Gå til innhold

Lizzie's tanker og prøverdagbok.


lizzie88

Anbefalte innlegg

Så utrolig kjedelig at mensen kom. Har vært der selv :klemmer:

Du sier det bare som det er.. At dere har prøvd å bli gravide i et år, uten noe hell.

Det gjorde jeg. Så tok legen først masse blodprøver av meg for å sjekke om det er noe galt. Babla om at jeg var jo så ung, så hadde jo ikke hastverk. Noe jeg ikke ville høre.. Og hvis du er født i 88 er du et par år yngre enn meg, så forvent å høre den ;)

Nå var det jo noe krøll med stoffskifteprøvene mine, men om alt hadde vært greit hadde legen sendt henvisning til gyn. Så kommer det an på hvor du bor i forhold til hvor lang ventetid det er.

Og er det lang ventetid så får du heller tenke at greit, da kan jeg tenke på andre ting frem til den tid :)

Kan være en ide å spør legen om mannen din kan levere en sædprøve med en gang. Er fortere å finne ut om det er noe galt med han enn med deg :)

Og dette med å gå til gynekolog. Nå vet ikke jeg hvor sjenert du er, og vi er alle forskjellige, men jeg syns ikke det har vært verken pinlig eller vondt :)

Det ordner seg til slutt skal du se :klemmer: Og den marsipangrisen hørtes VELDIG god ut :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åguuud, jeg har sånn nåleskrekk :( Men, får det vell til!

Og for å ha det sagt; Marsipangrisen var supergod :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skulle til legen så tok jeg det opp når jeg skulle der for noe annet da. Men da sa hun at hun ville henvise meg til GY, for å sjekke.

Så når jeg kom der, var jeg drit nervøs... :filer: Men, det gjekk fint. Kom inn, kledde av meg. Fikk en "duk" til og dekke meg . Satt meg i stolen, la duken over. Så gjorde hun sin del, med å putte den der ultralyden inn, og forklarte meg hva som var hva :)

Gjekk kjempefint! :)

Etter det, leverte sambo sædprøve. Fikk jo påvist nedsatt kvalitet. Så var jeg tilbake hos fastlegen min, og tok ny underlivs sjekk (dette var jo en stund etter jeg hadde vært hos GY). Der hun tok klamydia test, celle endring test, å alt det der en finner ut der nede. Så tok jeg ca 3 glass med blodprøve. ( Jeg hater nåler, og hadde aldri tatt blodprøve før. Men det gjekk utrolig nok fint. Jeg måtte bare ikke se på når hun gjorde det, da ble jeg dårlig.)

Dette går nok fint skal du se :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Uff, dumme mensen som ikke skjønner at den skal holde seg unna :sur: Men det kommer helt sikkert til å gå kjempebra hos legen, og når du først har vært der og er igang med prosessen, kommer det nok til å føles godt! Da begynner dere jo faktisk å gjøre noe mer aktivt for å få spiren til å sitte (bortsett fra å hoppe i høyet da ;) ), og det blir nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på treningssenter ;)

Er kjempesliten nå, men er nok verdt det hvis jeg får til å gå ned noen kg. Her snakker vi 5-10 kg da, minimum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer nok til å angre meg imorgen, siden jeg sikkert er megastøl da ;) Men, men.

Skal ikke trene imorgen, siden jeg har korpsøving :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos legen, og det var ikke noe han kunne gjøre før til våren mente han. Siden vi er så unge, så er det ikke vits i å få henvisning til gyn.heller, siden de krever at man skal ha prøvd i minst to (!!!) år først.

Han kunne ta blodprøver, men var nesten ikke vits det heller, siden gynekologen kom til å avvise oss :(

Oppgitt nå altså :sjokkert:

Da får vi bare forsette å prøve da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, har ikke dere holdt på i rundt 2 år da? :klo:

Og det er jo ikke sååå lenge til våren, men.. Jeg skjønner at dere blir triste..

Har dere samme fastlege? Hvis samboeren din har en annen lege, så kanskje dere skal forsøke å gå dit? Dere har tross alt holdt på lenge, og dere ønsker et barn. :hjerte:

Klem til du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så urettferdig, skjønner frustrasjonen deres.

Får bare fortsette å krysse alt for at det klaffer for dere snart, her inne er vi i allefall mange som heier på dere!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Uff, så utrolig kjipt, Lizzie.. :( Husker jeg fikk akkurat samme beskjed da vi ville starte utredning, og jeg syntes det var så merkelig, for jeg synes man overalt hører om at det er ett års prøving som gjelder,,

Men dere kan jo kanskje få tatt en sædprøve av samboeren din privat da, det koster ikke så mye (mannen betalte 550 kr på andrologisk senter, burde jo finnes noe liknende i Trondheim?) Og da får dere jo sjekket ut NOE i det minste!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Vært hos legen, og det var ikke noe han kunne gjøre før til våren mente han. Siden vi er så unge, så er det ikke vits i å få henvisning til gyn.heller, siden de krever at man skal ha prøvd i minst to (!!!) år først.

Han kunne ta blodprøver, men var nesten ikke vits det heller, siden gynekologen kom til å avvise oss :(

Oppgitt nå altså :sjokkert:

Da får vi bare forsette å prøve da.....

:sjokkert: Nei..tuller du?? "Ikke vits i å ta blodprøver"?! Nei, vettu hva. Hvor mye krefter bruker han på å krysse av på det derre skjemaet sitt? Det er ikke han som tar de en gang. Og får du vite noe med de blodprøvene er jo det absolutt gull verdt!!

Kommer gyno til å avvise? Har han sjekket? Og det går jo å ta en liten sjekk hos legen også.

Herregud... blir helt oppgitt her jeg sitter. Jeg fikk jo hjelp med en gang jeg gikk til legen, for jeg visste at noe ikke stemte. Nei, du får forlange at han sjekker deg, rett og slett. Det er ikke mange fingre han må løfte for å gjøre det. Nei, blærh!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en ting jeg har lært i norsk helsevesen så er det å stå på krava, ikke gi seg og MASE. Jeg ringte til Ullevål så mange ganger fordi jeg hadde sinnsykt vondt og klarte ikke leve med smertene. Da var det fremdeles to mnd igjen til operasjonsdato...!!! Jeg maste og maste og maste og vips hoppet jeg fremover i tid.

IKKE gi deg. Si du har bladd i dagboken din og si at du sa feil, dere har prøvd lenger! (Du kan jo bruke denne feks?)

STÅ PÅ :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte :hug: Legen var standhaftig, og sta som bare det! Jeg er heller ikke typen til å mase, og vet bare at vi skal være flittig i den neste PP..

Kunne få ta blodprøver, men måtte komme fastende, så får se om jeg får det til en dag. Jobber i den tiden legekontoret er åpent, så er litt tricky.

Han var i alt veldig negativ, og jeg var siste pasient for dagen, så følte at han gjorde hva som helst for å få meg ut fra kontoret. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Herregud, for et suppehue. Du skulle ikke bare gått til en privat gyno da? Der får du i allefall den hjelpen du trenger. Det er litt dyrere da. Men det er verdt det. Synes i allefall jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da må jeg ta en hel dag fri fra jobb :( Vi er kun to stk som jobber på min arbeidsplass, så det er vanskelig å få seg fri... Domme arbeidsplass. Glad for at jeg er i jobbsøkinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo nettopp skifta fra ett brødhue til ett annet :grine:

Ja, er mye styr, og sånn er det å være meg. Har ikke hellet med meg i hverken det ene eller andre.... :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...