Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)


sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

For en vakker mage, du ser helt nydelig ut! :rodmer:

Jeg har det også på samme måten når det gjelder kroppen/magen/vekten. Jeg har til nå lagt på meg rundt 6-7 kg. Noen dager strutter jeg stolt med magen og synes at kiloene er bare magen/babyen, andre dager føler jeg med diger på alle måter :sjenert:

..tar meg i å tenke litt på hvor dette skal "ende" da, hvor stor skal/kan egentlig den derre magen bli?? :fnise:

Uansett vektoppgang, så er vi jammen heldige, som er skapt slik at vi kan skape, og bære fram våre små vidunder :rodmer:

Håper restena v dagen din blir bra også! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kommer ett bilde av meg og lillemann 32+1.. Vi begynner å bli stoore synes jeg :fnise: 8-9 kg pluss på meg, lurer på hvor mye som "blir borte" av seg selv etter fødselen :sjenert: Noen ganger synes jeg jeg er helt ok og andre ganger føler jeg meg ganske så schvæær.. Noen som har det på samme måte??

Jeg har det nøyktig sånn! :Nikke: På en prikk :)

Syns du ser kjempefin ut :rodmer::hjerte::)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en vakker mage, du ser helt nydelig ut! :rodmer:

..tar meg i å tenke litt på hvor dette skal "ende" da, hvor stor skal/kan egentlig den derre magen bli?? :fnise:

Uansett vektoppgang, så er vi jammen heldige, som er skapt slik at vi kan skape, og bære fram våre små vidunder :rodmer:

Håper restena v dagen din blir bra også! :klemmer:

Takk for det MonThe! :rodmer:

Jeg får høre at jeg kler å være gravid, det er koselig :fnise: Liker godt å være gravid og, så det gjenspeiler seg vel litt - at jeg "stråler" litt til tider da :yvonne:

Ja, mamma sa jeg er større nå enn det hun var når hun var gravid.. Lurer på åssen vi ser ut om 7-8 uker. Skal prøve å legge ut ett bilde hver uke frem til uke 40. Ja, vi er super-heldige.. Jeg fikk jo beskjed om at jeg kunne slite med å bli gravid, verden var i ferd med å falle i grus for meg. Unner alle kg-damene å få gå gravide og bære frem sine små skatter, det er helt herlig :rodmer::strix::bolledeig::hjerte:

Jeg har det nøyktig sånn! :Nikke: På en prikk :)

Syns du ser kjempefin ut :rodmer::hjerte::)

Godt å høre at det ikke bare er meg som føler meg sånn :fnise: Liker ettersittende gensere, magen er jo noe jeg gjerne vil vise frem :rodmer: Takk for kompliment, er glad i "bolle-kulen" min - men gleder meg til å møte den som bor inni der snart nå :nigo:

:klemmer: til dere begge to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Innom en snar-tur for å fortelle at jeg har fått siste tilskudd på lista mi :fnise:

Har kjøpt en brystpumpe - meget pent brukt på finn. Nå er pumpa vasket og jeg har montert den sammen igjen. Nice :nigo: Da er det en ting mindre som må fikses til lillegutt vil komme :)

Håper alle KG-damene har en fin fin tirsdag.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage :rodmer:

Greit å få litt tips av andres pakkelister! Må så smått begynne å tenke på det selv! Det er bare litt tiltak.. :sjenert:

Hvordan er formen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage :rodmer:

Greit å få litt tips av andres pakkelister! Må så smått begynne å tenke på det selv! Det er bare litt tiltak.. :sjenert:

Hvordan er formen? :)

Takk for det :rodmer: Lurer på hvor stor den har tenkt til å bli.. Merker ikke at den vokser nesten nå, for føler den bare generelt er stor :sjenert:

Formen her er egentlig helt ok, eneste er at jeg har endel nedpress-smerter.. Flere ganger om dagen kjennes det ut som om at babyen skal presse seg ut selv - og det er ikke spes behagelig.. Om det er slik (og sikkert mye værre)fødselen setter igang skal jeg nok fikse det altså, men slitsomt med sånne vondter når det ennå er såpass lenge igjen til han "egentlig" skal komme :sjenert: Kjenner bekkenløsningsvondtene av og til og, men det er ikke så vondt at jeg vil klage over det :fnise: Må finne seg i litt vondter også tenker jeg.

