Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Hei honning, lenge siden sist! Det har blitt litt lite KG-tid på meg i det siste, men nå har jeg planer om å bli litt flinkere, så da må jeg sørge for å få deg på mine innlegg.

Så moro at du har laget blomkålsuppe for første gang. Jeg har også nemlig blomkål liggende i kjøleskapet og har planer om å lage suppe for første gang, jeg også.

Koselig å lese om dagene dine og gutten din. :hjerte:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alltid moro å prøve ut ny mat :Nikke: Høres veldig godt ut da :sikle:

Så herlig at du har en så fin barselgruppe da :strix:

Ha en super helg :klemmer:

Det var veldig godt, og jeg ble så mett i går at jeg var faktisk dårlig etterpå :ler:

Ha ei flott helg du også :klemmer:

:vinke:

Ny mat er alltid artig å prøve ut :Nikke: Hva heter den kokeboken du kjøpte?

Kokeboka heter "Bare 4 ting" og er på mamutsalget hos Ark (muligens andre steder også?) til 49kr, og det var flere ting der jeg har lyst å teste ut :)

Hei honning, lenge siden sist! Det har blitt litt lite KG-tid på meg i det siste, men nå har jeg planer om å bli litt flinkere, så da må jeg sørge for å få deg på mine innlegg.

Så moro at du har laget blomkålsuppe for første gang. Jeg har også nemlig blomkål liggende i kjøleskapet og har planer om å lage suppe for første gang, jeg også.

Koselig å lese om dagene dine og gutten din. :hjerte:

God helg!

Hei Happy Feet!

Lenge siden ja! Jeg er dårlig på KG jeg også for tida, så du er ikke alene. Blir mest mi egen dagbok jeg oppdaterer, og er sløv med å komme meg gjennom andre sine bøker... Men har planer å bli bedre jeg også ;)

Blomkålsuppa mi ble veldig god, så det er bare å sette igang ;)

God helg!! :klem:

Ja da var det lørdagskveld, og jeg har "kosa" meg med grandis :fnise: Kjære er i 40-års dag, så jeg er alene hjemme med lillegutt og orka ikke lage noe mat kun til megselv. Når han har lagt seg så skal jeg ha rester av smuldrepai og sløve på sofaen, prøve å oppdatere meg litt på KG og legge meg tidlig :)

På dagen i dag var jeg i byen og handla enda flere bøker på mamutsalget.. Uff, jeg har tatt litt av i handel av barnebøker, men jeg syns det er så gøy og gleder meg til å sitte og kose meg med å se og lese i bøker sammen med lillegutt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bladde i mange barnebøker på mammutsalget også :sjenert:

Skal se om jeg finner et eksemplar av bare fire ting på mandag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også hadde fingrene i ''Bare 4 ting''-bøkene. :jepp: Meeen jeg klarte å styre meg. :fnise:

Så koselig med barnebøker da. Det er jo sånn man aldri får nok av egentlig, ihvertfall dersom lillegutten din ligner på meg da jeg var liten. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bladde i mange barnebøker på mammutsalget også :sjenert:

Skal se om jeg finner et eksemplar av bare fire ting på mandag :jepp:

Håper det er din tur til å handle barnebøker snart vennen! :kose:

Jeg også hadde fingrene i ''Bare 4 ting''-bøkene. :jepp: Meeen jeg klarte å styre meg. :fnise:

Så koselig med barnebøker da. Det er jo sånn man aldri får nok av egentlig, ihvertfall dersom lillegutten din ligner på meg da jeg var liten. :ler:

Det er noen som klarer å styre seg altså :fnise:

Jeg håper på å få en veldig bok-glad gutt :Nikke:

Her kom lillegutt seg i seng for et par timer siden, og jeg er på min 3.episode med Dexter for kvelden... Snart ferdig med denne episoden, og da får jeg komme meg i seng. Det har vært mange slitsomme netter i det siste, for lillegutt har vært oppe veldig ofte på nettene, og det kan ikke være økedøgn heller lenger tror jeg. Kanskje jeg har lite melk på nettene for tida, og at jeg må over på litt erstatning på kvelden? Det er så irriterende, for før jeg begynte å miste melk for 2-3 uker siden, så begynte lillegutt å sove kjempebra på nettene, og så ødela melkemangelen for det igjen. Og selv om melka tok seg opp igjen etterpå, så har ikke nettene blitt bedre. Men det kommer seg vel snart igjen håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det visst morgen kl 6 i dag, så jeg sto opp med lillegutt og spiste frokost og litt sånn, og kl 7 var han så trøtt at jeg la han ut i vogna i den kalde gangen vår, og der sov han i over 2 1/2 time :) Så da fikk jeg sovet masse til på sofaen imens. Det var deilig.

