Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Oj så lenge siden jeg har vært innom her! :sjenert: Juni går i ett hos meg, så jeg blir nok mye fraværende de neste 2-3 ukene også. Lillegutt og jeg har vært på hytta og på vestlandet, og på søndag drar vi på hans første utenlandstur sammen med mi mor, søstrene mine og tantungene mine. Så er det hjem neste torsdag for å vaske klær og pakke om, og videre til Danmark neste lørdag. Der skal endelig mannen også få være med på tur, og vi drar sammen med et vennepar og jentene deres. En gøy og hektisk måned!

Satser på å stikke innom litt senere i dag også. Er bare nød til å få unnagjort et par ting til før lillegutt våkner :)

Stor klem til dere alle sammen. Jeg er plutselig tilbake! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for det jenter! Så langt har jeg kun sittet på i bil og kjørt tog med lillegutt, og det har gått veldig fint.

I morgen blir det først tog til Gardermoen, ordne nødpass til han (hadde håpa at passet hans hadde kommet i posten før vi skulle dra...), sjekke inn og så møte resten av gjengen på gaten. De flyr først fra hjemstedet mitt, så da kan de dessverre ikke hjelpe til med all bagasje og lillegutt før vi møtes på gaten, men det går nok bra. Jeg er spent på hvordan flyturen går. Siden vi må sjekke inn hver for oss så blir jeg nok sittende aleine med han på flyet også dessverre, men de andre hjelper nok til og låner han litt innimellom tipper jeg. Det jeg er spent på videre er også hvordan vi skal komme oss fra flyplassen til hotellet der nede. For om vi skal ta buss eller taxi så spørs det om de har barnesete til lillegutt... Jeg føler at jeg er i ammetåka fremdeles og har ikke satt meg inn i noen ting før turen - noe som er veldig ulikt meg, så jeg merker at jeg er litt spent og tenker litt mye. Ja, derav nødpasset også. Plutselig skulle vi visst reise allerede :fnise: Jaja, alt ordner seg uansett, så egentlig er det nok ikke noe å bekymre seg over, men jeg ser for meg alle scenarioer i hodet mitt på forhånd likevel :gjeiper:

Nå har jeg pakka ferdig, skrevet liste over ting som må ordnes i siste liten i morgen tidlig, og er på vei til sengs for å lese littegrann Harry Hole før jeg tar kvelden helt. Har veldig lyst å oppdatere meg i andres dagbøker snart for å se hva som skjer i deres liv, men det blir nok ikke før om et par uker dessverre.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Ja vi er jo tilbake for leeeenge siden... Uff, så treig jeg er med å stikke innom her for tida. Men nå kommer en liten oppdatering hvertfall, og sikkert masse jeg glemmer å skrive...

Vi har hatt en fin sommer! Kosa oss masse på begge turene vi var på i juni, og har ellers vært litt på hytta og litt hjemme og slappa av. Kjære har nå hatt permisjon i to uker, mens jeg har tatt ut ferie nå for å forlenge sommeren (men sommerværet kommer visst aldri...). Nå har vi akkurat hatt noen dager på vestlandet der jeg kommer fra, og foreldrene mine har storkosa seg med lillegutt! Og neste fredag så drar vi faktisk på tur igjen! Fant ut at vi måtte utnytte permisjon/ferie, og drar til syden i 10 dager sammen med en annen småbarnsfamilie. Der har vi leid et stort hus med eget basseng, og skal bare kose oss! Så sommeren er ikke helt over for min del enda :-)

Ellers så har lillegutt virkelig utvikla seg i løpet av sommeren. Han hang jo litt etter med å gjøre ting og tang, sannsynligvis siden han er prematur. Men på den første turen så begynte han for fullt å rulle seg over fra mage til rygg og omvendt, noe han såvidt hadde gjort noen få ganger før. Og på den neste turen, uka etter, så sa han "Bø" som var hans første ord :rodmer: Og noen dager etter den turen så begynte han å dra seg framover på golvet, så plutselig så måtte vi passe på masse. Og nå de siste ukene har han fått teken på å reise seg opp over alt, og tidligere denne uka fikk han til å krype skikkelig. Det var de fleste store tinga hvertfall. Han er jo bare så herlig :hjerte:

Jeg fikk han i seng for en time siden uten en eneste klage, kjære er ute en tur, og jeg har planer om å lese i boka mi i kveld. Har såvidt fått oppdatert meg littegrann i et par dagbøker tidligere i sommer, og har hvertfall fått med meg at Lucky er gravid!!! :hoppe: Det fortjener hun virkelig!! Må få oppdatert meg litt i andre dagbøker også snart, muligens etter at jeg har fått lest litt i kveld (holder på med ei 900-siders-bok som er veldig bra, men jeg får ikke alltid tid til å lese så mye for tida, så nå skal jeg bare nyte kvelden med bok, te og stearinlys tenkte jeg ;)).

*klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har hatt en herlig sommerferie med mange gode opplevelser :) Og heldiggriser som skal ut å reise igjen veldig snart!

Godt at lillegutt har brukt ferien godt til å utvilke seg så fint :) Virker som en herlig liten sjarmør :hjerte:

Kos deg med bok, te og stearinslys :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så stas å lese om alt lillegutt har lært seg og at dere har hatt en flott sommer, selv om finværet har latt seg vente på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Du hadde falt ut av mine innlegg.

Så deilig med så mange turer i sommer og at din lille søte utvikler seg! Det er jo sååå mye koslig som skjer framover nå! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det oktober, og først nå kan jeg bekrefte at sommeren var veldig bra :fnise: Tenk, lillegutt har vært i utlandet 3 ganger før han blei 1 år. Jeg er glad for å ha utnytta permisjonstida så godt, med mange hjemturer til der jeg kommer fra i tillegg til flere ferieturer. Og den siste turen var spesielt deilig, hvor vi leide et fint stort hus sammen med en annen småbarnsfamilie, med eget basseng. Vi bare slappa av hele dagene, bada en god del, hadde et fantastisk vær, kosa oss med deilig spansk serranoskinke og vin og bare nøyt livet rett og slett :hjerte:

Du har også ramla ut av mine innlegg, Missiw! Det vil si, nesten alle hadde ramla utav mine innlegg, for jeg har vært veldig lite aktiv i det siste, så jeg titter innom hos deg etterpå nå ;) Jeg har fått oppdatert litt i bloggen min her inne de siste par dagene også forresten.

Ha en flott kveld jenter! Det er godt å være tilbake :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å ha deg tilbake :klemmer:

:klemmer:

I kveld skal jeg først ut og gå tur med ei venninne, og så skal noen av oss voksne i barselgruppa på besøk til hun ene og skravle. Gleder meg masse! Skal til og med kose oss med litt vin på en onsdag ;) Det er en så nydelig gjeng jeg har kommet i barselgruppe med, så vi har bestemt oss for å møtes ca annenhver uke uten barn på kveldstid, og heller møtes med barn en gang innimellom. Gleder meg masse!

I morgen skal jeg til Oslo med jobben og holde et lite infomøte. Blir koselig å hilse på de på Oslokontoret vårt igjen, for det er lenge siden sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig koselig kveld det ble i går. Vi satt og kosa oss med vin og skravla, og jeg klarte ikke å komme meg hjem derfra før klokka var ett :hakeslepp: Og da var jeg faktisk ikke sist til å dra hjem heller...! Så jeg var i seng halv to, og lillegutt våkna fem og mente at det var morgen. Da stakk jeg og la meg på gjesterommet mens mannen plukka han opp, men jeg fikk likevel ikke sove lenger på grunn av en liten gutt som klaga så masse, og det klarte jeg ikke å lukke ørene for selv om de var nede i stua.

Jeg grua meg til å kjøre til Oslo også i dag tidlig etter så lite søvn. Tok det rolig med alkoholen i går da, men det er nok ikke bedre å være stuptrøtt. Det gikk overraskende fint da, og jeg har vært ganske oppegående i dag faktisk. Men nå tror jeg at jeg skal komme meg i seng, for jeg tenker at trøttheten kommer til å slå ekstra tilbake på meg i morgen ;)

Natta! :sove:

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjemperealt med sånn barselgruppe! Det er gull! :Nikke:

Min er ikke så værst den heller, men det sklir litt ut etterhvert, men vi prøver å møtes i ny og ne, og vinkveldene er gode å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin midt på en onsdag :hakeslepp:

Kjekt at dere får kost dere bare mammane også :Nikke:

Hehe ja, vin midt i uka. Den gjengen vet å kose seg :fnise:

Kjemperealt med sånn barselgruppe! Det er gull! :Nikke:

Min er ikke så værst den heller, men det sklir litt ut etterhvert, men vi prøver å møtes i ny og ne, og vinkveldene er gode å ha!

Det er veldig fort gjort at det sklir ut ja. Vi har ikke egentlig truffes siden før sommeren, bare at noen av oss har tatt et par fester sammen i sommer. Men håper vi klarer å få til noe jevnlig framover nå :)

Endelig helg, og lite planer her i heimen, det er deilig :) I kveld er det gullrekka og hekling, og så skal jeg ta tidlig kveld siden jeg skal opp først med lillegutt i morgen tidlig. Vi skal en tur innom svigers også i morgen, og ellers blir det nok stort sett avslapping her. Deilig :)

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gullrekka her i går også, deilig :)

Vin på en onsdag hørtes godt ut, gleder meg til jeg kan :) Selvom jeg ikke har savnet det ett sekund! Dette er såå verdt det :Nikke:

Ha en deilig og avslappende helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...