Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

:tristbla: Huff så ufattelig trist.

Ja, jeg har så vondt av de :( Lurer på om jeg skal få blomster sendt hjem på døra til de. Vi bor på hver vår side av landet, og føler at jeg har lyst til å gjøre ett eller annet...

Sånn ellers går det greit her. De siste par nettene har vært litt bedre i forhold til soving og lillegutt. I går kveld spiste han ganske bra på kvelden, og dermed sov han lenge første økta. Men det får jo ikke jeg utnytta siden jeg ikke legger meg kl 19 ;) I kveld spiste han ikke like godt igjen, men han var veldig varm syns jeg, så jeg håper ikke at han er på vei til å få feber. Krysser fingrene :)

I dag har vi vært på 6-måneders kontroll, og alt sto bare bra til med lillegutt. Han veier nå 7150gram og er 64cm lang, så han har faktisk vokst 21cm siden han ble født :nigo: Så da gikk vi ned til byen og hjem igjen, og etterpå gikk vi lang tur med ei venninne. Det var deilig i det fine været :sol:

Jeg er bare sløv og trøtt nå i kveld, og tror ikke jeg skal vente for lenge med å legge meg. Til helga skal vi til Oslo lørdag til søndag, og foreldrene mine skal være her og være barnevakt. Gleder meg egentlig mest av alt til å få sove ei hel natt :strix::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff så trist med vennene dine da :( Håper den siste av tvillingene klarer seg :pls:

Så deilig med en skikkelig kjærestetur til oslo da, herlig :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist med vennene dine da :( Håper den siste av tvillingene klarer seg :pls:

Så deilig med en skikkelig kjærestetur til oslo da, herlig :strix:

Ja, her er det bare å :pls:

Gleder meg veldig til Osloturen! Vi skal bare være der ei natt da, men alt hjelper;) Og så blir det Top Gear show også, så har kjære noe å se fram til (gleder meg til det jeg også, bare kanskje ikke like mye :fnise: ).

Dette har vært ei slitsom natt med lite søvn. Lillegutt har våkna hele tida, og så hadde han feber så jeg ga han ei stikkpille i 2-2:30 tida. Det tok ikke mange minuttene før han var feberfri igjen da hvertfall, så jeg håper at det går over veldig kjapt så jeg kan dra bort i helga med god samvittighet. Jeg fikk kjære til å ta han litt i fem-tida i natt, for da trengte jeg pause. Er ikke ofte jeg ber han om å ta han på nettene siden han skal på jobb, men han skal jammen få lov til å være litt trøtt på jobb en dag i stedet for at jeg er totalt vrak her hjemme ;)

Nå sover småen, så jeg får legge meg nedpå litt jeg også nå :) Håper håper at han sover ei stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei ikke noe soving på meg i morres, men fikk sovet nesten to timer tidligere i ettermiddag. Det trengtes virkelig, så det var godt at lillegutt sov så godt. Nå føler jeg meg ikke som et totalt vrak lenger, nå ser jeg bare sånn ut :fnise: Trenger en dusj kan man si... Og mens jeg sitter her og skriver nå så sovner lillegutt i vippestolen sin, så da skal jeg løpe opp og ta meg en veldig kjapp dusj snart tror jeg :)

Forresten, gutten vår er et halvt år i dag!! :strix:

Utrolig hvor fort tida går, det er helt sprøtt å tenke på. Føler ikke at det var så lenge siden vi prøvde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at lillegutt er et halvt år allerede :hjerte: Tiden går så fort!

Deilig for deg at du fikk deg litt søvn mens lillegutt sov da, må være utrolig slitsomt å ikke få sove ordentlig på natten :(

Godt du fikk deg en dusj også da, hjelper på humøret det ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin tanke å sende blomster på døra til vennen dine :Nikke:

Jeg satt pris på både det og uventede pakker i posten da vi mistet.

