Gå til innhold

Tolkningssak 2


Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Pr i dag får hun ikke i pose og sekk lenger. Fordi banken min er stengt for godt. Dette er relativt nytt fortsatt. Så om hun helt har innsette dette forholdet ennå er derfor ikke sikkert.

Har du fortalt henne dette i klartekst, da? Forresten tror jeg ikke noe på at du slutter å sende henne penger, hvis ikke kontiene dine er bunnskrapet. Det er nok for henne å sende deg noen søte ord på sms, så er sirkuset i gang igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niks. Beklager Steinar. Du har dessverre nøyaktig like råtten moral som hun har.

Ellers hadde du holdt deg LANGT UNNA, inntil hun har ryddet opp i sitt andre forhold. Noe hun ikke har gjort.

Har du tenkt på at hun kan gjøre det samme mot deg? Hun har tydeligvis ingen hemninger når det gjelder å ha flere menn på en gang, lyve, unndra sannheten, og utnytte mennene for de godene hun måtte ha behov for der og da.

Jeg fatter og begriper IKKE hva du ser i denne dama. Jeg skjønner det seriøst ikke :klo:

Tror faktisk det er vanskelig å holde seg lenger unna enn det jeg har gjort.

Og sannheten er altså at absolutt ingen er til å stole 100% på.

Det finnes ingen garantier med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fortalt henne dette i klartekst, da? Forresten tror jeg ikke noe på at du slutter å sende henne penger, hvis ikke kontiene dine er bunnskrapet. Det er nok for henne å sende deg noen søte ord på sms, så er sirkuset i gang igjen.

Feil. Det siste jeg skrev til henne var at hun må reise hit så vi får pratet i sammen ansikt-til-ansikt. Og at mer penger kan hun bare glemme inntil det.

Mitt standpunkt kommer ikke til å endres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Tror faktisk det er vanskelig å holde seg lenger unna enn det jeg har gjort.

Og sannheten er altså at absolutt ingen er til å stole 100% på.

Det finnes ingen garantier med noen.

Jeg tror ikke QueenPenelope mente dette bokstavelig :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk det er vanskelig å holde seg lenger unna enn det jeg har gjort.

Hva i all verden betyr det? Du har selv sagt at hun var utro med deg, og at hun flyttet fra mannen sin på grunn av deg. På grunn av deg er det to barn som ikke lengre har mamma og pappa under samme tak.

Hvordan er det å holde seg langt unna?

Og sannheten er altså at absolutt ingen er til å stole 100% på.

Det finnes ingen garantier med noen.

Helt klart. Og jeg tror heller ikke på utsagnet "en gang utro, alltid utro". Men likevel... du har sett hva hun er i stand til. Hadde det vært meg, hadde tankene om dette kvernet godt i hodet.

Det hun kan gjøre med deg, kan hun gjøre mot deg. Glem ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Feil. Det siste jeg skrev til henne var at hun må reise hit så vi får pratet i sammen ansikt-til-ansikt. Og at mer penger kan hun bare glemme inntil det.

Mitt standpunkt kommer ikke til å endres.

Hvis hun ikke har penger til flybilletten, da må du jo sende noen kroner?

Hvis hun mot formodning skulle komme, betyr det at hun da vil være sikret nye forsyninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Passing by

Hvis hun ikke har penger til flybilletten, da må du jo sende noen kroner?

Hvis hun mot formodning skulle komme, betyr det at hun da vil være sikret nye forsyninger?

Jeg skjønner ikke dette behovet for å få closure ansikt til ansikt? Eksen min var ikke enig i at vi skulle skilles men oppførselen hans gjorde at jeg tok det valget på egen hånd og han måtte da godta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden betyr det? Du har selv sagt at hun var utro med deg, og at hun flyttet fra mannen sin på grunn av deg. På grunn av deg er det to barn som ikke lengre har mamma og pappa under samme tak.

Hvordan er det å holde seg langt unna?

Det betyr at vi har hatt veldig lite med hverandre å gjøre i praksis i hennes separasjonsperiode.

Helt klart. Og jeg tror heller ikke på utsagnet "en gang utro, alltid utro". Men likevel... du har sett hva hun er i stand til. Hadde det vært meg, hadde tankene om dette kvernet godt i hodet.

Det hun kan gjøre med deg, kan hun gjøre mot deg. Glem ikke det.

Ja, men det kan dessverre hvem som helst annen gjøre også.

Det finnes som sagt INGEN å stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun mot formodning skulle komme, betyr det at hun da vil være sikret nye forsyninger?

Nei. Ikke hvis vi ikke blir enige. Da avslutter jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at vi har hatt veldig lite med hverandre å gjøre i praksis i hennes separasjonsperiode.

Herregud, Steinar. Hadde dere bare hatt noe å gjøre med hverandre i separasjonsperioden, så hadde jo det vært greit! Det er IKKE utroskap. Hun er å betrakte som singel når hun er separert.

Det er mer hva som skjedde FØR hun flyttet ut som er poenget her. Og ikke minst de holdninger og verdier hun viser deg når hun ikke forteller sin fraseparerte mann om deg nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ikke hvis vi ikke blir enige. Da avslutter jeg heller.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg vært så sliten mentalt av å ikke vite, av å gå rundt og lure og tenke, at jeg hadde kastet meg på første fly for å få en avklaring.

