Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Min har også blitt veldig beskyttende overfor meg - nesten litt irriterende av og til! Men det er veldig koselig når han lager kveldsmat til meg fordi jeg ikke orker å stå opp fra sofaen, eller støvsuger hele huset før jeg kommer hjem fra jobb så jeg skal slippe å ergre meg over at ikke jeg kan gjøre det..! :rodmer:

Får ta en ting om gangen, men vi har også to egg på frys - spørs om vi får bruk for dem da...! :)

Ha en fin torsdag!

Så snill mann du har som støvsuger hele huset så du skal slippe å ergre deg :rodmer: Jeg tror aldri mannen min har støvsugd hele huset...

Håper dere slipper å bruke egga på frys!! :)

Får håpe trøttheten går over snart :)

Deilig med vaskedame, tenkte å få en til å ta en skikkelig vask av huset før lillegutt kommer her også :)

Ha en fin søndag :klemmer:

Er greit å få vaska huset en skikkelig runde før lillegutt kommer ja, for når han kommer så får dere hendene fulle :hjerte:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vaskehjelp hørtes ut som en utrolig god ide!! Lurer på om vi ikke skulle prøvd det til høsten igjen..

Ha en fin søndag! :)

Ja det er virkelig deilig med vaskehjelp, og noe av det beste av det er at kjære er med på å rydde hele huset før hver gang, og jeg slipper å mase på han om det :nigo:

Fine tickeren! :hjerte: Håper å se den i ca 33 uker til! ;)

Jeg syntes det var litt godt å ha noe å sammenlikne med når jeg gikk gravid i høst. Alt er ikke like nytt og en kan slippe ned skulderne litt. Håper bare energien din kommer og kvalmen forsvinner snart!

Må du forresten ta noen hensyn mtp forrige fødsel?

Jeg syns også at det er godt å sammenligne med forrige graviditet, og merker at jeg er litt sløvere til å sjekke opp alt mulig denne gangen. Forrige gang hadde jeg blant annet stålkontroll på hva jeg kunne spise og ikke som gravid, og nå husker jeg bare sånn halvveis... Jeg er nok mer avslappa nå, men likevel er jeg ikke avslappa i forhold til å føle at alt kommer til å gå bra, for denne gangen har vi ikke fått UL i uke 7 og sett hjertet slå.

Jeg vet ikke helt om jeg må ta noen hensyn mtp forrige fødsel, men jeg tenkte å ta opp med jordmor at jeg ønsker ekstra oppfølging mot slutten. Siden jeg fikk akutt svangerskapsforgiftning sist, så er det større sjanse for svangerskapsforgiftning denne gangen også. I tillegg så er den typen svangerskapsforgiftning vanskelig å oppdage selv, for jeg merka ikke selv at jeg egentlig var syk.

Det blir sløvt med KG her siden jeg er så sløv, men jeg er innom og leser en del, og skal prøve å få tatt meg en runde i dagbøkene snart igjen. Jeg må bare fortelle det siste nye:

Lillegutt GÅR! :rodmer:

Han er så utrolig stolt og hele gutten stråler, og det er så herlig å se på! Jeg blir bare mer og mer forelska i han fremdeles :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig!! Har en liten nevø som også akkurat har begynt å gå - tenk for en fantastisk frihetsfølelse!! Nå må du begynne å trene for å holde følge! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig!! Har en liten nevø som også akkurat har begynt å gå - tenk for en fantastisk frihetsfølelse!! Nå må du begynne å trene for å holde følge! ;)

Ja jeg kunne virkelig tenkt meg å kjenne den følelsen selv, for det ser ut som at han har det helt fantastisk! :hjerte:

Så herlig med en stolt liten tass som er ute å går :hjerte:

:klemmer:

Ja, det er rett og slett bare herlig.. :rodmer:

I dag har jeg endelig klart å få til en tur i svømmehallen med ei venninne, rydda stua som var litt bomba da jeg kom hjem, og har nå oppdatert meg i dagbøker. Ikke verst til å være meg ;)

Tror jeg snart skal gå og legge meg. I morgen skal jeg ha syklubb her, og kommer til å være alene hjemme med lillegutt fra jobb/barnehage til han legger seg, og jentene kommer rundt hans leggetid, så jeg håper at jeg får smårydda bittelitt før de kommer også. Blir fort rotete med en liten tass i hus ;) Det blir koselig med syklubb da, selv om det stort sett pleier å være strikking og hekling vi gjør ;)

Jeg får få meg litt i magen og så legge meg, kjenner jeg er bittelitt småkvalm og bør fylle magen med ett eller annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke gutten! :rodmer:

