Gå til innhold

Trenger jeg HTC eller iPhone?


imeria

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har hatt en Sony Ericsson W810i i over 4 år. Har vært veldig fornøyd, men nå begynner den å skrante litt. Har derfor tenkt til å kjøpe meg ny mobil. Men hvilken? "Alle" snakker jo om iPhone 4 og HTC Desire HD. Må innrømme at jeg er fristet til å kjøpe en av disse. Etter 4 år med min kjære Sony Ericsson, så hadde det vært gøy å oppgradere til en mye mer fancy mobil. Men, trenger jeg en SÅ fancy en? Det jeg trenger i en ny mobil er: sms, mms, ringe, ta bilder, høre på musikk og surfing på nettet (til FB, Spotify, sjekke mail, og lese nettaviser). Har ikke interesser av spill (annet enn enkel kabal :P). Så, er det andre gode alternativer for meg? Synes 5000 kr et litt drøyt mye for en mobil (selv om jeg forhåpentligvis kan ha den i 4 nye år). Må innrømme at jeg er litt skeptisk til å bare ha touchscreen...mulighet for tastatur hadde vært fint ;)

Er det noen som har tips om hva slags mobil jeg bør velge, evt andre typer enn iPhone og HTC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HTC Desire Z har tastatur, som kan trekkes ut.

Om du vil at skjermen skal kunne brukes i alle lysforhold, så ville jeg gått for en Samsung Galaxy S. Selv om jeg personlig foretrekker HTC :P Og for mitt bare liv ville jeg ikke tatt i en iPhone.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPhone 4

Har min på den 4. måneden og den banker alt jeg tidligere har hatt av telefoner. Være seg Nokia, Sony Ericsson, Samsung, m.fl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

om du vil ha en rimeligere telefon kan du jo alltids gå for htc wildfire. den er langt ifra så bra som iphone eller htc desire, men koster nesten bare en brøkdel av hva de koster ;) har en selv og brukes til samme bruk du skal/gjør og er fornøyd med det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du vil ha en rimeligere telefon kan du jo alltids gå for htc wildfire. den er langt ifra så bra som iphone eller htc desire, men koster nesten bare en brøkdel av hva de koster ;) har en selv og brukes til samme bruk du skal/gjør og er fornøyd med det =)

Ikke helt enig med deg. Siden skjermoppløsningen er betraktelig mye dårligere på HTC Wildfire enn HTC Desire og Samsung Galaxy S, vil jeg ikke anbefale den til å lese nettaviser og generelt nettsurfing. Har en Wildfire selv, og det er det et stort minus med telefonen hvis man har tenkt å surfe aktivt med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Eple-ting er de mest nedlåste og forbrukerfiendtlige enhetene du kan skaffe deg. Apple vil bestemme ALT du får lov og ikke lov til på den. Apple sitt ord er din lov enkelt og greit.

Samsung har de råeste skjermene som er å oppdrive, og bruker det raskest voksende mobilsystemet i verden, Android. Apple sitt iOS4 når ikke Android til knærene en gang.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eple-ting er de mest nedlåste og forbrukerfiendtlige enhetene du kan skaffe deg. Apple vil bestemme ALT du får lov og ikke lov til på den. Apple sitt ord er din lov enkelt og greit.

Samsung har de råeste skjermene som er å oppdrive, og bruker det raskest voksende mobilsystemet i verden, Android. Apple sitt iOS4 når ikke Android til knærene en gang.

AMEN!! Trodde aldri jeg skulle si meg enig i dine innlegg. Men dette er jeg utrolig enig i<

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eple-ting er de mest nedlåste og forbrukerfiendtlige enhetene du kan skaffe deg. Apple vil bestemme ALT du får lov og ikke lov til på den. Apple sitt ord er din lov enkelt og greit.

Samsung har de råeste skjermene som er å oppdrive, og bruker det raskest voksende mobilsystemet i verden, Android. Apple sitt iOS4 når ikke Android til knærene en gang.

Dette skjønner alle oppegående mennesker er tull og tøys fra ende til annen. Det er ikke slik at dette enten er himmel eller helvete.

Både Apple, Samsung og HTC lager flotte telefoner som alle vil tilfredsstille kravene du beskriver. Skjermkvalitet er meget bra på de dyrere modellene til alle sammen. Du vil neppe klare å se forskjell.

Det handler stort sett om smak og behag, og om hvor mye penger du vil bruke.

iPhone er dyrest, men også "kongen på haugen" Kulest og for de fleste mest brukervennlig. Dessuten har den best utvalg i apps (tillegsprogrammer)

Samsung og HTC er en smule rimeligere, men er også flotte telefoner.

Normale brukere vil ikke oppleve Apples regime som noe stort problem i det hele tatt, men Android gir deg større frihet til å grafse dypere i telefonens Os, og installere alt du ønsker.

Touchskjerm vil du fort lære deg å elske :)

Velg den telefonen du liker best selv. Velger du iPhone eller de dyreste modellene fra Samsung eller HTC får du uansett en knallgod telefon.

Jeg hadde valgt iPhone, men mange vil si det motsatte.

Her er det nok ingen fasit :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skjønner alle oppegående mennesker er tull og tøys fra ende til annen. Det er ikke slik at dette enten er himmel eller helvete.

Både Apple, Samsung og HTC lager flotte telefoner som alle vil tilfredsstille kravene du beskriver. Skjermkvalitet er meget bra på de dyrere modellene til alle sammen. Du vil neppe klare å se forskjell.

Det handler stort sett om smak og behag, og om hvor mye penger du vil bruke.

iPhone er dyrest, men også "kongen på haugen" Kulest og for de fleste mest brukervennlig. Dessuten har den best utvalg i apps (tillegsprogrammer)

Samsung og HTC er en smule rimeligere, men er også flotte telefoner.

Normale brukere vil ikke oppleve Apples regime som noe stort problem i det hele tatt, men Android gir deg større frihet til å grafse dypere i telefonens Os, og installere alt du ønsker.

Touchskjerm vil du fort lære deg å elske :)

Velg den telefonen du liker best selv. Velger du iPhone eller de dyreste modellene fra Samsung eller HTC får du uansett en knallgod telefon.

Jeg hadde valgt iPhone, men mange vil si det motsatte.

Her er det nok ingen fasit :-)

Så folk som ikke liker apple eller dems måte å gjøre ting på er ikke for deg oppegående? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så folk som ikke liker apple eller dems måte å gjøre ting på er ikke for deg oppegående? :skratte:

Hei "Jeg liker å gå anonym for å bruke hersketeknikker". (modent forøvrig)

Det som du (bevisst) feiltolker i Henkie sitt innlegg er at for de aller aller fleste er ikke Apples låsing ett problem, men heller en sikkerhet.

TS: Jeg har iPhone 3gs, men har lekt en god del med desire HD. For min del kunne jeg klart meg fint med hvilken som helst av de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "Jeg liker å gå anonym for å bruke hersketeknikker". (modent forøvrig)

Det som du (bevisst) feiltolker i Henkie sitt innlegg er at for de aller aller fleste er ikke Apples låsing ett problem, men heller en sikkerhet.

TS: Jeg har iPhone 3gs, men har lekt en god del med desire HD. For min del kunne jeg klart meg fint med hvilken som helst av de.

:skratte: Herseteknikker? Det var ett jævla enkelt spørsmål som du klarer å dra ut slik bare folk på KG klarer. Gratulerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så folk som ikke liker apple eller dems måte å gjøre ting på er ikke for deg oppegående? :skratte:

Neida, jeg sier IKKE at brutal_mann ikke er oppegående (eller de med samme mening som han)

Jeg sier at alle oppegående mennesker skjønner at innlegget hans er tull og tøys. Telefoniverden er ikke så svart/hvitt som han fremstiller det i sitt innlegg.

Den brutale mannen er sikkert en oppegående og flott fyr :-)

Dessuten er det helt korrekt slik hogwash påpeker: Apples binding er ikke noe problem for de fleste, men heller en sikkerhet....ja, jeg skriver ikke for alle, men for de fleste. FOR DE FLESTE....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Dette skjønner alle oppegående mennesker er tull og tøys fra ende til annen. Det er ikke slik at dette enten er himmel eller helvete.

Både Apple, Samsung og HTC lager flotte telefoner som alle vil tilfredsstille kravene du beskriver. Skjermkvalitet er meget bra på de dyrere modellene til alle sammen. Du vil neppe klare å se forskjell.

Det handler stort sett om smak og behag, og om hvor mye penger du vil bruke.

iPhone er dyrest, men også "kongen på haugen" Kulest og for de fleste mest brukervennlig. Dessuten har den best utvalg i apps (tillegsprogrammer)

Samsung og HTC er en smule rimeligere, men er også flotte telefoner.

Normale brukere vil ikke oppleve Apples regime som noe stort problem i det hele tatt, men Android gir deg større frihet til å grafse dypere i telefonens Os, og installere alt du ønsker.

Touchskjerm vil du fort lære deg å elske :)

Velg den telefonen du liker best selv. Velger du iPhone eller de dyreste modellene fra Samsung eller HTC får du uansett en knallgod telefon.

Jeg hadde valgt iPhone, men mange vil si det motsatte.

Her er det nok ingen fasit :-)

Så at Apple velger vekk flash, at Apple velger vekk muligheten for å tippe via telefonen, at Apple i kriker og kroker nekter deg å gjøre helt lovlige handlinger med telefonen, det er ikke et problem? At Apple ønsker å kontrollere, og gjør alt de kan for å oppnå det, hvilken maskinvare du kjøper, hvilket OS du bruker, hvilke applikasjoner du har lov å kjøre (for eksempel er det ikke lov å bruke GPL programvare via Apple sin App-Store) og ikke minst at Apple prøver å tvinge deg til å kun kjøpe musikk fra dem, hvis ikke det er et problem, da driter du i friheten som forbruker.

HW-messig synes jeg Apple er fantastisk. Rent politisk så skremmer Apple meg mer enn de fleste firma. INGEN firma skal bestemme hvilken programvare jeg ønsker å bruke på deres HW. Det er helt og holdent opp til meg hva jeg skal bruke lovlig kjøpt HW til. Slik er det ikke med Apple produkter.

Forøvrig så er det å snakke med iPhone4 brukere et sant helvete. Jeg må i jobbsammenheng gjøre dette daglig, og disse folka er nesten umulige å høre og de faller ut i hytt og pine. Så en telefon fra Apple? Ikke faen! Legg forøvrig merke til at jeg anbefaler utelukkende Apple bærbare til alle hjemmebrukere... Om du skulle finne på å påstå at jeg er utelukkedne anti-apple...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at Apple velger vekk flash, at Apple velger vekk muligheten for å tippe via telefonen, at Apple i kriker og kroker nekter deg å gjøre helt lovlige handlinger med telefonen, det er ikke et problem?

Jeg svarer også, håper det er ok BM.

-Flash? Jeg blokkerer flash i alle mine nettlesere på pc'er og kan ikke si det er noe jeg savner.

-Tipping har vel kommet nå slik jeg har forstått det?

At de blokkerer GPL og kontrollerer alle apps nøye før de legges ut har jeg heller aldri opplevd som et problem.

iPhone 4 sin samtalekvalitet har jeg dessverre ingen erfaringer med.

Alle disse tingene du opplever som problemer kan vel også fikses med en enkel jailbreak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...