Gå til innhold

Tolkningssak 2


Steinar40

Anbefalte innlegg

Enig med deg, Blondie65. Dette er faktisk mobbing, og jeg har vært en del av det, selv om jeg ikke har slengt rundt meg med diagnoser.

Steinar, jeg skal rose deg for en ting. Du er flink til å ikke la deg hisse opp og at du gidder å svare på 178 sider med innlegg der alle er uenig med deg på en forholdsvis saklig måte. Det skal du ha.

Du er ikke veldig reflektert, det vil jeg fortsatt hevde, selv om det ikke er pent sagt. Men jeg føler alle dine innlegg gjennomsyres av dette. Samtidig skjønner jeg jo at du har blitt litt "blind", da dette forholdet er noe du virkelig ønsker å etablere.

Men jeg synes du skal ta til deg rådene våre, selv om ikke vi "går i dine sko". Dette forholdet er allerede dødfødt, dere har ingen grunnmur av respekt, kjærlighet, felles mål, lidenskap og god kommunikasjon å bygge noe på. Tro meg når jeg sier at det er vanskelig å være samboer. Tro meg også når jeg sier at å få hennes barn inn i huset vil være en voldsom utfordring for dere alle sammen, som kan få store følger, særlig for barna.

Gå videre nå! Vær stolt og sterk - glem henne!

Jeg gjør ikke en dritt uten at hun og jeg får diskutert igjennom hele denne situasjonen ansikt-til-ansikt.

Og vil hun ikke det så er hun allerede historie, som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Håpløs

Det er akkurat dette jeg holder på med nå. Selv om ikke du klarer å fatte det.

Hvis du skal komme til bunns i saken må du snu alle stener, ofte er løsningen rett foran nesa på deg, eller kanskje til og med inni deg selv! Du må åpne opp for muligheten til at problemet og feilen ligger hos deg, og ikke hos alle andre! Oppsøk profesjonell hjelp. Dersom du sender meg PM kan jeg til og med anbefale deg et sted å starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker ikke om HVER GANG. Klarer DU å fatte det?

Jeg går i meg selv, ja. Gjør du?

Og for å gjenta, det velfungerende forholdet gikk ikke over grunnet noens FEIL. Det er poenget mitt. Det er ikke alltid det er krise eller feil, og forholdet kan fortsatt ha vært velfungerende.

Tror absolutt at du bør slå opp ordet velfungerende i ordboka di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror absolutt at du bør slå opp ordet velfungerende i ordboka di.

Det er da bedre å prøve og feile litt og ha en fin tid mens man er i forholdet enn å sitte på gjerdet hele livet og vente på et luftslott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror absolutt at du bør slå opp ordet velfungerende i ordboka di.

Man kan ha et langvarig og velfungerende forhold, selv om det tar slutt. Det kan være grunner til dette som ikke har med kjærligheten man har for hverandre å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal komme til bunns i saken må du snu alle stener, ofte er løsningen rett foran nesa på deg, eller kanskje til og med inni deg selv! Du må åpne opp for muligheten til at problemet og feilen ligger hos deg, og ikke hos alle andre! Oppsøk profesjonell hjelp. Dersom du sender meg PM kan jeg til og med anbefale deg et sted å starte.

Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke er feilfri.

Men i denne saken er hovedproblemet at HUN IKKE KLARER/VIL kommunisere.

Hjelper det da noe at jeg oppsøker profesjonell hjelp?

Det burde da hun gjøre.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Passing by

Du skriver altså at den partneren du velger ikke trenger å endre seg for å passe til deg.

Dette er jo bare ren bullshit! En (romantisk) drøm som ikke har noe som helst med virkeligheten å gjøre.

Og da lurer jeg helt klart på hvilken verden du egentlig lever i.

Både du og din partner MÅ faktisk endre oppførsel for å klare å tilpasse dere hverandre. INGEN er så like at det ikke er nødvendig.

