Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Ble gullrekka her i går også, deilig :)

Vin på en onsdag hørtes godt ut, gleder meg til jeg kan :) Selvom jeg ikke har savnet det ett sekund! Dette er såå verdt det :Nikke:

Ha en deilig og avslappende helg :)

Jeg savna heller ikke vinen et sekund da jeg var gravid. Det var bare så fantastisk å endelig bli gravid, at det ikke var irriterende å ikke kunne drikke :)

Ha ei super helg du også, Lucky! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg savner ikke vin enda jeg. Har drukket to glass vin én gang siden A ble født. :sjenert: Men jeg regner lysten komme snikende når som helst. :fnise:

Godt å se deg her igjen forresten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner ikke vin enda jeg. Har drukket to glass vin én gang siden A ble født. :sjenert: Men jeg regner lysten komme snikende når som helst. :fnise:

Godt å se deg her igjen forresten! :klem:

Godt å se deg også igjen, Belle! :klem:

Her kom lysten på vin snikende etter noen måneder etter fødselen. Det er godt den ikke kom veldig tidlig hvertfall, på grunn av amminga ;)

Dagen i dag har vært ganske grei. Lillegutt våkna halv fem og ville opp... Jeg forsøkte å få han til å ligge i senga si videre, men det gikk ikke, så jeg tok han med i senga vår. Etter ei stund sovna han heldigvis igjen, mens jeg sleit med å sove. Og at han etterhvert lå på tvers mellom meg og mannen min gjorde vel at jeg ikke klarte å sove så veldig mye :fnise:

Men jeg kosa meg med å stå opp med han. Merker at det er ekstra stas å være hjemme med han i helgene nå som jeg jobber fullt. Så vi tok en rolig morgen, og når mannen sto opp så laga han omelett til frokost (frokost nr 2 for meg ;) ). Utpå dagen dro vi ut og gjorde litt ærender, og så tok vi turen ut til svigers en tur. Mannen hjalp pappaen sin med noe nettverksgreier og tv-opplegg ganske lenge, så når vi kom oss hjem så var det bare å få ordna kveldsmat til småen og få lagt han. Nå sover den lille gutten i senga si, og "den store gutten" sover på sofaen :ler: Jaja, jeg skal sove lengst i morgen hvertfall! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt er bra med deg :klemmer:

Alt er bare bra her :klemmer:

Denne uka har gått i ett, så det var godt med en alene-hjemme-kveld i kveld. På tirsdag fikk jeg så smått begynt å hekle sammen oldemorrutene mine, og fortsatte litt på det i kveld. Men det tar tid... Det blir morro å se hvor stort teppet blir siden jeg hekler sammen rutene så det blir litt mellomrom mellom de. Regner med at jeg må hekle flere ruter uansett da, men det er godt å komme igang med sammenheklinga av de jeg har hvertfall.

Til helga får vi besøk av noen venner, så da blir det nok lite pc-tid. Nå skal jeg komme meg i seng og kikke gjennom nyeste Kamille ;)

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å hekle :) Hekling er noe jeg har lyst å lære meg :Nikke:

Kos deg med vennebesøk i helge, koselig :strix:

God helg snuppa :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lappeteppe, får litt dårlig asmvittighet for det jeg har liggende :sjenert: Det blir vel en gang :)

Håper helgen er fin :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å hekle :) Hekling er noe jeg har lyst å lære meg :Nikke:

Kos deg med vennebesøk i helge, koselig :strix:

God helg snuppa :klemmer:

Jeg lærte meg å hekle på internett i vår :fnise: Satt og kikka på videoer om og om igjen, og til slutt så kunne jeg hvertfall oldemorruter om ikke annet ;)

Lappeteppe, får litt dårlig asmvittighet for det jeg har liggende :sjenert: Det blir vel en gang :)

Håper helgen er fin :klem:

Lappeteppet mitt kommer til å ta årevis, så jeg tror ikke du trenger å ha dårlig samvittighet ;)