Hvordan er formen din? Artig at vi er såpass likt, spennende å se hvem av guttene våre som vil ut først :fnise:

Håper du har en fin dag :sol:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :vinke:

I dag har ikke formen vært helt på topp her.. Sliten og trøtt etter 12 timers søvn og uten å ha gjort noen ting :fnise: Føler meg ret og slett skikkelig kjei og stinn :sjenert:

Hadde noen ting jeg skulle gjort i dag, men ble ikke mer enn et par timer i :sol: kortlaging og oppreiing av lillegutt sin vogn.. Haster ikke da men, måtte bare prøve litt :fnise:

La på madrassbeskytteren, men... ble litt klumpete. Har dere andre tenkt å bruke det i vogna? La bare på på nedre halvdel, men ble ruglete alikevel :gjeiper: Får se litt..

I morra skal jeg på jobb og så på visitt, får håpe formen er litt bedre da :nigo:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en kjapp tur, med en :klem: , og håper alt er bra med deg!

Tror foresten jeg bare melder meg inn i trøtt- og stinn-klubben din, den siste uka har alt vært så myye tyngre, nå tror jeg jaggu kroppen begynner å merke graviditeten :sjenert:

..på den positive sida så er vi et skritt nærmere å treffe våre små gull :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh happy Friday :fnise:

Innom med en oppdatering 32+6. I dag har jeg vært hos legen min og fornyet sykmld. Jeg går nå inn i min siste arbeidsuke, legen mente ikke jeg skulle anstrenge meg med jobbing og jobbreiser lenger. Så da blir det slutt etter en liten innspurt neste uke..

Føler det er helt ok, er jeg som har villet jobbe de siste ukene.. Legen har vært veldig forsiktig med å pushe meg, det har jeg klart helt fint selv :gjeiper: Blir litt rart men, da blir det jobb-fri på denne kroppen fra 20 mai 2011 til 15 januar 2013 (om vi får barnehageplass). All tid skal vies til lille skatten :rodmer:

Håper alle har en fin fredda' - jeg har tatt helga med en times blund på øyet i reclineren :nigo:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh happy helg! :nigo::skya:

Du - hvilken brystpumpe kjøpte du? Hva måtte du gi for den? Har du tørrtrent? :fnise:

Og madrassbeskytter - er det liksom det samme som tisselaken eller? Føler liksom at det er aaaaalt for mye jeg er fortsatt totalt uvitende om... :overrasket::sjenert:

Her truer også den lille med å presse seg ut for tiden.. Syns det er en rar tid nå - det begynner liksom å nærme seg raskt nå :gjeiper: Stort sett føler jeg meg superclose med den lillemann, men innimellom får jeg små blaff av surrealistiske øyeblikk om "shit, jeg er gravid - og blir snart mamma - og livet blir aldri det samme igjen!" :ler: Gosj :daane::hjerte:

Ha en super helg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh happy helg! :nigo::skya:

Du - hvilken brystpumpe kjøpte du? Hva måtte du gi for den? Har du tørrtrent?

Og madrassbeskytter - er det liksom det samme som tisselaken eller? Føler liksom at det er aaaaalt for mye jeg er fortsatt totalt uvitende om...

Her truer også den lille med å presse seg ut for tiden.. Syns det er en rar tid nå - det begynner liksom å nærme seg raskt nå :gjeiper: Stort sett føler jeg meg superclose med den lillemann, men innimellom får jeg små blaff av surrealistiske øyeblikk om "shit, jeg er gravid - og blir snart mamma - og livet blir aldri det samme igjen!" :ler: Gosj :daane::hjerte:

Ha en super helg! :sol:

Hei hei!

