Gå til innhold

Trenger jeg HTC eller iPhone?


imeria

Anbefalte innlegg

Mindre ihvertfall. Men folk er jo villig til å betale så mye for ett halvspist eple så da senker de ikke prisen

Et halvspist eple, vil jo si brukt.

Da er den selvsagt mye rimeligere...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde droppa iPhone. Man får bedre Android-telefoner som også er billigere, og så slipper man å forholde seg til ekle Apple. Tviler på at jeg noen gang vil gå til innkjøp av et Apple-produkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Jeg har HTC Desire Z og er fornøyd, valgte den pga at den har uttrekkbart fullt tastatur som er veldig lett å skrive på (jeg hater touch). Den er en murstein og veier to tonn, men tiden for miniatyrtelefonen er nok over.

Det tok litt tid å bli venn med telefonen, synes den er litt kronglete før man får personliggjort den og installert noen apps som forenkler en del funksjoner. Men nå er den babyen min.

Som brutal_mann hadde jeg også litt aversjoner mot apple.. husker oppstandelsen når microsoft ville påtvinge alle å bruke realplayer, men nå er det apple som begynner å bli den store stygge ulven her. Irriterer meg nok bare at jeg må installere quicktime sammen med itunes. Irriterer meg at jeg må ha det bedritne programmet itunes i det hele tatt, skulle aldri kjøpt ipod.

Og apple-misjonærer irriterer meg generelt, jeg er lei av å få viftet iphones i ansiktet og bli fortalt hvor bra de er - det er EN ting vi med annen mobil (og pc) kan gjøre som apple-brukere aldri kan klare, og det er å drite i å mase om telefonen vår.

Føler apple-greia nærmest er er en sosial bevegelse, som er litt for hipster dipshit for meg. Og det er kanskje den største og samtidig dummeste grunnen til at jeg aldri kommer til å eie en iPhone :fnise:

Endret av Anjelika
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J - det er EN ting vi med annen mobil (og pc) kan gjøre som apple-brukere aldri kan klare, og det er å drite i å mase om telefonen vår. :

Ja, det er riktig.

Vi som har Apple forteller hvor fornøyde vi er med det produktet vi kjenner.

Dere med annen mobil (og pc) skryter ikke av egne varer, men forteller alle hvor stort dritt Apple er - uten å egentlig vite. Patetisk

Husker en gang jeg skulle kjøpe bil. Vurderte Honda og Volkswagen.

Volkswagenselgeren snakket varmt om merket sitt, og sa lite om Honda.

Hondaaselgeren sa lite om hvor bra Honda var, men snakket bare dritt om hvor dyrt og dårlig Volkswagen var.

Det ble en VW på meg, og den er super!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er riktig.

Vi som har Apple forteller hvor fornøyde vi er med det produktet vi kjenner.

Dere med annen mobil (og pc) skryter ikke av egne varer, men forteller alle hvor stort dritt Apple er - uten å egentlig vite. Patetisk

Husker en gang jeg skulle kjøpe bil. Vurderte Honda og Volkswagen.

Volkswagenselgeren snakket varmt om merket sitt, og sa lite om Honda.

Hondaaselgeren sa lite om hvor bra Honda var, men snakket bare dritt om hvor dyrt og dårlig Volkswagen var.

Det ble en VW på meg, og den er super!

Vi trenger ikke å skryte forde vi vet hvor bra det er. Dere apple fans er ganske flinke til å slenge dritt om andres produkter dere også. Probleme er bare dere har så lite teknisk insikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er patetisk er å slenge dritt om andre produkter under pseudonymet "Anonym bruker" i et forum hvor uregistrerte brukere ikke får delta. Dersom folk ikke kan stå for egne meninger er ikke meningen mye verdt...

Forøvrig kjøper jeg ikke noen produkter fra Apple før de løsner på snippen. Det er ikke en produsents jobb å bestemme hva jeg skal bruke mobilen/PCen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er patetisk er å slenge dritt om andre produkter under pseudonymet "Anonym bruker" i et forum hvor uregistrerte brukere ikke får delta. Dersom folk ikke kan stå for egne meninger er ikke meningen mye verdt...

Forøvrig kjøper jeg ikke noen produkter fra Apple før de løsner på snippen. Det er ikke en produsents jobb å bestemme hva jeg skal bruke mobilen/PCen til.

