Gå til innhold

Tolkningssak 2


Steinar40

Anbefalte innlegg

Du har gjort ditt ved å sitte her nede og fortelle henne at det ikke blir mer penger hvis hun ikke kommer hit ned og snakker med deg ansikt til ansikt? Og setter ultimatumer du glemmer å fortelle henne om? Du som er sånn en praktisk kar burde også gjøre noe praktisk for å få henne i tale, som å ta flyet opp til henne. Atskillig billigere enn de 15tusen du slengte i henne før jul.

Jeg tror at du fortjener atskillig bedre enn denne vinglehøna.

Jeg er nok redd det faktisk var 25.

Men uansett så strekker jeg meg nå ikke lenger for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Passing by

Ja, men det er jo det jeg prøver å si.

Det finnes INGEN som er 100% til å stole på.

I beste fall har du deg selv.

Du leser jo ikke hva jeg skriver! Jeg har flere i livet mitt som er til å stole på, at eksen ikke var det blir noe helt annet og jeg kan ikke dømme resten på grunn av han. Og du må ta en sjans for å finne det ut, og drømmedamen din har vist seg å ikke være til å stole på. Men hun skjuler det ved å late som at hun har så vanskelig for å bestemme seg osv. Det er da nok av både menn og kvinner som flytter rett inn til en ny rett etter et samlivsbrudd, i separasjonstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

Har vi ikke akkurat blitt enige om at det uansett ikke finnes noen andre å stole på?

Nei, det har vi ikke blitt enig om for du gadd ikke å lese at jeg har flere personer i livet mitt som er til stole på, eksedusten var et unntak. Alle er så klart ikke til å stole på men mange er det, er min erfaring.

Endret av Passing by
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leser jo ikke hva jeg skriver! Jeg har flere i livet mitt som er til å stole på, at eksen ikke var det blir noe helt annet og jeg kan ikke dømme resten på grunn av han. Og du må ta en sjans for å finne det ut, og drømmedamen din har vist seg å ikke være til å stole på. Men hun skjuler det ved å late som at hun har så vanskelig for å bestemme seg osv. Det er da nok av både menn og kvinner som flytter rett inn til en ny rett etter et samlivsbrudd, i separasjonstiden.

Jeg syns ikke det er rett å flytte rett inn etter et samlivsbrudd.

Så der var vi forsåvidt enige.

Problemet nå er bare at det har gått altfor lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har vi ikke blitt enig om for du gadd ikke å lese at jeg har flere personer i livet mitt som er til stole på, eksedusten var et unntak. Alle er så klart ikke til å stole på men mange er det, er min erfaring.

Jeg prater jo her bare om en partner.

Ikke foreldre, barn og slekt eller venner etc.

På den annen side kan man fort bli skuffet av hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

Jeg syns ikke det er rett å flytte rett inn etter et samlivsbrudd.

Så der var vi forsåvidt enige.

Problemet nå er bare at det har gått altfor lang tid.

Igjen leser du innlegg som fanden leser bibelen. Jeg har ikke skrevet at det verken er galt eller riktig å flytte rett inn til noen andre etter et samlivsbrudd. Jeg påpeker at det faktisk finnes de som gjør det og da burde det egentlig ikke være vanskeligere for midnattsolens gudinne å gjøre det heller. Egentlig ble det sagt for å få fram at damen bruker alt som en unnskyldning for ikke å bli sammen med deg. Når skal du forstå at du fortjener bedre, du er en mann i din beste alder og kan få mange fine år sammen med en dame som fortjener deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Passing by

Jeg prater jo her bare om en partner.

Ikke foreldre, barn og slekt eller venner etc.

På den annen side kan man fort bli skuffet av hvem som helst.

Nå er ikke eksen den eneste mannen jeg har vært sammen med da, men han er den eneste som har vært utro mot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grenser for hvor langt jeg er villig til å strekke meg.

Jeg har gjort mitt. Nå er det helt opp til henne å gjøre neste trekk.