Blir fort rotete med en liten tass i hus ;)

Kjenner til den! :fnise: Føles ut som om jeg har en virvelvind i hus, som drar med seg alt i hennes vei! Og værre ble det når hun begynte å gå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe... En venninne fant en gang bilnøkkelen sin innerst i tuppen på en sko, rett etter vesla hadde begynt å gå. Hun skulle jo bare rydde litt! Det var bare det at mamman måtte lete i tre dager før hin kom på å tømme skoene i yttergangen.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke gutten! :rodmer:

Kjenner til den! :fnise: Føles ut som om jeg har en virvelvind i hus, som drar med seg alt i hennes vei! Og værre ble det når hun begynte å gå! ;)

Da blir det altså bare verre med rot framover ja :fnise: Jaja, får venne oss til ENDA mer rot da ;) Hihi

Hehe... En venninne fant en gang bilnøkkelen sin innerst i tuppen på en sko, rett etter vesla hadde begynt å gå. Hun skulle jo bare rydde litt! Det var bare det at mamman måtte lete i tre dager før hin kom på å tømme skoene i yttergangen.... :fnise:

Så morsomt! :ler: Men det var nok ikke like morsomt for venninna di de 3 dagene før nøkkelen kom til rette :nigo:

Det var veldig koselig med syklubb i går kveld. Bra skravling, litt knask å spise på og fikk strikka litt også. Jeg kom meg ikke i seng før 11 da, så jeg kjenner at jeg er stuptrøtt i dag. Skal ha med kake på jobb i morgen, men det får bli noe enkelt som ikke tar alt for lang tid å lage. Kjære ville også ha med noe på sin jobb siden jeg allikevel skulle bake, så da får det bli ei langpanne surmelkskake tror jeg, det er ikke så avansert, og jeg syns det er kjempegodt!

Får kanskje fortsette å jobbe litt her igjen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at magen begynner å vise. Jeg tror ikke det er fare for at andre ser det enda altså, men jeg merker det selv at den står ut mer enn vanlig, og bare mer og mer utover dagen. Jeg har også innsett at jeg har alt for mange stramme topper/gensre, så jeg er nødt for å gå til innkjøp av noe nytt veldig snart. Buksene passer greit enn så lenge faktisk, og jeg føler faktisk ikke at de strammer noe veldig enda, men om et par dager så strammer plutselig de også. Det tok ikke så lang tid forrige gang hvertfall.

Tror jeg skal handle noen topper som er litt løse som jeg kan bruke ei stund framover hvertfall, og igjen etter graviditeten. Jeg har få gravidklær fra forrige gang (lånte en del), og kommer nok ikke kjøpe veldig mye nå heller, men et par bukser må jeg hvertfall kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte at magen begynte å vises nesten med en gang, men tror ikke noen kunne se det uten at de visste det i alle fall! Nå, derimot...! Elsker gravid-bukser!! For et fantastisk plagg!! Og etterhvert blir det jo bare stas med strammere topper for å vise fram herligheten! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte at magen begynte å vises nesten med en gang, men tror ikke noen kunne se det uten at de visste det i alle fall! Nå, derimot...! Elsker gravid-bukser!! For et fantastisk plagg!! Og etterhvert blir det jo bare stas med strammere topper for å vise fram herligheten! :fnise:

Ja, gravidbukser er en fantastisk oppfinnelse! Er utrolig godt å gå med, og jeg må si at jeg gleder meg til å begynne å gå med det igjen.

Etterhvert blir det stas med strammere topper igjen ja, det er veldig fint med litt stramme topper når man ikke bare føler seg lubben lenger, men at det viser at man er skikkelig gravid og har en fin gravidmage. Gleder meg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok ei helg over. Dagen i går starta med at både kjære og jeg var slitne etter for lite søvn, og lillegutt var sutrete, så vi var igrunn sure og leie alle mann. Da jeg hadde lagt småen for å sove på dagen blei jeg liggende i senga og grine av utmattelse. Heldigvis tok dagen seg opp, lillegutt blei i bedre humør etter hvilen, kjære og jeg fikk diskutert oss ferdig med alle uenigheter og sure bemerkninger, og endelig fikk vi levert lillegutt til overnatting hos svigers. Så tok vi turen til Oslo for å gå ut og spise, gå på et kjempebra show, og overnatte hos et vennepar. Det blei ei veldig bra helg til slutt! Og i natt fikk jeg endelig sovet ut også - deilig!! :)

Tungvint å skrive fra mobil, så tenker jeg tar kvelden nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker gravid-bukser!!

