Gå til innhold

Lizzie's tanker og prøverdagbok.


lizzie88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Macaron

Nei, hva er det jeg leser?? Dumme, dumme mensen!! Men like greit å kontakte lege da ja, hvis det er noe som er galt kan det jo også være noe som er veldig lett å fikse opp i med de rette medisinene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fundert litt... Kan det være at egget festa seg, også "glapp"? Jeg hadde jo ei lita blødning i den tiden egget skulle ha festa seg. Og har hatt det engang før, nå i sommer.

Kan det være at det ikke festa seg skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta fra http://mammanett.no/bli-gravid/etter_eggl%C3%B8sning

"Det befruktede egget fester seg ikke

Noen befruktede egg fester seg ikke. Egget må feste seg i livmorslimhinnen, dette er første steg for at kroppen din begynner å produsere graviditetshormoner. Hvis ikke dette skjer kan ikke det befruktede egget utvikle seg og dør. Du vil få menstruasjon som vanlig, og du vil ikke få noen symptomer på graviditet. Ny sjanse neste måned!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om det før jeg, men det er jo godt mulig vil jeg tro.

Hva tenker dere videre nå da? Blir det tur til legen?

Håper du har en fin lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om det før jeg, men det er jo godt mulig vil jeg tro.

Hva tenker dere videre nå da? Blir det tur til legen?

Håper du har en fin lørdag! :)

Ja, tenker at jeg skal ringe legen mandag, få en time, og høre hva hun tenker videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, dette med at egget ikke fester seg skikkelig var noe jeg også tenkte mye på. Og i mitt hodet var det det som var feilen. Jeg har stoffskifte problemer. Sånn at når stoffskiftet var for lavt så ødela det for hormonproduksjonen av østrogen og progeston (sikkert stava veldig feil ;) )

Jeg hadde EL hver mnd så da var jeg sikker på at det ikke festa seg.

Hadde en mens som jeg husker var veldig klumpete. Sa plop da jeg jeg satt på do, så da var jeg nesten skråsikker på at det et befrukta egg i alt gørra ;)

Men fikk aldri en positiv test før den plutselig satt..

Ring legen til mandag og få full sjekk. :)

Følger spent med videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, dette med at egget ikke fester seg skikkelig var noe jeg også tenkte mye på. Og i mitt hodet var det det som var feilen. Jeg har stoffskifte problemer. Sånn at når stoffskiftet var for lavt så ødela det for hormonproduksjonen av østrogen og progeston (sikkert stava veldig feil ;) )

Jeg hadde EL hver mnd så da var jeg sikker på at det ikke festa seg.

Hadde en mens som jeg husker var veldig klumpete. Sa plop da jeg jeg satt på do, så da var jeg nesten skråsikker på at det et befrukta egg i alt gørra ;)

Men fikk aldri en positiv test før den plutselig satt..

Ring legen til mandag og få full sjekk. :)

Følger spent med videre :)

Jeg har jo EL, for jeg merker det jo på dagsformen, og huden min at det er i den tiden. Så, skal snakke med legen om det, for det er jo en mulighet.

For, da kan det godt hende at jeg skulle ha vært gravid for lenge siden :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo EL, for jeg merker det jo på dagsformen, og huden min at det er i den tiden. Så, skal snakke med legen om det, for det er jo en mulighet.

For, da kan det godt hende at jeg skulle ha vært gravid for lenge siden :vetikke:

Gjør det :) Kanskje du har samme problemet som det jeg har :)

Åssen er formen ellers? Tegn på lavt stoffskifte er at man blir lett trøtt og sliten, samt at man legger på seg alt for lett :(

Jeg satt og var kjempetrøtt på jobb når klokka var rundt 15..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Bra at dere starter utredning! Men husk at det er lurt at mannen sjekker sædkvaliteten også, for 1/3 av parene om sliter med å bli gravide skyldes det problemer hos mannen. Og det er jo også veldig enkelt å sjekke sædkvaliteten, så det kan være like greit å gjøre, først som sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mente legen?

Sikkert lurt å komme i gang slik at dere kan finne ut av hvorfor ting ikke klaffer.

Jeg fortsetter å heie på dere :duskedame:

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått ringa dit enda :( Men, imorgen er jeg ferdig kvart over 14, så da rekker jeg å ringe dit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gaah, jeg gidder ikke å ha den fastlegen jeg har. Man MÅ ringe for å bestille time, og blir da stående i kø i ca en halvtime for å få snakka med resepsjonisten som jeg må stave navnet mitt til. Og hun virker som ett skikkelig brødfrø..

Har sendt bytte av fastlege inn, og starter opp der 1.november. Da kan jeg bestille time på nettet, og få påminnelse på sms :)

Blir en til EL periode på oss, men det får så være.

Er vissnok ikke noen ledig time før den 6.november uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er forkjølelsen ett faktum :( Dritt altså! Men, skal få snufsa meg ferdig til neste uke når det er EL :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra du fikk bytta fastlege. Er veldig greit å ha et sted du slipper å grue deg til å kontakte, liksom. Håper du får time hos den nye fastlegen kjapt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ha riktig fastlege er viktig! Jeg håper jeg har kommet til et bra kontor her i Trondheim. Da jeg var der med lungebetennelsen min ble jeg hvert fall veldig godt tatt vare på! Satser på at det skjer fremover også :)

Hvem vet, kanskje den sitter neste EL? :) Det er lov å håpe. Hvis ikke er det bra du har fått byttet fastlege. Når har du EL neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å få byttet fastlege, det er så viktig at man er fornøyd med både legen og legekontoret man går til!

Du får snufse deg ferdig til EL ja, så kanskje dere forhåpentligvis får en EL uten sykdom!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...