GPP. Så det eneste du er villig til å strekke deg etter, er kodebrikken til nettbanken?! Og det for å få en avklaring på om hvorvidt du holder på å kaste bort år av livet ditt eller ikke?

Det er tullprat, og jeg tror deg ikke.

Jeg syns ikke det er rett å flytte rett inn etter et samlivsbrudd.

Så der var vi forsåvidt enige.

Problemet nå er bare at det har gått altfor lang tid.

Jeg er helt enig i at det ikke er rett å flytte rett sammen etter et samlivsbrudd, så lenge det er barn inne i bildet. Men du snakker som om separasjonsperioden er en periode til ettertanke, hvor det ikke er LOV å ha et forhold.

Og da :opplyser: jeg om at det er feil. Det hadde ikke vært noe umoralsk i å innlede et forhold til denne dama etter at hun ble separert. Faktisk er det slik at om to stykker er veldig forelsket, så klarer de ikke å holde seg unna i et år. Langt mindre halvannet år. Det ligger litt i sakens natur at om man vil ha et forhold til en person, så vil man faktisk tilbringe så mye tid sammen som mulig.

I stedet for å strekke deg etter kodebrikken og sende henne 25000, så kunne det blitt mange turer med fly & hotell dit hun bor. Mange, mange helger hvor du kunne reist oppover, bodd på hotell, og dere kunne ha snakket sammen, spist middag, gått på kino eller andre aktiviteter (Og ja! Til og med hatt masse deilig hotellsex!). Hatt et normalt forhold slik vi andre definerer det.

Men nei, hun vil jo ikke det. Hun vil jo bare ha pengene dine. Og derfor er du hevist til å sitte hjemme i sofaen, pålogget nettbanken, og sende henne penger som hun bruker til å betale sin manns husleie, fremfor at dere to kunne brukt pengene sammen og kost dere.

Dette er bare trist, Steinar. Du fortjener bedre :tristbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg hadde altså rett i teorien min, og denne dama har holdt deg for narr i 7 år!! Likevel vil du ha henne. Det går over min fatteevne at du i det hele tatt holder noen muligheter åpne.

Signerer forøvrig QP sitt innlegg over her. Der har du sakens kjerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen leser du innlegg som fanden leser bibelen. Jeg har ikke skrevet at det verken er galt eller riktig å flytte rett inn til noen andre etter et samlivsbrudd. Jeg påpeker at det faktisk finnes de som gjør det og da burde det egentlig ikke være vanskeligere for midnattsolens gudinne å gjøre det heller. Egentlig ble det sagt for å få fram at damen bruker alt som en unnskyldning for ikke å bli sammen med deg. Når skal du forstå at du fortjener bedre, du er en mann i din beste alder og kan få mange fine år sammen med en dame som fortjener deg.

Jeg har ingen problemer med å forstå og vite at jeg fortjener mye bedre enn slik hun oppfører seg. Problemet var bare at jeg hadde håpet og trodd at hun skulle bedret seg etterhvert.

Kunne jeg vite på forhånd at det ikke ville skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GPP. Så det eneste du er villig til å strekke deg etter, er kodebrikken til nettbanken?! Og det for å få en avklaring på om hvorvidt du holder på å kaste bort år av livet ditt eller ikke?

Det er tullprat, og jeg tror deg ikke.

Det er ikke tullprat. Det eneste jeg er villig til å strekke meg etter nå, er dørhåndtaket når hun står utenfor inngangsdøra mi her.

Og hun er nå så godt som avskrevet. Så den samtalen må være god, det er sikkert.

Jeg er helt enig i at det ikke er rett å flytte rett sammen etter et samlivsbrudd, så lenge det er barn inne i bildet. Men du snakker som om separasjonsperioden er en periode til ettertanke, hvor det ikke er LOV å ha et forhold.

