Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Nå er jeg igang med å lage fotobok fra lillegutt sitt første år, og blei sjokkert over å se hvor mye klokka hadde blitt på veldig kort tid. Det tar alltid lenger tid enn man tror å holde på med sånt... Vi hadde planer om å lage fotobok av hans første år uansett, og tenkte at det er greit å gi i julegave til besteforeldre samtidig, så får vi slått to fluer i en smekk ;)

Lite nytt som skjer her for tida igrunn. Dagene blir ganske like hverandre med jobb, henting i barnehage, lage middag, slappe av med lillegutt, legge han og så slappe av litt selv før det er leggetid. Denne uka har jeg litt planer noen kvelder i tillegg hvertfall, så jeg får litt avveksling. I går kveld var jeg hos ei kollega og strikka, og i morgen skal jeg på barselklubb på kvelden. Veldig koselig :Nikke:

Tror jeg får prøve å komme meg litt bort fra pcen så jeg hvertfall får en halvtime med andre ting før leggetid ;) Får heller fortsette på albumet på torsdag igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har laget fotobøker til kjære og snuppas besteforelder og har fått blod på tann! :nigo: Er så fornøyd med resultatet at jeg har mest lyst å gi dem julegaven nå! :sjenert: Det er litt arbeid, men det blir jo så bra til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir utrolig fint med fotobøker ja. Er veldig fornøyd med resultatet:)

Koselig å ha deg tilbake Blåmor, og ikke minst gratulerer så masse!!!

Her forsvant hele forrige uke i sykdom. Natt til søndag for halvannen uke siden hadde lillegutt mye feber, og han låg på magen min og sov resten av natta. Neste dag var han veldig slapp og låg fremdeles på meg hele dagen, og videre igjen neste natt. Hele den neste uka var han litt redusert, hadde småfeber innimellom og sutrete, og det var nok ørebetennelse som vi var hos legen og fikk penicillin for. Jeg blei også syk på tirsdagen og hadde feber 3 dager, og brukte hele helga på å komme meg og bli frisk. Så jeg var veldig glad når mandagen kom denne uka og vi kunne dra på jobb og i barnehagen igjen:)

Blei mye klaging her, men det er første gang småen har vært syk, så jeg har syntes utrolig synd på han:)

I kveld har jeg vært og svømt med ei venninne, og så strikka litt og sett håndball på tv etterpå. Gikk tom for garn like før jeg skulle begynne å felle på ei lue, så da blei jeg ikke ferdig med den. Så jeg begynte på et skjal på pinne 12 etterpå, det bør det gå kjapt å strikke ;) Er gira på kjappe prosjekter for tida..

Nå er det leggetid. Har faktisk lagt meg alt, og ligger med KG på mobilen... Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Godt nyttår!!

Her var det på tide med en liten oppdatering merker jeg :Nikke:

Juleferien på vestlandet var fin, men både lillegutt og jeg var syke da, så det blei ganske redusert. Kjedelig å sitte inne hele jula og så og si ikke treffe noen venninner (var på besøk hos ei den dagen vi skulle dra hjem igjen). Jaja, vi var ikke totalt sengeliggende hvertfall, og jula var koselig med mye god mat og mye tid med familien min.

Vi kom tilbake igjen til nyttår, og på kvelden på nyttårsafta så var det min kjære sin tur til å bli syk... Hehe, blei nesten litt komisk. Jeg er ikke vant til så mye sykdom, men sånn er det jo bare nå med en liten gutt i barnehage.

Ellers har jeg fått gjort litt håndarbeid i det siste. Blei ferdig med et sjal til megselv hvor jeg har hekla en kant rundt med perler i. Jeg måtte bare prøve det også, og blei fornøyd med resultatet :) I tillegg er jeg nesten ferdig med ei lue, men har litt igjen på dusken til lua (må handle et garnnøste til for å bli ferdig). Og neste prosjekt har jeg tenkt å strikke ei pute. Og så fikk jeg symaskin til jul, så nå skal jeg lære meg å sy :nigo: Har blitt skikkelig husmor de siste åra :fnise:

Jeg begynner også å bli klar for søskenforsøk snart faktisk. Lillegutt er bare litt over 15 måneder, men det tar tid å komme igang med forsøk uansett, og så spørs det hvor mange innsettinger som skal til før det forhåpentligvis klaffer. Så jeg tenker at det er bedre å starte tidligere enn jeg normalt sett ville ha gjort om ting hadde fungert som det skulle. Etter graviditeten så har mensen vært regelmessig for første gang i livet mitt, utenom akkurat denne perioden selvfølgelig, så nå er det vel ikke regelmessig lenger. Jeg trodde at jeg hadde EL for over 3 uker siden, og forventa TR i starten av forrige uke, men den har enda ikke kommet. Så da begynner tankene mine å surre om "tenk om jeg hadde vært gravid".. Teite meg, jeg har jo tette eggledere jo!! :sjenert:

Satser på å komme igang med første forsøk før sommeren hvertfall, det har kjære gått med på. Vi får vel snart ta en seriøs samtale om det igjen :)

Forresten... lillegutt har gått noen få skritt nå :hjerte: Men det var før jul, og etter det har han ikke gått noe mer enn et halvt skritt. Han vil nok være heeelt sikker på at han har kontrollen, så tror jeg at han går nokså stødig når han først begynner å gå. Er uansett ikke lenge til han går nå :rodmer:

Blei et rotete innlegg dette...

