Gå til innhold

Popelkas bryllupsdagbok

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Jeg MAA faa til aa komme innom! Vil se deg som brud! Du kommer til aa bli saa vakker, det er jeg sikker paa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du absolutt blir fin - har veldig lyst til å komme og se selv (om jeg får lov da selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ramler innom en tur, er så lenge siden jeg har vært her at det er pinlig... Har vært litt tiltaksløs og sliten i det siste :(

Jeg har fordypet meg i de siste sidene i boka nå og gleder meg så mye på dine vegne! Flott at ting begynner å ordne seg nå, og det er jammen ikke lenge igjen :D

Jeg stikker gjerne innom til vielsen og håper at Lunacia og Juni også er der :)

Vi kan sitte der som en liten "heiagjeng"

Gleder meg allerede!

Også utrolig spent på kjolen din jeg, har jo sett tiaraen i albumet og den var nydelig!

Håper du har det bra i dag, og at du får en fin helg!

Stor klem fra meg :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det er flere som har lyst til å være fluer på veggen i vielsen deres! Har tenkt tanken selv, jeg, siden jeg jobber der. Lykke til med de siste forberedelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lunacia, Saeria, Idril og Diva! Tusen takk for hilsener!

Selvsagt kan du ogsaa komme, Idril! Bare goey at det er en del kg-folk i kirken!

I gaar drev jeg med masse planlegging - paa jobben :oops: Jeg har naa laget et opplegg til de britiske gjestene: paa fredag kveld kan de som orker/har lyst dra ut og spise paa Lille Herbern, en restaurant paa en liten oy ved Bygdoy. De maa ta en liten ferge over, men det ser bare goey ut! Paa sondag har vi to alternativer - hvis det er straalende vaer foreslaar vi Hvalstrand, evt. Huk eller Kalvoya, og saa blir det grilling hjemme hos mamma og pappa klokken fire. Der skal mine onkler og tanter og noen andre familievenner ogsaa vaere, saa det er ikke kun for de britiske. Hvis vaeret ikke er saa veldig bra, blir det (valgfri) guidet sightseeing i Oslo. En god venn av familien har paatatt seg oppdraget og skal vise dem rundt i Frognerparken og deretter dra til Norsk folkemuseum/Sjofartsmuseet/Vikingskipene.

Ellers snakket jeg med mamma i gaar. Vi har tenkt aa bake en del siste uken, gleder meg til det - elsker aa bake (og alt som er soett - ble kalt Prinsesse Slikkmunn da jeg var liten :oops: ). Mamma skal forresten ogsaa sette opp haaret sitt. Hun har utrolig fint haar, nesten ikke ett graatt haar og 57 aar! Hun har ganske langt, tykt, blankt brunt haar - har alltid onsket aa ha like fint haar som henne! Litt av hemmeligheten er nok at hun ikke farger/striper det, saa det er veldig sunt.

Snakket med svigerinnen min -to be for noen dager siden ogsaa, hun vil gjerne punte bruepikenes haar med rosenknopper....vi faar se. Kanskje jeg kan finne noe uekte her i Edinburgh - litt redd for at ekte blomster vil falle ut/visne.

Nei, jeg faar vel gjoere det jeg er betalt for....faktisk ikke saa mye aa gjoere i dag - deilig! :P

I dag skal jeg forresten bestille torkede rosenblader som vi skal bruke isteden for konfetti, og muligens en kaketopp hvis vi finner en vi liker. Sekretaeren til min kjaere driver nemlig aa setter opp et firma som spesialiserer seg paa alt som har med bryllup aa gjoere, og hun tar veldig rimelige priser, saa der er vi heldige.

Nei, jeg maa nok logge meg av naa! Der kommer sjefen gaaende.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at det opplegget dere har laget for de engelske gjestene er flott. Til og med jeg, som er har et ganske så norsk pass, hadde satt pris på en sånn oppvartning. :-)

Dere er flinke til å ta vare på gjestene deres.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka, nå har jeg sittet noen timer ( :ler: ) og lest gjennom dagboken din, kjempekoselig lesing! Nå begynner det virkelig å nærme seg, nyt den siste tiden som ugift og gled deg til framtiden som fru - det er så deilig atte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dro ikke til Edinburgh i dag, jeg... Skal skrive mer om det i min egen dagbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popelka, jeg må si du er dreven og flink som ordner og fikser et så hyggelig og opplevelsesrikt program for bryllupshelgen! Tviler ikke et sekund på at det faller i smak for gjestene deres :D

Ha en fin søndags kveld.

Klemmer fra Diva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser jo nå at det dessverre ikke blir noen tur i kirken på meg på din store dag. Er i Sandnes den helgen jeg..... Gleder meg vilt til turen, har vært planlagt lenge - bare så dumt at det er samme helgen skulle jo gjerne vært til stede. Sånn går det dessverre når man planlegger og det er 4 stykker som det skal passe for og ikke bare 1. Regner med at deres dag blir like fin uanset, og ønsker dere alt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sliten etter helgen naa. Paa loerdag var det foerst storinnkjop av mat og drikke, deretter tur til "vannland" - hvor jeg oppdaget at jeg hadde faatt mensen :-? Men det var paa en maate god timing, to uker foer dagen!

Da vi kom hjem var jeg utrolig sliten og trett, og la meg en times tid. Da jeg vaaknet fikk jeg litt panikk, det var under en time til middagsgjestene vaare kom og huset maatte ordnes og maten lages! Lagde mozzarellasalat med creme fraiche, sitron og chilli til forret, tagliatelle med bacon og pastinakk til hovedrett og sjokolademousse til dessert. Foelte at jeg deltok i Klar, ferdig, kok der jeg stresset rundt paa kjokkenet! Min kjaere skulle ordne opp i stuen, han stovsugde og ryddet men glemte to par sokker paa en stol, som jeg oppdaget under hovedretten :ler:

Gjestene, Richard og Diana, er veldig hyggelige. Hun er irsk og han er engelsk. De er fra rike familier og fast bestemt paa aa sende barna paa privatskoler....tilmed kostskole :o Aldri i verden om jeg ville sendt avgaarde mine barn langt hjemmefra for aa gaa paa skole! Det er en Steinerskole her, saa vi vurderer den (naa er det maaange aar til det blir aktuelt, da!)

Ellers var jeg saa troett i gaar at vi tok det ganske rolig. Kenny the Handyman var og fikset listene til gulvet og la baderomsgulvene som var igjen. Deilig aa slippe aa tenke paa det mer.

Ellers har vi bestilt kaketopp, torkede roseblader og kremmerhus pluss en boks aa ha dem i av Vivienne, en kollega av min kjaere som driver og setter opp eget bryllupsutstur-firma. Vi skal lage takkekortene hos henne ogsaa.

Naa faar jeg jobbe litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er til å varte opp. :D Jeg er ikke så flink til å lage mat at jeg inviterer folk over. Kompisene våre liker maten min da, men de er enkle i kosten. :ler:

Kaketoppen deres var bare nydelig! Nesten sånn at jeg også fikk lyst å bake en kake og pynte med en sånn, bare fordi den var så fin. :oops: :ler:

Du får ha en fortsatt fin dag.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...