Og da :opplyser: jeg om at det er feil. Det hadde ikke vært noe umoralsk i å innlede et forhold til denne dama etter at hun ble separert. Faktisk er det slik at om to stykker er veldig forelsket, så klarer de ikke å holde seg unna i et år. Langt mindre halvannet år. Det ligger litt i sakens natur at om man vil ha et forhold til en person, så vil man faktisk tilbringe så mye tid sammen som mulig.

I stedet for å strekke deg etter kodebrikken og sende henne 25000, så kunne det blitt mange turer med fly & hotell dit hun bor. Mange, mange helger hvor du kunne reist oppover, bodd på hotell, og dere kunne ha snakket sammen, spist middag, gått på kino eller andre aktiviteter (Og ja! Til og med hatt masse deilig hotellsex!). Hatt et normalt forhold slik vi andre definerer det.

Men nei, hun vil jo ikke det. Hun vil jo bare ha pengene dine. Og derfor er du hevist til å sitte hjemme i sofaen, pålogget nettbanken, og sende henne penger som hun bruker til å betale sin manns husleie, fremfor at dere to kunne brukt pengene sammen og kost dere.

Dette er bare trist, Steinar. Du fortjener bedre :tristbla:

Ja, som sagt så ble ikke hennes innstilling og oppførsel det jeg hadde håpet på.

Dette er alltid problemet når man ikke er alene og kan bestemme alt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å forstå og vite at jeg fortjener mye bedre enn slik hun oppfører seg. Problemet var bare at jeg hadde håpet og trodd at hun skulle bedret seg etterhvert.

Kunne jeg vite på forhånd at det ikke ville skje?

Neida. Det er ingen her som sier at du er Snåsamannen og kunne vite dette på forhånd.

Men vi sier altså at du burde ha visst det mye tidligere, og du bør i hvert fall vite det nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde altså rett i teorien min, og denne dama har holdt deg for narr i 7 år!! Likevel vil du ha henne. Det går over min fatteevne at du i det hele tatt holder noen muligheter åpne.

Signerer forøvrig QP sitt innlegg over her. Der har du sakens kjerne.

Du har fått med deg forutsetningene mine for at jeg skal ville ha henne?

Som altså er at hun må være den rette dama og vise meg det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er alltid problemet når man ikke er alene og kan bestemme alt selv.

Slik du fremlegger dette, bestemmer du ingenting selv. Og som vi har gjentatt til det kjedsommelige - du kan bestemme HELT SELV at DU ikke gidder mer.

Forøvrig.. har du noen gang tenkt på å reise til henne? Gjøre som jeg skrev og sove en helg på hotell og tilbringe tid sammen med henne? Hvorfor har du ikke gjort det? Jeg skjønner bare ikke hvordan du kan ha snakket med dette mennesket i 7 år, og hvert fall håpet på et forhold i 1,5 år, uten å ha et ønske om å se henne, være med henne? Trenger jo ikke alltid ha dype samtaler om fremtiden heller, bare tilbringe tid sammen.

All ære til de som fikser avstandsforhold, men jeg hadde aldri klart å holde tilstrekkelig liv i mine følelser om jeg ikke skulle se en person mer en "en gang i skuddåret". Telefon, e-post og sms kan aldri erstatte det å se en person i øynene, kjenne kropssvarmen, se kroppsspråk når vi snakker, få tatt på og kjent personen inntil meg... :rodmer:

Som du skjønner, Steinar. Jeg synes hele denne saken er merkelig. Dere er begge to veldig langt fra hvordan jeg er som person, og jeg synes faktisk at du fortjener noe bedre enn dette. Og for hver eneste dag du sitter der og venter på en avklaring, så har du mistet en dag til av det eneste livet du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Det er ingen her som sier at du er Snåsamannen og kunne vite dette på forhånd.

Men vi sier altså at du burde ha visst det mye tidligere, og du bør i hvert fall vite det nå!

Ja, i etterpåklokskapens ånd så ser jeg tilbake at jeg skulle satt inn det presset jeg har gjort nå, allerede for 1 år siden, og fått en avklaring og closure den gangen.

Alltid lett å være etterpåklok gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du bu burde vist dette første gangen hun ba deg om penger!

