Gå til innhold

Tolkningssak 2


Steinar40

Anbefalte innlegg

Ja, men jeg velger altså heller å la henne bestemme seg selv, eller ikke bestemme seg selv. Dermed blir alt sammen hennes valg (ikke-valg) og ansvar.

Jeg trenger dermed ikke å angre på noe ettersom det var hennes valg.

Du vil angre på at du brukte så mye av livet ditt på ingenting. Så vil du huske alle som sa det til deg i denne tråden, og tenke at du var en idiot som var for stolt til å ta imot et velmenende råd. Så slapp du å kaste bort så mye tid (og penger) og følelser på ei som ikke var verdt det.

Så greit nok, du slipper den dårlige samvittigheten fordi du bestemte deg uavhengig av henne. Men så får du alt det jeg skrev over i stedet.

Den dårlige samvittigheten går over... men du får ikke hverken dagene, livet ditt, eller pengene dine tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klaske:

Neineinei. Det er ikke snakk om å sette inn noe press. Det er kun snakk om å innse at livet ditt er i ferd med å fly forbi deg, og avslutte alt angående denne dama. Slett henne fra telefonen, slett e-posten hennes. Glem alle tanker, drømmer og håp du hadde om henne, og se sorgen strakt inn i øynene. Så går du utenfor døren og treffer noen nye folk, og får noen nye impulser.

Og sender hun en ny, tårevåt melding om at bilen hennes snart blir avskiltet pga manglende forsikring, så skal du le høyt, og kjenne hvor deilig det er å bestemme over sitt eget liv - og bare slette meldingen hennes.

Jeg lover deg at det vil føles deilig. Omtrent som å vinne noe!

Det er nok ikke akkurat sånn jeg kommer til å føle det.

Men jeg kommer til å gjennomføre det allikevel hvis ingenting bedrer seg.

Sender hun meg en ny melding så blir mitt svar bare det at dette var siste gangen jeg svarte henne før hun gir meg beskjed om at hun skal til å reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der begikk du den andre, og kanskje mest alvorlige (for din egen del), feilen i denne saken.

I tillegg burde alarmklokkene ha ringt høyt når du må hjelpe henne økonomisk i en separasjonsperiode. for det skal ikke være nødvendig, og du burde heller ikke være interessert i en dame med så elendig økonomisk integritet.

Nei, hun har stort sett bare greie på å bruke opp pengene ser det ut til.

Dette var forsåvidt også en overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Jeg trenger dermed ikke å angre på noe ettersom det var hennes valg.

Jo, Steinar. For da angrer du jo på all tiden og pengene som har forsvunnet, uten at du har fått noe igjen for det. Og: Dess snarere DU SELV begynner å ta ansvar for eget liv og egen lykke, og kutter henne ut totalt, på alle mulige måter, dess mer begrenser du skaden.

Go, Steinar! Kom igjen! :duskedame:

Endret av Ludovie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender hun meg en ny melding så blir mitt svar bare det at dette var siste gangen jeg svarte henne før hun gir meg beskjed om at hun skal til å reise.

Det har du skrevet til henne før. Hvordan skal du forvente at hun skal høre på hva du sier når du aldri holder noe av det? Hvor mange ganger skal du skrive til henne at dette er siste gangen du skriver til henne?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil angre på at du brukte så mye av livet ditt på ingenting. Så vil du huske alle som sa det til deg i denne tråden, og tenke at du var en idiot som var for stolt til å ta imot et velmenende råd. Så slapp du å kaste bort så mye tid (og penger) og følelser på ei som ikke var verdt det.

Så greit nok, du slipper den dårlige samvittigheten fordi du bestemte deg uavhengig av henne. Men så får du alt det jeg skrev over i stedet.

Den dårlige samvittigheten går over... men du får ikke hverken dagene, livet ditt, eller pengene dine tilbake.

Det er mye man kan angre på hvis man vil.

Men jeg tenker sånn at jeg får heller bare avskrive hele henne, all tiden og alle pengene. Sånn har jeg faktisk tenkt lenge.

Så der er jeg mentalt forberedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har du skrevet til henne før. Hvordan skal du forvente at hun skal høre på hva du sier når du aldri holder noe av det? Hvor mange ganger skal du skrive til henne at dette er siste gangen du skriver til henne?

Jeg skal skrive det EN siste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte deg om du ser på egne feil også. Antok altså ingenting.

Det forholdet du har skrevet mest om er jo med han homofile mannen som i tillegg behandlet deg dårlig etter hva jeg husker.

Hvis ikke det da var en annen mann.

Hva mener du da er min feil i det forholdet du refererer til? Det lurer jeg veldig på. Siden det er så viktig for deg å påpeke dette? Og å påpeke at jeg er blind for egne feil. Er det fordi du er sånn selv?

Dette er ett forhold, ja. Som jeg har fått enormt mye erfaring fra, og som også gjør at jeg vet hvordan et forhold er når det IKKE fungerer. Ved å vite det,vet jeg hvordan forhold som fungerer er også.

Dette forholdet er det eneste jeg har snakket særlig om på forumet, fordi det er rimelig rart, var tøft og vanskelig. Jeg vet også at jeg kan hjelpe mange gjennom mine erfaringer. Derfor deler jeg om den biten av livet mitt.

Det er ikke allikevel ikke sikkert man ønsker å opplyse på åpent forum om hvorfor velfungerende forhold tar slutt. Du vil jo ikke engang opplyse om du har vært i et velfungerende forhold.