Da var det mandag igjen. Har hatt ei fin helg, men jeg var helt utslitt i går kveld etter besøk, fullpakka dag på lørdag, og dagen gikk i ett i går, jeg fikk så og si ikke noe hjelp med lillegutt hele helga (mannen på harrytur hele lørdagen og gjorde minimalt i går for å hjelpe til), så når jeg ga lillegutt flaske i går kveld inne på rommet hans så trilla tårene mine. Etterpå la jeg meg på sofaen helt utslitt, og forklarte mannen min hvordan ståa var og at jeg ikke har sovet skikkelig ut på noen uker, og da laga han brødskiver til meg og kakao. Halv ni vurderte jeg å legge meg, men klarte å drøye det til klokka 9 ;) Jeg er generelt sett ikke så sliten for tida i forhold til hvordan det siste året har vært, men akkurat i helga så toppa det seg litt :)

Jeg har forresten sendt inn klage på fastlegen min, etter å ha vurdert det i månedsvis. Klagen gjelder min siste kontroll hos han da jeg var gravid faktisk. Jeg hadde magesmerter natta før jeg var på kontrollen, og han bare sa at han ikke visste hva det kunne ha vært og snakka det bort. I tillegg så sa han at jeg hadde litt protein i urinen, men at det ikke var uvanlig for å være så langt uti svangerskapet. Og så uttrykte jeg min bekymring for at magen min var så liten, men der roa han meg også bare ned med at det ikke var noe å tenke på.

På etterkontrollen hos jordmor så fikk jeg beskjed om at magesmerter som gravid, da skal man ringe direkte til fødeavdelingen. Jeg hadde også hatt høyt blodtrykk på kontrollen hos legen den gangen, og det nevnte han ikke noe om. Det i sammenheng med protein i urinen er klare tegn på svangerskapsforgiftning. Og lillegutt var jo alt for liten i magen.

Så forrige uke sendte jeg inn klage til fylkeslegen, og fredag fikk jeg brev i posten med kopier som har blitt sendt til legen, han som tok ultralyd av meg to ganger etter kontrollen hos fastlegen, og til sykehuset. Så nå må fastlegen min sende skriftlig forklaring på hva som har skjedd, ultralyd-legen må skrive det han vet utifra sine undersøkelser, og sykehuset må sende inn min journal. Følte plutselig at jeg satte himmel og jord i bevegelse, men er veldig glad for at jeg gjorde det. Jeg har forresten bytta fastlege også, for jeg klarer ikke å stole på han mer. En egoistisk tanke oppi dette er at det er synd at jordmora mi nå er død og ikke får forklart seg i saken...

Jeg forventer egentlig ikke noe særs i utfall på dette, men ville bare presisere at leger må ha kunnskap om dette om de skal ta svangerskapskontroller. Jeg vet bare at ved en eventuell neste graviditet så kommer jeg til å stå på mitt og ikke bare stole blindt på legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har klaget på legen din! Tøft gjort! Det endrer jo ikke hva som har skjedd, men han bør få smekk for å ikke ha sett sammenhengen av prøvene og dine forklaringer! Tror dessverre mange tror at alle gravide er hysteriske og overanalyserer alt. Og ja, selvfølgelig er vi mere opptatte av helsen vår mens vi går gravide, men det kan være grunn til bekymring likevel.

Jeg har også hatt små sammenbrudd av utmattelse etter lite hjelp med snuppa. Mannen var rett og slett ikke klar over at det faktisk tar på i lengden og at det blir mye tilsammen når en ikke får hjelp. Jeg måtte forklare han at jeg ble lei og sliten av å alltid finne fram klær, ordne mat, sette henne i stolen, ta på smekke, passe på at hun spiser, tørke av og ta henne ut av stolen, passe på dupper, stell og leggetid. Utenifra ser det kanskje ikke ut som mye, men i tillegg til alt annet tar det på i lengden. Han var rett og slett ikke klar over den skeive arbeidsfordelingen og han har blitt bedre etter at jeg måtte forklare det med STORE bokstaver. Mannfolk altså! :fnise: Han har alltid vært flink til å skifte bleie, leke og gi henne oppmerksomhet, men det var alle disse hverdagslige tingene som falt på meg som fikk begeret mitt til å renne over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk sendt klage på legen din! Slikt skal jo ikke skje...

