Det å gjennomføre dette, selv om du sier du er like redd, det viser at du er modig, og flink.
Væren Skrevet 12. mai 2004 #330 Skrevet 12. mai 2004 Så flott, Bettie! Gratulerer! Det var litt av et fremskritt!!! Håper du får fint vær i morgen!
Fredslilja Skrevet 14. mai 2004 #331 Skrevet 14. mai 2004 Lest ditt siste innlegg vakre Bettie, og du er kjempeflink!! Du har jo tatt noen kjempesteg! Belønn degselv for dette! Håper du får en god helg og en bra 17 mai! Det fortjener du! Varm klem
Bettie Skrevet 14. mai 2004 Forfatter #332 Skrevet 14. mai 2004 Fredag 14. mai Kjære Malama, Væren og Fredslilja. Takk for at dere gir meg positive tilbakemeldinger. Neimen om jeg vet om jeg er modig, men jeg kan jo ikke la fobier og angst ta helt styringa i livet mitt, så dt jeg gjør ser jeg vel egentlig som en dyd av nødvendighet. I går og i dag har det blåst. Jeg har vært heldig med været så langt for jeg har syklet i oppholdsvær. Men i går og i dag har det blåst. Og det har vært motvind uansett hvilken vei jeg har syklet. Men så lenge jeg ikke blir våt, skal jeg ikke klage så veldig. Klaget litt i går, da, for da måtte jeg finne fram vanter. Det var bare et par grader da jeg sto opp. Det er for kaldt, altså. I dag har jeg hatt pusen til frøkna ute en tur. Tok henne i bånd, for jeg hadde ikke lyst til å krabbe under vinerhagen for å få tak i en skremt katt. Det har jeg gjort før, og det holder. Pusen var slett ikke sikker om det var noe stas å være ute. Det var gress som kilte henne på labbene, og vind som blåste i pelsen. Insektene var morsomme, da. Tror det er første turen ut på egen labb denne pusen har hatt. Men etter nesten en time ute, begynte hun å synes det var ok, og krabbet over og under hagemøbler og busker. Så det ble trim på mor likevel - måtte få løs båndet. På jobben har det vært to hektiske dager. Mange saker - og noen møter. Jeg prøver å unngå de store møtene enda, men har vært med på noen av de mindre møtene. Noen ganger går det greit, andre ganger går det ikke i det heletatt. Måtte ta et møte på sparket i dag. Det var ingen andre som kunne ta det, så jeg måtte. Det var ikke godt. Jeg gjennomførte møtet, og jeg tror ikke noen oppdaget at jeg sleit, men jeg var utslitt etterpå. For å si det sånn - jeg sørget for at møtet ble så kort som det kunne bli. I morgen skal vi ha gjester, så jeg får ta huset et rufs - og bake ei kake. Vi skal ha gjester 17.mai også, til en ettermiddagsgrill. lager litt gele også, for det kommer en del unger også. Kan bli hyggelig det. Skal jo se på barnetoget, da. Har jo ikke unger som skal gå i tog lenger, men jeg må ha det med meg. Regner med at jeg ikke blir stående alene for å se unger og flagg og korps og det hele.....
Gjest gjesta Skrevet 14. mai 2004 #333 Skrevet 14. mai 2004 Heisann Bettie=) Et hull mindre - og et laaaaangt steg fremover. Det er rette veien vet du Husk å se det positive, jeg tror i grunnen du klarer det, men sier det likevell; husk alt det du mestrer. Du skriver og holder tale, du er en ressurs for barna dine, du skriver brev og sender blomster til en familie i sorg, du er sterkere enn frykten din, du bruker kroppen din og enda har du overskudd til å stelle i stand selskap! :dagensrose: Denne er til deg. fra Mie.
