Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:fnise: Må le litt av sokkene i doen ;) Ikke alltid like lett å ha hodet på rett plass... :fnise:

Kos dere masse på hytta og GOD PÅSKE :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det dreia og lucky :klemmer:

Påsken har vært veldig fin, med mye avslapping og mye sol :sol:

Siste fridag for kjære, og så er det tilbake til hverdagen igjen. Vi skal en tur til svigers på middag i dag, men kunne egentlig mest tenke oss å ikke ha noen planer i dag. Vi har vært sammen med min familie fra tirsdag til i går, og da hadde en dag uten noen planer vært litt deilig, men det er jo noen timer til vi skal dit også da :) Jeg er trøtt og sliten, og med så fint vær ute så klarer jeg nok ikke å slappe av nok til å ta meg en hvil på dagen heller i dag kjenner jeg meg rett. Tror det pollenet sliter meg litt ut om dagen, for jeg har vært småsur og irritert noen få uker nå, og det uten noen som helst grunn. Jeg har aldri vært en person som er hormonell eller blir sur og irritert uten grunn, men nå er jeg plutselig der og vet mer hva andre snakker om ;)

Men selv om jeg er sliten, så har egentlig natta vært veldig fin. Lillegutt var i seng ca 19.30 i går, våkna kl 1 og fikk tutten (og roa seg med den faktisk) og så sov han igjen til kl 5! Det er rekord for han med så mange timer uten å spise på natta :nigo: Jeg håper at vi kan fortsette sånn nå, for nå har han blitt kjempeflink til å spise gode måltider på dagen også. Så jeg har tenkt at snart må vi ta den kampen med å avvenne med spising på natta. Etter ei så bra natt så merker jeg at håpet stiger for at det skal fortsette, men jeg må nok ikke være for optimistisk heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har hatt en deilig påske :) Skjønner godt at det hadde vært deilig å bare vært hjemme å kosa seg i dag når dere har vært sammen med din familie i så mange dager ja.... Får håpe dere slipper å være hos svigers hele dagen da :)

Kos deg og nyt siste fridagen sammen med mannen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har hatt en deilig påske :) Skjønner godt at det hadde vært deilig å bare vært hjemme å kosa seg i dag når dere har vært sammen med din familie i så mange dager ja.... Får håpe dere slipper å være hos svigers hele dagen da :)

Kos deg og nyt siste fridagen sammen med mannen :klemmer:

Det blei en fin dag. Kjære fikk sove lenge mens jeg sto opp med lillegutt, vi kjørte bilen gjennom bilvasken, var innom et vennepar og så hos svigers. Koselig det :)

:klemmer:

Nå er det sløving i sofaen på oss, og jeg har prøvt å lære meg å hekle oldemorruter på nettet :gjeiper: Jeg har sikkert sett på en instruksjonsvideo 100 ganger nå, og sliter enda med å få det til, for de viser det så veldig fort at jeg må starte den om og om igjen, og så er det litt vanskelig å se :fnise: Håper jeg får det til til slutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser meg litt opp ;)

Sokkene i do :fnise:

:fnise:

Snart leggetid for meg nå, men må bare innom for å skrive noen ord først, for det var visst noen dager siden sist :) På fredag dro jeg og handla garn og kom igang med oldemorsrutene mine, så nå har jeg hekla 9 ruter tror jeg. Blir litt hekta og syns det er veldig morro (enda) ;)

Denne uka har jeg et mål om å gjøre minst én ting på to-do-lista mi. Så i går fikk jeg klippt ferdig rosene, stussa epletreet og kosta gårdsplassen, og det ble faktisk 3 ting. Mens i dag så har jeg kryssa av punktet om å lage ferdig dåpsalbumet til lillegutt. Jeg følte at jeg hadde gjort så lite fornuftig i det siste, at jeg måtte bare bestemme meg for å ha ei litt effektiv uke igjen, selv om alle punktene er jo ikke like store akkurat.