Ble Avent pumpe her i huset :) elektrisk og mulighet for manuell bruk og (det er det sikkert på alle)

Så på ny, men fant en på finn som var kjøpt ny i januar som de skulle ha 450,- for. Den kom i posten i orginal eska med kvittering og det hele. Jeg har kokt delene og pakket de ned igjen, så nå er den klar til bruk :nigo: Føler vi gjorde ett godt kjøp :rodmer:

Jeg vurderte å prøve den, men turte ikke... Har kommet litt gult ut av den venstre brystvorta mi, så tenkte jeg ikke ville fremprovosere noe ekkelt.. Føler meg fersk og pingle på området :sjenert:

På kvitteringa står det at de har betalt 1349,-for den på el kjøp. Har sett samme pumpa på flust.no til 999,-

Usj ja, de nedpress-smertene er ikke gode her i gården... Måtte legge meg i går pga vondtene, gjorde ikke som jm og legen sa ang å ringe føden..... Huff, er en bøyg akkurat å gjøre det føler jeg :sjenert: Og hvertfall ikke kl 23.50. Lovde kjære at vi skulle ringe i dag om det fortsetter. Jeg har ikke kjent noe hittil (krysse fingrene).

Har du også skikkelig nedpress Line? Jeg har hatt det noen uker nå, men jobb dagene er mye værre enn de andre :sjenert: Spes om eftaen/kvelden.. Tror jeg kjente det i 7-8 timer i går.

Enig ang tankene om at det nærmer seg... Føler meg veeeldig klar i ett øyeblikk og så litt panikk i neste øyeblikk.. Men det tror jeg er heeelt normalt :fnise: Ang tisselaken/madrassbeskytter så er nok det det samme ja. Står madrassbeskytter på pakkene her så er derfor jeg henger meg opp i det ordet. Hm, ang om vi har glemt noe så kan det vel være... Men butikkene holder åpent i juli og tenker jeg, så får spe på med noe da :)

I går kjøpte jeg en bok til lillegutt. "da jeg var liten" heter den.. Sånn som man skriver vekt, lengde, første besøk på sykehuset osv i... Synes den var så fin :rodmer: vet at man sikkert får sånt i gave men, synes denne var spesielt fin og litt "moderne" - de andre de hadde er så vanlige.. Akkurat like som de kjære og jeg hadde som små (og det er jo noen år siden :sjenert: )

Håper du og mannen også har en fin helg - med ny bil og uten nedpress-smerter :)

:klemmer:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett føler jeg meg superclose med den lillemann, men innimellom får jeg små blaff av surrealistiske øyeblikk om "shit, jeg er gravid - og blir snart mamma - og livet blir aldri det samme igjen!" :ler: Gosj :daane::hjerte:

Signerer denne! :fnise::rodmer:

Usj ja, de nedpress-smertene er ikke gode her i gården... Måtte legge meg i går pga vondtene, gjorde ikke som jm og legen sa ang å ringe føden..... Huff, er en bøyg akkurat å gjøre det føler jeg :sjenert: Og hvertfall ikke kl 23.50. Lovde kjære at vi skulle ringe i dag om det fortsetter. Jeg har ikke kjent noe hittil (krysse fingrene).

Jeg har hatt det noen uker nå, men jobb dagene er mye værre enn de andre :sjenert: Spes om eftaen/kvelden.. Tror jeg kjente det i 7-8 timer i går.

Uff, det høres ikke noe særlig ut!! :sjenert: Forstår at det føles som en bøyg å ringe føden, jeg har det akkruat sånn når det gjelder å kontakte lege etc, men du må love oss også at du ringer om du kjenner det noe mer, kan umulig være bra å ha slike nedpress-smerter over så lang tid!! Kan jo være et tegn på at lillemann er på tur ut, og at du rett og slett må ta livet heeeelt med ro!! uansettl så må det være betryggende for både deg og mannen og få snakket med noen på føden hvis det fortsetter :troest:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne! :fnise::rodmer:

Uff, det høres ikke noe særlig ut!! :sjenert: Forstår at det føles som en bøyg å ringe føden, jeg har det akkruat sånn når det gjelder å kontakte lege etc, men du må love oss også at du ringer om du kjenner det noe mer, kan umulig være bra å ha slike nedpress-smerter over så lang tid!! Kan jo være et tegn på at lillemann er på tur ut, og at du rett og slett må ta livet heeeelt med ro!! uansettl så må det være betryggende for både deg og mannen og få snakket med noen på føden hvis det fortsetter :troest:

:klem:

Ja jeg får ringe i ettermiddag om det fortsetter som i går.. I flg jm og lege kan det være helt vanlig, og spes siden lillegutt ligger som han ligger. Han vet hvor han skal ut hen iflg legen.. :rodmer: Men det kan være greit å sjekke at alt ser fint ut med en ul feks mente de da.. Mht livmorhals og evt lekkasje av fostervann.. Er bare så redd for at de på føden synes jeg styrer unødvendig :sjenert: Men er vel sånn vi damene er....