Så patetisk at du skal dra inn anonymbruker i hver jævla diskusjon. Det er toppen av patetisk!

Du er ikke mye verdt bare for du kaller deg Max Magnus heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde lyst på LG Optimus One som køyrer på android 2.2. Den har kome godt ut i tester, og koster rundt 2000kr (synes også 5000kr er galskap). Den var dessverrer utsolgt overalt, så eg endte meg å prøve med på Samsung Galaxy 5, I5500. Den er enda litt rimeligere(1700-1800kr), og køyrer android 2.1 (er snakk om at det skal kome oppdatering til 2.2). Har hatt den i ca. ei veke og synes i grunn det er ein veldig grei mobil. Begynner nå å skjønne tingen med appser og leking på mobil ;)Funker fint å surfe på. Den er ikkje så innmari stor heller.

Så viss tingen er at du vil ha touch telefon til å leke på, surfe, og eller bruke som vanleg telefon...så kikk på LG Optimus One, og Samsung Galaxy I5500. Eg er fornøyd med min Samsung til nå iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men forteller alle hvor stort dritt Apple er - uten å egentlig vite. Patetisk

Hvor har du det ifra at de som snakker negativt om Apple/iPhone ikke har peiling på det de snakker om?

Med en iPhone må du godta at det er Apple som bestemmer for deg, du kan ikke tilpasse din egen telefon på samme måte som med en Android-telefon. Apple bestemmer også hvilke apps som skal være tilgjengelig.

Apple krever også at du bruker itunes for overføringer. Med min HTC setter jeg bare i usb-kabelen eller overfører trådløst via Dropbox. Dropbox er en applikasjon som jeg har valgt å benytte.

Apple velger å ikke forholde seg til lovverket i hvert enkelt land, og er rett og slett vrange. Har vært flere forbruker-saker mot Apple hvor Apple bare velger å se bort fra norske lover.

Og så har vi antenne-saken (iPhone 4), hvor Apple benekter at det er et problem, og deretter sier at "da må du bare holde telefonen annerledes". Man holder en telefon slik man selv synes det er praktisk.

I sitt forsvar prøvde Apple å sverte de andre produsentene, ved å vise at konkurrentene har minst like store antenne-problemer. Hva med å ta tak i egne problemer istedet for å gå løs på konkurrentene? Jeg har aldri hørt om lignende strategier fra andre mobilprodusenter, kun Apple.

Kan legge til at Amobil.no måtte justere ned sitt terningkast på iPhone 4 ettersom flere problemer oppstod. Og hvilke anerkjente nettsider/magasiner har egentlig kåret iPhone 4 til årets mobiltelefon?

Endret av L. Kennedy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Probleme er bare dere har så lite teknisk insikt

Hmmm...jasså :-)

@Max Magnus: vi er jo anonyme her hele gjengen. Jeg aner ikke hvem du er.

Er faktisk enig i eksempelet med at man heller bør snakke bra om eget produkt, fremfor å slenge dritt om noe man ikke aner hva er.

Dessuten: alle produsenter bestemmer vel hva du kan bruke mobil/PC til - egentlig. Apple er bare noe mer strikse. For mange et problem, for meg ikke noe problem i det hele tatt. Har brukt Apple i snart 15 år, og det har vært en sann fornøyelse med et problemfritt pc/mac-liv.

Kan ikke se noe som helst, jeg gjerne ville gjort men som Apple har nektet meg.

Skjell meg gjerne ut, og kall meg for MacFanBoy, men for MEG har det vært, og er det, supert med Apple.

Det sier seg selv at noen foretrekker, og er best tjent med, noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere bør ta apple/ikkje apple diskusjonen i ein egen tråd. Dette var jo ein diskusjon om kva mobil vedkommende bør velge. Ikkje om apple er drit/ikkje drit. Er du fornøyd med din iphone så lister du opp grunnene til at du er fornøyd, ikkje alle grunnene til at du ikkje liker konkurrenten. Er du fornøyd med din HTC så legg inn argumenter for det.

Foreldrene mine har Samsung Galaxy S og eg har ikkje høyrt noko anna enn at dei er fornøyde.