Gratulerer med en 6 månder gammel nydelig gutt i hus :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går bra med venneparet ditt og den andre tvillingen! :tristbla: Trist altså! Jeg synes også et en oppmerksomhet er fint.

Det var da synd at å flytte lillegutt på eget rom ikke funket da. Håper det går seg til når formen hans er bedre! :klemmer: Mamma trenger å få sove litt mer nå, tror jeg! ;)

Gratulerer med vel overstått halvtårsdag! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at lillegutt er et halvt år allerede :hjerte: Tiden går så fort!

Deilig for deg at du fikk deg litt søvn mens lillegutt sov da, må være utrolig slitsomt å ikke få sove ordentlig på natten :(

Godt du fikk deg en dusj også da, hjelper på humøret det ;)

:klemmer:

Ja tida går utrolig fort, det er helt rart :)

En fin tanke å sende blomster på døra til vennen dine :Nikke:

Jeg satt pris på både det og uventede pakker i posten da vi mistet.

Gratulerer med en 6 månder gammel nydelig gutt i hus :klem:

Jeg fikk endelig bestilt blomster til de i går, så jeg håper de fikk de på døra i dag :)

Håper det går bra med venneparet ditt og den andre tvillingen! :tristbla: Trist altså! Jeg synes også et en oppmerksomhet er fint.

Det var da synd at å flytte lillegutt på eget rom ikke funket da. Håper det går seg til når formen hans er bedre! :klemmer: Mamma trenger å få sove litt mer nå, tror jeg! ;)

Gratulerer med vel overstått halvtårsdag! :strix:

Så langt virker det positivt med den andre tvillingen, men ting er fremdeles usikkert. Venninna mi føler hvertfall at hun blir godt fulgt opp, og de fikk en liten positiv beskjed i går, så jeg håper det går rette veien :Nikke:

Mamma trenger å sove mer nå ja ;) Og så har jeg blitt litt storkraven og blir liksom ikke skikkelig fornøyd før jeg kan stå opp 0 til 1 ganger per natt :ler:

Rutinene våre er som dette: Lillegutt får nå middag i tillegg til melk på ettermiddagen i 16-tida, og så får han grøt i tillegg til melk på kvelden i 18-19-tida. Men han spiser som regel bare litt grøt eller litt middag, og om han spiser litt middag så nekter han ofte å spise grøt på kvelden - eller omvendt. Siste måltidet på kvelden får han MME, og det samme med første måltidet på morgenen, for disse måltidene har jeg lite melk. Og stort sett spiser han hver 3.time både på dagtid og på nettene, så han spiser 8 måltider i døgnet for tida, som er alt for mange...

Akkurat nå kommer forkjølelsen hans seg litt, så han har ikke våkna så mange ganger på nettene for å få tutten de siste nettene. Og han drikker mindre MME nå enn han gjorde for få uker siden, for da drakk han gjerne 170-180ml og sov ca 6 timer første økta, men ikke nå lenger. Jeg merker at jeg er utålmodig på å få ting i orden, og har et sterkt ønske om å få lov til å sove kanskje 4-5 timer i strekk hvertfall. På dagtid er jeg som regel ikke totalt utslitt, så egentlig så går det greit, men jeg klager likevel... :sjenert:

Lillegutt sover forresten veldig bra på dagtid ofte, og kan sove lenge om gangen noen dager. Kanskje jeg må begynne å vekke han så han ikke sover så mye på dagen? Eller gi vann i stedet for melk på natta og se om det kan venne han av (tips fra helsesøster)? Jeg vet at jeg egentlig bare må slappe av og vente til han er i toppform igjen, men klarte jammen å skrive et langt klageinnlegg likevel nå... Jaja, så fikk jeg det ut da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg tatt meg en liten dagbokrunde nå. Det skjer litt for skjelden for tida dessverre...