:klem:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg får ringe i ettermiddag om det fortsetter som i går.. I flg jm og lege er det helt vanlig, og spes siden lillegutt ligger som han ligger. Han vet hvor han skal ut hen iflg legen.. :rodmer: Men det kan være greit å sjekke at alt ser fint ut med en ul feks.. Er bare så redd for at de på føden synes jeg styrer unødvendig :sjenert: Men er vel sånn vi damene er....

:klem:

Vet akkurat hva du mener! Tenker akkurat sånn jeg og, når et gjelder legekontakt etc! Du må prøve å tenke på at slike henvendelser er en del av jobben til de på føden, og at det er bedre med en sjekk for mye enn en sjekk for lite! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du også skikkelig nedpress Line? Jeg har hatt det noen uker nå, men jobb dagene er mye værre enn de andre :sjenert: Spes om eftaen/kvelden.. Tror jeg kjente det i 7-8 timer i går.

Nei, jeg ordla meg litt klønete :filer: Han presser ikke ned utgangen, jeg er jammen ikke sikker på om han ligger med hodet ned en gang. Men han truer med å presse seg ut gjennom mageskinnet innimellom :ler: Det buktes og åles og er ganske heftig innimellom :gjeiper: Eneste er at jeg er konstant øm i symfysen/skambenet/venusberget, men det har jeg vært så lenge nå at jeg føler liksom at det er normalen... :sjenert:

Høres ikke så bra ut med nedpress. Kommer det når du går og står, eller når du ligger også? Hvordan kjennes det ut? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke så bra ut med nedpress. Kommer det når du går og står, eller når du ligger også? Hvordan kjennes det ut? :forvirret:

Hm, okei.. Ikke godt med utpressingsforsøk via mageskinnet heller sikkert nei :sjenert: Flott med livstegn, men vanskelig å komme seg ut gjennom navlen :fnise: Håpe han legger seg ned etterhvert, det gjør han sikkert. Har jm eller legen din kjent etter leie, eller er det litt tidlig enda kanskje?

Hm, det kjennes ut som om han skrur seg nedover det jeg ser for meg at er "utgangen" hans. Det stikker, iler, svir og brenner inni meg - liksom inni der hodet hans ligger. Kjennes ut som om han pirker med en skarp sak på ett veldig ømt sted :sjenert: Litt vanskelig å forklare, men det kommer iflg legen og jm min av at han har kommet så langt ned i bekkenet og at hodet er i ferd med å feste seg / har festet seg. Er visst nerver osv i bunnen der han presser på, og derfor det er så inderlig vondt. Jeg kunne bare ringe føden når som helst, slik at jeg kunne få komme inn til UL og sjekke.. Men, er liksom ikke så stas å mase om jeg klarer å slå meg til ro med at lillemann har det fint og bare ligger og venter på å bli stor nok til å komme ut. Både jm og lege har kjent på leiet, og hodet ligger så langt ned som det kommer, så han vet hvertfall hvor han skal ut hen :fnise:

Ikke meningen å surve over de nedpress-smertene altså - men er såpass vondt at jeg skjærer grimaser og begynner pusting som om riene har satt inn :fnise: Fremment og uvant, hittil har jeg ikke hatt vondt i magen som har vært så kraftig :sjenert: Håper du slipper dette..

:klem:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei :vinke:

Jeg er innom med en liten oppdatering 33+1 :)

Ringte visst føden i går kveld jeg :sjenert: Hadde så inderlige nedpress-smerter fredag og lørdag (på ettermiddagen og kvelden) at jeg la meg i senga tilslutt.. I og med at jeg hadde lovet kjære at vi kunne ringe lørdag om det ikke ble bedre så måtte vi nesten ringe..

Ekkel følelse :sjenert: Jm som tok tlf var ikke så hyggelig som jeg hadde håpet :gjeiper: Stilte underlige litt negative og betenkte spørsmål, og tok meg ikke helt på alvor følte jeg :sjenert: Men, de ville ha meg inn for sjekk - iom jeg tross alt ringte en lørdagskveld :sjenert::kjefte:

Vi dro avsted (jeg angret som F på at jeg hadde ringt...) men gjort var gjort. Da vi kom frem var det noen andre som tok oss i mot (som var helt annerledes, mye hyggeligere) og jeg fikk roet meg ned..

