Gå til innhold

Tolkningssak 2


Steinar40

Anbefalte innlegg

Alt jeg krever er ekte gjensidig kjærlighet med den rette dama :rødme:

Endret av MissStiles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt jeg krever er ekte gjensidig kjærlighet med den rette dama :rødme:

Og DEN diskusjonen med deg ble jeg ferdig med for ca. et år siden...;)

Endret av MissStiles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DEN diskusjonen med deg ble jeg ferdig med for ca. et år siden...;)

Ja, ho er ikke akkurat noe flink til å vise meg at ho bryr seg.

Og det gjør meg ikke mye lykkelig akkurat.

Men livet må gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ho er ikke akkurat noe flink til å vise meg at ho bryr seg.

Og det gjør meg ikke mye lykkelig akkurat.

Men livet må gå videre.

Jeg har faktisk ikke fått med meg at du har fått dame... :gjeiper: Hvor lenge har dere vært sammen, og hvor lang tid tok det før hun slutta å svare til forventningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke fått med meg at du har fått dame... :gjeiper: Hvor lenge har dere vært sammen, og hvor lang tid tok det før hun slutta å svare til forventningene?

Det har pågått i en hel evighet, og hun har ikke begynt å svare til forventningene ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har pågått i en hel evighet, og hun har ikke begynt å svare til forventningene ennå.

Men kjære vakre vene, Steinar... Holder du på med det der fremdeles??

Hørt om uttrykket "å slutte å piske en død hest"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har pågått i en hel evighet, og hun har ikke begynt å svare til forventningene ennå.

Å, herregud...er det samme dame du preiker om enda?? Hu som du ikke visste fra eller til med for et år siden??!!

Nok en gang: melder meg ut...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vakre vene, Steinar... Holder du på med det der fremdeles??

Hørt om uttrykket "å slutte å piske en død hest"?

Problemet har vært at hesten ikke var helt dau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, herregud...er det samme dame du preiker om enda?? Hu som du ikke visste fra eller til med for et år siden??!!

Nok en gang: melder meg ut...

Jepp. Jeg kaster ikke inn håndkleet før jeg VET og er blitt helt overbevist om at det beste vil være å finne på noe annet.

Og det er det hennes oppgave å gjøre. Noe hun virkelig ikke har vært flink til. Men det sier sitt det også, selv om det tar mye lenger tid.

Uansett så burde alle kvinner sett pris på trofaste menn som virkelig bryr seg. Det er ikke altfor mange av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å bli lykkelig før jeg finner den rette dama.

Så lenge du sitter og sipper over tolkningsdama, kommer du aldri til å finne den rette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Livet ditt kommer aldri til å gå videre. Det er faktisk ikke hennes skyld at du ikke er lykkelig. Hun kan ikke styre sine egne følelser, og hun har ikke de rette følelsene for deg. Hadde du vært klok, hadde du avskrevet dama 100% og gått ut i verden og lette etter en ny. Etter at du har tenkt deg lenge og vel om hvorvidt du også burde endre deler ved deg som gjør at kommunikasjon og relasjoner er vanskelig...

Det er hennes skyld at hun kontakter meg. Er hun ikke interessert så skal hun ikke kontakte meg. Men jeg tror hovedproblemet hennes er at hun er mer usikker enn uinteressert. Usikkerhet pga store praktiske problemer etc. Hennes usikkerhet har da smittet over på meg også. Noe som gjør alt enda mer forvirret og vanskelig.

Endret av MissStiles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet har vært at hesten ikke var helt dau.

Nei, men den ble påkjørt av toget for ett år siden, og har brukket ryggen og alle fire bena. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du sitter og sipper over tolkningsdama, kommer du aldri til å finne den rette.

Ja, det stemmer. Forutsatt at ikke hun viser seg å være den rette dama.

Spørsmålet nå er bare om hun klarer å overvinne sin egen usikkerhet eller ikke.