Her går det egentlig veldig fint. Har hatt litt utblåsning og klaging i det siste selv om jeg egentlig ikke har noe å klage over. Lillegutt er verdens skjønneste, og noen uker fra eller til med dårlig søvn er jo egentlig ikke krise. Jeg vet veldig godt at jeg er veldig heldig :rodmer:

I går var jeg forresten ute og spiste med jobben, og det var en utrolig god middag. Helt nydelig! Og veldig godt selskap også med gode kollegaer jeg ikke ser så ofte. Da jeg kom hjem etter et par glass vin og en baileys så var jeg i veeeeldig godt humør, og merka at jeg ikke tåler så mye for tida :fnise:

I morgen har jeg faktisk ingen planer i det hele tatt, og det er omtrent av skjeldenhetene for tida føles det som. Jeg får nok ut og gå litt tur hvertfall, og kanskje prøve å prioritere å sove litt på dagtid om jeg får sjansen til det. Jeg er litt for kjapp til å sette meg foran pcen og ikke får noe gjort når jeg først får litt tid for megselv.

Nå var nettopp lillegutt våken litt og jeg klarte å roe han så han sovna uten å spise. Så da sover han vel en times tid til før han MÅ ha mat. Jeg har klart å begrense det til mat 2 ganger per natt de siste to nettene for han, i stedet for 3 ganger. Men jeg må stå opp minst like ofte som før da - noe jeg håper er midlertidig ;) Tror jeg skal pusse tenna og legge meg og lese imens jeg har sjansen nå. Jeg leser faktisk Brødrene Løvehjerte for tida (barnslig jeg? ;) ). Utrolig koselig bok :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Kjedelig med så dårlige netter. Det er omtrent likt her også. Men her ligg pjokken i senga vår nesten heile natta (frå han vaknar etter vår leggetid), for eg orkar berre ikkje å lempa han over i si eiga seng når eg er i halvsvime. Det er ikkje sjelden eg sovnar mens han ligg og puppar. :ler: Så eg anar faktisk ikkje nøyaktig kor mange gonger han et i løpet av natta, og er ganske så utkvilt kvar dag. :nigo: (Og kampen om å få han til å sova i si eiga seng heile natta, den får me heller ta seinare ein gong. *prokrastinere* :gjeiper: )

Kryssar fingrane for den andre tvillingen. :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å spise med kollegaene :) Herlig å komme seg ut å kose seg litt mellom mating og kosing også tenker jeg ;)

Kos deg med en dag uten planer, hørtes deilig ut :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med god middag med kolleger :)

Brødrene Løvehjerte :hjerte: En stor hit husker jeg, både boken og filmen. Ei vennine og jeg var også stor på å dramatisere hele handlingen av både den og Ronja Røverdatter *mimre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med så dårlige netter. Det er omtrent likt her også. Men her ligg pjokken i senga vår nesten heile natta (frå han vaknar etter vår leggetid), for eg orkar berre ikkje å lempa han over i si eiga seng når eg er i halvsvime. Det er ikkje sjelden eg sovnar mens han ligg og puppar. Så eg anar faktisk ikkje nøyaktig kor mange gonger han et i løpet av natta, og er ganske så utkvilt kvar dag. (Og kampen om å få han til å sova i si eiga seng heile natta, den får me heller ta seinare ein gong. *prokrastinere* )

Kryssar fingrane for den andre tvillingen.

Det er bra at du er uthvilt hver morgen da, og man må jo gjøre det man føler er best selv :) Man må virkelig være innstilt og opplagt på å ta opp sånne kamper som å sove i egen seng ja ;)

Så koselig å spise med kollegaene Herlig å komme seg ut å kose seg litt mellom mating og kosing også tenker jeg

Kos deg med en dag uten planer, hørtes deilig ut

Det er veldig deilig å komme seg ut litt ja, og det er mye mer verdifullt nå som jeg bare snakker med en baby hele dagene :nigo: Det gjør jo godt å snakke med andre voksne også :fnise:

Koselig med god middag med kolleger

Brødrene Løvehjerte En stor hit husker jeg, både boken og filmen. Ei vennine og jeg var også stor på å dramatisere hele handlingen av både den og Ronja Røverdatter *mimre*

Jeg var så liten når jeg såg eller leste Brødrene Løvehjerte at jeg huska faktisk ikke innholdet i det hele tatt. Så når jeg begynte å lese boka nå, så grein jeg i begynnelsen, for det var jo kjempetrist jo :sjenert: Blei ferdig med boka i går kveld. Veldig koselig å lese den type bøker igjen! Så herlig at dere dramatiserte hele handlingen fra den og Ronja Røverdatter, de er jo veldig bra begge de to :nigo:

Ja jeg tok jo opp kampen her i uka med å nekte lillegutt å spise 3 ganger per natt, og heller prøve å roe han med tutten, og det har gått veldig fint. Første natta fikk han vann i stedet for melk et par ganger, men det nekta han de neste nettene. Så det var to netter med 2 måltider per natt, og de siste to nettene så har det faktisk holdt med 1 måltid per natt :strix: I tillegg så har de to siste nettene ikke vært noen kamp med han heller, han har roa seg av seg selv uten noe stor jobb fra min side. I natt var ekstra fin, for selv om han måtte ha tutten noen ganger, så fikk han mat kl 18 i går kveld, og så var neste måltid kl 1:30, og etter det så spiste han igjen kl 7:30. Det er fantastisk! Jeg merker at jeg blir mindre tappa for energi når jeg ikke ammer så mye på nettene :)

I natt som kommer så skal lillegutt sove hos svigers, så jeg håper at han er like snill da også. Krysser fingrene for at han ikke blir stressa av det... Kjære og jeg skal i innflyttningsfest, og det blir deilig å sove ut i morgen også ;)

Matkampen med lillegutt klarer vi ikke vinne med det første ser det ut som da. I går forsøkte jeg med å koke ei potet som jeg moste og blanda med usalta smør og olje, og da han ikke ville ha det, så tok jeg MME i i tillegg, og det nekta han også. Neste forsøk får bli å lage hvit saus til nykokt potet og se om det går. Jeg lurer på om det er tenner på vei som gjør at han ikke vil spise fast føde for tida? Det er fryktelig frustrerende, men jeg må nok bare prøve å ikke stresse meg opp, for det hjelper jo ikke akkurat :gjeiper:

Ha en fin lørdag jenter! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med bare en mating i løpet av natten da, får håpe det fortsetter slik :Nikke:

Ikke lett med mat til de små altså, de vet virkelig hva de vil ha :fnise:

Kos dere masse på innflytningsfest og nyt morgendagen hvor du kan sove lenge :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere på innflyttningsfest :skaal: ?

sønnen til ene venninnen min spiste forøvrig ikke noe annen fast føde enn brød før han var over året. Hun talte ikke med den halve skjeen hun stadig prøvde med andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med bare en mating i løpet av natten da, får håpe det fortsetter slik :Nikke:

Ikke lett med mat til de små altså, de vet virkelig hva de vil ha :fnise:

Kos dere masse på innflytningsfest og nyt morgendagen hvor du kan sove lenge :klemmer:

Ja de er virkelig stae de små ;)

Det var morro i fest, og jeg fikk sovet lenge i dag :nigo:

Kos dere på innflyttningsfest :skaal: ?

sønnen til ene venninnen min spiste forøvrig ikke noe annen fast føde enn brød før han var over året. Hun talte ikke med den halve skjeen hun stadig prøvde med andre ting.

Takk, innflyttingsfesten var bra, og vi stakk på byen etterhvert hvor det faktisk også var veldig bra ;)

Ja den maten skal være vanskelig iblant, og kjenner flere som har slitt veldig med det. Ei venninne av meg måtte fullamme til jenta var over året for hun godtok ingenting annet...