Og etterhvert blir det jo bare stas med strammere topper for å vise fram herligheten!

Så enig, så enig! :Nikke::hjerte:

Godt helga tok seg opp! Håper dere får ei fin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hektar deg på Mine innlegg igjen.

Herlig med ein gut som går. Eg kjenner godt til det stolte gliset når skjønar kva han får til. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: til Mayami, Missiw og Dreia :)

Måtte innom og legge deg til i mine innlegg igjen jeg også Dreia ;)

Er litt treig med å svare, for her tar trettheten helt overhånd for tida. Jeg er innom her og leser, men orker ikke å skrive hver gang. I går kveld la jeg meg halv 9, etter at mannen hadde masa på meg i en halvtime at jeg burde gå og legge meg :fnise:

Jeg var i et møte nå i ettermiddag og holdt på å sovne, var helt ufokusert. Og jeg spiser 4 ganger per dag i arbeidstida for å unngå noe særs kvalme (det er inkludert frokost). Det første jeg gjør når jeg kommer på jobb er å spise, og det siste jeg gjør før jeg drar fra jobb er å spise ;) Og når klokka er ca 14 hver dag så blir jeg stuptrøtt... Og sånn går no dagan' :nigo:

Så ikke så mye informativ ny oppdatering fra meg i dag. Det tok et par dager å komme meg skikkelig igjen etter kvalme jeg hadde på mandag etter å ha spist for sterk mat (det var sterk mat jeg ble dårlig av i forrige graviditet også), men utenom det så er formen igrunn veldig fin. Humøret er også bra, jeg blir bare mye fortere irritert over ting enn jeg pleier :sjenert:

Når går den verste trøtte-perioden over igjen? Jeg mener å huske at det var rundt uke 12 sist? Kan det stemme? Kroppen har jo veldig mye å jobbe med disse ukene, mye som skal utvikles inni her, så det er jo ikke rart man blir sliten og trenger å hvile :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja når tar den trettheten slutt? Er vel rundt uke 12 det også, men synes den er tilbake her i heimen igjen nå....Ikke mye som skal til før jeg er sliten og middagslur det må jeg ha :fnise:

Ikke rart du er sliten når du har en liten tass ved siden av...har tenkt den tanken mange ganger om hvordan jeg skal klare å holde meg våken ved neste graviditet :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lucky!

Jeg sliter mer med tretthet denne gangen ja;) Nå klarer jeg stort sett å holde meg noenlunde opplagt til lillegutt har lagt seg, og er helt utslitt etterpå. Men i dag har jeg vær helt ferdig og måtte ha meg en times hvil etter middag. Virkelig godt jeg gjorde det, for vi fikk besøk i kveld. Det går nok fint neste gang for deg også, men det er klart mer slitsomt:) Nå er jeg jo heldig som er lite dårlig i tillegg.

Ja vi fikk besøk av ei venninne som skal gifte seg i starten på juli, og kjære skal være forlover for hennes samboer. Og i dag blei jeg spurt om å være toastmaster!! At jeg noensinne kom til å bli spurt om det har aldri fallt meg inn;) Jeg sa at jeg måtte tenke litt på det, og det må jeg virkelig gjøre før jeg bestemmer meg. Og så tenker jeg på han som var toastmaster i vår bryllup og hvor utrolig dyktig han er, og at jeg kunne aldri klart å gjøre en så bra jobb som han... Hm, vanskelig dette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei fin helg er så og si over. I går var vi ute og fikk gjort unna en del ærend. Handla en del ting til kjære og lillegutt, fikk endelig ordna med tilgodelappen etter dåpen til lillegutt, og var en tur på kafé. I dag var det min tur til å stå opp tidlig, og lillegutt var snill og lot meg sove helt til ti på åtte!! :nigo: Det var deilig å få ligge "lenge" ;) Dagen i dag har jeg bare vært inne, det har ikke frista å gå ut i kulden, og ikke noe å finne på ute heller (kunne gått tur, men det var tiltak...). Nå er faktisk kjære ute på sin første skitur siden han var ca 12 år, hehe. Er spent på hvordan det har gått :) Håper jeg kommer meg ut på en skitur eller to jeg også snart, for nå er det et par år siden sist.

Den neste uka har vi mye planer, jeg skal i syklubb i morgen, og de neste dagene etter det har kjære planer, så da må jeg holde meg hjemme. Men det passer meg veldig fint for tida å være hjemme på kveldstid, for jeg er stort sett ikke så mye selskap så sløv som jeg er for tida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...