Gå til innhold

Trenger jeg HTC eller iPhone?


imeria

Anbefalte innlegg

Iphone har ikke fm radio. Det har htc desire. Og htc desire har mp3 spiller i tillegg til radio hah

Ja, jeg hare både iPhone og Desire, så det veit jeg.

HTC Desire er ikke en hybridtelefon.

Det er Desire Z som er hybrid, så om du bestilte Desire, får du ikke den du ville ha hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Ja, jeg hare både iPhone og Desire, så det veit jeg.

HTC Desire er ikke en hybridtelefon.

Det er Desire Z som er hybrid, så om du bestilte Desire, får du ikke den du ville ha hehe

Er det ikke? oj faen. Jaja bra er den sikkert likevel

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

HTC Desire Z har tastatur, som kan trekkes ut.

Oh, nå skal det googles :) Jeg ser etter en "smartphone" jeg kan ha skype på som har et skikkelig tastatur. Jeg HATER touchscreen. Jeg er fornøyd med iphone'n (selvom jeg ikek er glad i apple) men touchscreen er drit :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er en android telefon. Jeg tror jeg mente android og ikke hybrid :rødme:

Android er operativsystemet på telefonen. De fleste touchtelefoner bruker android, men hvert selskap har sin egen vri på det.

Jeg syns HTC har gjort det best.

Hybrid betyr at det er touchtelefon med fysisk tastatur og knapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Android er operativsystemet på telefonen. De fleste touchtelefoner bruker android, men hvert selskap har sin egen vri på det.

Jeg syns HTC har gjort det best.

Hybrid betyr at det er touchtelefon med fysisk tastatur og knapper.

Åja. . Jeg blandet litt sammen... Litt flau nå ja

Men jeg ville ikke hatt med fysisk tastatur og knapper. S bilde av den mobilen og syntes den var litt stygg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja. . Jeg blandet litt sammen... Litt flau nå ja

Men jeg ville ikke hatt med fysisk tastatur og knapper. S bilde av den mobilen og syntes den var litt stygg

Den er visst ikke like kraftig heller, så vanlig Desire er fin.

Den har dårlig høytaler, og alt for lite internt minne (så lite at du kan få problemer med å laste ned oppdateringer, siden mye av det som lagres ikke kan flyttes over på minnekort), men stort sett er det en kul telefon.

Pass på at du har et abonement som er beregna på internettbruk da, ellers blir det fort dyrt, om du ikke går inn på menyene og skrur av alle mulige funksjoner... noe du burde gjøre uansett, for å spare strøm. Touchtelefoner har det med å spise batteri, som om det er din første, kan du regne med at du er heldig om du får 2 dager uten lading :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Touchtelefoner har det med å spise batteri, som om det er din første, kan du regne med at du er heldig om du får 2 dager uten lading :)

Kommentar på batterilevetid - Jeg lader min iphone hver dag, fordi jeg omtrent alltid har skype på. Så det er greit å ha laderen med seg over alt :P (Hvis man er like fæl i bruken som meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Den er visst ikke like kraftig heller, så vanlig Desire er fin.

Den har dårlig høytaler, og alt for lite internt minne (så lite at du kan få problemer med å laste ned oppdateringer, siden mye av det som lagres ikke kan flyttes over på minnekort), men stort sett er det en kul telefon.

Pass på at du har et abonement som er beregna på internettbruk da, ellers blir det fort dyrt, om du ikke går inn på menyene og skrur av alle mulige funksjoner... noe du burde gjøre uansett, for å spare strøm. Touchtelefoner har det med å spise batteri, som om det er din første, kan du regne med at du er heldig om du får 2 dager uten lading :)

hm ok. Hva slags funksjoner må jeg skru av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som skjermdumpprogram for Android mener du?

Samsung Galaxy, som kjører Android, kan ta skjermdump. Har en kamerat som viste meg at det gikk, om man holder inne tilbakeknappen mens man trykker på home-knappen.

http://getandroidstuff.com/how-to-take-screenshot-with-samsung-galaxy-s-with-no-root/

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm ok. Hva slags funksjoner må jeg skru av?