Ha en fin kveld!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt år snuppa :klemmer:

Herlige lille tassen som har begynt å gå da, nydelig :hjerte:

Spennende med søskenforsøk da, greit å komme igang med det :) Jeg håper vi får til to tette vi også, men får vel ta en av gangen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år snuppa :klemmer:

Herlige lille tassen som har begynt å gå da, nydelig :hjerte:

Spennende med søskenforsøk da, greit å komme igang med det :) Jeg håper vi får til to tette vi også, men får vel ta en av gangen :fnise:

Godt nyttår Lucky!

Det nærmer seg virkelig for deg nå. Utrolig koselig å se at alt går så bra. Det var absolutt din tur nå :Nikke:

To tette er nok ikke dumt nei, og ungene får kosa seg mye med hverandre da. Før jeg begynte prøvinga så tenkte jeg at ca 3 år mellom hver unge måtte være greit, men nå vil jeg heller ha tettere, og det er nok stort sett på grunn av at jeg vet at det ikke er bare å knipse så blir jeg gravid ;)

I dag har jeg vært hjemme med lillegutt. Han hadde litt feber i barnehagen i går, så da måtte jeg hente han litt tidligere i går og være hjemme med han i dag. Han er heldigvis i bra form i dag, så vi har kosa oss og leka masse, og har hatt besøk av ei venninne med ei jente på omtrent samme alder. En veldig koselig fredag hjemme :nigo:

Nå har han faktisk ligget og sovet i 2 timer, besøket dro for litt siden, jeg har satt på en maskin til med klær, og lurer på om det er vits i å begynne å gjøre noe nytt før han våkner. Kanskje slappe av på sofaen noen minutter? DET virker som en plan :)

Ha ei super helg til alle som er innom!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok ca 5 sekunder etter jeg la ut forrige innlegg til småen våkna. Hehe. Jeg har fått sløva og strikka i kveld da :)

TR har enda ikke kommet, og jeg er nå 11 dager over forventa mens. Jeg holder på å bli gal og kjenner etter på symptomer, teite meg... Vurderer å kjøpe meg en graviditetstest bare for å slippe å tenke på det lenger, selv om det er sikkert ikke så lenge til tanta dukker opp. Jeg har jo aldri hatt stabil mens før nå, og det skulle tydeligvis ikke vare lenger. Og jeg må minne megselv på at egglederne mine er høyst sannsynlig fremdeles pottetette! Sånn, det var dagens utblåsning ;)

Leggetid her nå, er jeg som skal opp først med lillegutt i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner godt igjen følelsen om å starte litt før man ellers ville ha gjort. :sjenert: Her i gården er det full pupp allerede, uten prevansjon altså, men jeg tviler sterkt på om vi klarer det selv uansett. IVF skal vi begynne å tenke på utover våren og starte etter sommeren kanskje? :jepp:

Så spennende med fraværende TR da. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med en kosedag hjemme med tassen da :)

Kjøp en test, er jo mange som får det til på egenhånd etter prøverør :Nikke: Spennende :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på positiv test hos seg, så kan vi ha to tette-klubb sammen :)

Jeg er gjerne med i den klubben , Blåmor! ;)

Jeg kjenner godt igjen følelsen om å starte litt før man ellers ville ha gjort. :sjenert: Her i gården er det full pupp allerede, uten prevansjon altså, men jeg tviler sterkt på om vi klarer det selv uansett. IVF skal vi begynne å tenke på utover våren og starte etter sommeren kanskje? :jepp:

Så spennende med fraværende TR da. :nigo:

Vi har også kjørt på uten prevensjon hele tida etter at lillegutt blei født. Har snakka om å starte med IVF før sommeren vi. Spennende tider framover uansett! Men jeg må si at det er rart å snakke om prøving igjen allerede, for jeg føler at jeg nettopp var i den situasjonen :)

Koselig med en kosedag hjemme med tassen da :)

Kjøp en test, er jo mange som får det til på egenhånd etter prøverør :Nikke: Spennende :popcorn:

I dag handla jeg test, så da tar jeg sannsynligvis den i morgen bare for å ha det gjort. Gruer meg litt til skuffelsen må jeg si... Men det er som du sier mange som får det til på egenhånd etter prøverør, og tette eggledere og endometriosen kan endre seg i løpet av en graviditet, så det er lov å håpe :Nikke:

I morres var jeg helt utslitt da jeg måtte opp med lillegutt. Det er lenge siden jeg har hatt mulighet til å sove lenge, og i dag kjentes det godt. Jeg trilla en tur til byen i formiddag og hadde med litt ting som jeg bytta på tilbords, og fikk bytta det i flere større deler til hardangerbestikket. Var godt å få gjort det. Ja, og så handla jeg den testen også... :tongue:

På ettermiddagen skulle jeg legge meg til å sove samtidig med lillegutt, men han ville absolutt ikke legge seg (hadde sovna litt i vogna tidlig på dagen), så da tok jeg han inn i senga til meg og han sov oppå meg i en times tid :hjerte: Vi sov godt begge to, deilig!