Hør hva Airi sier, vi tilpasser oss hverandre. Men det damen din må gjøre er å endre hele seg og det er ikke tilpassing, for på det området må også du gjøre en jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ha et langvarig og velfungerende forhold, selv om det tar slutt. Det kan være grunner til dette som ikke har med kjærligheten man har for hverandre å gjøre.

Sikkert nok, men da er det ikke et velfungerende forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør hva Airi sier, vi tilpasser oss hverandre. Men det damen din må gjøre er å endre hele seg og det er ikke tilpassing, for på det området må også du gjøre en jobb.

Jeg har som sagt aldri krevd eller ment at hun skal endre hele seg.

Hvordan du/dere har klart å få det til dette kan dere bare vite selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke er feilfri.

Men i denne saken er hovedproblemet at HUN IKKE VIL kommunisere.

Hjelper det da noe at jeg oppsøker profesjonell hjelp?

Det burde da hun gjøre.

Problemet er at DU nekter å slutte å håpe. Du klamrer deg til en illusjon og en drøm som aldri kommer til å gå i oppfyllelse. DU klamrer deg til dette luftslotte som en tråring klamrer seg til suttekluten sin! DERFOR skal du oppsøke hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at DU nekter å slutte å håpe. Du klamrer deg til en illusjon og en drøm som aldri kommer til å gå i oppfyllelse. DU klamrer deg til dette luftslotte som en tråring klamrer seg til suttekluten sin! DERFOR skal du oppsøke hjelp!

Det er ikke nødvendig.

Jeg kommer til å avslutte dette så snart jeg "ser" at hun har "tatt" sitt valg.

Om så det bare blir et passivt valg. Altså at jeg ikke hører ifra henne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendig.

Jeg kommer til å avslutte dette så snart jeg "ser" at hun har "tatt" sitt valg.

Om så det bare blir et passivt valg. Altså at jeg ikke hører ifra henne igjen.

Hun har tatt både et passivt og et aktivt valg. Den eneste som ikke ser dette er deg. DERFOR skal du oppsøke hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

Problemet hennes er altså bare at hun fortsatt ikke er "fri".

Hun er så fri som hun ønsker å være. Har hun undertegnet på separasjonspapirene? Eller har hun bare flyttet ut i form av at hun og mannen skal ha en pause og så separere seg når det er avklart at de ikke vil leve sammen lenger?

Alle her ønsker deg en dame som er bra nok i utgangspunktet, ikke en dame som utnytter deg og som lurer deg med ord for å få deg til vente lenger på henne sånn at hun kan få penger. Vi ønsker bare å få deg til å innse det samme som oss, basert på den informasjonen du har gitt oss og det er at du bør droppe denne damen og finne deg en dame som er verdt stødigheten din.

Jeg har levd lenge i et forhold, så viste det seg at han var utro. Jeg ble knust men vi valgte å jobbe med forholdet og gjøre det bedre for han sa at han var glad i meg og at det kun var et feilgrep med den andre. Jeg var skeptisk men valgte å gi han en sjanse for jeg tror på å gi folk en sjanse til og jeg var jo glad i han, og det gikk bra en stund men så var han jaggu utro igjen. Og de samme ordene kom, det er jo deg jeg er glad i, den andre betyr ingenting og det var et feilgrep. Da innså jeg at ordene hans betydde ingenting for handlingene hans viste meg noe helt annet, nemlig at han kun hadde seg selv i tankene. Han flyttet ut, vi ble separert og jeg kjøpte han ut og vi ble skilt da separasjonstiden var ute. Det var ikke så veldig vanskelig sånn praktis sett, følelsesmessig noe helt annet så klart. Men det gikk over det også og jeg har et fint liv som singel. Moralen er, se på handlingene og ikke bare hør på ordene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har tatt både et passivt og et aktivt valg. Den eneste som ikke ser dette er deg. DERFOR skal du oppsøke hjelp!

Og hennes passive valg er da ifølge deg?

Og det aktive?

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hennes passive valg er da ifølge deg?

Og det aktive?

Aktive valg: Utnytte deg for å få penger.

Passive: Hun bryr seg ikke om deg og tar derfor aldri kontakt me deg utenom når hun vil ha penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

Jeg har som sagt aldri krevd eller ment at hun skal endre hele seg.