Send meg en PM når du har fått telefonen din, så skal jeg hjelpe deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt meg HTC desire. Kjøpte med djuice abonnement (75 kr i mnd), men har låst opp telefonen slik at je bruker det gamle SIMkortet med OneCall abonement. MEN, jeg lurer på en ting: når jeg er på trådløst internett hjemme med mobilen, koster det noe ekstra for meg da? For hvis det gjør det blir det jo SYKT dyrt å bruke mobilen. Jeg bruker altså ikke mobilnettet, men det trådløse nettet hjemme og det på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt meg HTC desire. Kjøpte med djuice abonnement (75 kr i mnd), men har låst opp telefonen slik at je bruker det gamle SIMkortet med OneCall abonement. MEN, jeg lurer på en ting: når jeg er på trådløst internett hjemme med mobilen, koster det noe ekstra for meg da? For hvis det gjør det blir det jo SYKT dyrt å bruke mobilen. Jeg bruker altså ikke mobilnettet, men det trådløse nettet hjemme og det på skolen.

Supert! Desire er awesome :D

Om du bruker mobilen over det trådløse nettet koster det ikke noe ekstra for internettet :) Kun hvis du velger å bruke 3G, men da øker mobilregninga, ikke internettregninga.

Håper du blir fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns Xperia er en dårlig telefon. Den har en mp3spiller som funker akkurat som på alle andre smarttelefoner, men iPhone har iTunes hvor du kan kjøpe musikk direkte til telefonen.

Det gir den en funskjon ekstra, og dermed mener jeg den er bedre.

Og jeg med min HTC Wildfire har Spotify. 100 kroner i måneden og akkurat den musikken jeg vil høre på, når jeg vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg med min HTC Wildfire har Spotify. 100 kroner i måneden og akkurat den musikken jeg vil høre på, når jeg vil.

Ja, men det er jo helt irrelevant når noen spør hvilken som har best mp3spiller.

Spotify får du jo til alle sånne telefoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Desire er awesome :D

Om du bruker mobilen over det trådløse nettet koster det ikke noe ekstra for internettet :) Kun hvis du velger å bruke 3G, men da øker mobilregninga, ikke internettregninga.

Håper du blir fornøyd! :)

Åh det var bra, ble plutselig veldig nervøs for å få en skyhøy regning! Men hvis jeg KUN vil bruke internett når det er gratis for meg (altså her hjemme hvor det går på trådløst og på skolen), er det noen instillinger jeg må gjøre om på da?

Lurer også på hvordan jeg kan få over SMS fra den gamle mobilen min. Er det i det hele tatt mulig? Og hva med alle kontaktene mine som ikke er lagret på SIM kortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du trenger ikke å gjøre om på noe. Innstillinger > trådløst og nettverk > huk av på trådløst nett. Da bruker du det trådløse nettet (wifi) helt gratis. Eneste nettet jeg bruker på min Desire :)

Jeg tror du må inn på trådløsinnstillinger første gangen du skal koble deg til, for å få skrevet inn passord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det var bra, ble plutselig veldig nervøs for å få en skyhøy regning! Men hvis jeg KUN vil bruke internett når det er gratis for meg (altså her hjemme hvor det går på trådløst og på skolen), er det noen instillinger jeg må gjøre om på da?

Lurer også på hvordan jeg kan få over SMS fra den gamle mobilen min. Er det i det hele tatt mulig? Og hva med alle kontaktene mine som ikke er lagret på SIM kortet?

SMS fra den gamle til den nye tviler jeg på at du får over. Jeg kan i alle fall ikke noe om det :)

Som L.Kennedy sier, så er det ingen instillinger du må gjøre om på. Du bare bruker det trådløse nettet som om det er en vanlig pc :) Men du må selvfølgelig legge inn passord, men det antar jeg du har gjort siden jeg mener å ha lest at du har koblet deg på nettet.

Man kan enkelt overføre telefonkontakter over til simkortet, det gjør du på den gamle mobilen. Jeg liker å ha kontaktene mine på både telefonen og i simkortet, da simkortet kan funke som backup hvis telefonen fusker og omvendt. Min Wildfire kan velge å vise både telefonkontakter og simkontakter (samt facebookkontakter), eller bare en av delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er jo helt irrelevant når noen spør hvilken som har best mp3spiller.

Spotify får du jo til alle sånne telefoner.

Det er jo like irrelevant å trekke inn iTunes, da.

Endret av Arnøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å skru av mobilnettet, om man ikke har tenkt å bruke det. Om man ikke forandrer på noen innstillinger, liker telefonen å laste ned ting til forskjellige applikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...