Jeg ble lagt med CTG og de overvåket babyen i en halvtimes tid.. Han var i full sving med turning, og jeg hadde stadig kynnere og nedpress-smerter.. Han lå iflg jm laangt nede i bekkenet mitt (noe som visstnok var helt flott). At det medfører smerter trodde hun veldig på, men iom han hadde inntatt denne plasseringen måtte det bare bli sånn.

Etterpå ville de se han på UL, så de tok utvendig UL samt at de tok en innvendig UL for å sjekke livmorhalsen min. Alt var fint, både med lillegutt og livmorhalsen. Så disse smertene er helt normalt med hans plassering tatt i betraktning. Som en trøst - kommer dette bare til å bli værre de siste knappe 7 ukene :sjenert: Så da vet vi det :fnise:

Ble en lang oppdatering dette her men, tenkte det var greit å fortelle om opplevelsen. Jeg synes det var supert at alt var fint med meg og lillegutt - men føler meg litt skuffet over at jm jeg går til (som også jobber på føden) ikke kunne fortelle meg at nedpress og slike smerter som jeg har beskrevet de siste ukene faktisk er helt normalt... :sjenert: Men men.. da har vi vært på føden og sett hvordan ting fungerer der.. :fnise: I tillegg fikk vi sett lillemann og vite at alt er fint med han snaue 7 uker før termin.

Håper alle har en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere ringte på føden, og fikk sjekket opp at alt er i orden! :jepp: Må jo være en lettelse å vite at alt er helt normalt, at livmorhalsen ser bra ut, og at lillegutten har det bra! :klemmer:

Og må ha vært litt spennende å se hvordan det fungerer på føden også! :fnise:

Har dere vært på svangerskapskurs om fødsel? Vi skal om to uker, og jeg er veldig spent :jepp:

Håper du har en fin mandag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra alt viste seg å være i orden! :Nikke:

Men skjønner godt den kiipe følelsen av å ikke bli tatt på alvor. med tusen kontrollspørsmål liksom... :sjenert:

Jeg liker heller ikke å ringe i hytt og pine for ingenting til verken lege, jordmor eller føde (har ikke gjort det ennå heller) og akkurat det du opplevde er nettopp grunnen... :kjefte:

Håper formen er bra og ha en flott flott finfin 17. mai i morgen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det ble i grunn akkurat som fryktet :sjenert: Hun som tok tlf sa bla: synes du det er veldig rart at du har veldig vondt når du har noe som vokser i magen din? Jeg synes jo ikke det er rart at jeg kjenner at han blir større og stadig presser her og der.... Men jeg synes det er rart at jeg skal ha "kramper" med nedpress smerter så tårene renner (fra uke 23-24 og frem til nå) og når jeg nevner det for jm og lege så sier de at sånn skal det ikke være 10-12 uker før termin.. Men iflg føden er dette helt normalt. Og det skal jeg fint klare, bare jeg vet at det skal være sånn :nigo:

Om jeg får hun som tok tlf der som jm må jeg be om noen andre, vi fikk en særs dårlig start og jeg vil ikke ha noe mer med henne å gjøre. Ingen proff person til å ta i mot usikre og redde førstegangsfødende :kjefte: Noe annet hun sa var at hun hadde jobbet som jm der i 33 år, najs for deg tenkte jeg... Det hjelper MEG jævlig lite :sjenert:

Jaja, har egentlig kommet over dette nå altså... Bare begynte å tenke på hele greia igjen :fnise: Komisk!

Fint å se lillegutt igjen da, han sprellet og veivet og så fin ut :) var som gjs ut fra målene på hode og lårbein, eneste som lå over var magen.. Haha, kanskje han får bollemage :fnise:

Håper ikke dere ble skremt av fødeavd-tlf min... Jeg ringer ikke før fødselen er igang nå tror jeg, og da har kjære sagt at han skal ringe... Vet ikke hva som er normalt jeg? :sjenert:

Ønsker dere også en flott 17 mai, den siste før vi får se lillegullene våre :rodmer::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...