Hvordan du/dere har klart å få det til dette kan dere bare vite selv.

Vi har lest det ut fra alt det du har skrevet her inne, du klarer ikke å komme med noe mer positivt enn at hun er huslig og at hun må endre innstilling og oppførsel for at du skal bli fornøyd. Og en persons innstilling og oppførsel er faktisk en del av peronsligheten hennes og da må hun endre seg selv. Du sier at hun ikke er bra nok ennå, at hun må endre seg for at hun skal bli bra nok. Jeg kan ikke fatte at noen vil ha noen som ikke er bra nok i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Passing by

Det er ikke nødvendig.

Jeg kommer til å avslutte dette så snart jeg "ser" at hun har "tatt" sitt valg.

Om så det bare blir et passivt valg. Altså at jeg ikke hører ifra henne igjen.

Du tar et like passivt valg ved å sitte og vente på å ikke høre fra henne. Du er bedre enn dette er du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lest det ut fra alt det du har skrevet her inne, du klarer ikke å komme med noe mer positivt enn at hun er huslig og at hun må endre innstilling og oppførsel for at du skal bli fornøyd. Og en persons innstilling og oppførsel er faktisk en del av peronsligheten hennes og da må hun endre seg selv. Du sier at hun ikke er bra nok ennå, at hun må endre seg for at hun skal bli bra nok. Jeg kan ikke fatte at noen vil ha noen som ikke er bra nok i utgangspunktet.

Hun er bra nok på alle måter bortsett fra han hun nekter å flytte til Steinar, nekter å snakke med han og ikke holder det hun lover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert nok, men da er det ikke et velfungerende forhold.

Så du vil påstå at dersom partneren dør, så har man ikke opplevd et velfungerende forhold? Skam deg, Steinar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så fri som hun ønsker å være. Har hun undertegnet på separasjonspapirene? Eller har hun bare flyttet ut i form av at hun og mannen skal ha en pause og så separere seg når det er avklart at de ikke vil leve sammen lenger?

Slik jeg har oppfattet hennes situasjon så er det en blanding av begge deler. I praksis bare surr. Og hun har altså ikke klart å bestemme seg for å gjennomføre skilsmissen.

Alle her ønsker deg en dame som er bra nok i utgangspunktet, ikke en dame som utnytter deg og som lurer deg med ord for å få deg til vente lenger på henne sånn at hun kan få penger. Vi ønsker bare å få deg til å innse det samme som oss, basert på den informasjonen du har gitt oss og det er at du bør droppe denne damen og finne deg en dame som er verdt stødigheten din.

Som sagt, jeg dropper henne så snart jeg vet at hun ikke var den rette. Dette er helt opp til henne å vise meg. Ingen andre kan bestemme dette for henne.

Jeg har levd lenge i et forhold, så viste det seg at han var utro. Jeg ble knust men vi valgte å jobbe med forholdet og gjøre det bedre for han sa at han var glad i meg og at det kun var et feilgrep med den andre. Jeg var skeptisk men valgte å gi han en sjanse for jeg tror på å gi folk en sjanse til og jeg var jo glad i han, og det gikk bra en stund men så var han jaggu utro igjen. Og de samme ordene kom, det er jo deg jeg er glad i, den andre betyr ingenting og det var et feilgrep. Da innså jeg at ordene hans betydde ingenting for handlingene hans viste meg noe helt annet, nemlig at han kun hadde seg selv i tankene. Han flyttet ut, vi ble separert og jeg kjøpte han ut og vi ble skilt da separasjonstiden var ute. Det var ikke så veldig vanskelig sånn praktis sett, følelsesmessig noe helt annet så klart. Men det gikk over det også og jeg har et fint liv som singel. Moralen er, se på handlingene og ikke bare hør på ordene.

Ja, ingen fortjener to sjanser. Det er jeg helt enig i.

Men jeg anser altså at hun fortsatt er ved sin første sjanse og valg her. Deretter blir det for sent også for henne.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...