I dag var jeg også på shopping. Handla litt småting til lillegutt og en del ting til huset for å pynte opp og organisere litt her. Jeg har blitt helt hekta på interiør de siste ukene, leser på interiørblogger på nettet, og har sååå lyst til å forandre stil og handle inn masse ting til huset. Men jeg må jo begrense meg og heller handle inn litt småting og prøve å bruke det vi har på en annen måte om jeg får det til. Er mange gode tips på nettet hvertfall :)

En liten oppdatering på lillegutt:

Han skravler veldig masse og er en veldig blid gutt. Han er veldig glad i mat og spiser bra for tida, men middager sliter jeg litt med. Han vil ikke spise det jeg lager, og heller ikke 5-6 måneders middagsglass, så han holder seg fremdeles til 4-måneders glass.. Men men, det går vel over det også. Han snur seg fremdeles ikke over fra rygg til mage eller omvendt, men sitter noenlunde stødig med støtte nå. Og så løfter han opp rumpa når han ligger på magen, og liker at vi holder han oppreist så han kan stå. Han er glad i å kose, og ler veldig godt når vi skremmer han så han skvetter. Babysvømminga syns han også er helt topp og storkoser seg når vi er der. Apropos kosinga, så "spiser" han iblant på ansiktet mitt, og det har han alltid gjort. Suger seg fast i haka mi iblant (men jeg kan ikke la han gjøre det noe særs for da får jeg sugemerker, og de har jeg fått noen av :fnise:), eller vil "kysse" meg på munnen. Det er virkelig toppen av lykke for ei forelska mor :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med bestemors rutene da! :jepp: Jeg har så lyst å gjøre det også, men kommer aldri i gang! Drømmer om om så mye! :sjenert:

Det er sååå masse fint og kult interiør på nettet! Jeg har sittet mine timer og drømt, må jeg innrømme. Jeg har såvidt begynt med snuppas rom, og gleder meg til å gjøre meg ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med bestemors rutene da! :jepp: Jeg har så lyst å gjøre det også, men kommer aldri i gang! Drømmer om om så mye! :sjenert:

Det er sååå masse fint og kult interiør på nettet! Jeg har sittet mine timer og drømt, må jeg innrømme. Jeg har såvidt begynt med snuppas rom, og gleder meg til å gjøre meg ferdig!

Flink du er som holder på med snuppas rom da! Jeg går bare og venter på at kjære skal si at det er ok at han vil bytte kontoret sitt med lillegutt sitt rom, så jeg kan begynne å lage det litt fint hos han.

Jeg drømmer også om veldig mye jeg har lyst til å gjøre, og har begynt å skrive liste over alle tinga ;)

Jeg har vært ganske forkjøla de siste dagene, og i dag kutter jeg ut fysiotreninga fant jeg ut. Er ikke noe særs å trene når jeg er så tett og nesen renner... Lillegutt har vært kjempeflink de siste par nettene med sovinga, men jeg er kjempesliten hver morgen pga forkjølelsen og pollenet likevel. Jeg er hvertfall kjempeglad for at han har blitt så flink da :strix: I går var det rekord, og han spiste ikke på natta før kl 5, og i natt sov han hele natta (måtte inn og roe han 2-3 ganger på kvelden i går bare) og spiste ikke før kl 7 i morres! :hoppe:

Nå slokna han her akkurat helt utslitt, så jeg tror at jeg får prøve å få gjort litt fornuftig. Kanskje starte med en dusj, det ser jeg på håret mitt som står til alle kanter at jeg trenger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med effektive dager :strix:

Er sååå mye fint på interiørfronten altså...skummelt å gå inn i slike blogger...eller for å ikke snakke om nettbutikker med interiør :sjenert:

God bedring med forksjølelsen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med effektive dager :strix:

Er sååå mye fint på interiørfronten altså...skummelt å gå inn i slike blogger...eller for å ikke snakke om nettbutikker med interiør :sjenert:

God bedring med forksjølelsen :klemmer:

Veldig deilig med effektive dager ja :strix:

I dag har jeg kryssa av "lime sprosser" på lista mi, for det var noen som holdt på å ramle av hele tida ;)

Ja både blogger og nettbutikker med interiør er skummelt å gå inn på. Jeg ramla innom noen sånne nettbutikker forrige uke, og handla fra to av de... :sjenert: Så i dag skal jeg på posten og hente en av pakkene som har kommet :hoppe:

Jeg tror forkjølelsen kommer seg litt nå. Men er plaga av pollen også, så nesen renner jo uansett, og det er litt vanskelig å kjenne forskjellen :gjeiper: Det går greit da.