Håper han får seg en liten vekker den mannen :Nikke:

Håper du har fått sovet litt etter helgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har klaget på legen din! Tøft gjort! Det endrer jo ikke hva som har skjedd, men han bør få smekk for å ikke ha sett sammenhengen av prøvene og dine forklaringer! Tror dessverre mange tror at alle gravide er hysteriske og overanalyserer alt. Og ja, selvfølgelig er vi mere opptatte av helsen vår mens vi går gravide, men det kan være grunn til bekymring likevel.

Jeg har også hatt små sammenbrudd av utmattelse etter lite hjelp med snuppa. Mannen var rett og slett ikke klar over at det faktisk tar på i lengden og at det blir mye tilsammen når en ikke får hjelp. Jeg måtte forklare han at jeg ble lei og sliten av å alltid finne fram klær, ordne mat, sette henne i stolen, ta på smekke, passe på at hun spiser, tørke av og ta henne ut av stolen, passe på dupper, stell og leggetid. Utenifra ser det kanskje ikke ut som mye, men i tillegg til alt annet tar det på i lengden. Han var rett og slett ikke klar over den skeive arbeidsfordelingen og han har blitt bedre etter at jeg måtte forklare det med STORE bokstaver. Mannfolk altså! :fnise: Han har alltid vært flink til å skifte bleie, leke og gi henne oppmerksomhet, men det var alle disse hverdagslige tingene som falt på meg som fikk begeret mitt til å renne over.

Det er på en måte godt å høre at det ikke bare jeg som får sånne sammenbrudd av utmattelse iblant. Heldigvis så går de som regel fort over igjen også, men de mennene forstår ikke alt vi konstant må planlegge og ordne i tillegg til de mest opplagte tingene. Når jeg begynte å jobbe igjen, så var jeg veldig bevisst på at jeg ikke skulle ordne med å alltid sette på oppvaskmaskinen så flasker og tutekopper var reine på morgenen, så mannen min hadde flere morgener hvor han var irritert over at ingenting var reint og måtte vaske ting for hånd :fnise: Det er en av tingene jeg har gjort i hele min permisjon som han ikke har tenkt over, så nå tenkte jeg at han skulle få se litt sånne ting selv også ;)

Jeg er litt letta over å ha sendt inn den klagen ja. Syns absolutt at fastleger heller bør sjekke opp ting de er usikre på, eller at jordmødre bør ta svangerskapskontroller. Fastlegene er jo ikke eksperter, og hvertfall min fastlege er veldig sånn som bare skal beroe så man ikke stresser seg opp, og da tør jeg ikke stole på han i det hele tatt lenger.

Så bra at du fikk sendt den klagen :Nikke:

:klem:

:klem: tilbake! Ja, jeg er glad for at jeg endelig fikk gjort det. Håper alt står bra til med deg disse dagene!!

Så bra du fikk sendt klage på legen din! Slikt skal jo ikke skje...

Håper han får seg en liten vekker den mannen :Nikke:

Håper du har fått sovet litt etter helgen :klemmer:

Jeg håper også at han fikk seg en liten vekker og tar klagen på alvor! :Nikke:

Nå får jeg snart komme meg på møte her... Sitter på KG i arbeidstida...... Skal ta meg en liten dagbokrunde når jeg er alene hjemme i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honning! :vinke:

På tide å få deg inn på lista igjen! Du hadde jo falt helt ut... :sjenert: Morsomt å høre om deg og lillegutt igjen! Utrolig gøy nå som de begynner å komme seg rundt og finne på mer eller mindre ok ting :fnise:

Må si meg enig i at du var veldig tøff som klagde på legen! Det var helt riktig av deg synes jeg! :jepp: Jeg byttet lege fordi jeg ikke stolte på min. Og jeg synes ofte fastleger er ALT for lite flinke til å bare si; "du, jeg er litt usikker, jeg vil sende deg videre til xxx."

Må le litt av mannen din som må vaske flasker :fnise: Her er det en som har fått opp øynene litt også! Han har først og fremst innsett hvor sliten jeg har vært etter nattevåk i lange tider.. Og hvorfor det har sett litt bomba ut når det har blitt hektisk her. :ler: Men det er jo SÅ bra for dem, både å se hva vi har gjort, og aller viktigst, få så godt kontakt med gutta!

Håper det går greit på jobb! :)

Ha en fin fredagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Honning! :vinke:

På tide å få deg inn på lista igjen! Du hadde jo falt helt ut... :sjenert: Morsomt å høre om deg og lillegutt igjen! Utrolig gøy nå som de begynner å komme seg rundt og finne på mer eller mindre ok ting :fnise:

Må si meg enig i at du var veldig tøff som klagde på legen! Det var helt riktig av deg synes jeg! :jepp: Jeg byttet lege fordi jeg ikke stolte på min. Og jeg synes ofte fastleger er ALT for lite flinke til å bare si; "du, jeg er litt usikker, jeg vil sende deg videre til xxx."

Må le litt av mannen din som må vaske flasker :fnise: Her er det en som har fått opp øynene litt også! Han har først og fremst innsett hvor sliten jeg har vært etter nattevåk i lange tider.. Og hvorfor det har sett litt bomba ut når det har blitt hektisk her. :ler: Men det er jo SÅ bra for dem, både å se hva vi har gjort, og aller viktigst, få så godt kontakt med gutta!

Håper det går greit på jobb! :)

Ha en fin fredagskveld! :klem:

Hei siebaeo!!

Så koselig med besøk av deg også igjen :)

Mange leger er alt for dårlige til å sjekke opp ting ja, og om man bare er misfornøyd med fastlegen så gjør man jo selvfølgelig ikke så mye annet enn å bytte. Men nå hadde jeg så mye håndfast fra den legetimen å klage på, at jeg syns det var greit å faktisk gjøre det. Jeg fortalte den historien til ei venninne av meg etterpå, og hun fortalte det videre til sitt gravide søskenbarn, og hadde det ikke vært for at hun hadde hørt om hva som skjedde med meg, så hadde ikke hun blitt lagt inn til observasjon på sykehuset pga svangerskapsforgiftning hun også (hun hadde bare ikke like ille opplevelse med sin fastlege).

Hehe, ja det er godt at de mennene får innsett hvor mye vi må slite med og ordne og tenke på, og det er ganske slitsomt i lengden. Men jeg er helt enig i at det er kjempebra at de både får innsett hvor mye jobb det er, og ikke minst tilbringe mye alenetid sammen og få god kontakt :Nikke:

Ha en fin fredagskveld du også! :klemmer:

Jeg hadde igrunn tenkt å ta en dagbokrunde i går kveld, men blei sittende og se på tv og strikke i stedet. Jeg sitter foran pcen hele dagen på jobb, så det er deilig å slippe den på kveldstid ofte. I kveld har jeg pakka til tur med lillegutt i morgen, for da skal vi hjem til vestlandet ei uke :hoppe: Jeg tar ei uke ferie for å overlappe mellom mannens permisjon og før barnehageoppstart, og nå er det lenge siden jeg har sett familie og venner på vestlandet, så jeg gleder meg skikkelig.

Jeg merka i dag at det er lenge siden jeg har strikka, for jeg hadde glemt hvordan jeg strikka vrangt! :fnise: Jeg fant det ut igjen etter litt, men da jeg skulle følge oppskrift og flette og sånn, så måtte jeg bare gi opp :sjenert: Det verste er at jeg strikka etter den samme oppskrifta for to år siden... :)

Tror jeg må droppe den dagbokrunden i kveld også og heller komme meg i seng i stedet. Vi har en forkjøla gutt som våkner en del på nettene nå, og han låg halve natta i senga vår i natt. Han skulle bare klenge på meg, og sovna mens han låg på tvers i senga igjen, så det blei ikke den beste søvnen på meg i natt :) Det er veldig koselig at han er så kosete da, og når vi spør om vi kan få kos, så kommer han og klemmer oss :hjerte: Får litt dårlig samvittighet av at jeg konstant er nyforelska i lillegutt, mens mannen kommer i andre rekke og jeg er mye skjeldnere nyforelska i han igjen....

Natta jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Håper lillegutt er i bedre form og at dere koser dere på vestlandet :klemmer:

Lillegutt kom seg nokså raskt i formen, og vi kosa oss masse på vestlandet :Nikke:

Dere er så flink å reise på besøk til familien :) Kos dere.