I går ettermiddag ga jeg lillegutt middag før vi dro ut til svigers med han. Det var såvidt jeg gadd å prøve å gi han noe siden han ikke har spist noe særs i det siste. Og jeg lot være å holde hendene hans da han skulle spise, og da var det greit plutselig. Han tok tak i skjea selv da den var på vei til munnen og førte det inn selv, og det var kjempemorro! Så han spiste veldig masse :nigo: Jeg ble veldig glad, for da vet jeg at han liker maten hvertfall, selv om noen dager spiser han mindre enn andre.

Vi hadde det morro på fest på kvelden, og dro på byen og traff flere kjente der etterpå. Vi stakk på en slags rockepub hvor det var quiz som vi vant (jeg bidro til ett spørsmål... :sjenert: ) og rockekaraoke med live band etterpå. Og i dag sov jeg til 11, og vi fikk til og med kosa oss litt i senga før vi sto opp også :lur: Deilig med barnevakt!! Og han hadde vært veldig snill hos svigers også sa de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herlig med vellykket kveld, og ikke minst lat morgen etter på ;)

Så bra lillegutt spiste middag :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med vellykket kveld, og ikke minst lat morgen etter på ;)

Så bra lillegutt spiste middag :tommel:

Det er deilig å komme seg ut litt ja :Nikke:

Og ja, jeg ble veldig letta da lillegutt endelig spiste middag. Utrolig hvor fort man kan irritere seg over sånne ting... :sjenert:

I dag har jeg vært på fysiotreninga, og etterpå så gikk jeg tur sammen med ei venninne og dattera (vi hadde termin nesten samtidig). Så da gikk vi ned til en butikk her og handla oss litt lunsj, og så videre til høyskolen her i byen hvor vi satte oss på en benk utafor og spiste og nøyt sola ei god stund før vi gikk opp igjen. Deilig!

Lillegutt sover i vogna ute enda, så jeg må snart vekke han for å gi han mat, for nå har han snart sovet i 3 timer. Dovendyret mitt :rodmer:

Gode nyheter fra venninna mi som mista ene tvillingen som er på vei: jenta som lever inni der vokser bra og har begynt å få fostervann hos seg, så alt ser ut til å være bra med henne :strix: Det er fremdeles mye fostervann hos hun døde tvillingen da, og de vil ikke tappe det i fare for for tidlig fødsel, så da får hun heller gå og være ekstra stor framover. Jeg ble så glad for å høre dette :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at lillegutt sover så lenge på dagen da :)

Flotte nyheter hos venninnen din da, herlig :strix: Krysser fingerne for at alt går bra fremover også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at lillegutt sover så lenge på dagen da :)

Flotte nyheter hos venninnen din da, herlig :strix: Krysser fingerne for at alt går bra fremover også :)

Ja de dagene han sover så lenge er det veldig deilig. Er bedre med en eller to lange hviler enn mange små, for da er det mulig for meg å få gjort litt her hjemme også ;)

Jeg føler at jeg kan slappe av på vegne av venninna mi nå ja :Nikke:

Til helga skal jeg til Oslo med lillegutt og mora mi, søstrene mine og tantungene mine. Da skal vi bare kose oss, shoppe, gå på kafè, se på operaen, osv. Jeg er aleine som drar herfra, og tenker å ikke kjøre siden hotellet har dyr parkering per døgn. Så nå sjekker jeg opp tog eller buss... Har sendt mail til ett buss-selskap, og de har ikke barneseter for unger under 1 år, så da må jeg droppe det. Om jeg skal ta tog, så er det ofte buss for tog deler av strekningen (på en del av avgangene), så da må jeg sjekke opp så jeg slipper det, for det blir tungvindt med bagvogn, lillegutt og bagasje til oss... Så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det helt enda. Akkurat selve turen fram og tilbake blir litt styrete tror jeg, men håper det går bra. Gleder meg veldig til å dra dit på jentetur hvertfall (+ lillegutt da ;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...