Jeg tror ikke at gutten vår er helt i form. I natt våkna han og var veldig varm, så jeg lot han ligge litt i senga med meg ei stund før kjære kom hjem fra byen. Og så skulle jeg egentlig gi han ei stikkpille, men de var jo kjempestore de stikkpillene, så jeg klarte ikke :sjenert: Han er enda litt slapp, men ikke like varm lenger. Vi har et øretermometer som jeg ikke får til å fungere på lillegutt, så jeg får liksom ikke brukt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig at lillegutt sovnet igjen etter en tidlig morgen og slitsom natt da :) Godt du fikk deg litt mer søvn på sofaen du også :Nikke:

God bedring til lillegutt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at lillegutt sovnet igjen etter en tidlig morgen og slitsom natt da :) Godt du fikk deg litt mer søvn på sofaen du også :Nikke:

God bedring til lillegutt :klemmer:

Ja det var godt å få sove ekstra for oss begge to, og lillegutt virker til å være i bedre form nå heldigvis :)

Nå har jeg baka sjokolademuffins med sjokoladebiter og peanøtter i :sikle: Så de står i ovnen nå, og jeg gleder meg til å spise! Har fått litt dilla på å bake/lage mat de siste dagene, og håper at det varer ei stund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De muffinsene hørtes gode ut :sikle:

Håper du har hatt besøk av bake/lage mat lystene i dag også ;)

De siste par dagene har jeg ikke hatt besøk av bake/lage mat lystene ;) Men jeg har lyst å prøve enda ei ny suppe i morgen kanskje..? Jeg har ikke ingrediensene i dag hvertfall, så jeg får se :)

I dag var det først fysiotrening, så en tur hjemom for å spise, amme, skifte bleie, skifte klær på megselv (jeg fikk ikke tid til å dusje, men var ikke så svett..) og så ut igjen for å dra på 5-måneders kontroll på helsestasjonen. Så nå har lillegutt fått seg flere vaksiner, og det gikk veldig fint. Den første sprøyta satte han leppe av, og den andre sprøyta var mye verre og han skreik litt, men det gikk fort over. Nå veier han nesten 6500gram og er 61,5cm lang :)

Jeg snakka også om helsesøster om nattesøvn og at lillegutt er så veldig ofte oppe på nettene for tida. Jeg må opp annenhver time, og det er ikke økedøgn heller for det har vart ei stund nå, så jeg kjenner at det begynner å bli slitsomt. Så jeg skal prøve å ikke amme han hver gang han våkner (ene gangen i natt ga jeg han bare smokken og holdt litt på han før jeg la han igjen, og det gikk helt fint). Eventuelt prøve å la han ligge i vognbagen litt på nettene for å se om han sover bedre der hvor det er trangt og godt. Eller så sa hun at vi kunne forsøke med at vi enten la lillegutt over på et annet rom, eller at jeg flytter over til et annet rom i helga og lar mannen ta seg av lillegutt på natta, og at han heller tar lillegutt inn til meg når han skal amme, bare for å teste ut det (og om det funker, så bør vi flytte lillegutt over på eget rom). Jeg er egentlig klar for å få han inn på eget rom, men ikke siden jeg står opp så ofte med han, så da får vi teste litt framover og se hvordan det går.

Nå sover gutten min, så jeg tror jeg skal legge meg på sofaen noen minutter og slappe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :)

De muffinsene hørtes farlig gode ut! :sikle: Gøy med koke/baketrang! Det kommer i byger her merker jeg. Og er ikke alltid like enkelt med en liten i hus merker ;)

Så kjedelig at det ble krøll med melka :( Skulle tro det tok seg opp igjen etterhvert..? :klo: Har du fått like mye melk igjen? Ville sagt at du burde pumpe litt ekstra for å booste produksjonen, men dersom du allerede ammer veldig ofte er vel ikke det så greit. Kanskje han begynner å spise mer hver gang i stede for så ofte om du gjør som helsesøster sa?

Gutta våre er ikke langt fra like store nå. Bolla er faktisk litt lengre og tyngre (63 cm og 6,5 på 3 mnd kontrollen). Men de er jo jevngamle ut i fra termin så det er litt interressant å se at det utvikler seg likt ut i fra det. At startdatoen er i februar i fjor, og ikke i høst ved fødsel på en måte! Krøkkete skrevet.. :roll:

Ha en super kveld Honning! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :)

De muffinsene hørtes farlig gode ut! :sikle: Gøy med koke/baketrang! Det kommer i byger her merker jeg. Og er ikke alltid like enkelt med en liten i hus merker ;)

Så kjedelig at det ble krøll med melka :( Skulle tro det tok seg opp igjen etterhvert..? :klo: Har du fått like mye melk igjen? Ville sagt at du burde pumpe litt ekstra for å booste produksjonen, men dersom du allerede ammer veldig ofte er vel ikke det så greit. Kanskje han begynner å spise mer hver gang i stede for så ofte om du gjør som helsesøster sa?

Gutta våre er ikke langt fra like store nå. Bolla er faktisk litt lengre og tyngre (63 cm og 6,5 på 3 mnd kontrollen). Men de er jo jevngamle ut i fra termin så det er litt interressant å se at det utvikler seg likt ut i fra det. At startdatoen er i februar i fjor, og ikke i høst ved fødsel på en måte! Krøkkete skrevet.. :roll:

Ha en super kveld Honning! :klem:

Jeg tror ikke jeg har fullt så mye melk igjen nå, for nå pleier det ikke å renne nedover når lillegutt spiser lenger (jeg hadde nok veldig mye før?), men han blir mett hvertfall, og det er det viktigste. Jeg prøver om han vil ha mer, men det vil han ikke. Og så tenker jeg at siden jeg ammer så ofte, så skal jo det få opp produksjonen mer enn å pumpe? Jeg vet ikke jeg, men helsesøster sa ingenting om å få opp melkeproduksjonen, bare at lillegutt ikke må få så mye mat på nettene lenger. Men det er jammen vanskelig å vite hvordan man skal gjøre det for å få det til best mulig :vetikke:

Tenk at lillegutt er 5 mnd allerede! :hakeslepp: Blir spennende å lese om hvordan det evt går med lillegutt på eget rom :jepp:

Ja det er utrolig så fort tida går! Jeg syns det er helt sprøtt at vi må søke barnehageplass allerede i helga... :fnise:

Natt til i går testa vi å la lillegutt sove i vognbagen sin på rommet vårt, og det fungerte utrolig bra! Han sov godt og lenge om gangen, så jeg var jo nesten uthvilt i går. Så testa vi det samme igjen i natt, og da funka det absolutt ikke, og jeg har vært helt utslitt i dag. Han var oppe mange ganger i løpet av natta, og en del ganger fungerte det å bare gi han sutten, men ikke alltid. Jeg skal teste å gi han vann på dagen nå for å se om han tar det, og kan da gi han vann på natta i stedet foreslo helsesøster.

I tillegg til at det var ei slitsom natt, så har lillegutt vært utrolig sur og gretten i dag, så da ble jeg også sur og gretten, så vi har vært litt av et team her i dag :ler: For et par timer siden gikk jeg opp på rommet vårt med han og vi la oss i dobbeltsenga, og da fikk jeg endelig se et smil. Da sovna vi endelig etter litt kos, og selv om vi ikke sov lenge så merker jeg at det hjalp godt på. Nå er vi ikke sure lenger noen av oss :nigo:

Nå sitter jeg og venter på at mannen skal komme hjem fra jobb, og han skulle innom og hente pizza samtidig også :sikle: Gleder meg til en fredagskveld med gullrekka og favorittguttene mine :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok forresten enda mer av på mamut-salget igjen i går :ler: Nå MÅ jeg slutte snart. Jeg kjøpte ei gedigen murstein av ei hagebok på over 1000 sider. Den var veldig kjekk da, og jeg har så lyst til å gjøre noe utafor her, så da kan jeg bli inspirert til å få pynta skikkelig opp :fnise: Det er hvertfall planen ;)

Ha ei flott helg jenter!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med hagebok da, tenkte jeg skulle fått meg noe sånt jeg også :) Her er det bare gress, hekk og stenlagt, så trenger noen tips til hvordan få det litt koseligere rundt her :)

Håper du og lillegutt har hatt et bedre humør i dag og at helgen er fin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her i huset har vi tatt for oss på mamut-salget også :biggrin:

Det ble ikke så vi kjøpte "bare fire ting" Vi endte opp med "Familiekokeboka" i stedet :)

Håper du får en fin, fin fredagkveld :klem:

Det er godt å høre at det ikke bare er jeg som har tatt litt av :fnise:

Den kokeboka såg jo veldig bra ut. Jeg såg aldri den her jeg. Kanskje den ikke var på mamut-salget på ark?

Fredagskvelden ble myyye bedre enn dagen :klem:

Herlig med hagebok da, tenkte jeg skulle fått meg noe sånt jeg også :) Her er det bare gress, hekk og stenlagt, så trenger noen tips til hvordan få det litt koseligere rundt her :)

Håper du og lillegutt har hatt et bedre humør i dag og at helgen er fin :klemmer:

Det høres ut som hos oss med bare gress, hekk og stenlagt :nigo: Vi har i tillegg et lite rosebed, men det er alt. Jeg har så lyst å ha et sted med rabarbra og litt sånn.

Helgen har vært fin så langt, og humøret er veldig mye bedre. Jeg tror aldri at lillegutt har vært så sur og grinete før som han var på fredag, og det smitta ;) Han har fremdeles tulla mye disse to nettene også da, men mannen sto opp med lillegutt i går så jeg skulle få sove litt ut, for ellers hadde jeg vært litt kake i går :)

Ja vi har hatt ei bra og avslappende helg uten å finne på så veldig mye. I går fikk faktisk mannen ordna med å trekke noen kabler og sånn her som han har tenkt på lenge, og så var vi ute og kjøpte gave til en navnevelsignelse som vi skal i i dag. Ellers har det vært mye sløving, jeg har sett på VM (kjære er anti-sport...), og så begynte vi å se Nokas-filmen i går kveld, men ble avbrutt av lillegutt så vi får prøve å se resten i dag kanskje ;)

Jeg merker at jeg syns det er litt tiltak med den navnevelsignelsen i dag. Det blir helt sikkert koselig, men litt styr når hele slekta til kjære er der og alle skal bort og se og holde på lillegutt og sånn. Men nå er det ikke han som skal være i hovedfokus i dag hvertfall, og vi kan slappe av og slippe å ordne noe selv. Og så tenkte jeg at jeg skal ha på noe upraktisk i forhold til amming, sånn at jeg har en unnskyldning til å gå på do for å amme :ler: Jeg er veldig lite glad i å sitte på "utstillning", hvertfall foran slekta hans ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med avslappende helg da :) Godt å få gjort litt praktisk innimellom også ;) VM må man jo få med seg :Nikke: Her gikk jo strømmen i hele fylket i det Bjørgen tok gull i går da :fnise:

Håper dere får en fin dag i dag og at det ikke blir så masete for lillegutt :) Smart med noe upraktisk slik at du kan snike deg i vei :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også å trekke meg litt unna når jeg skal amme, men det er jo ikke alle som skjønner det, og skal følge med likevel. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med avslappende helg da :) Godt å få gjort litt praktisk innimellom også ;) VM må man jo få med seg :Nikke: Her gikk jo strømmen i hele fylket i det Bjørgen tok gull i går da :fnise:

Håper dere får en fin dag i dag og at det ikke blir så masete for lillegutt :) Smart med noe upraktisk slik at du kan snike deg i vei :lur:

Kan tenke meg at det var lite populært at strømmen gikk akkurat da :ler: Søndagen gikk bra, men jeg er glad for at den er overstått ;)

Jeg liker også å trekke meg litt unna når jeg skal amme, men det er jo ikke alle som skjønner det, og skal følge med likevel. :roll:

Ja jeg forstår ikke hvorfor folk må følge med? Jeg skjønner at det er vanskelig å vite hvor man skal se når andre ammer av og til, men noen følger bare litt for mye med syns jeg :)

Ja søndagen og barnevelsignelsen er overstått. Det var veldig koselig, men jeg liker bedre å være litt færre mennesker og er glad for at vi ikke hadde så mange gjester i dåpen til lillegutt.

I dag har jeg vært hos fysioterapeuten og hun stakk nåler på rumpa mi, for jeg har noen vonde punkter der som påvirker bekkenet mitt ganske mye. Det var ganske så vondt å få de nålene, og jeg er veldig øm nå etterpå også, men det skal nok være vondt før det blir godt igjen :) Jeg gleder meg til det blir bedre ;) Og så var vi på babysvømming igjen, og det er alltid veldig koselig.

Nå fikk vi akkurat melding fra et vennepar som fikk baby for en time siden. Jeg blir jo helt rørt jo :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...