Hele uka har jeg gått og trodd at jeg skulle i barselgruppe i dag, men heldigvis så begynte jeg å tenke meg litt om og fant ut at det ikke var før neste uke igjen. Kunne gjerne ha gått på det hver uke i stedet for annenhver jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var akkurat lillegutt i seng, og jeg krysser fingre og tær for at natta blir bedre enn i natt som var. Vi begynte med en annen grøt for noen dager siden, og det er kanskje den som har ført til en urolig gutt i det siste. Så i dag var det tilbake til gammel grøt igjen. Lillegutt ville fremdeles ikke legge seg fint, så jeg måtte bysse han i søvn i kveld igjen :( Jeg har ikke lyst til at det skal bli en vane for han, men det er så slitsomt å løpe inn og ut til han i et par timer også, og så er han jo så trøtt.

I dag var jeg og kjøpte liftgardiner å ha på rommet hans i tillegg til rullegardinene han har, så jeg håper at det kanskje hjelper på. Han skal bytte rom med kjære sitt kontor, og jeg håper virkelig at jeg får kjære med på det en av de nærmeste dagene nå. Han kan være så treig med sånt... :sjenert:

Og så har vi vært på babysvømming igjen i dag, og nå har vi bare to ganger igjen der. Nesten litt vemodig... Jeg håper at vi finner et fortsettelseskurs som passer med tida i høst når jeg begynner på jobb igjen også. I dag og de to forrige gangene har de tatt bilder av ungene under vann også som vi skal få, og det gleder jeg meg til :nigo:

Jeg får kanskje gå ned og si hei til kjære nå.;) Han kom nettopp inn fra dugnad i gata her.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper natten ble bedre enn de forrige nettene :)

Undervannsbilder er utrolig kult :Nikke: Håper dere fikk noen fine bilder av lillegutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så kult med babysvømming-bilder! Vi fikk noen sikkelig fine av snuppa. De er helt utrolige disse småttisene!

Kult med pakker på Posten da! Nesten som gaver det! ;)

Håper dere har fått bytta rom og at jr. sover godt om natta igjen! Har han blitt gammel nå, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lucky, Missiw og pusilus! :klemmer:

Nettene går generelt mye bedre nå. Den siste uka har lillegutt vært en drøm å legge om kvelden. Eneste er at han vil ha morgen mellom kl 4:40 og 6 på morgenen for tida :gjeiper:

Gleder meg til å få undervannsbildene neste uke ja! Håper det er noen flotte blinkskudd :)

Neste uke (den 24.) blir han faktisk 8 måneder :hakeslepp: Helt sykt hvor fort tida går. Er veldig veldig glad for at jeg skal være hjemme hele sommeren. Får vondt av tanken på å begynne å jobbe igjen (og fikk til og med tårer i øynene når jeg skreiv det her nå). Jeg blir forhåpentligvis mer klar etterhvert, og det er jo enda noen måneder til.

For noen dager siden begynte jeg å skrive en del her, men så forsvant hele sida for meg plutselig, og jeg orka ikke begynne på igjen. Det har blitt lite datatid i det siste. Det vil si, lite KG-tid hvertfall. Jeg har handla bokser og organisert klærne som er for små til lillegutt, flytta rom for han (det spurte jo forresten Missiw om) og handla og hengt opp liftgardiner i nye rommet hans. Og mye småordning av ting og tang i det siste.

17.mai hadde vi en koselig dag. Vi var invitert til lunsj hos noen venner, så vi ble der hele ettermiddagen og kosa oss med nydelig mat og bare slappa av. Vi tok ikke turen til byen i det hele tatt og såg ingen tog, og det var igrunn litt deilig. Og kvelden brukte jeg faktisk til å rydde klesskapet mitt *stolt* Jeg fikk kasta en søppelsekk med klær til freetex + en pose med ting som bare måtte kastes. Deilig å få litt orden, og oversikt over hva som er i klesskapet igjen :fnise:

Siden sist har jeg forresten også plutselig slutta å amme. Det var veldig lite jeg amma på slutten også, så jeg syns at det var helt greit å slutte nå. Jeg skulle amme han på starten av forrige uke en dag, og han begynte bare å skrike og snu seg bort hver gang jeg prøvte å legge han til. Så da var det bare å slutte da. Men jeg var tydeligvis tom for melk også, for jeg har ikke hatt bittelitt brystspreng engang etterpå, så jeg har nok vært heldig med sluttinga siden det ikke har vært vondt i det hele tatt.