Bertha Skrevet 14. mai 2004 #334 Skrevet 14. mai 2004 Heisann! Stikker innom meg ønske om en god helg, Bettie. :-) Det er forresten lurt at du har pusen i bånd når du lufter den. Vet du hva? Noen venner av meg hadde en pus en gang som jaget bikkjene. Den hadde fast plass på verandagelenderet, med god utsikt over veien som gikk forbi. Og nåde den vofsen som våget seg i nærheten... En periode ble det ofte observert en hund i fullt firsprang med en eier på slep og hele gata full av matvarer...
Bettie Skrevet 15. mai 2004 Forfatter #335 Skrevet 15. mai 2004 Lørdag 15. mai Sånn - da er huset reint og ryddig, en maskin med skittentøy ferdig vakset og en ny på gang. Skrubba og rein er jeg sjøl også, så nå kan bare helga komme. Takk for hilsen. mie. Jo jeg prøver å ta tak i det positive, men klarer det ikke alltid, da. Sånn pus har ikke jeg, Bertha. Bøllepusen lever så langt fra opp til navnet sitt. Kommer det en fremmed katt inn på hennes område. roper hun på oss, slik at vi skal komme ut og orden opp. Når inntrengeren er på flukt, blir hun kjempemodig igjen og setter etter - et lite stykke - før hun spankulerer hjem med hevet hale og hode. Lillepusen har vært ute i dag også, og jeg måtte redde den ut av en plankehaug. Det var lett å komme inn, men pusen klarte ikke finne veien ut igjen. Etter at jeg hadde reddet henne, holdt hun seg mye nærmere stolen min. Nå sover hun,m helt utslitt, inne på badet.
Gjest Trulselinemor Skrevet 16. mai 2004 #336 Skrevet 16. mai 2004 JEG VIL ØNSKE DEG EN KJEMPE FIN 17 MAI. KOS DEG!
Gjest gjest1 Skrevet 17. mai 2004 #337 Skrevet 17. mai 2004 Jeg tror ikke jeg vet noen som er så modig som du, Bettie! Modig er å gjøre de tingene man ikke tør, vet du - og det gjør jo du hele tiden!! Du er så usannylig sterk, for du gjør jo alt og er så ressurssterk selv om du sloss med deg selv på innsiden! Jeg begriper ikke hvordan du får det til.... Kjempeklem til deg, og så håper jeg du får en virkelig fin 17.mai!
Bettie Skrevet 18. mai 2004 Forfatter #338 Skrevet 18. mai 2004 Tirsdag 18. mai Takk for hilsen, Trulselinemor. Og takk til deg også, mysan. Det er ikke så lett å føle seg modig når magen er som en geleklump. Nå er 17. mai unnagjort. Det ble en ganske bra dag, det. Startet med kaffe i morgenkåpa, og tittet ut av stuevinduet på barnetoget som gikk forbi her. Etterpå kjørte vi til byen for å se barnetoget i sentrum. Det var veldig mange mennesker i byen, så jeg kjente panikken lå like under huden. Men jeg fant en plass der jeg bare kunne gå to skritt bakover, så hadde jeg klar banre og rom rundt meg, så jeg sto og så toget. Det var ganske kraftig vind, så jeg ble litt kald selv om det var sol. Etterpå tok vi oss en kaffe og en kakebit før vi dro hjem. Der kunne jeg sitte ute en stund i le uten å fryse. Men selv om vi grillet, ble det til at vi spiste inne. Våre gjester hadde med seg tre barn - som alle var preget av at det hadde vært en laaang dag. To av dem sovnet på sofaen. Så det var i grunnen en ganske grei dag. I dag har det vært svært hektisk på jobben. Det er en sånn periode nå. Og det har blåst i dag også. Merker det når jeg sykler. Men det begynner å hjelpe på formen. I dag syklet jeg opp en bakke jeg har gått opp til nå, og jeg bruker litt tyngre gear. Blir litt oppmuntret av det, da. Og så er det jobb i morgen. Det kommer til å bli hektisk det også, men så tar jeg fri resten av uka. Det ser jeg fram til!
Væren Skrevet 19. mai 2004 #340 Skrevet 19. mai 2004 ...og her kommer sauen til deg med onsdagsklem, klapp og kos!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå