Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)


sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

Gøy å lese andre sine status-oppdateringer :)

Kjenner meg godt igjen med å være fysisk klar for fødsel, men ikke helt mentalt. Men det kommer vel om noen uker :ler:

Lillemann er også ganske grei med aktiviteten sin. Tror jeg kan telle på en hånd de gangene han har vekket meg på natten med bevegelse. Får satse på at det fortsetter sånn når de kommer ut også ;)

Er dere ute på båttur i dag? Det ville jeg vært om jeg hadde vært dere :jepp:

Ja, får håpe det klarner litt etterhvert :fnise: Nå har jeg vært veldig utstyrsfokusert, og ikke tenkt så mye på alt som skal skje.. Nå som det for alvor nærmer seg har jeg begynt å tenke mer og mer på det som virkelig er litt "skummelt" og funnet ut at vi må bare ta ting som det kommer :sjenert: Vi skal på svangerskapskurs en kveld denne og neste uke, håper jeg er litt beroliget følelsesmessig etter det :fnise: Ellers så tror jeg det skal gå kjempefint, bare at kontrollfreaken meg og kjære får en oppgave vi aldri har prøvd oss på (og det kan være litt spooky i seg selv) :fnise: Heldigvis skal kjære ha fri 2 uker ifbm fødsel, så avspassere 1 uke og så 4 uker ferie. Så vi skal være hjemme 100% begge to de første 7 ukene av lillemann sitt liv :rodmer:

Vi har vært på en liten båttur, litt skyet og litt vind i dag så jeg har lurt kjære til å pusse vinduer (!) :sjenert: Det var nødvendig og igjen ser vi ut :nigo:

Håper du har hatt en fin dag også Line-sladris :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :vinke:

I dag skal vi på kurs. Tror det var noe med helsesøster og noen fler, så tror det handler om tiden etter lillegutt har kommet til verden. Neste uke er det fødsel som er tema, med omvisning på fødeavd :sjenert: Spennende! :jepp:

I dag har jeg redd opp senga til lillemann, det ble fint :rodmer: Satte 2 bamser han har fått av sitt kommende søskenbarn oppi der og festet uroen.. Såå, nå er senga klar også :fnise:

Ellers er formen så som så, sover dårlig om natta - så jeg prøver å ta noen hviler på dagen. Har følt meg så sliten at jeg ikke orker å hekle engang de siste par dagene, da er jeg relativt kjei :gjeiper: men men, kroppen forbereder seg vel på sitt eget vis til nattevåk og nattmating for den lille skatten :rodmer:

Håper alle har en flott dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig med oppredd seng :rodmer: Det er så gøy å ordne til småttisene våre, eneste klesvask ++ jeg virkelig koser meg med :ler:

Båttur høres herlig ut, det er deilig å komme seg ut litt! Vi har også vært på kurs + omvisning på fødeavdelig, det var veldig nyttig, ikke bare for oss som skal føde, men for mannfolkene også. Min syns ihvertfall det var veldig greit å se alt utstyret, og få vite hvordan ting foregår.

Håper du har en fin dag :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var kurset i går? :filer:

edit: jeg sendte deg forresten melding på FB i går, men fikk failure notice. Jeg sa at det var koselig å "treffe" deg :)

Endret av LineGourmet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig med oppredd seng :rodmer: Det er så gøy å ordne til småttisene våre, eneste klesvask ++ jeg virkelig koser meg med :ler:

Båttur høres herlig ut, det er deilig å komme seg ut litt! Vi har også vært på kurs + omvisning på fødeavdelig, det var veldig nyttig, ikke bare for oss som skal føde, men for mannfolkene også. Min syns ihvertfall det var veldig greit å se alt utstyret, og få vite hvordan ting foregår.

Håper du har en fin dag :klemmer:

Hei!

Ja, det ble veldig koselig :) Får håpe han finner seg til rette i senga si. Har vugge som skal stå i stua, jeg har tenkt å skille på dag og natt med hhv vugge og seng :sjenert: Så får vi se hvordan den strategien fungerer. Håper å kunne få en liten en som kan sove med litt hverdagsaktiviteter rundt seg :rodmer:

Ja, kurset var veldig ok. Så en amme-film vi. Men det kan ikke være den samme som "alle" andre har sett - for denne var ikke veldig gammeldags. Ganske ny faktisk. Neste uke er det omvisning på føden, det blir også spennende. Mannfolka har nok godt av omvisningen de også ja, ikke mange av de som har vært inne der før :fnise:

Håper du også har en fin fin dag! :klem:

Hvordan var kurset i går? :filer:

edit: jeg sendte deg forresten melding på FB i går, men fikk failure notice. Jeg sa at det var koselig å "treffe" deg :)

Hei!

Kurset var helt ok! Var mest om amming, stell av den lille, div tips om motorisk utvikling de første ukene og ellers prat om løst og fast. Skal på føden neste uke, da handler det mer om fødsel :rodmer: Sikkert greit å legge omvisningen så tett på fødselen som mulig tenkte jeg - så er det liksom ferskt når vi kommer inn der (enten vi har god til eller det blir litt i hui og hast) :fnise:

Feilmld, ja.. Merkelig :sjenert: Jeg fikk ingen mld fra deg i går, men kanskje det var en bug som gjorde at mld ikke kom frem. Hehe, fb min er ganske utgivende ja.. Blir kjent med både 2 og firbeinte der :nigo:

Håper dagen din er fin, i varmen... 27 grader her i dag, hett :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! :) Hvordan er formen din?

Nå nærmer det seg fort gitt.. :rodmer:

Skal også på svangerskapskurs i dag, blir spennende! Har du kurs på sykehuset?

Vi har bare på helsestasjonen, så blir nok ikke noe omvisning på føden.. det er jo litt dumt men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!! :) Hvordan er formen din?

Nå nærmer det seg fort gitt.. :rodmer:

Skal også på svangerskapskurs i dag, blir spennende! Har du kurs på sykehuset?

Vi har bare på helsestasjonen, så blir nok ikke noe omvisning på føden.. det er jo litt dumt men!

Hei!

Her er formen helt ok, har merkbare murringer i rygg, flanker og nede i magen. Håper det er en form for modningssmerter :rodmer: Aner jo ikke hva man evt kan kjenne drøye 3 uker før termin :sjenert: Litt kvalm og uggen i magen av og til, og bein og fingre har blitt litt hovne, men.. Skal til legen i morra, så hun får kikke litt på det.

Vi skal på føden neste uke.. Kanskje litt greit å ha sett det som venter en der, men ingen krise om det ikke er noe sånn tilbud heller tror jeg. Håper kurset dere skal på i kveld er nytting, hjelper litt på å bli ordentlig klar å delta på sånn kurs føler jeg :rodmer: Blir litt mer virkelig at det faktisk kommer ett lite menneske om bare litt :fnise:

Håper du har en fin dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en kjempeklem, og ønsker deg en fin dag! :kose:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

I dag har jeg vært hos legen på kontroll, har jo blitt litt dobbelt siden jeg har vært sykmld litt. Alt var fint med lillegutt og meg :rodmer: Har hatt hovne føtter, ankler og fingre siste fire-fem dagene og vært litt pjusk, så var litt spent på urinprøven osv.. Men den var helt fin, heldigvis :fnise:

Hodet lå helt perfekt som legen sa, jeg er usikker på om det er festet, men.. tar det uansett som et godt tegn med bruk av "perfekt" :rodmer:

Fikk ny kontroll hos legen 23.6 (det er den dagen kjære tipper lillemann vil ut, så da blir det spennende å se om jeg får bruk for den timen). Ellers skal jeg til jm nå på onsdag for modningsakupunktur :nigo:

Helgen løper stille og rolig for seg tror jeg, vi skal treffe ett vennepar for middag osv i morra og så kommer mamma en tur.. Ikke mye som skjer mao, deilig det og.. I tilfelle det skulle skje noe til uka som kommer. Da er det Bon Jovi på onsdag, og så har jeg egentlig all verdens tid til å bli :hjerte: MAMMA :hjerte::rodmer:

Håper alle har en fin fredag og pinsehelg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så uvanlig med hovne føtter/fingre, dere har vel hatt bra med varme de siste dagene også, i tillegg er det jo ikke uvanlig å få litt vann i kroppen nå sånn på slutten! :jepp: ....tenk det, at vi nå er på slutten av svangerskapet :rodmer: Flott at alt var bra hos JM/lege. Og at hodet lå perfekt kan jo ikke tolkes som annet festet, kan det det? :hoppe:

Ååh, dere er så heldige som skal på Bon Jovi, det blir sikkert stas!! :jepp: Skulle gjerne ha dratt selv også, hadde jeg bodd litt nærmere slik at jeg ikke hadde trengt å fly/kjøre i 8 timer! Vi satser på at lillemannen din holder seg inne til etter konserten! :nigo:

God pinsehelg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper han kommer neste fredag jeg! Sånn i passelig tid etter modningsakupunkturen, og da har du også rukket å "komme" deg etter onsdagens konsert! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Monthe skriver så hjelper jo varmen vi hadde på med hovne bein og fingrer. Man kan jo håpe at det blir litt bedre nå som det regner og regner, og regner og tempen har sunket :regn:;)

Supert at resten av kroppen er på normalen da :jepp:

Hvordan har øvrig familie født forresten? Før, på eller etter termin? Spennende med modningstegn uansett da :)

Ha en glitrende pinse! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har øvrig familie født forresten? Før, på eller etter termin? Spennende med modningstegn uansett da :)

Ha en glitrende pinse! :klem:

Mamma har født sine 3 barn 3 uker før termin :rodmer:

Jeg ble vel født 3,5 uke før tror jeg. Og hun rakk ikke frem på sykehuset med meg :sjenert:

Så jeg tror jeg kommer til å ringe kjapt når jeg merker at ting er på gang :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper han kommer neste fredag jeg! Sånn i passelig tid etter modningsakupunkturen, og da har du også rukket å "komme" deg etter onsdagens konsert! :jepp:

Ja, kanskje jeg skal lage en tippeliste :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste - når kommer lillemann? :rodmer::hjerte:

17 juni - MonThe

23 juni - kjære

29 juni (mens termin)

1 juli - meg selv

4 juli (UL termin) - mjau-mjau

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 37 uker :strix:

En ferdig bebis ligger i magen min, det må jeg si jeg merker til tider. Spesielt om natta :rodmer: Han åler seg frem og tilbake og trykker på :fnise:

Nå begynner jeg å bli spent på hvordan det hele braker løs, spooky dager vi har foran oss den neste mnd :rodmer:

Håper alle har en fin lørdag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mamma har født sine 3 barn 3 uker før termin :rodmer:

Jeg ble vel født 3,5 uke før tror jeg. Og hun rakk ikke frem på sykehuset med meg :sjenert:

Så jeg tror jeg kommer til å ringe kjapt når jeg merker at ting er på gang :fnise:

:klemmer:

Ååååå! :hakeslepp: Såpass ja.. Da skjønner jeg at du er litt på vakt liksom! :ler:

Guri malla, jeg er klar for å sladre jeg altså :jepp:

Hopper litt for 37 uker da :hoppe: :hoppe: :hoppe::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og jubler litt for :strix: 1 permisjonsdag :strix:

Nå nærmer det seg virkelig :rodmer: og jeg er "på overtid" sammenlignet med mamman min :fnise: Nå har vel ikke det nødvendigvis noen betydning men, tenker litt på det :gjeiper:

Om jeg skal beskrive noen nye symptomer hender det jeg har noen ubehagelige / kraftige kynnere, mer hvit utflod og litt tak / kramper nederst i magen, rompa og lårene. Vet ikke om dette er noe modning jeg men, er iallefall nye ting nå de siste 2-3 dagene.

Håper alle har en flott fri-dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med ukens bildeoppdatering :)

Lillegutt spreller og veiver dagen lang, føler han begynner å ha det trangt nå :sjenert:

Bildet er tatt i dag 37+2, første dagen i permisjonstiden min :rodmer::hjerte:

post-39613-0-67277400-1307991843_thumb.j

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiiine magen :rodmer:

Det må vel begynne å bli trangt til lilleguttene våre inne i magene nå ja, kjennes iallefall slik ut her også :fnise: ..fortsatt litt uvirkelig at det kommer sprell levende små mennesker ut av disse magene om ikle lenge. Fantastisk tanke. Og litt skummelt, synes jeg :fnise::rodmer:

Spennende med kraftige kynnere/tak da! :jepp: ..går og venter på litt nye symptomer her også, vil begynne å føle meg "fødeklar" jeg!

Håper dere har en fin mandagskveld :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...