Gå til innhold

Vi venter på babyen vår...

Lilywhite

Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å si noe spesifikt uten hele bildet..., men hvilke dager er det du har målt verdiene dine på i syklus?

Skjønner lett bekymringen din. Er sånn selv med uforklarlige verdier :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt vanskelig å si noe spesifikt uten hele bildet..., men hvilke dager er det du har målt verdiene dine på i syklus?

Skjønner lett bekymringen din. Er sånn selv med uforklarlige verdier :Nikke:

Satte først inn tallene her, men tror jeg sender deg en PM i stedet ;)

Endret av Lilywhite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som hele nabolaget har fest i kveld, så blir spennende å se når vi får sove :sjenert:

Endret av Lilywhite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som hele nabolaget har fest i kveld, så blir spennende å se når vi får sove :sjenert:

Håper du får sove når du vil :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får sove når du vil :klemmer:

Fikk heldigvis sove :) Ting roet seg heldigvis ned i 01-tiden, tror det var en del som dro på byn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å lese at kvaliteten er bra! Nå ordner det seg nok snart for dere :)

Så bra at naboen tok til vet. Min nabo hadde også høy musikk i natt. Det som er mest plagsomt er når de står ute å røyker og skravler rett utenfor soveromsvinduet vårt. men kan vel ikke vente noe anner når vi bor så tett. Drømmer om eget hus og litt avstand fra naboen jah :rodmer::fnise:

Fin søndag til deg kjære! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at kvaliteten er bra! Nå ordner det seg nok snart for dere :)

Så bra at naboen tok til vet. Min nabo hadde også høy musikk i natt. Det som er mest plagsomt er når de står ute å røyker og skravler rett utenfor soveromsvinduet vårt. men kan vel ikke vente noe anner når vi bor så tett. Drømmer om eget hus og litt avstand fra naboen jah :rodmer::fnise:

Fin søndag til deg kjære! :klem:

Får håpe det :) Håper at ting klaffer for dere snart også! :klemmer:

Vi drømmer jo om å flytte enda nærmere sentrum, så spørs om vi får så mye fred for festingen :sjenert: Men kjære sa høyt og tydelig ifra når vi flyttet hit at det var det lengste han ville flytte fra sentrum noen gang :fnise: Enda vi bare bor noen km ifra. En skikkelig bygutt... Men jeg er egentlig enig, jeg vil flytte nærmere byen jeg også. Er vant til å bo i gåavstand fra sentrum selv, og vi har all familie i strøket... Så da får vi bare prøve å finne et av de mer familievennlige strøkene i området... Er liksom en lysløype til byen for studenter i helgene, den tror jeg vi skal holde oss unna ;) Men skjønner godt de som vil bo litt landlig også :)

Søndagen var rolig og fin, tur og søndagsmiddag hos besteforeldrene mine :) Håper din var fin også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått tid til å sette meg ned og svare deg, pm ligger i innboksen :)

:klemmer:

Tusen takk! :klemmer: Du er sååå søt og snill som tar deg tid :) At det tok litt tid å svare skal du ikke tenke på, skjønner såklart at lille M er prioritet nr. 1 nå :hjerte: Men ble litt beroliget, så takk igjen :) Når jeg tenker meg om så visste jeg jo egentlig fra før at LH-toppen er ganske kortvarig, men de referanseverdiene var litt dumt satt opp syntes jeg, så da er det lett for at tankene begynner å surre litt... Som jeg har sagt før, så er det greit å ha sin egen KG-lege :fnise: Da er det i allefall ikke mer å tenke på :)

Ha en fin-fin kveld med lille M! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem: til deg. :)

:klemmer: til deg også! Savner oppdateringer fra deg, hvordan har du det? :) Håper ting er litt lysere nå enn det var en stund! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen har uken fløyet forbi. Det er en merkelig følelse nå om dagene, tiden går fort og snegler seg avgårde samtidig :sjenert: Har utrolig mye å gjøre om dagene, og trives godt... Men så er det jo den ventingen på ICSI-opplegget :sjenert: Nå er det heldigvis bare en uke i morgen til vi drar avgårde på forsamtale. Da får vi forhåpentligvis et tidsperspektiv på det hele :) Har et håp om at vi kan sette i gang i april, så får vi bare tro at jeg ikke er for optimistisk :sjenert:

Har vært på seminar med jobben i tirsdag og onsdag. Deilig å få et avbrekk fra kontorlivet ;) I går kveld kom en kompis over. Vi skulle lage film til utdrikningslaget til samboeren, og jeg ble sånn relativt fornøyd :)

I kveld kommer en gravid venninne. Hun skal få en liten gutt i slutten av juni, så innen han kommer til verden håper jeg at jeg har min egen lille spire i magen :rodmer: Hadde vært gøy om de var såpass nære i alder at de kan bli lekekamerater etterhvert :)

I morgen blir det teater og restaurantbesøk med venner, og lørdag bursdagsfest for bestis. Så det er mye som skjer. Skal prøve å få tatt en dagbokrunde igjen om ikke så altfor lenge, men blir sannsynligvis ikke før til helgen...

Ha en fin kveld så lenge! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare hyggelig å kunne hjelpe :klemmer:

Spennende med første møtet! Da vil dere nok få mer informasjon. Jeg synes på mange felt at så fort ballen har begynt å rulle går det rimelig fort! Så jeg håper det blir slik i deres tilfelle :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å kunne hjelpe :klemmer:

Spennende med første møtet! Da vil dere nok få mer informasjon. Jeg synes på mange felt at så fort ballen har begynt å rulle går det rimelig fort! Så jeg håper det blir slik i deres tilfelle :Nikke:

:klemmer: Vi får håpe du har rett, søtingen :) Vi valgte jo privat for å slippe og vente, så forhåpentligvis blir det ikke noe særlig ventetid, men hvis vi må vente på kromosomprøven blir det nok fort april uansett :sjenert: Blir uansett kjempebra å dra ned dit og møte de, har hørt mye bra, så håper forventningene innfrir :)

God helg, Lilywhite! :)

Takk! :) Kanskje litt sent å si det samme til deg, men håper helgen var fin i allefall :klemmer:

Fredag var en kjempefin dag, da var vi ute og spiste og på teater med venner :) Kjempekjekt. Lørdag våknet jeg derimot med skikkelig hodepine og følte meg generelt uvel. Var i familiebesøk hos besteforeldrene mine, men følte meg ikke særlig pigg kan du si :sjenert:

Bestevenninne hadde bursdagsfest på kvelden, og jeg ville ikke ta smertestillende siden vi skulle drikke litt... Hodepinen gikk imidlertid ikke over, så kjære var snill og tok bussen hjem med meg allerede kl 2245 :hjerte: Litt av en fest for min del :fnise: Hehe.. Huff... Fikk litt dårlig samvittighet overfor bestis da, men tror folk så at jeg ikke var i form...

I går var det et forferdelig vær, og jeg var fortsatt litt dårlig, så da ble det mye sofaslaffing...

Kom meg på jobb i dag, men var fortsatt litt slapp, så avlyste trening i dag. Etter middag fikk jeg plutselig masse energi da, så nå har jeg ryddet og bakt banan- og havremuffins med grovt mel og brunt sukker :spise: Tror de er litt farlige da, for de skal jo liksom være "sunne", men er jo en del kalorier likevel :sjenert: Huff, bra jeg skal på "dobbel" trening onsdag, først apparater og så 1 times spinning! :)

Nå blir det snart TV-kveld med kjære her :)

Ha en fin kveld søtingene! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg trent i nesten 2 timer! :trene: Så det er jeg godt fornøyd med. Var på ellipsemaskin og trente litt styrke før det ble 1 time spinning :) For første gang var jeg på time med prosjektor, så jeg har vært på sykkeltur utenfor Cape Town i kveld :fnise: Var ganske artig :)

I morgen skal jeg på pizzakveld hos min barnløse tante og onkel. Har ikke fortalt de noe om hva vi går gjennom, men synes utrolig synd på dem som aldri fikk barn, vet det har vært et intenst ønske :sjenert: For meg hadde det bare ikke vært et alternativ aldri å få barn, men mulighetene var vel ikke fullt like mange for 20-30 år siden...