Og hva mener du at jeg burde endre ved meg som gjør at kommunikasjon og relasjoner er vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men den ble påkjørt av toget for ett år siden, og har brukket ryggen og alle fire bena. :filer:

Ja, det kan selvfølgelig se sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil ikke stige ned fra kjepphesten, sa du?

Det gjelder faktisk ikke bare for meg! :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hennes skyld at hun kontakter meg. Er hun ikke interessert så skal hun ikke kontakte meg. Men jeg tror hovedproblemet hennes er at hun er mer usikker enn uinteressert. Usikkerhet pga store praktiske problemer etc. Hennes usikkerhet har da smittet over på meg også. Noe som gjør alt enda mer forvirret og vanskelig.

Ser du selv hvor dumt det er, det du skriver?!

Det er DIN skyld at du svarer. Du kan ikke kontrollere hva andre gjør. Men du kan kontrollere hva du selv gjør. Realisten hadde sett at dette ikke er liv laga, og dermed slettet henne, ikke tatt telefonen når hun ringer, ikke svart på meldinger. Glemt hele dama, og gått videre med livet, og håpe at man finner noen andre med tid og stunder.

Igjen, at du svarer som du gjør, at det er hennes skyld som ringer deg, oser bare videre av ansvarsfraskrivelse. Du har lagt ansvaret for din lykke over på henne (som ikke bryr seg det spøtt om du er lykkelig eller ikke), og du legger ansvaret på henne for at dere fortsatt har kontakt og at du ikke får gått videre i livet. Herregud! Du skylder på alle andre, og nekter å se din egen rolle i ditt eget liv.

Endret av MissStiles
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det stemmer. Forutsatt at ikke hun viser seg å være den rette dama.

Spørsmålet nå er bare om hun klarer å overvinne sin egen usikkerhet eller ikke.

Og hva mener du at jeg burde endre ved meg som gjør at kommunikasjon og relasjoner er vanskelig?

Hun har vist seg å ikke være den rette for lenge siden!!!

Det har null og niks med usikkerhet å gjøre. Jeg klarer ikke å si det tydeligere. Spiller jo ikngen rolle for meg, det er jo du som sitter der og håper på at noe skal skje, som aldri vil skje, og derfor passivt ser at resten av livet ditt forsvinner.

"Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var livet"

Jeg mener at du må "slutte å tenke selv" som du sier (jeg mener det ikke bokstavelig, se nederst i kommentaren min for utdypning...). Om du ikke har fanget det opp selv, så fører denne tenkningen din til at du skaper dine egne definisjoner på en masse sentrale begreper. Dette gjør at folk rundt deg ikke skjønner bæret av hva du snakker om. a blir det trøbbel med kommunikasjonen. Og ta det fra ei med 16 år i samme forhold: uten kommunikasjon, er det neimen ikke lett å få relasjoner til å fungere.

Jeg tenker alltid selv. Det er bare sånn jeg er og alltid har vært.

Vi tenker selv, alle sammen. Det er ikke det samme som å lage sine egne betydninger av ord, Steinar. Det er ikke slik vi blir unike og interessante mennesker. Det må da være åpenbart for deg også at vi har et språk for å kunne samhandle med andre mennesker. Hvis alle skal ha hver sin definisjon av ord og uttrykk, kunne jeg like gjerne ha snakket med en kineser. Jeg hadde jo ikke skjønt noe av hva han snakket om uansett. Og da er det ikke mulig å få en god kommunikasjon, og slett ikke i et forhold hvor to personer skal leve sammen og dele smått og stort :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du selv hvor dumt det er, det du skriver?!

Det er DIN skyld at du svarer. Du kan ikke kontrollere hva andre gjør. Men du kan kontrollere hva du selv gjør. Realisten hadde sett at dette ikke er liv laga, og dermed slettet henne, ikke tatt telefonen når hun ringer, ikke svart på meldinger. Glemt hele dama, og gått videre med livet, og håpe at man finner noen andre med tid og stunder.