Ein del av Samsung sine produkter har lav stråling. Både Samsung Galaxy S og min I5500 har lav stråling. Sambuaren min har Sony Ericsson X10 mini, og den har høg stråling og blir fort varm. Eg lurte eg stund på X10 min pro pga. tastaturet, men den har også høg stråling. Det gidder eg ikkje for dei blir så innmari varme. Sambuaren min er nokså fornøyd med sin, men han hadde ikkje valgt den i dag. Hadde heller gått for LG Optimus One eller Samsung Galaxy I5500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere bør ta apple/ikkje apple diskusjonen i ein egen tråd. Dette var jo ein diskusjon om kva mobil vedkommende bør velge. Ikkje om apple er drit/ikkje drit.

Det er snakk om argumenter for hvorfor man ikke burde velge Iphone 4, eller Apple om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Iphone 4 har spredd seg som ild i tørt gress blant mine kollegaer som er helt avhengig av å kunne sjekke mail, ringe og ta imot sms på en hensiktsmessig måte. Det iPhone er god på er dette med mail og sms, og å samordne dette med kalenderen.

Det iPhone er dårlig på er å ringe med de. Samtlige jeg kjenner med iPhone 4 har hatt problemer med at samtaler blir avbrutt, og telefonregningene kan jo fort blir høye når du hele tiden må ringe opp igjen :roll: Så hvis du skal bruke telefonen mye til å snakke i, så ville jeg helt klart valgt en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Max Magnus: vi er jo anonyme her hele gjengen. Jeg aner ikke hvem du er.

Er faktisk enig i eksempelet med at man heller bør snakke bra om eget produkt, fremfor å slenge dritt om noe man ikke aner hva er.

Dessuten: alle produsenter bestemmer vel hva du kan bruke mobil/PC til - egentlig. Apple er bare noe mer strikse. For mange et problem, for meg ikke noe problem i det hele tatt. Har brukt Apple i snart 15 år, og det har vært en sann fornøyelse med et problemfritt pc/mac-liv.

Kan ikke se noe som helst, jeg gjerne ville gjort men som Apple har nektet meg.

Skjell meg gjerne ut, og kall meg for MacFanBoy, men for MEG har det vært, og er det, supert med Apple.

Det sier seg selv at noen foretrekker, og er best tjent med, noe annet.

Det er en sannhet med modifikasjoner at vi alle er anonyme. Ja, vi er anonyme i den forstand at vi ikke kjenner hverandres identitet, men troverdigheten til et argument svekkes når det er signert av anonym. Enkelte ganger (ikke bare i denne tråden) er det påfallende mange anonyme brukere som har like meninger på samme tidspunkt.

Det er forøvrig ingen som gir meg restriksjoner på hva jeg kan ha på min HP med Windows. Jeg kan til og med lese Mann (med usensurert forside) uten at HP går bananas... Kom gjerne med eksempler på Windowsbrukere som får begrensninger fra Microsoft.

Edit: Jeg glemte at dette var en telefontråd. Det er forøvrig ingen begrensninger på min telefon. Hvem som helst kan lage programmer og jeg slipper å "jailbreake" den for å kunne installere programmene som produsenten ikke liker.

Endret av Max Magnus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iphone 4 har spredd seg som ild i tørt gress blant mine kollegaer som er helt avhengig av å kunne sjekke mail, ringe og ta imot sms på en hensiktsmessig måte. Det iPhone er god på er dette med mail og sms, og å samordne dette med kalenderen.

Er det her noe særegent for iPhone? På min HTC Desire har jeg ikke noe å utsette på de funksjonene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sannhet med modifikasjoner at vi alle er anonyme. Ja, vi er anonyme i den forstand at vi ikke kjenner hverandres identitet, men troverdigheten til et argument svekkes når det er signert av anonym. Enkelte ganger (ikke bare i denne tråden) er det påfallende mange anonyme brukere som har like meninger på samme tidspunkt.

Det er forøvrig ingen som gir meg restriksjoner på hva jeg kan ha på min HP med Windows. Jeg kan til og med lese Mann (med usensurert forside) uten at HP går bananas... Kom gjerne med eksempler på Windowsbrukere som får begrensninger fra Microsoft.

Edit: Jeg glemte at dette var en telefontråd. Det er forøvrig ingen begrensninger på min telefon. Hvem som helst kan lage programmer og jeg slipper å "jailbreake" den for å kunne installere programmene som produsenten ikke liker.