Problemet var at hun trengte min økonomiske hjelp igjennom separasjonsperioden. Noe vi var enige om.

Inntil all tiden som har gått har blitt helt urimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i etterpåklokskapens ånd så ser jeg tilbake at jeg skulle satt inn det presset jeg har gjort nå, allerede for 1 år siden, og fått en avklaring og closure den gangen.

Alltid lett å være etterpåklok gitt.

:klaske:

Neineinei. Det er ikke snakk om å sette inn noe press. Det er kun snakk om å innse at livet ditt er i ferd med å fly forbi deg, og avslutte alt angående denne dama. Slett henne fra telefonen, slett e-posten hennes. Glem alle tanker, drømmer og håp du hadde om henne, og se sorgen strakt inn i øynene. Så går du utenfor døren og treffer noen nye folk, og får noen nye impulser.

Og sender hun en ny, tårevåt melding om at bilen hennes snart blir avskiltet pga manglende forsikring, så skal du le høyt, og kjenne hvor deilig det er å bestemme over sitt eget liv - og bare slette meldingen hennes.

Jeg lover deg at det vil føles deilig. Omtrent som å vinne noe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet var at hun trengte min økonomiske hjelp igjennom separasjonsperioden. Noe vi var enige om.

Inntil all tiden som har gått har blitt helt urimelig.

Og der begikk du den andre, og kanskje mest alvorlige (for din egen del), feilen i denne saken.

I tillegg burde alarmklokkene ha ringt høyt når du må hjelpe henne økonomisk i en separasjonsperiode. for det skal ikke være nødvendig, og du burde heller ikke være interessert i en dame med så elendig økonomisk integritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du fremlegger dette, bestemmer du ingenting selv. Og som vi har gjentatt til det kjedsommelige - du kan bestemme HELT SELV at DU ikke gidder mer.

Ja, men jeg velger altså heller å la henne bestemme seg selv, eller ikke bestemme seg selv. Dermed blir alt sammen hennes valg (ikke-valg) og ansvar.

Jeg trenger dermed ikke å angre på noe ettersom det var hennes valg.

Forøvrig.. har du noen gang tenkt på å reise til henne? Gjøre som jeg skrev og sove en helg på hotell og tilbringe tid sammen med henne? Hvorfor har du ikke gjort det? Jeg skjønner bare ikke hvordan du kan ha snakket med dette mennesket i 7 år, og hvert fall håpet på et forhold i 1,5 år, uten å ha et ønske om å se henne, være med henne? Trenger jo ikke alltid ha dype samtaler om fremtiden heller, bare tilbringe tid sammen.

All ære til de som fikser avstandsforhold, men jeg hadde aldri klart å holde tilstrekkelig liv i mine følelser om jeg ikke skulle se en person mer en "en gang i skuddåret". Telefon, e-post og sms kan aldri erstatte det å se en person i øynene, kjenne kropssvarmen, se kroppsspråk når vi snakker, få tatt på og kjent personen inntil meg... :rodmer:

Som du skjønner, Steinar. Jeg synes hele denne saken er merkelig. Dere er begge to veldig langt fra hvordan jeg er som person, og jeg synes faktisk at du fortjener noe bedre enn dette. Og for hver eneste dag du sitter der og venter på en avklaring, så har du mistet en dag til av det eneste livet du har.

Ja, hele denne saken er veldig merkelig. Derom finnes det ingen tvil.

Det kommer av diverse ulike faktorer.

Men når det gjelder å reise dit så er ikke det spesielt interessant når hun ikke engang har klart å bestemme seg for noe som helst. Dermed går mannen, barna og bekjente av henne der også i uvissheten. Det å måtte gå bak ryggen på andre folk har jeg faktisk fått mer enn nok av!

Dessuten er det nå helt opp til henne å vise meg såpass interesse at hun faktisk gidder å reise hit for å prate. Det er rett og slett hennes tur.

Ballen ligger på hennes banehalvdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...