Og så har jeg funnet ut at det er en skogssti like bak huset vårt omtrent! Etter å ha bodd her i 3 1/2 år!! Er det mulig? :ler: Jeg forsøkte å finne et sted å gå oppi der etter at vi flytta hit, men pga at det ligger et steinbrudd bak her, så er det gjerde og port som gjør at man ikke kommer inn dit. Men så var det visst en sti langs gjerdet. Så kvelden 16.mai gikk/jogga jeg tur der, og det var deilig! Første gangen på mange år at jeg har jogga, så jeg skal prøve å fortsette med det framover. Jeg har leita etter en tursti i byen her som ikke er på asfalt i flere år faktisk, og folk jeg spør kjenner ikke til turløyper her i byen. Helt håpløs by i forhold til akkurat det syns jeg. Men da var det ganske utrolig at det dukka opp en sti som er 2-300 meter unna :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herlig at du fant stien nesten rett utenfor døren :tommelopp: Jeg savner den turmuligheten ja, må et stykke før jeg finner skog og i alle fall fjell. Jeg savner fjelltoppene "hjemme" som det bare tar 10 min å kjøre til bunnen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere hadde en koselig 17.mai feiring :)

Deilig å være ferdig med ammingen da, litt rart også kanskje? Men han begynner jo å bli stor gutt :) Tenk 8mnd allerede!

Kjekt med en sti rett utenfor døren da :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: 8 mnd allerede? Er det virkelig såååå lenge sidan han kom? (Men så er jo pjokken straks 11 mnd, så tida flyr vel like fort for deg som for meg. ;) )

Litt deilig - og sikkert rart - med ammeslutt. Her er det fremdeles eit stykke igjen til det, trur eg. Og godt er det. Etter nesten ingen amming i heile dag, og ein overtrøtt gut som nekta å puppa for natta, kjenner eg det godt. :sexy: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at du fant stien nesten rett utenfor døren :tommelopp: Jeg savner den turmuligheten ja, må et stykke før jeg finner skog og i alle fall fjell. Jeg savner fjelltoppene "hjemme" som det bare tar 10 min å kjøre til bunnen av.

Ja det er veldig deilig å ha sånne steder å gå turer. Her er det en del små fjelltopper å gå på, og nå når jeg har funnet en sti å jogge/gå tur i også, så syns jeg det er helt supert. Er ikke det samme å gå på asfalt i biltrafikken akkurat....

Høres ut som om dere hadde en koselig 17.mai feiring :)

Deilig å være ferdig med ammingen da, litt rart også kanskje? Men han begynner jo å bli stor gutt :) Tenk 8mnd allerede!

Kjekt med en sti rett utenfor døren da :tommelsmil:

Litt rart å være ferdig med ammingen også ja, hvertfall siden det ikke var jeg som bestemte at vi skulle slutte :fnise: Men jeg syns det er deilig og befriende også å slippe det. Ja, i går var han 8 måneder!! :strix:

:hakeslepp: 8 mnd allerede? Er det virkelig såååå lenge sidan han kom? (Men så er jo pjokken straks 11 mnd, så tida flyr vel like fort for deg som for meg. ;) )

Litt deilig - og sikkert rart - med ammeslutt. Her er det fremdeles eit stykke igjen til det, trur eg. Og godt er det. Etter nesten ingen amming i heile dag, og ein overtrøtt gut som nekta å puppa for natta, kjenner eg det godt. :sexy: :gjeiper:

Tida flyr virkelig ja! Angsten for å begynne på jobb har begynt å snike seg innpå her, men det er heldigvis ei stund til enda.

Deilig å være ferdig med amming ja, men likevel så er det veldig enkelt å dra fram puppen i stedet for å ordne med flasker og vaske hele tida. Så jeg tror det optimale må være å gå direkte fra amming til fast føde og vann :)

Denne uka går litt i ett. Fysiotrening to dager som vanlig, fysiotime, tupperwareselskap på dagen tirsdag(handla et barnesett med sugekopp, bestikk, dyp tallerken og noe til - jeg husker ikke helt. De har jo veldig mye bra syns jeg, men følte ikke at jeg kunne ta meg råd til å handle så mye mer.) I tillegg har jeg vært på kafé, handla meg litt treningstøy og nye sko, og barseltreff i dag. Jeg begynte på dette innlegget i går formiddag, men kom aldri lenger enn dette... Phuuuh... :)

I tillegg så våkner lillegutt så ekstremt tidlig for tida, at jeg har vært ganske sliten. Men i dag fikk jeg sovet to timer i strekk mens han sov, så i dag er jeg mer opplagt :)

Nå er det middagslaging mens jeg venter på at kjære skal komme hjem, så det ble en liten snartur innom KG... Håper å komme sterkere tilbake snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...