Igjen, at du svarer som du gjør, at det er hennes skyld som ringer deg, oser bare videre av ansvarsfraskrivelse. Du har lagt ansvaret for din lykke over på henne (som ikke bryr seg det spøtt om du er lykkelig eller ikke), og du legger ansvaret på henne for at dere fortsatt har kontakt og at du ikke får gått videre i livet. Herregud! Du skylder på alle andre, og nekter å se din egen rolle i ditt eget liv.

Prinsipielt så har hun hele ansvaret for seg og sin oppførsel. Som betyr at det er hennes skyld og ansvar hvis hun ikke er interessert når hun kontakter meg. Dette har ingenting med meg å gjøre.

La oss si at jeg fortsatt har vært såpass optimist at jeg forventet at hun oppfører seg som hun skal. Jeg liker ikke å måtte avskrive noen som et håpløst tilfelle, og gjør dette bare som en siste utvei. Og der er jeg snart nå.

Samtidig innser jeg faktisk at jeg har hele ansvaret for meg og min oppførsel. Og dette ansvaret har jeg tenkt til å ta.

Men det er ingen tvil om at hun har stor skyld i denne situasjonen.

Endret av MissStiles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vist seg å ikke være den rette for lenge siden!!!

Det har null og niks med usikkerhet å gjøre. Jeg klarer ikke å si det tydeligere. Spiller jo ikngen rolle for meg, det er jo du som sitter der og håper på at noe skal skje, som aldri vil skje, og derfor passivt ser at resten av livet ditt forsvinner.

"Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var livet"

Jeg mener at du må "slutte å tenke selv" som du sier (jeg mener det ikke bokstavelig, se nederst i kommentaren min for utdypning...). Om du ikke har fanget det opp selv, så fører denne tenkningen din til at du skaper dine egne definisjoner på en masse sentrale begreper. Dette gjør at folk rundt deg ikke skjønner bæret av hva du snakker om. a blir det trøbbel med kommunikasjonen. Og ta det fra ei med 16 år i samme forhold: uten kommunikasjon, er det neimen ikke lett å få relasjoner til å fungere.

Jeg har ingen planer om å bruke resten av livet mitt på denne situasjonen slik den er nå. Og jeg har faktisk fått med meg at ingenting fungerer uten god kommunikasjon. Tro det eller ei ;)

Vi tenker selv, alle sammen. Det er ikke det samme som å lage sine egne betydninger av ord, Steinar. Det er ikke slik vi blir unike og interessante mennesker. Det må da være åpenbart for deg også at vi har et språk for å kunne samhandle med andre mennesker. Hvis alle skal ha hver sin definisjon av ord og uttrykk, kunne jeg like gjerne ha snakket med en kineser. Jeg hadde jo ikke skjønt noe av hva han snakket om uansett. Og da er det ikke mulig å få en god kommunikasjon, og slett ikke i et forhold hvor to personer skal leve sammen og dele smått og stort :)

Det er ingen som skjønner hverandre sånn helt automatisk. Det er en læringsprosess for begge parter. Og da må selvfølgelig begge være villige til å lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for dagbok! :)

Du er vel ikke akkurat av de som bare følger flokken uansett, er du vel, Steinar? ;)

Du bestemmer jo selv innholdet, og kunne kanskje klare å sortere tankene i forhold til både tolkningsdamer, andre damer og lykke :)

Følger flokken har jeg aldri gjort. Men det betyr ikke at jeg ikke er betydelig mer mannfolk enn kvinnfolk. Har ikke motivasjonen til å skrive noen dagbok. Noe som sikkert også gjelder for de fleste andre mannfolk.

Som jeg har skrevet her noen ganger tidligere, så var den eneste grunnen til at jeg surret meg inn her i utgangspunktet, den enorme frustrasjonen jeg følte overfor denne dama jeg kjenner. Hadde det ikke vært for henne så hadde jeg altså aldri begynt å skrive her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...