Gå til innhold

Tolkningssak 2


Steinar40

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner ingenting. Jeg har virkelig forsøkt å forstå deg, jeg har febrilsk prøvd å sette svarene dine inn i et eller annet system eller finne en logikk i dem. Men det er jo hakke skjære meg komplett bablende vrøvl.

Du kan ikke forandre noens oppførsel og innstilling, ikke så lenge dette innebærer grunnleggende ting som at noen skal flytte fra andre kanten av landet og inn til deg, være koselig konemor og ha lidenskapelig sex med deg som bytte mot "felles nytte" - uten at dette er noe de genuint ønsker. Skjønner du ikke det? Skjønner du virkelig ikke det?

HUN.ER.IKKE.INTERESSERT.

Hadde hun vært det hadde hun ikke "hatt problemer med å bestemme seg". Hvor dum går det an å bli? Hvor dum tillater du deg selv å være, Steinar?

Hvis dere hadde et godt forhold hadde dere :rodmer: pusepratet :rodmer: på telefonen enhver ledig anledning, besøkt hverandre, hatt respekt og omsorg for hverandre og forsøkt sammen å få til en god løsning på geografisk avstand og andre praktiske utfordringer?

Men det gjør dere ikke.

Det forbanna tullet ditt om at hun må fortelle deg at hun ikke er interessert face to face så du ikke skal angre noe, er helt tilbakestående.

Og snakket ditt om at noen forsøker å redde alkoholikere og hvor teit det er - hva er dette du driver med da? Nei, du skal hjelpe henne, du skal få henne til å slutte å utnytte andre osv. Ser du ikke at ditt prosjekt er like vanskelig, for ikke å si umulig?

Aaargh - jeg som ikke hadde tenkt å skrive mer i denne tråden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaargh - jeg som ikke hadde tenkt å skrive mer i denne tråden.

Tell me about it

:skratte:

Forøvrig signeres innlegget ditt ned til minste komma og punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN kan gi råd og forvente å bli hørt av en ruset person.

Dersom ens partner i edru (uansett tilstand, egentlig) blir så fornærmet at han tyr til vold for å fortelle at han ikke vil ha hjelp eller råd, da bør man pakke sakene sine og stikke.

Ja, men det gjør jo ikke alle.

Og kvinner kan nå faktisk også skade menn, mange mishandlende kvinner der ute som plager menn. Ikke undervurder dette.

Men det er en latterlig påstand at ingen kvinner kan gi råd til menn fordi det påstås at menn er fysisk sterkere enn kvinner og da vil alle menn bruke denne fysiske styrken til å plage kvinnen. Som vanlig er du ute og generaliserer uten å tenke gjennom konsekvensen av hva du skriver.

Jeg vil tro at de fleste kvinner som mishandler menn, gjør dette psykisk. Som selvfølgelig ikke er bra i det hele tatt. Og hvor vanlig det er aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg vil tro at de fleste kvinner som mishandler menn, gjør dette psykisk. Som selvfølgelig ikke er bra i det hele tatt. Og hvor vanlig det er aner jeg ikke.

Dette vet jeg - og du - lite om. Vi skal derfor ikke uttale oss noe om "de fleste". For vi vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du ikke at ditt prosjekt er like vanskelig, for ikke å si umulig?

... samme kan man spørre dere som diskuterer med Steinar ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar er omtrent som en rusmisbruker, men i stedet for rusmidler, er han hekta på tanken om å være denne kvinnens redningsmann og eneste ene rette.

Og man kan ikke nå inn til, og hjelpe rusa mennesker med å komme unna jævelskapet. De må ville det selv. Og Steinar vil ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... samme kan man spørre dere som diskuterer med Steinar ;)

Ja, du har helt rett. Det er bortkastet tid. Og for egen del, ren skjær idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ingenting. Jeg har virkelig forsøkt å forstå deg, jeg har febrilsk prøvd å sette svarene dine inn i et eller annet system eller finne en logikk i dem. Men det er jo hakke skjære meg komplett bablende vrøvl.

Det forbanna tullet ditt om at hun må fortelle deg at hun ikke er interessert face to face så du ikke skal angre noe, er helt tilbakestående.

Her har du misforstått meg.

Jeg har ingen interesse av at hun skal reise hit for å fortelle meg at hun ikke er interessert. Da holder det mer enn lenge å prate på tlfen og bli enige.

Hele poenget med at hun skal reise hit er at hun skal VISE MEG at hun ER interessert.

Ellers skal hun holde seg vekk og aldri kontakte meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet jeg - og du - lite om. Vi skal derfor ikke uttale oss noe om "de fleste". For vi vet ikke.

Da kan man aldri uttale seg om noenting. Man vet aldri alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Steinar er omtrent som en rusmisbruker, men i stedet for rusmidler, er han hekta på tanken om å være denne kvinnens redningsmann og eneste ene rette.

Og man kan ikke nå inn til, og hjelpe rusa mennesker med å komme unna jævelskapet. De må ville det selv. Og Steinar vil ikke.

Sant nok. Nå er det mer tolkning vi driver med for Steinar vil ikke ha råd han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Da kan man aldri uttale seg om noenting. Man vet aldri alt.

Man kan uttale seg om mye, men man kan være litt mer ydmyk enn å generalisere hver gang man åpner kjeften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok. Nå er det mer tolkning vi driver med for Steinar vil ikke ha råd han. :)

Jeg trenger ingen råd her.

Planen og strategien er klar og nærmest utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Jeg har ingen interesse av at hun skal reise hit for å fortelle meg at hun ikke er interessert. Da holder det mer enn lenge å prate på tlfen og bli enige.

Hele poenget med at hun skal reise hit er at hun skal VISE MEG at hun ER interessert.

Ja ha ... og hva betyr det da at hun ikke reiser til deg?

Ellers skal hun holde seg vekk og aldri kontakte meg igjen.

Men så lenge du gir henne penger - noe som hittil har skjedd nærmest på regelmessig basis bare hun har holdt ut lenge nok - er det ikke et eneste poeng i hele verden med å ikke kontakte deg.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hele poenget med at hun skal reise hit er at hun skal VISE MEG at hun ER interessert.

Ellers skal hun holde seg vekk og aldri kontakte meg igjen.

:hoho:

Steinar vil ha valuta for pengene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ha ... og hva betyr det da at hun ikke reiser til deg?

Men så lenge du gir henne penger - noe som hittil har skjedd nærmest på regelmessig basis bare hun har holdt ut lenge nok - er det ikke et eneste poeng i hele verden med å ikke kontakte deg.

Det er på tide at hun lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok. Nå er det mer tolkning vi driver med for Steinar vil ikke ha råd han. :)

Passer jo greit, egentlig, siden dette tross alt er Tolkningstråd vol. II.

Så kanskje vi bare skal oppmuntre ham til å fortsette å gi henne penger, og prøve å få henne, til den dagen han ikke lenger har råd til å betale nettavgift, og tråden dermed dør ut av seg selv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Steinar vil ha valuta for pengene sine!

hehe

Meningen min er faktisk å prate i sammen ansikt-til-ansikt. Og bli enige. Resten hadde vært helt avhengig av resultatet :smoke: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...