Årsaken til at du ikke gjør det, er fordi du innerst inne vet resultatet allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette behovet for å få closure ansikt til ansikt? Eksen min var ikke enig i at vi skulle skilles men oppførselen hans gjorde at jeg tok det valget på egen hånd og han måtte da godta det.

Nei, du skjønner ikke det fordi du ikke hadde det samme behovet selv.

Men det er lett for meg å kunne forstå at du ikke hadde noe behov for closure i din situasjon.

Behovet bestemmes altså helt av hva som har skjedd eller ikke skjedd i en situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

Det finnes som sagt INGEN å stole på.

Joda, Steinar. Det finnes mange å stole på og det finner du ut etter hvert som du blir kjent med dem. Helt i begynnelsen kan du så klart ikke være sikker på om det stemmer at vedkommende er til stole på selv om hun sier det. Det er dette du må tørre å ta sjansen på, hvis du liker personen. Jeg har mange som er til å stole på i livet mitt, og eksen var lenge til å stole på han også. Vi hadde vært sammen lenge før han falt utpå og viste seg å være en utro slask. Det var en bitter erfaring å ta med seg, kunne godt ha vært den foruten men sånn ble nå engang livet og jeg får ta med meg det onde som det gode. Følger ikke med noen garantiseddel for lykke når vi blir født skjønner du, livet må leves.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Passing by

Hadde jeg vært deg, hadde jeg vært så sliten mentalt av å ikke vite, av å gå rundt og lure og tenke, at jeg hadde kastet meg på første fly for å få en avklaring.

Årsaken til at du ikke gjør det, er fordi du innerst inne vet resultatet allerede.

Jeg hadde vært på flyet oppover for lenge siden, av akkurat de grunner som du nevner her. Jeg gidder ikke sitte på baken og vente på en closure som aldri kommer, jeg er av den sorten som konfronterer det jeg frykter for jeg vil heller vite enn å gå og grunne og bekymre meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, Steinar. Hadde dere bare hatt noe å gjøre med hverandre i separasjonsperioden, så hadde jo det vært greit! Det er IKKE utroskap. Hun er å betrakte som singel når hun er separert.

Det er mer hva som skjedde FØR hun flyttet ut som er poenget her. Og ikke minst de holdninger og verdier hun viser deg når hun ikke forteller sin fraseparerte mann om deg nå heller.

Ja, jeg har sagt det tidligere. Hun helgarderte seg. Noe som ikke akkurat imponerte mye på meg, selv om hun unnskyldte seg med barna.

Men igjen så er altså mye av problemene hun har relatert til en sterk indre usikkerhet og derav store vanskeligheter med å klare å bestemme seg selv.

Dette er ingen unnskyldning men en forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg, hadde jeg vært så sliten mentalt av å ikke vite, av å gå rundt og lure og tenke, at jeg hadde kastet meg på første fly for å få en avklaring.

Årsaken til at du ikke gjør det, er fordi du innerst inne vet resultatet allerede.

Det er grenser for hvor langt jeg er villig til å strekke meg.

Jeg har gjort mitt. Nå er det helt opp til henne å gjøre neste trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Passing by

Ja, jeg har sagt det tidligere. Hun helgarderte seg. Noe som ikke akkurat imponerte mye på meg, selv om hun unnskyldte seg med barna.

Men igjen så er altså mye av problemene hun har relatert til en sterk indre usikkerhet og derav store vanskeligheter med å klare å bestemme seg selv.

Dette er ingen unnskyldning men en forklaring.

Vil du ha en dame som helgarderer seg? Hva hvis hun flytter til deg og så føler hun at forholdet begynner å hangle? Hva er oddsen for at hun kanskje helgarderer seg en gang til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Steinar. Det finnes mange å stole på og det finner du ut etter hvert som du blir kjent med dem. Helt i begynnelsen kan du så klart ikke være sikker på om det stemmer at vedkommende er til stole på selv om hun sier det. Det er dette du må tørre å ta sjansen på, hvis du liker personen. Jeg har mange som er til å stole på i livet mitt, og eksen var lenge til å stole på han også. Vi hadde vært sammen lenge før han falt utpå og viste seg å være en utro slask. Det var en bitter erfaring å ta med seg, kunne godt ha vært den foruten men sånn ble nå engang livet og jeg får ta med meg det onde som det gode. Følger ikke med noen garantiseddel for lykke når vi blir født skjønner du, livet må leves.

Ja, men det er jo det jeg prøver å si.

Det finnes INGEN som er 100% til å stole på.

I beste fall har du deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

Det er grenser for hvor langt jeg er villig til å strekke meg.

Jeg har gjort mitt. Nå er det helt opp til henne å gjøre neste trekk.

Du har gjort ditt ved å sitte her nede og fortelle henne at det ikke blir mer penger hvis hun ikke kommer hit ned og snakker med deg ansikt til ansikt? Og setter ultimatumer du glemmer å fortelle henne om? Du som er sånn en praktisk kar burde også gjøre noe praktisk for å få henne i tale, som å ta flyet opp til henne. Atskillig billigere enn de 15tusen du slengte i henne før jul.

Jeg tror at du fortjener atskillig bedre enn denne vinglehøna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha en dame som helgarderer seg? Hva hvis hun flytter til deg og så føler hun at forholdet begynner å hangle? Hva er oddsen for at hun kanskje helgarderer seg en gang til?

Har vi ikke akkurat blitt enige om at det uansett ikke finnes noen andre å stole på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...