Endret av KateW
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke eksen den eneste mannen jeg har vært sammen med da, men han er den eneste som har vært utro mot meg.

Aha, men da er du sånn seriemonogamist, og kan ikke noe om velfungerende forhold!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du da er min feil i det forholdet du refererer til? Det lurer jeg veldig på. Siden det er så viktig for deg å påpeke dette? Og å påpeke at jeg er blind for egne feil. Er det fordi du er sånn selv?

Dette er ett forhold, ja. Som jeg har fått enormt mye erfaring fra, og som også gjør at jeg vet hvordan et forhold er når det IKKE fungerer. Ved å vite det vet, jeg hvordan forhold som fungerer er også.

Dette forholdet er det eneste jeg har snakket særlig om på forumet, fordi det er rimelig rart, var tøft og vanskelig. Jeg vet også at jeg kan hjelpe mange gjennom mine erfaringer. Derfor deler jeg om den biten av livet mitt.

Det er ikke allikevel ikke sikkert man ønsker å opplyse på åpent forum om hvorfor velfungerende forhold tar slutt. Du vil jo ikke engang opplyse om du har vært i et velfungerende forhold.

Din feil? Tja. At du ikke er en mann? Skam deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit nok, du slipper den dårlige samvittigheten fordi du bestemte deg uavhengig av henne. Men så får du alt det jeg skrev over i stedet.

Det dreier seg forøvrig ikke først og fremst om dårlig samvittighet.

Enda viktigere er at man ikke føler noen god grunn til å angre på valget sitt senere.

Noe jeg da altså slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Tror absolutt at du bør slå opp ordet velfungerende i ordboka di.

Velfungerende finnes ikke. Det må da deles i sine bestandeler:

funge're

v2 (fra lat.)

III vel

adv (trykktungt i bet. 1—5, trykklett i bet. 6—8; norr vel, trol besl med vilje)

1 godt, bra stå v- til / komme v- med / føle seg v- / v- møtt! / v- bekomme!, se *bekomme / gjøre v- mot noen / være v- og bra

2 nøye, grundig se v- etter / tenke seg v- om

3 rikelig, fullt ut lønnen var v- fortjent / v- hundre deltakere litt over hundre / 50 kg og v- så det / talen var v- lang i lengste laget / vente både v- og lenge / så v- som like fullt som

4 riktignok, rett nok v- er det vanskelig, men ikke umulig

5 som konstatering, oppsummering: v-, har du mer å si? / ja v-, som du vil / v-, så sier vi det slik / hva er det dere har som de andre mangler? Entusiasme, v-!

6 for å uttrykke noe som synes opplagt: *da (3) det ser du v-! / hva er v- bedre enn at ...

7 for å uttrykke det sannsynlige: nok, trolig, ventelig det blir v- til at vi reiser / slikt kan v- skje / de greier det v-

8 om noe en ønsker bekreftet, klarlagt: du er v- ikke syk? / du kommer v- i kveld? / i utrop: det kan da v- aldri være dyrlegen!

Det er litt unyansert å si at det var et velfungerende forhold, men det gikk dessverre over eller vi måtte ende de. Det var nemlig velfungerende på et plan, mens det ikke var felfungerende på et eller mange andre plan.

F.eks. kan et forhold omtales som velfungerende i den forstand at økonomien er på stell, foreldrenes rolle overfor barna fungerer flott og dette paret krangler aldri slik at barn eller andre hører det - for det alle vet kan det være at de ALDRI krangler. Men seksuelt eller følelsesmessig kan det ha vært dødt lenge.

Jeg ville aldri avsluttet et forhold som var velfungerende på alle plan, og tillat meg å si at jeg tviler på at KateW ville gjort tilsvarende. Noe manglet, selv om mye fungerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Så du vil påstå at dersom partneren dør, så har man ikke opplevd et velfungerende forhold? Skam deg, Steinar!

Og dette er selvsagt også et poeng når det gjelder velfungerende forhold som tar slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du da er min feil i det forholdet du refererer til? Det lurer jeg veldig på. Siden det er så viktig for deg å påpeke dette? Og å påpeke at jeg er blind for egne feil. Er det fordi du er sånn selv?

Nei, jeg er ikke blind for egne feil.

Men det er mange som er blinde for egne feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ludovie

Enda viktigere er at man ikke føler noen god grunn til å angre på valget sitt senere.

Steinar: Beklager å måtte si det, men du har ikke noe valg her. Hun vil ikke ha deg. Trist, men sant.

Du har imidlertid et valg når det gjelder hvor mye tid og penger du vil fortsette å sløse bort på henne. Og det eneste fornuftige her, er selvfølgelig å kutte henne ut totalt, rette opp ryggen, slikke sårene, og gå videre i livet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan du tro at hun plutselig skal si at hun er på vei til deg når hun ikke engang vil ha en samtale med deg over telefon/nett?

Hvorfor må hun absolutt flytte til deg? Jeg synes hun har tatt et fornuftig valg. Hun river ikke barna vekk fra livene sine kun på grunn av en ny mann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke blind for egne feil.

Men det er mange som er blinde for egne feil.

Mhm, og hva med resten av det jeg skrev? Hvorfor kan man ikke et forhold som tar slutt ha vært velfungerende?

OG, har DU vært i et velfungerende forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...