Nå sitter jeg og strikker og har sett et par episoder med Mad Men. Har blitt litt hekta :) Tror jeg skal sette på en episode til, for jeg kan jo sove lenge i morgen (spørs om jeg klarer det da) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i sjokk; jeg er gravid!!! :hakeslepp:

Jeg er så utrolig lykkelig!!! Nå står min kjære og lager amerikanske pannekaker til oss, vi må jo feire! :nigo:

Kommer innom og oppdaterer mer senere, har en liten gutt ved sida av meg her som prøver å spise aluminiumsfolie....

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh? :blink: Herreguuuud, gratulerer så mye! :grine: Nå sitter jeg her med gåsehud over hele meg. :fnise:

Hvor langt er du på vei nå da? Åh, det var gode nyheter! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastiske nyheter honning :strix:

Tenk at dere klarte en hjemmelaget etter alt dere måtte igjennom med lillegutt!

Sååå glad på deres vegne :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huh? :blink: Herreguuuud, gratulerer så mye! :grine: Nå sitter jeg her med gåsehud over hele meg. :fnise:

Hvor langt er du på vei nå da? Åh, det var gode nyheter! :hoppendeglad:

Tusen takk, Belle! Jeg må være ca 6 uker på vei :nigo:

Så fantastiske nyheter honning :strix:

Tenk at dere klarte en hjemmelaget etter alt dere måtte igjennom med lillegutt!

Sååå glad på deres vegne :klemmer:

Takk Lucky! Ja det var fantastisk å få til en hjemmelaget nå, helt uvirkelig :nigo:

For en rar og deilig dag! Jeg grein og grein da jeg fortalte det til kjære, og han såg ut som verdens største spørsmålstegn da jeg sa det til han (men han blei våken da :fnise:). Og lillegutt begynte å leke med graviditetstesten som om det var en telefon og sa "heia, heia" :hjerte:

Helt utrolig at det er mulig, og jeg har bare lyst til å fortelle det til ALLE akkurat nå, men vi får prøve å holde kjeft noen uker til ;)

Om et par timer skal vi til svigers på middag. Kjære har sovna på sofaen, og jeg får legge lillegutt til å hvile litt, så kan jeg slappe av og glise med megselv ei stund :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig start på dagen :hjerte:

Hvor langt er du på vei nå da?

Herlige nyheter i allefall :strix:

Jeg tror jeg er ca 6 uker på vei, og har regna meg fram til termin i starten på september. Håper alt går som det skal de neste ukene, og ikke minst at tida går fort :)

Jeg føler meg som verdens heldigste akkurat nå. Først og fremst så fikk vi klaff på første forsøk med ivf, og nå er plutselig ikke egglederne mine tette lenger og jeg klarte å bli gravid utenom ivf. Det er mer enn det er mulig å håpe på :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lite produktiv dag på jobb i dag. Hehe. Hodet var et helt annet sted, i tillegg til at jeg skulle ha et møte med en på ettermiddagen hvor han bare skulle gjøre ferdig noe først, og blei aldri ferdig med det, så til slutt sa jeg at vi fikk bare ta det i morgen heller. Kjedelig å sitte i et par timer og bare vente sånn...

I behov for å ha andre ting å tenke på, så har jeg nå satt meg en tanke i hodet å slå ut veggen mellom spisestua og kjøkkenet, bytte ut hele kjøkkeninnredninga, og skifte ut peisen i stua (har engelsk peis som er mer til pynt enn den er nyttig, og bakdelen av peisen er en stor stygg kloss på kjøkken som jeg vil ha bort) :dåne: Snakk om å finne et dyrt prosjekt å tenke på å sette igang med!

Vi har et typisk 90-talls furukjøkken, den klossen som er bakdelen av en peis tar opp veldig mye plass som vi kunne ha brukt til mer kjøkkeninnredning, har lyst på dobbelt kjøleskap hvor den ene halvdelen er fryseskap, og mer skapplass. Men vi er ikke nevenyttige verken jeg eller mannen, så vi måtte ha betalt noen til å gjøre hele jobben tror jeg, og da blir det fort ekstremt dyrt.

Men så tenkte jeg da at jeg skulle bruke ikea kitchen planner og tegne inn alt der og se hvordan jeg ville ha det, men det var et elendig program. Selv om jeg mellomlagra det jeg gjorde etterhvert, så forsvant alt jeg hadde gjort. Så etter at programmet hadde krasja 2-3 ganger, og ingenting blei lagra, så ga jeg opp. Utrolig kjedelig. Jaja, vi må spare før vi klarer å komme igang med dette uansett da, så det kommer ikke til å skje med det første, men jeg er veldig glad i den planlegginga og tegninga av løsninger og sånn :)

Jeg får bare komme meg i seng nå tror jeg. Natta jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...