Og fredag blir det endelig forsamtale! :hoppe: Regner med det blir en positiv opplevelse siden vi har alle prøvesvar, nå skal vi bare planlegge når vi kan sette i gang med forsøk :)

Natta! :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: for bra treningsøkt! Var det ikke vakkert rundt Cape Town?! :hjerte::fnise:

Ble pizzakvelden hos din tante og onkel hyggelig? Kanskje litt spesielt å være sammen med dem nå, nå som dere selv vet hva dere "sliter" med?

Kjempespennende med samtalen i morgen altså! Du får komme inn og opppdatere fort :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på forsamtale :) De var veldig hyggelige og mente vi var gode kandidater for å lykkes :) Det var vanskelig å si noe individuelt om sjansen til å lykkes før man har gjennomført et forsøk, for da kunne man se hvor mange av eggene som befruktes, hvordan de deler seg etc. Men ut i fra alder og de forutsetningene han kunne se nå så hadde vi 50 % sjanse på første forsøk.

Og vi kan begynne allerede i mars! :hoppe: Kromosomprøven til kjære foreligger sannsynligvis ikke før i april, så vi kunne vente på denne hvis vi ville, men iflg. legen var det bare 2-5% sjanse for at de fant noe på den prøven, og hvis de fant noe så ville det sannsynligvis ikke være noe som ville påvirke prosessen videre.

Vi tenkte også litt på at det gjerne er kjekkere å være januarbarn enn desemberbarn (selv om jeg føler meg litt teit for å tenke sånn, spesielt når vi har prøvd såpass lenge), men i april kommer jo påsken, så mulig at gynekologen vår her og/eller klinikken vil holde stengt, og i mai er det også veldig mye som skjer, så vi har nok bestemt oss for å bare kjøre på i mars :rodmer: Hvis det blir vellykket forsøk da så får vel jeg like mye kjeft som mine foreldre fikk for å være så dumme å få barn sent på året :fnise:

Det eneste jeg ble litt :tristbla: for i går var at legen på klinikken også mente jeg hadde litt mange eggposer. Det fikk jeg jo også høre av første gyn. jeg var til, mens han jeg har gått til etterpå har ment at det ikke har vært tilfelle. Jeg lå visst litt i grenseland for hva som var normalt i følge det legen kunne se i går, så om jeg har PCO eller ikke ville være vanskelig å fastslå før de fikk sett på kvaliteten av eggene etter uttak. Så vi får krysse fingrene for at det ikke er noe problem hos meg også :sjenert: Men blodprøvene har jo vært fine, jeg har hatt utslag på EL-tester og temp, og har ikke sjenerende hårvekst m.m, så satser på at det ikke utgjør noen faktor som minsker sjansene våre..

Siden jeg er ung og har mange egg blir det kort protokoll (slipper nesespray) og liten dose. Det vil si at jeg begynner på sprøyter med Puregon på syklusdag 2 eller 3 og fortsetter i 9 eller 10 dager.

Så hvis alt går etter planen blir det egguttak i midten av mars og forhåpentligvis et positivt resultat som gjør at det ventes en liten :babysmokk: i begynnelsen av desember :hoppe:

Merker at jeg gruer meg litt også til å gå gjennom medisinering og evt. mislykkede forsøk. Men må jo nesten bare prøve å være positiv :) Legen vi snakket med i går var nesten helt sikker på at innen 8 mnd så skulle vi være :gravid: i allefall :)

Jeg skal på lunsj til besteforeldrene mine nå, så får skrive mer senere :) Ble litt i full fart dette, men tenkte dere ville høre hvordan det hadde gått. Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...