Vi prøver å være litt flinke til å besøke familien ja. Jeg syns vi bor alt for langt unna... :)

Som sagt så hadde vi ei fin uke på vestlandet, men like før vi skulle dra så begynte jeg å bli småkvalm og slapp i tillegg til at jeg var forkjøla. Så det var en litt slitsom togtur med mye folk i togvogna, og en liten gutt som ikke akkurat hadde lyst å sitte i ro, men det gikk greit. Jeg hadde noen dager hvor formen ikke var helt på topp, så jeg var ikke så veldig sosial, men fikk møtt noen venninner utover i uka, det var veldig koselig. Jeg har en venninnegjeng på 4, hvor alle de 4 har fått/skal ha unge i 2011, så alle var hjemme på dagtid for tida (3 har født, og ei er sykemeldt). Var veldig koselig å ta en lunsj sammen og se de søte små. Plutselig var det min lillegutt som var stor :gjeiper:

I dag var første dag med innkjøring i barnehagen. Dagen gikk veldig bra, og det hadde jeg egentlig forventa også. Lillegutt er veldig fortrolig, og krøyp rundt og utforska på avdelinga og virka til å kose seg. Det er de neste par dagene jeg gruer meg til, for da skal jeg stikke fra litt, og så var det også veldig dumt at det er planleggingsdag på fredag, for da blir det vel vanskelig igjen neste mandag. Jaja, vi får ta det som det kommer, og håper det går bedre enn frykta ;) Jeg har aldri tenkt over at barnehageoppstart er så "fælt" før jeg er oppi det selv. Jeg vet at det kommer til å gå bra, jeg vet at lillegutt kommer til å kose seg der, men likevel kommer jeg til å grine når jeg går fra han i morgen...

Uff, dette blei klagete merker jeg. Får legge fra meg pcen litt og kikke i nyeste Boligdrøm-bladet som jeg handla med meg fra butikken i dag heller, så stiger nok humøret igjen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du fikk vært litt sosial med venninnene tross sykdom da :)

Barnehageoppstart kan være tøft det tenker jeg, håper de nesten dagene går fint for lillegutt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du fikk vært litt sosial med venninnene tross sykdom da :)

Barnehageoppstart kan være tøft det tenker jeg, håper de nesten dagene går fint for lillegutt :klemmer:

Barnehageoppstarten har heldigvis gått veldig fint :tommelsmil:

I dag er siste dag med innkjøring i barnehagen, og det har gått over all forventning. Jeg har klart meg uten å grine :nigo: Lillegutt forstår sikkert ikke helt "hadet", så når jeg går fra han så bare smiler han og syns det er helt greit. Og det gjør det veldig mye enklere for meg også. Nå er jeg hjemme alene og venter på å hente han igjen om en liten time, og det er jo litt deilig også å ha huset for megselv og få unnagjort litt ting. Jeg har kosa meg med en kopp te, vaska klær, tatt ut av oppvaskmaskinen, strikka litt og bestilt navnemerker til å ha på klærne til lillegutt (det hadde jeg egentlig fått fra ei, men jeg har leita over hele huset uten å klare å finne de, så da måtte jeg bare bestille nye).

Tror jeg skal kose meg med ei bok litt nå før det blir travelt med småen resten av dagen igjen ;) Satser på en dagbokrunde i kveld når jeg er alene hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var det farsdag, og lillegutt og jeg har vekka min kjære med brownies og kaffe på senga + gave og tegning som lillegutt "tegna". Han har aldri tegna før, så det ble noen få svake streker på et ark :nigo:

I dag skal vi en tur til svigers, og senere i ettermiddag skal vi faktisk i voksendåp. Det har jeg aldri vært i før, så jeg er litt spent på hvordan det gjennomføres.

I går var jeg på et kjøpesenter for å se om jeg fant noen kalendergaver eller julegaver + litt andre småærender. Det var jo helt kaos der og fullt med biler, så nå var tydeligvis julehandelen igang.. Da vet jeg hvertfall at jeg ikke orker det styret en lørdag før jul igjen ;) Jeg fikk handla litt hvertfall, og så stakk jeg innom ei venninne på vei hjem så ungene våre fikk lekt litt med hverandre. På kvelden var vi hos et vennepar og spiste ei fantastisk god ribbe. Mannen i huset der er kokk, og det merkes virkelig på maten vi får der :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...