Innlegget ditt er raportert. Hvis du ikke klarer å droppe anonymbruker diskusjonen sjønner jeg ikke hvorfor du er her. dette er ett forum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wolfmoon

Er det her noe særegent for iPhone? På min HTC Desire har jeg ikke noe å utsette på de funksjonene her.

Hvordan skulle jeg kunne vite det, jeg har aldri hatt HTC og kjenner heller ingen som har denne telefonen, og utaler meg derfor heller ikke om den.. Jeg skrev ned det jeg kom på ifm en av de to telefonene TS lurte på. Siden du har HTC kan du jo skrive litt om hva som funker spesielt bra på den.

Selv klarer jeg meg veldig fint med min billige samsung telefon uten noen spesielle funksjoner eller apps ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget ditt er raportert. Hvis du ikke klarer å droppe anonymbruker diskusjonen sjønner jeg ikke hvorfor du er her. dette er ett forum.

Flott. Kanskje vi blir kvitt anonyme registrerte brukere når de ser hva det blir brukt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det ifra at de som snakker negativt om Apple/iPhone ikke har peiling på det de snakker om?

Dette er også min erfaring.

Etter å ha brukt Mac i ca 15 år, har jeg opplevd ofte - svært ofte, at personer stempler alt fra Apple som dritt. Rett og slett fordi de ikke aner hva de prater om.

De har kanskje testet en iPod, iPhone eller Mac i få timer hos venner eller forhandler.

Det gir etter min mening svært lite grunnlag for bastante uttalelser.

Med en iPhone må du godta at det er Apple som bestemmer for deg, du kan ikke tilpasse din egen telefon på samme måte som med en Android-telefon. Apple bestemmer også hvilke apps som skal være tilgjengelig.

Apple krever også at du bruker itunes for overføringer. Med min HTC setter jeg bare i usb-kabelen eller overfører trådløst via Dropbox. Dropbox er en applikasjon som jeg har valgt å benytte.

Hva er dette for tullete gnål!

Mulig du oppfatter det slik, men for meg har aldri dette vært noe problem.

Apple gjør det enkelt. Jeg må bruke iTunes for å overføre mellom iPhonen og Macen. Sånn er det.

Akkurat som at Volkswagen har bestemt at på min bil MÅ jeg fylle diesel for at motoren fungerer, og de opprettholder garantien.

Jeg MÅ også kjøpe felger som passer til Volkswagen. Jeg kan ikke kjøpe hjul som er laget for en Hummer.

Er dette så vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er også min erfaring.

Etter å ha brukt Mac i ca 15 år, har jeg opplevd ofte - svært ofte, at personer stempler alt fra Apple som dritt. Rett og slett fordi de ikke aner hva de prater om.

De har kanskje testet en iPod, iPhone eller Mac i få timer hos venner eller forhandler.

Det gir etter min mening svært lite grunnlag for bastante uttalelser.

Mange som ikke vet hva de snakker om, det gjelder begge "leire". Men finn først ut om den du diskuterer med har peiling.

Hva er dette for tullete gnål!

Mulig du oppfatter det slik, men for meg har aldri dette vært noe problem.

Apple gjør det enkelt. Jeg må bruke iTunes for å overføre mellom iPhonen og Macen. Sånn er det.

Akkurat som at Volkswagen har bestemt at på min bil MÅ jeg fylle diesel for at motoren fungerer, og de opprettholder garantien.

Jeg MÅ også kjøpe felger som passer til Volkswagen. Jeg kan ikke kjøpe hjul som er laget for en Hummer.

Er dette så vanskelig?

Bileksempelet ditt er elendig. Alle bilprodusenter lager biler som enten går på bensin eller diesel, hvis de ikke er elektriske e.l. Dette er ikke noe særegent for VW.

Mener du at VW ikke har biler som går på bensin? Du kan selv velge hva slags VW-bil du vil ha, og da følger det også med en bestemt type motor som krever enten bensin eller diesel.

VW tilbyr biler til både de som foretrekker diesel, og de som foretrekker bensin. De dekker de to mest brukte drivstofftypene, og det er svært få mennesker som har behov for biler med annet drivstoff.

Apple selger ikke tusen forskjellige telefoner som dekker alle mulige oppsett. Jeg vil selv velge hvor mine programmer skal være plassert og hvilke widget'er jeg vil ha hvor. Det skal være opp til meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...