Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)


sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

Hei :vinke:

I dag har jeg startet jobben jeg har gledet meg til i laaang tid :rodmer: Jeg har klipt av prislapper og vasket min første maskin med mini-klær :rodmer::hjerte:

Nå henger første vasken på stativet på lillemann sitt rom. Må innom og kikke hver gang jeg er i 2 etg :rodmer: Fine klærne hans som venter så på å bli tatt i bruk :fnise: Noe er det visst over 3 år siden mamman kjøpte :sjenert:

Håper alle har en fin tirsdagskveld. Det har jeg :nigo:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig! :rodmer:

..går og venter på å begynne å vaske klær jeg og.. Vet ikke helt hva jeg venter på egentlig, bare går og gleder meg til å gjøre det :fnise:

Håper dere har en fin onsdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 år?? :hakeslepp:

:fnise: Ja, ratt mer og... Var prøver på 2 året med min forrige samboer, og klarte vel ikke gå fra alt jeg kikket på i butikkene og drømte om... :sjenert:

Satser på at skjebnen står bak all ventingen jeg gikk igjennom da, sånn at jeg og kjære skulle møte hverandre og få til lillegutt :rodmer:

Livet er en merkelig reise av og til :rodmer: Godt det endte bra - og at jeg føler meg som verdens lykkeligste nå :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 31 uker :strix:

Ikke mye liv i denne dagboka, men det får være :gjeiper: dagene går fort, er jo så herlig med dette været :nigo:

Har hatt skikkelig "nedpress-smerter" som det heter de siste par dagene.. Så føler på meg at kroppen forbereder seg, og i flg jm lå lillegutt langt nede allerede for en stund siden.. Kanskje han vil komme før tiden :sjenert:

Har begynt å pakke bagen og mini-klærne er i ferd med å bli vasket, men håper han holder seg inne en stund til..

Håper alle har en flott helg :klem:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 31 uker! :strix:

Jeg vet - tiden går fort fremover nå :gjeiper: Det hjelper godt med det strålende været om dagen. Permisjonen er jo like rundt hjørnet! :jepp:

Kos deg! :sol: :sol: :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 31 uker! :strix:

Jeg vet - tiden går fort fremover nå :gjeiper: Det hjelper godt med det strålende været om dagen. Permisjonen er jo like rundt hjørnet! :jepp:

Kos deg! :sol: :sol: :sol:

Takk :)

Jammens meg er den det! Håper på fint sommervær fra pinse av og (da perm begynner). Eneste aber med det flotte været er at jeg lett begynner å styre med noe ute så jeg "glemmer" å slappe av :sjenert:

Håper du har en fin helg Line :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ja, ratt mer og... Var prøver på 2 året med min forrige samboer, og klarte vel ikke gå fra alt jeg kikket på i butikkene og drømte om... :sjenert:

Satser på at skjebnen står bak all ventingen jeg gikk igjennom da, sånn at jeg og kjære skulle møte hverandre og få til lillegutt :rodmer:

Livet er en merkelig reise av og til :rodmer: Godt det endte bra - og at jeg føler meg som verdens lykkeligste nå :yvonne:

Det var nok noe sånt som skjebnen den gang ja, jeg tror at alt skjer av en grunn. Og som du sier, nå venter du jo en liten gullgutt med din kjære :rodmer:

Håper du har en fin mandag, og :hoppe: for 31 uker og 2 dager! :nigo:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakke baggen ja.. det tror jeg at jeg også bare må gjøre snart! Mannen maser om det ganske ofte, tror han har litt panikk for at han pluteslig må gjøre det :fnise:

Så koselig å vaska babytøy da, tror jeg også bare må gå igang der.. fikk kjøpt sånn nautral vaskepulver i går, så da er det vel bare å hive seg rundt :)

Ha en fin uke sommerfuglen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å pakke bagen og mini-klærne er i ferd med å bli vasket, men håper han holder seg inne en stund til..

Ja, lillemannen må holde seg inne i noen uker til!! :jepp:

Hva havner i bagen din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lillemannen må holde seg inne i noen uker til!! :jepp:

Hva havner i bagen din? :)

Hallo :vinke:

Har en liste, tenkte å legge den ut snaart, den er ikke helt ferdig-grublet enda :) er vel lik mange andre sin, men jeg ønsker å bruke mest egne klær til lillegutt på sykehuset..

Har du begynt å tenke på bag-innhold eller?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :vinke:

Har en liste, tenkte å legge den ut snaart, den er ikke helt ferdig-grublet enda :) er vel lik mange andre sin, men jeg ønsker å bruke mest egne klær til lillegutt på sykehuset..

Har du begynt å tenke på bag-innhold eller?

:klem:

Kjekt å titte på andres lister, og få litt tips og inspirasjon, så legg gjeerne ut! :jepp:

Nei, egentlig ikke.. I mitt hode er det fortsatt eevigheter til jeg trenger å begynne å tenke på slike ting (og innimellom føler jeg tiden går så altfor fort) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

I dag har jeg vært hos jordmor igjen!

:hjerte: til lillegutt slo som bare det, og jeg ble forelsket igjen :rodmer:

Tok opp nedpress-smertene jeg hadde forrige helg og jm sjekket leiet til den lille passasjeren min. Han ligger visst med hodet helt nede i bekkenet og hun mente han kunne presse veldig på til tider. Om jeg har sånne smerter som forrige helg skal jeg visst ringe rett til føden :sjenert: Det kunne være greit med en UL for å sjekke at alt var fint, og sjekke livmorhalsen osv. Det er visstnok hodet hans som presser så på i "åpningen" at jeg har grunnlag for en sjekk da iom jeg ikke er lenger på vei enn det jeg er. Kjekt å vite :fnise: JM trodde heller ikke at jeg nødvendigvis kom til å gå helt til 04.07, men det er jo bare antakelser.. Når hun sjekket leiet fikk jeg kraftige kynnere som hun så utenpå magen, fremment for meg dette her :fnise:

Vekten er som den er :gjeiper: Har gått opp ca 8 kg til nå :sjenert: Det er ganske mye synes jeg selv, men jm mente det var helt fint. Jeg får prøve å skjerpe inn litt noen uker fremover. Kjære og jeg har spist god mat de siste ukene, har blitt mye grilling i finværet og litt is og.... Jada, har kost meg nok sikkert :sjenert:

Symfysemålet ligger helt på linja, og jm synes jeg hadde en fin mage :rodmer: Koselig å høre det :yvonne: Videre fikk jeg datoer for svangerskapskurs og besøk på føden, da fikk jeg virkelig følelsen av at møtet med lillemann nærmer seg :rodmer: Ellers snakket vi litt om amming, hvilke tanker jeg har om det og litt løst og fast.

En koselig time, hvor hjertelyden som vanlig var høydepunktet :rodmer:

Håper alle har en flott fredag, det har jeg :nigo:

:klemmer:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra timen hos JM gikk bra! :jepp:

Her er også hjertelyden et høydepunkt på JMtimene! Spesielt uttrykket i kjæres ansikt når han hører hjertelyden :rodmer:

Ønsker dere ei fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Jeg har i den siste uka notert litt på lista for sykehusbagen.. Etter 2 dager med konstante nedpress-smerter fant jeg ut at det var på tide å tenke igjennom i allefall :sjenert:

Her er min liste, setter pris på kommentarer fra andre med tanker/erfaringer. Jeg har en tendens til å pakke nok :rodmer:

Meg:

Morgenkåpe

Undertøy (hipsters, sokker osv)

Ammetopper / singletter

Amme bh’er

Amme innlegg (ull og vanlig)

Brystskjold

Ulvang sokker / gode varme sokker

Behagelige klær (joggebukse / knebukse / tights / lange gensere / cardigans / lett fleecejakke)

Tøfler / crocs

Toalettsaker;shampo, balsam, dusjsåpe,tannbørste, tannkrem, brystvortekrem, lypsyl, bodylotion, q-tips, hårstrikk, hårbånd, hårspenner, børste, deodorant, sminke, sminkefjerner, mykt dopapir, nesespray, nattbind, hårføner, paracet

Kjeks/ fun saft / energisjokolade

Fotoapparat + lader

Videokamera + lader

Kladdebok/penn

Pc?

Lillegutt:

Hentesett (det som han skal ha på seg når vi drar hjem)

4 bodyer str 50

1 body str 56

3 par sokker / tøffelsokker

2 luer

2 velour bukser str 50

2 pysjer/hel dresser

Klorevotter

Helseteppe

Bamse

Smokk

Bilsete (settes i bilen)

Kommer sikkert på mer, kan legge det jeg evt er i tvil om i bilen tenkte jeg :sjenert:

Edit; pakket bagene sånn halvveis 31.05. Får fylle de i tiden frem til termin

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 32 uker :strix:

Ukene flyr avgårde..... Plutselig er jeg mamma :rodmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grattis med 32 uker! :hoppe::strix::nigo:

Men du, hva er klorevotter? :klo:

Takk for det :nigo:

Klorevotter er mitt kallenavn på myke votter uten fór som er fine å bruke på føden / den første tiden som den lille har særs små og skarpe negler og de ligger å fikler seg i ansiktet.

Noen klorer seg opp og ser ut som om de har hatt kattebesøk :sjenert: Noen bruker votter og noen bruker bodyer med for lange armer slik at fingrene med de skarpe neglene er "kamuflert". Jeg vil ha med ett par sånne tilfelle lillemann har "klør" når han entrer verden :rodmer:

Sikkert unødvendig synes mange, men jeg har sett klorene de kan påføre seg selv, og de er ikke spes fine :sjenert:

Håper du har hatt en fin helg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 32 uker :strix:

Ukene flyr avgårde..... Plutselig er jeg mamma :rodmer:

:klemmer:

Mhm :rodmer:

Tenk, som livet kommer til å forandre seg for oss om noen uker!! Jeg synes det er litt skremmende, men mest spennende! :hjerte:

Så kjekt at du har lagt ut en pakke-liste til fødebagen, takk for det! :takke:

Håper dere har hatt en fin søndag! :klemmer:

..og :strix: for fullgåtte 32 uker!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, hvilken dag :sol: Føler jeg er heldig som får være hjemme på en dag som denne :strix:

Her kommer ett bilde av meg og lillemann 32+1.. Vi begynner å bli stoore synes jeg :fnise: 8-9 kg pluss på meg, lurer på hvor mye som "blir borte" av seg selv etter fødselen :sjenert: Noen ganger synes jeg jeg er helt ok og andre ganger føler jeg meg ganske så schvæær.. Noen som har det på samme måte??

:sol::klemmer: til alle som måtte stikke innom :nigo:

post-39613-0-42298200-1304944446_thumb.j

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...